فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۶-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۴۴۷۰
انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۶-۱۰-۱۳۹۴

ماهی‌ها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند؟

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ماهی‌ها برای آنکه درکنار یکدیگر بمانند و شانس بهتری برای ایمن نگه‌داشتن خود داشته باشند با یکدیگر پیام‌های ارتباطی برقرار می‌کنند.

به گزارش ایسنا، گروهی از کارشناسان دانشگاه آوکلند در نیوزیلند در بررسی‌های خود دریافتند ماهی‌ها به منظور حفظ انسجام گروهی با یکدیگر پیام‌های ارتباطی برقرار می‌کنند.

محققان نیوزیلندی با تاکید بر اینکه ماهی‌ها برای دفاع از خود و جفت‌گیری از صداهای ارتباطی استفاده می‌کنند، اظهارداشتند: این گونه جانوری نیز همچون فیل‌ها و شامپانزه‌ها برای آنکه گروه‌های خود را حفظ کنند از این روش بهره می‌برند.

به گزارش ایسنا به نقل از دیسکاوری نیوز، «لوسی وان» محقق ارشد این مطالعه گفت: این تحقیق نشان می‌دهد ماهی‌ها قدیم‌ترین گروه‌های مهره‌داران هستند که این رفتارشان مورد بررسی قرار گرفته‌ و در فهم رفتار تکاملی در میان مهره‌داران دخیل بوده‌است.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: ماهی
ارسال به دوستان
ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران واکنش بقایی به اظهارات روبیو علیه ایران و حزب‌الله تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید