فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۴۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۴
کد ۴۴۵۲۷۸
انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۴

توضیحات ناجا درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز

فرمانده نیروی انتظامی توضیحاتی را درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز ارائه کرد و از افزایش 13 درصدی کشفیات قاچاق کالا و ارز خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری صبح امروز در حاشیه همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در مقر ستاد ناجا برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: با راه اندازی قرارگاه مقابله با قاچاق کالا و ارز برخورد با این پدیده تشدید شده و میزان کشفیات در این حوزه به لحاظ ریالی افزایشی 13 درصدی داشته است.

وی مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز را چند بعدی دانست و گفت:‌ در مبادی ورودی اقدامات اولیه صورت گرفته اما با توجه به چند بعدی بودن مقابله در این حوزه همه دستگاه‌ها باید با جدیت وارد شوند.

فرمانده ناجا سهم نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق کالا و ارز را قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: مقابله با این پدیده به سراسر کشور ابلاغ شده و واحدهای پلیس با برنامه‌ریزی در این زمینه اقدام خواهند کرد. در موضوع مقابله با قاچاق کالا و ارز هدف اولیه ما مبارزه با شبکه‌ها و باندهای وارد کننده است و از این رو هماهنگی‌های لازم با دریابانی و مرزبانی انجام شده و توصیه‌ها و دستورات لازم به آنان ابلاغ شده است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری لازم را در این خصوص با ناجا داشته باشند تا بتوان تا پایان سال شاهد اقدامات و دستاوردهای خوبی در این حوزه بود.

توضیح درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز

وی در پاسخ به سوالی درباره پلمب صرافی‌های غیرمجاز که روز گذشته در پایتخت انجام شد نیز گفت: با درخواست بانک مرکزی و پس از هماهنگی با سازمان تعزیرات حکومتی محل‌های غیرمجازی که در آنها اقدام به خرید و فروش ارز و سکه شده بود، پلمب شدند. در این خصوص مردم نیز باید همکاری‌های لازم را با پلیس داشته باشند. همچنین این واحدها نیز باید با توجه به اخطاریه‌هایی که از سوی اصناف صادر می‌شود، اقدامات لازم را انجام دهند تا واحدشان پلمب نشود.

اشتری استاندارد نبودن برخی از اقلام قاچاق را نیز تهدید کننده سلامت شهروندان دانست و گفت:‌علاوه بر ضربه‌ای که قاچاق به اقتصاد کشور می‌زند سلامتی مردم نیز ممکن است با کالاهای غیر استاندارد به خطر بیفتد.

اشتری درباره برخورد پلیس با قاچاق سوخت نیز گفت: در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده و باندها و شبکه‌هایی که اقدام به قاچاق سوخت به کشورهای همسایه به ویژه در شهرهای جنوبی کرده بودند شناسایی و منهدم شدند، البته این اقدامات گرچه مناسب است اما کافی نیست و باید کارهای بیشتری انجام شود.

اشتری برخورد با باندها، شبکه‌ها و دانه‌درشت‌ها در حوزه قاچاق کالا و ارز را جزو اولویت‌های ناجا برشمرد و گفت: با اشراف اطلاعاتی پلیس تعدادی از این باندها شناسایی شدند اما اگر دستگاه‌های دیگر نیز اطلاعاتی در این خصوص دارند می‌خواهیم آنرا در اختیار ما بگذارند تا با همکاری دیگر مراجع قضایی با آنها برخورد شود.

برچسب ها: ناجا ، پلمپ ، صرافی
ارسال به دوستان
دریای شیطان؛ معمایی که همچنان در آب‌های ژاپن زنده است واکنش غریب آبادی به اظهارات دبیرکل ناتو درباره نقش رومانی و ایتالیا در حمله به ایران مسکو کنسولگری رومانی در سن‌پترزبورگ را تعطیل کرد دو جام جهانی؛ دو زلزله و هر دو حین تماشای بازی برزیل- اسکاتلند افشای راز سیاره صورتی پس از یک دهه هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ نکند مثل یزیدی‌ها قدرت را بر عدالت ترجیح دهیم- سروش محلاتی بیت کوین تاج دلار را از آن خود خواهد کرد؟ قوه قضائیه: ادعای ممنوعیت سردادن شعار علیه رژیم آمریکا و آتش زدن پرچم آنها در تجمعات کذب است قالیباف: بی‌اعتمادی می‌کارند و حرف‌های بی‌ارزش صادر می‌کنند! قیمت عمده میوه و سبزیجات اعلام شد+جدول اختلال در خدمات آنلاین بانک‌ها کاهش قیمت نفت در بازار جهانی تصادف با خودروی غیرمتعارف؛ وقتی بیمه شخص ثالث کافی نیست و چه کسی مابه‌التفاوت را می‌پردازد وزیر امور خارجه آمریکا: موضوع صندوق بازسازی ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس بحث نشد