فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۱-۱۲-۱۳۹۴
کد ۴۵۴۶۳۴
انتشار: ۱۳:۳۷ - ۱۱-۱۲-۱۳۹۴

رهبر ارکستر سمفونیک تهران استعفا کرد

علی رهبری از مدیریت هنری ارکستر سمفونیک تهران استعفا کرد.

به گزارش ایسنا، علی رهبری که مدتی رهبری ارکستر سمفونیک تهران و مدیریت هنری آن را برعهده داشت، امروز (11 اسفندماه) استعفای خود را از این سمت اعلام کرد.

او در نامه‌ای خطاب به وزیر افرهنگ و رشاد اسلامی نوشته است: «احتراما به عرض می‌رساند همانطور که مستحضرید، ارکستر و گروه کُر سمفونیک تهران در ۱۲ ماه گذشته با زحمت فراوان و نظمی بی‌نظیر، به بهترین شکل ممکن وظایف هنری خود را انجام داده و باعث افتخار این مملکت شده است.

لازم به بیان است که این ارکستر در این ۱۲ ماه نه‌تنها تمام کنسرت‌های خود را با بالاترین کیفیت اجرا کرده است، بلکه به کشورهایی چون چین و اتریش نیز دعوت شده که نشان همین کفایت بالای آن بوده است. همچنین در این مدت آثار ۱۱ آهنگساز ایرانی را نیز برای عرضه به بازار بین‌المللی ضبط کرده است، ولی متأسفانه دادن اختیار این ارکستر به بنیاد رودکی از همان ابتدای کار، اشتباهی بزرگ بوده است و هر ماه که از شروع فعالیت گذشته، این اشتباه واضح‌تر خود را نشان داده است، تا جایی که این ارکستر از نظر اداری هنوز بعد از ۱۲ ماه، کوچک‌ترین پیشرفتی نداشته است.

مسؤولیت اداری ارکستر با آقای بهرام جمالی، مدیرعامل بنیاد رودکی بوده است. عدم مدیرت، عدم شناخت کافی موسیقی کلاسیک، داشتن مشاوران بسیار غیرحرفه‌ای و بی‌نظمی‌های افراد زیر دست آقای بهرام جمالی و در آخر، بدقولی‌های این بنیاد نسبت به این هنرمندان ایرانی سبب آن شده است که چند نوازنده و خواننده‌ی بسیار خوب ما، ارکستر را ترک کنند و افراد با استعداد ایرانی هم که از خودگذشتگی نشان داده و تمام مشکلات را تحمل کرده‌اند و در ارکستر مانده‌اند نیز حتی یک‌ماه آرامش نداشته‌اند.

همچنین با وجود اخبار غیر واقعی در رسانه‌ها از طرف اقای جمالی در شش‌ماه گذشته، حتی یک‌بار هم دستمزد این افراد به‌طور کامل پرداخت نشده است و قراردادی هم برای آینده در دست ندارند.

بنده هم تا به امروز تمام مشکلات را تحمل کرده‌ام، ولی نه‌تنها دیگر امیدی برای ادامه‌ی کار با این بنیاد غیرحرفه‌ای ندارم، بلکه با تقدیم استعفای خودم از سمت رهبر دائم و مدیر هنری این ارکستر، راه را برای نوازندگان باز می‌کنم تا شاید بتوانند سازمان دیگری را در این مملکت برای ادامه‌ی کار خود پیدا کنند.

با تجربه‌ی بنده که شش بار مدیریت هنری ارکسترهای کشورهای مختلف را به عهده داشته‌ام، واگذاری ارکستر سمفونیک تهران به‌دست افرادی غیرحرفه‌ای و ضعیف در مدیریت و بنیادی مانند بنیاد رودکی، از روز اول اشتباهی بزرگ بوده است که امیدوار هستم، دیگر تکرار نشود.

ارکستر سمفونیک تهران باید مانند بیش از ۲۰ ارکستر دولتی در کشور همسایه ترکیه صد درصد مستقل باشد.»

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
تاریخ به روایت تصویر / شوروی در زمین و هوای افغانستان اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران برگشت پزشکیان در حرم امام: بیکاری و گرسنگی را از بین ببریم/ کارشناس تلویزیون: مأموریت جهانی داریم فرعون را ساقط کنیم نیروی دریایی سپاه: عبور ایمن از تنگۀ هرمز تنها از مسیرهای اعلامی ایران ممکن است تقویم روز چرا مردان زودتر از زنان می‌میرند؟/ پشت پرده یک بحران خاموش کشورهایی که بیشترین و کمترین وابستگی را به نفت خاورمیانه دارند (+ اینفوگرافیک) مصرف سنگین الکل می‌تواند بافت ارتباطی مغز را در جوانی تغییر دهد تتر می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به بزرگ‌ترین خریدار اوراق خزانه‌داری آمریکا تبدیل شود(+اینفوگرافیک) یک هشدار مهم درباره مصرف آبمیوه در کودکی یک اروپایی با «کجاوه» در یکی از جاده‌های ایران در دوران قاجار (عکس) وسیله‌ای که شاید آلوده‌تر از توالت باشد! چرا عینک‌های دید در شب سبز هستند؟ رازی که در چشم انسان نهفته است صعود برزیل و مراکش/ اسکاتلند در انتظار نتایج دیگر گروه ها نوشیدنی معجزه‌آسایی که از معده تا مغز را آرام می‌کند + روش تهیه