فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۹۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۵
کد ۴۵۹۹۰۰
انتشار: ۰۷:۳۲ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۵

درآمد میلیاردی اپراتورها در نوروز بر باد رفت!

نوروز امسال در حالی سپری شد که حجم پیامک‌های منتقل شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه طبق آنچه قابل پیش‌بینی بود، کاهشی چشمگیر داشت.

به گزارش ایسنا، طی سال‌های گذشته مرسوم بود که بسیاری از مشترکان تلفن همراه فراهم رسیدن ایام نوروز را از طریق پیامک به یکدیگر تبریک بگویند اما مدتی است با توجه به گسترش استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی موبایلی تبریک‌های نوروزی از شیوه‌ی پیامکی به شکل اینترنتی تغییر حالت داده است.

برهمین اساس سال گذشته نیز تعداد پیامک‌های نوروزی اپراتورهای تلفن همراه با کاهش همراه بود. اما امسال به نظر می‌رسد امسال این سیر کاهشی چنان چشم‌گیر شده که هیچ یک از اپراتور‌ها آماری در خصوص تعداد پیامک‌های نوروزی خود منتشر نکرده‌اند.

این اتفاق در حالی رخ داده که سال گذشته وزیر ارتباطات از ارسال 19 میلیارد پیامک نوروزی خبر داده بود، البته سال گذشته نیز استفاده از شبکه‌های موبایلی موجبات کاهش پیامک‌ها را فراهم آورده بود.

اما بحث تاثیر شبکه‌های موبایلی بر کاهش درآمد اپراتورها موضوع تازه‌ای نیست و تاکنون کشورهای مختلف در این باره تحقیقاتی انجام داده و بررسی‌هایی در این خصوص کرده‌اند.

براساس بررسی‌های صورت گرفته تا سال 2016 میلیادی حدود 11 تا 40 درصد مشترکان اپراتورهای تلفن همراه در دنیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهند کرد که این موضوع می‌تواند کاهش جدی درآمد‌های اپراتور همراه اول را به دنبال داشته باشد.

البته در ایران به نظر می‌رسد این آمار حتی بیش از ارقام مطرح شده باشد، چرا که به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به دنبال ارائه‌ی خدمات 3G توسط دو اپراتور اول کشور به یکباره تعداد استفاده‌کنندگان از گوشی‌های هوشمند در مدت کمتر از دو سال به بیش از 20 میلیون نفر رسید که این رقم به‌طور روزافزون در حال افزایش است و اگر تعداد افرادی که از طریق کامپیوتر از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند هم به آمار افزوده شود قطعا رقم بالاتری را در بر خواهد گرفت و قطعا استفاده این بخش از مشترکان از شبکه‌های موبایلی کاهش قابل توجهی در درآمد اپراتورها از محل پیامک‌های نوروزی خواهد داشت.

اما در کنار کاهش درآمد میلیاردی اپراتورها از محل پیامک‌ها؛ طی تعطیلات نوروز مصرف دیتای همراه در کشور رشد قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که وزیر ارتباطات از رشد شش برابری مصرف دیتای موبایل نسبت به نوروز 1394 خبر داده و اینگونه اعلام کرده است که در روزهای پیک مشترکان یکی از سه اپراتور تلفن همراه حدود 700 ترا اینترنت مصرف کرده‌اند که این رقم در سال گذشته تنها 120 ترا بوده است.
برچسب ها: اپراتور ، موبایل ، نوروز ، پیامک
ارسال به دوستان
این نان قند خون را کنترل و از دیابت پیشگیری می کند «حسین‌علی‌خان سردار» اولین کاپیتان تیم ملی ایران؛ سال 1305(عکس) «گفتند باید بروید»/ کارت قرمز هتل به جنگ‌زدگان عقب­‌نشینی قیمت طلا در بازار جهانی محرم سبز؛ نذر حسینی با چاشنی مسولیت زیست محیطی آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ جست‌وجوهای گوگل برای بیت‌کوین از تب‌وتاب افتاد چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟ هشدار پلیس فتا البرز درباره سایت‌های شرط‌بندی در جام جهانی قطار زرهی لیبلی؛ نگهبان خطوط راه‌ آهن ایتالیا (+عکس) تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر