فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۵۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۵
کد ۴۵۹۹۲۰
انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۵

واردات موز مشروط شد

براساس مقررات جدید واردات و صادرات در سال ۹۵، ورود موز مشروط به صادرات سیب درختی بوده و تعرفه واردات این میوه هم به ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مهر با مصوبه هیات دولت، مقررات واردات و صادرات در سال ۹۵ تغییراتی داشته که از جمله آن، تغییر در تعرفه ورود میوه موز بوده است.

براساس مقررات جدید صادرات و واردات در سال ۹۵، تعرفه واردات موز از ۴ به ۲۶ درصد افزایش یافته و این مصوبه از ابتدای سال‌جاری لازم الاجرا است.

در همین حال، اگر به ازای واردات هرکیلوگرم موز یک و نیم کیلوگرم سیب درختی صادر شود، مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی یک کیلوگرم موز ۵ درصد تعیین می‌شود.

به گزارش مهر، چندی قبل محمود حجتی وزیر جهادکشاورزی اعلام کرده بود: ما طرحی برای صادرات در مقابل واردات دنبال می‌کنیم تا در صورتی که کسی بخواهد موز وارد کند باید به‌عوض آن سیب صادر کند.
برچسب ها: موز ، واردات ، سیب درختی
ارسال به دوستان
معجزه این غذاها برای سلامت روده؛ روزانه چقدر مجاز به مصرف هستیم؟ رشد اقتصادی ایران به ۰.۲ درصد رسید حمله ارتش آمریکا به یک شناور در کارائیب از سواچ تا هشتگ 6؛ اسمارت و تلاش برای خلق زیبایی در دنیای سدان ها (+تصاویر) دیدنی های امروز؛ از انقلاب تابستانی تا مذاکرات چهارجانبه در سوئیس برج میلاد تاسوعا و عاشورا تعطیل است؟ نزاع و درگیری مسلحانه در دهلران/ ۲ کشته و ۳ مصدوم نخست وزیر بریتانیا استعفا کرد غریب‌آبادی برای انجام مذاکرات فنی در سوئیس ماند زنان و مردان اروپایی در کنار نقش‌برجسته «چشمه‌علی شهرری» در دوران قاجار (عکس) راز پنهان در ریه‌های فرعون؛ مصریان باستان چگونه آناتومی بدن را با سیاست گره زدند؟ در دوره صفوی لباس عزای مردم در محرم آبی بود!/ دولت صفوی با قمه‌زنی مخالف بود فروش صندلی پزشکی بدون کنکور/ دانشگاه علوم پزشکی اطلاعیه داد از کتیبه‌های داریوش تا امروز؛ خشکسالی چالشی تاریخی برای ایران نکات مهم و توافقات انجام شده در بیانیه پایانی مذاکرات سوئیس/ مذاکرات فنی از امروز