فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۷۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۵
کد ۴۷۲۶۲۰
انتشار: ۰۷:۵۶ - ۱۷-۰۳-۱۳۹۵

بدهی دولت به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این خبر که در هفته‌ی جاری مصوبه 16 فصلی "سند ملی بازآفرینی شهری" در هیات وزیران به تصویب می‌رسد گفت: طبق بودجه سال 1395 تلاش می کنیم مابه‌التفاوت سود تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده، پرداخت دیون دولت به شهرداری‌ها و اختصاص منابع اهرمی به دستگاه‌ها را محقق کنیم.

محمدسعید ایزدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به دنبال سیاست‌های دولت مبنی اولویت قرار دادن نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوه و ناکارآمد، هفته قبل سند ملی بازآفرینی شهری در کمیسیون عمران دولت تصویب شد. هم‌چنین طی جلسه‌ای در خدمت مقام معظم رهبری، گزارش آخرین وضعیت بافت‌های فرسوده را ارایه کردیم و به احتمال زیاد این هفته سند ملی بازآفرینی شهری در هیات وزیران به تصویب می‌رسد.

وی افزود: این سند، دستگاه ها را موظف کرده ظرف مدت معین 45 روز تا 3 ماه، آیین‌نامه اجرایی مصوبات بندهای مورد نظر خود را تهیه و ابلاغ کنند.

ایزدی با بیان این‌که تصویب نهایی سند در هیات وزیران ابزارهای لازم برای تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را در اختیار قرار می‌دهد، گفت: در ستاد ملی، دستگاه‌های مختلف اعم از دستگاه های آب، برق، گاز، بهزیستی، کار و امور اجتماعی، نیروی انتظامی، نمایندگان قوه قضاییه، ثبت اسناد و املاک حضور دارند که با استناد به مصوبه در حال بررسی، می‌توانیم امیدوار باشیم که این دستگاه‌ها منابع خود را در جهت نظام بودجه‌ریزی برای نوسازی شهری در اولویت قرار دهند.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به مشکلات تامین اعتبار برای بهسازی بافت‌های ناکارآمد تصریح کرد: سند ملی، دستگاه‌ها را موظف می‌کند که از منابع موجود خود به شکل ملی، به شکل استانی یا حتی منابع داخلی برای اجرای برنامه‌های بازآفرینی شهری اختصاص دهند.

وی هم‌چنین درخصوص بافت‌های فرسوده شهر تهران گفت: "ستاد بازآفرینی شهر تهران" به ریاست دکتر قالیباف توفیق‌های خوبی داشته است. هفته پیش جلسه ستاد شهر تهران با حضور قالیباف، بنده، اعضای شورای شهر و سایر اعضای دستگاه‌های دولتی تشکیل شد که در آن جلسه هم آقای قالیباف بر آمادگی شهرداری برای اولویت قرار دادن نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران اعلام کردند.

ایزدی ادامه داد: مصوبات جلسه هفته پیش در ستاد ملی تایید شد که از مهم‌ترین آنها تخصیص اعتبار قابل توجه 40 میلیاردی از طرف شهرداری برای پرداخت سود مابه ‌التفاوت نوسازی است. بدین ترتیب شهرداری تعهد کرده به میزانی که دولت تخصیص می‌دهد شهرداری هم به متقاضیان نوسازی درخصوص سود تسهیلات تخفیف دهد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، از دیگر مصوبات ستاد، اختصاص زمین به عنوان پشتوانه اجرای طرح‌های بهسازی و نوسازی شهری است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که آیا دیون دولت به شهرداری برای تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت شده است یا خیر، گفت: خوشبختانه این موارد در بودجه سال 1395 لحاظ شده است. تلاش می کنیم مابه‌التفاوت سود تسهیلات، دیون دولت به شهرداری‌ها و اختصاص منابع اهرمی به دستگاه‌ها را محقق کنیم.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: شهرداری ، بدهی
ارسال به دوستان
تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی ناترازی ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سازمان تأمین اجتماعی شروع فروش آریا اتوماتیک -تیر۱۴۰۵ (+زمان، شرایط ثبت نام) برنامه تعطیلی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مراسم تشییع رهبر شهید صدور مجوز اولیه پرواز فرودگاه کیش / بازگشت فعالیت‌های هوایی جزیره طی چند روز آینده سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی هم مجری تلویزیون شدند پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان عبور کرد شنیده شدن صدای انفجار در سلیمانیه عراق تسهیل خدمات قضایی برای دانش‌آموختگان حقوق بهینه‌سازی مسیرهای پروازی ایران و عراق؛ کاهش زمان سفر به نجف و بغداد