فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۸۰۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۵
کد ۴۸۰۹۴۵
انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۹-۰۴-۱۳۹۵

وزیر نفت: کشور از ته چاه خارج شده است

عصر ایران
تولید ۱۲۰ هزار بشکه نفت روزانه و ۱۲ تا ۱۳ هزار لیتر نیاز استان فارس است که با راه اندازی پالایشگاه دوم نیازهای استان فارس نیز برطرف خواهد شد.
وزیر نفت گفت: کشور امروز از ته چاه خارج شده و در مسیر توسعه و پیشرفت گام برمی دارد.

به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح طرح توسعه پتروشیمی شیراز گفت: امروز ارزش تولیدات پتروشیمی های کشور ۲۰ میلیارد دلار است که باید به ۴۰ میلیارد دلار برسد. این اتفاقات در حالی روی می دهد که ارزش تولیدات پتروشیمی در سال ۷۶ یک میلیارد دلار بوده است.

وزیر نفت ادامه داد: در سال جاری صنعت پتروشیمی ایران وضعیت بسیار مناسبی دارد که مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است ۵.۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام شده که ارزش تولیدات سالیانه را ۵ میلیارد دلار افزایش می دهد.

وی تصریح کرد: پتروشیمی های لرستان، مهاباد، ارومیه، کیوان ۲، طرح مروارید، کارون، کردستان، پردیس فاز ۳ و ... در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

زنگنه ادامه داد: در سال ۹۶ نیز ۴ پتروشیمی راه اندازی می شود به ارزش ۸ میلیارد دلار که با راه اندازی آن ارزش تولیدات پتروشیمی کشور بسیار ارزش خواهد داشت.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه کشور از ته چاه خارج شده، افزود: زمانی در ته چاه قرار داشتیم اما امروز دیگر چنین نیست و باید برای توسعه و پیشرفت از فاینانس های خارجی و ظرفیت های سرمایه گذاری مردم استفاده کنیم.

وی یادآور شد: به گونه ای رفتار می شود که ما متخصص اتلاف وقت هستیم و برخی با به وجود آوردن دعواها و مباحث الکی تاکید بر ماندن خود دارند.

وی افزود: اینان اصل را بر بودن خود گذاشته اند و کاری به عاقبت کشور ندارند.

وزیر نفت در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه شیراز و استان فارس مهد پتروشیمی کشور است، گفت: در اوایل دهه ۴۰ اولین واحد پتروشیمی در استان فارس و شهر شیراز راه اندازی شد اما امروز فارس در توسعه پتروشیمی به غیر از همین یک واحد، واحد دیگری در اختیار ندارد.

زنگنه ادامه داد: طرح های زیادی برای استان فارس پیش بینی شده که باید با تدبیر نمایندگان و مقامات استانی راه اندازی شود چراکه وظیفه ما تامین خوراک پتروشیمی است که امروز این مهم ممکن شده است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه مشکلات راه اندازی پالایشگاه دوم شیراز باید برطرف شود گفت: مباحث زیست محیطی بیش از یک سال است که مانعی برای راه اندازی پالایشگاه دوم شیراز است که امیدوارم هر چه سریع تر با کمک مسئولین استان برطرف شود.

وی افزود: تولید ۱۲۰ هزار بشکه نفت روزانه و ۱۲ تا ۱۳ هزار لیتر نیاز استان فارس است که با راه اندازی پالایشگاه دوم نیازهای استان فارس نیز برطرف خواهد شد.

برچسب ها: وزیر نفت ، زنگنه
ارسال به دوستان
ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید