فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۰۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۰۸-۰۶-۱۳۹۵
کد ۴۹۰۲۸۸
انتشار: ۰۰:۰۶ - ۰۸-۰۶-۱۳۹۵

افزایش بیماری ایدز در میان زنان

 رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت از افزایش شمار زنان مبتلا به بیماری ایدز در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، محمد مهدی گویا ظهر یکشنبه در همایش و کارگاه آموزشی پایش و ارزشیابی چهارمین برنامه راهبردی ایدز، گفت: ۸۴ درصد از افراد شناسایی شده مرد و مابقی زن هستند اما نگرانی اصلی افزایش شمار مبتلایان زن به این بیماری است.

وی تاکید کرد: بانوان آلوده به ایدزمی توانند کودکان و افراد دیگر جامعه را نیزمبتلا کنند ومتاسفانه به رغم پیشرفت هایی که درمورد شناسایی افراد آلوده و اجرای برنامه های پیشگیرانه داشته ایم در زمینه تشخیص بیماری ایدز در کودکان و درمان کودکان موفقیت چشمگیری بروز نکرده است .

رئیس مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت افزود: ۳۱ هزار ۹۵۰ نفر آمار رسمی مبتلایان به ایدز است و سه برابر این تعداد نیز یا شناسایی نشدند یا اینکه خودشان از این بیماری اطلاع ندارد.

گویا تصریح کرد: تجربه جهانی نشان داده که درمان مقطعی دراین عرصه جواب نمی دهد، موارد درمانی باید پویا و همیشگی باشد .

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: بیماری ، ایدز ، زنان
ارسال به دوستان
تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر