فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۱۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۱۱-۰۶-۱۳۹۵
کد ۴۹۱۲۴۰
انتشار: ۲۳:۰۵ - ۱۱-۰۶-۱۳۹۵

12 شهر جدید در کشور ایجاد می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور گفت: 12 شهر جدید در سطح کشور به ویژه در منطقه مکران و جنوب ایران و در محدوده سواحل دریای عمان و خلیج فارس ایجاد می شود.

به گزارش ایرنا؛ محسن نریمان پنج شنبه شب در حاشیه مراسم بهره برداری از 221 واحد مسکن مهر و چند طرح عمرانی و خدماتی در شهر بینالود در جمع خبرنگاران افزود: شهرهای 'جاسک، تابناک، سیراب و تیس' از جمله شهرهایی هستند که در قالب نسل نو شهرهای جدید کشور پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی ایجاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه ایجاد شهر جدید تیس در نزدیکی چابهار به تصویب شورای عالی شهرسازی رسیده است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 17 شهر جدید در کشور دایر است که دو شهر گلبهار و بینالود در استان خراسان رضوی استقرار دارند.

نریمان با بیان اینکه اتمام عملیات اجرایی مسکن مهر در شهرهای جدید در اولویت است، افزود: تمامی واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید کشور به جز 'پرند و پردیس' تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: به طور مثال واحدهای مسکن مهر شهرهای مجلسی و بهارستان در استان اصفهان، عالی شهر در بوشهر، صدرا در فارس، سهند در تبریز و گلبهار در خراسان رضوی تا شش ماه آینده تحویل متقاضیان داده می شود.

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید کشور افزود: 92 درصد از طرحهای مسکن مهر در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده و این موضوع که برخی می گویند، دولت یازدهم به مسکن مهر توجهی نداشته، بی انصافی است.

نریمان با اشاره به اجرای طرحهای مسکن مهر در شهر بینالود، گفت: هم اکنون به تعداد متقاضیان مسکن مهر بینالود، واحد مسکن آماده داریم و یکی از چالشها در این شهر نبود متقاضی است.

وی آماده سازی زیرساخت هایی مانند خدمات آب، برق و گاز، احداث پایانه مسافربری برون شهری و درون شهری، اجرای طرح آب رسانی و راه اندازی مرکز بهداشت را از اقدامات انجام شده و یا در حال انجام در شهر بینالود عنوان کرد.

نریمان ادامه داد: ایجاد خط ریلی از بینالود به مشهد و هم چنین احداث آزاد راه مناسب برای اتصال این شهر به مشهد از برنامه های در حال انجام برای تسهیل در رفت و آمد این شهر جدید است.
وی بیان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده شهر بینالود به عنوان یک شهر پرجاذبه و پویا در نزدیک مشهد، حدود 100 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده و بزودی ارزش افزوده زمین و مسکن در این شهر افزایش می یابد.

در حاشیه مراسم بهره برداری از چند طرح عمرانی و خدماتی در شهر جدید بینالود، برخی از ساکنان مسکن مهر این شهر گلایه های خود در خصوص کافی نبودن زیرساخت های خدمات رسانی مانند کمبود آب و کیفیت آن، مشکلات حمل ونقل و نبود روشنایی را در گفت وگو با نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کردند. 

شهر جدید بینالود در 55 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع شده و اکنون بیش از پنج هزار نفر جمعیت در این شهر سکونت دارند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: شهر جدید ، معاون وزیر
ارسال به دوستان
انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه خطر محرومیت دو ستاره تیم ملی در آستانه بازی حساس با مصر ترافیک تراکنش‌ها عامل کندی خدمات در برخی بانک‌های کشور اطلاعیه بانک مرکزی درباره رفع اختلال در سامانه‌های بانکی ناترازی ۶۰ هزار میلیارد تومانی در سازمان تأمین اجتماعی شروع فروش آریا اتوماتیک -تیر۱۴۰۵ (+زمان، شرایط ثبت نام) برنامه تعطیلی فرودگاه‌های تهران و مشهد برای مراسم تشییع رهبر شهید صدور مجوز اولیه پرواز فرودگاه کیش / بازگشت فعالیت‌های هوایی جزیره طی چند روز آینده سپند امیرسلیمانی و همسرش مونا کرمی هم مجری تلویزیون شدند پیشرفته‌ترین ناو هواپیمابر چین از تنگه تایوان عبور کرد شنیده شدن صدای انفجار در سلیمانیه عراق تسهیل خدمات قضایی برای دانش‌آموختگان حقوق