فیلم بیشتر »»
کد خبر ۴۹۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۱-۰۷-۱۳۹۵
کد ۴۹۵۲۵۰
انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۱-۰۷-۱۳۹۵

تولید آب آشامیدنی از سامانه کولر خودرو (+فیلم)

یک مهندس فورد سیستمی را توسعه داده است که به واسطه آن می‌توان از طریق فیلترهای ویژه آب آشامیدنی را از سیستم تهویه هوای خودرو به دست آورد. این مهندس خلاق برای استفاده بهتر از آب آشامیدنی یک شیر کوچک متصل به منبع آب بازیافتی را در داخل کابین طراحی کرده و ساخته است.

به گزارش گروه خودروی عصر ایران به نقل از "کاراسکوپ"، جرقه‌های اولیه این طرح پس از خواندن یک بیلبورد در پرو مبنی بر تولید آب از فضای شرجی برای مردم بومی در ذهن "دو مارتین" مبتکر و سازنده شکل گرفته است.

در حالیکه غلظت و رطوبت سامانه تهویه هوا در خودروها وارد جاده می‌شوند، مارتین سامانه‌ای طراحی کرده که از طریق فیلترهای 0.1 میکرونی تمامی آلودگی‌ها را از آب برطرف کرده و آن را با فشار به مخزن متصل به شیر آب درون کابین منتقل می‌کند. این سیستم در هر ساعت می‌تواند 1.86 لیتر آب از سامانه تهویه هوا تولید کند.

مارتین امیدوار است که روزی این مجموعه بتواند از طریق خودروها به تولید آب آشامیدنی کمک کند. این روش در شرایط سخت برای تولید آب آشامیدنی مفید واقع می‌شود.

وی می‌گوید: در این دوره تمامی منابع آبی که به هدر می‌رود، باید به بهترین شکل بازیافت شود. نگاه واقعی این طرح بیشتر برای مردمی است که در سفرهای طولانی زمینی مانند مناطق کویری و خشک دسترسی زیاد به آب آشامیدنی ندارند.


برچسب ها: کولر ، خودرو
ارسال به دوستان
اجرای انفجارهای کنترل شده در جهرم ایران - مصر؛ آزمون آخر برای تاریخ‌سازی رایزنی عراقچی و وزیر خارجه امارات روس‌اتم: طی هفته‌های آتی، متخصصان این شرکت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازمی‌گردند رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند