فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۰۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۴ - ۰۹-۰۹-۱۳۹۵
کد ۵۰۸۵۸۵
انتشار: ۲۱:۲۴ - ۰۹-۰۹-۱۳۹۵

همکاری ناسا و امارات بر روی کاوشگر مریخ

ناسا در همکاری تازه خود با سازمان فضایی امارات متحده عربی قصد دارد قابلیت‌های ارتباطی فضاپیمای مریخ‌نورد "امید" این کشور را که در سال 2021 به سیاره سرخ خواهد رسید،‌ تامین کند.

به گزارش ایسنا، دکتر گیل آلن، دانشمند ارشد ناسا در مصاحبه‌ای با نشریه گلف‌نیوز اظهار کرد که این کار، بخشی از یک توافقنامه حمایتی برای همکاری بین دو سازمان فضایی است.

آلن افزود: ما قصد داریم قابلیت‌های ارتباطی بهتری در مریخ داشته باشیم و همکاری با کاوشگر امارات بطور قطع برای ما سودمند است.

این تواقفنامه حمایتی بدان معنی است که ناسا قصد دارد در ماموریت‌های کاوش فضایی آینده نیز به همکاری خود با این کشور ادامه دهد.

فضاپیمای امید در سفر 9 ماهه خود بیش از 60 میلیون کیلومتر را طی خواهد کرد که با پنجاهمین سالگرد تاسیس امارات متحده عربی مصادف خواهد شد.

این ماموریت تحت نظارت سازمان فضایی امارات اجرا خواهد شد و توسط مرکز فضایی محمد بن راشد با همکاری شرکای بین‌المللی ساخته شده است.

برچسب ها: ناسا ، امارات ، مریخ
ارسال به دوستان
«حسین‌علی‌خان سردار» اولین کاپیتان تیم ملی ایران؛ سال 1305(عکس) «گفتند باید بروید»/ کارت قرمز هتل به جنگ‌زدگان عقب­‌نشینی قیمت طلا در بازار جهانی محرم سبز؛ نذر حسینی با چاشنی مسولیت زیست محیطی آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ جست‌وجوهای گوگل برای بیت‌کوین از تب‌وتاب افتاد چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟ هشدار پلیس فتا البرز درباره سایت‌های شرط‌بندی در جام جهانی قطار زرهی لیبلی؛ نگهبان خطوط راه‌ آهن ایتالیا (+عکس) تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟