فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۱۳۳۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۵-۱۰-۱۳۹۵
کد ۵۱۳۳۱۰
انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۵-۱۰-۱۳۹۵

افسرده‌ها از خدمت معاف می‌شوند

افسرده‌ها از خدمت معاف می‌شوند
در صورتی که سربازان دارای افسردگی خفیف باشند و این مساله در معاینات اولیه تشخیص داده شود از پوشیدن لباس سربازی که افتخاری برای جوانان این مرز و بوم به شمار می آید، معاف می شوند.
معاون بهداشت و درمان نیروی انتظامی گفت: افرادی که مبتلا به افسردگی شدید هستند در بدو ورود با تشخیص به موقع به سربازی فراخوانده نمی شوند و از خدمت معافند.

به گزارش ایرنا، سردار سید محمدرضا سید احمدیان افزود: کارکنان نیروی انتظامی نیز در بدو استخدام مورد معاینات پزشکی قرار می گیرند و در صورت ابتلا به افسردگی شدید، استخدام نمی شوند.
 
وی ادامه داد: در صورتی که سربازان دارای افسردگی خفیف باشند و این مساله در معاینات اولیه تشخیص داده شود از پوشیدن لباس سربازی که افتخاری برای جوانان این مرز و بوم به شمار می آید، معاف می شوند.
 
معاون بهداد نیروی انتظامی اضافه کرد: براین اساس این دسته از افراد از خدمات رزمی و پر استرس معاف خواهند شد و افرادی که دچار افسردگی خفیف هستند با اقدامات پیشگیرانه از زمینه هایی که افسردگی را در این افراد تشدید کند، جلوگیری می شود.
 
سردار احمدیان ادامه داد: عوامل مستعد کننده این بیماری در کارکنان و سربازان را برطرف و آنان را از انجام کارهای پراسترس منع کرده ایم؛ به عنوان مثال عواملی مثل، تغذیه، خواب، ارتباط با خانواده و محل سکونت سربازی که دچار افسردگی خفیف است، مورد توجه قرار می گیرد.
 
وی افزود: در صورتی که فرد مبتلا به افسردگی، مشمول باشد در کمیسیون پزشکی فرمانداری های استان ها و اگر سرباز باشد در کمیسیون پزشکی نیروی انتظامی معاف می شود.
 
وی درباره خودکشی، بین سربازان هم اظهارکرد: از نظر آماری خودکشی که در اثر افسردگی بوجود می آید در بین سربازان و پلیس کاهش یافته است که این مهم به دلیل اقدامات پیشگیرانه و سایر اقداماتی است که در سطح نیروی انتظامی برگزار شده است.
 
به گفته این مقام انتظامی، 2 هزار روانشناس در سطوح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در نیروی انتظامی فعالیت می کنند.
برچسب ها: افسرده ، خدمت ، معاف
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۵
غیر قابل انتشار: ۶
ali
Germany
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
54
افتخاری برای جوانان این مرز و بوم?!!!!!!
جز عقب افتادگی جوان هیچی نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
0
46
خواهش میکنم نظر سنجی بذارید ببینیم چند درصد جوانان خدمت را افتخار میدانند!!!!!!!!!!. متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
37
2
اگر جوانی نمی خواهد خدمت کند بدرد مملکت نمی خورد
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
1
12
والا من سالهاست یعنی از پونزده سالگیم افسردگی دارم البته سربازی رفتم و بیست و سه ماه و نوزده روز -با کم کردن یازده روز مرخصی- سربازی کردم اگه میشد اونموقعها این داستان بود سربازی نمی رفتم
مدرنیسم سوسیالیستی ساختمان وزارت کشاورزی در کیشیناو؛ میراث معماری شوروی (+عکس) نقش پررنگ ۳ ژن در ۶ اختلال روانی شاهکار معماری بروتالیست برزیل در خیابان پائولیستا (+عکس) تصاویر هوایی دیدنی از شهر شیکاگو هر روز شیر بخوریم یا نه؟ استایل و گریم متفاوت نیک‌آفرید سماواتی بازیگر نقش سایه در سریال کلاغ (+عکس) داستان معماری برج وحشت (+تصاویر) مصر با درخشش صلاح از سد نیوزیلند گذشت؛ فرعون‌ها در آستانه صعود حسین شریعتمداری: تیم مذاکره با ترک میز، ترامپ را تحقیر کند/ رئیس جمهور آمریکا مثل پنگوئن راه می رود! کیپ‌ورد، شگفتی‌ساز جام جهانی؛ اروگوئه بیلسا را به لبه پرتگاه برد ۵ اشتباه رایج در پمپ بنزین که باید فورا آن‌ها را متوقف کنید مردم قبل از گوگل چطور در اینترنت جستجو می‌کردند؟ نروژ با حفر نخستین تونل دریایی دنیا، کشتی‌های عظیم را از دل کوه عبور خواهد داد(+عکس) ۳ دلیل رایج برای افت فشار لاستیک (و نحوه تشخیص آن‌ها) «دختران قاجاری در کلاس درس»؛ 130 سال قبل (عکس)