۰۴ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۰۵۶۵
تعداد نظرات: ۲۴۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۵
کد ۵۲۰۵۶۵
انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۱-۱۱-۱۳۹۵

تبعیض سالانه بین عیدی کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصی

حال سؤال این است که چه فرقی وجود دارد بین کارمندان بخش های دولتی و غیر دولتی؟ مگر هزینه های عید برای دو گروه متفاوت است؟
تبعیض سالانه بین عیدی کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصیعصر ایران - دولت میزان عیدی پایان سال 1395 کارکنانش را مبلغ 770 هزار و 500 تومان تعیین کرده است.

این خبر را بگذارید کنار فرمول محاسبه عیدی کارکنان بخش های غیردولتی (تأمین اجتماعی) که باید دو برابر حداقل حقوق باشد.
از آنجا که حداقل حقوق در سال جاری 812 هزار و 166 تومان است، پس کارفرمایان بخش های غیر دولتی موظف اند به هر کارمند خود یک میلیون و 624 هزار و 332 تومان پرداخت کنند.

حال سؤال این است که چه فرقی وجود دارد بین کارمندان بخش های دولتی و غیر دولتی؟ مگر هزینه های عید برای دو گروه متفاوت است که کارمندان دولت ، حتی نصف عیدی کارکنان بخش غیر دولتی را هم نمی گیرند؟

اگر دولت کارفرماست - که هست و بزرگ ترین کارفرما هم هست - چرا خود را به اندازه کارفرمایان بخش غیردولتی زیر دین و تعهد نمی برد و به هر کارمندش 770 هزار تومان عیدی می دهد و در عین حال از بخش خصوصی که زیر بار انواع فشارها و مشکلات است، می خواهد که به کارمندانشان بیش از یک میلیون و 624 هزار تومان عیدی بدهند؟!

غرض، البته این نیست که بخش خصوصی عیدی اش را کم کند چرا که با گرانی های موجود، همین میزان هم واقعاً نیازهای خانواده ها را تأمین نمی کند. سخن بر سر تبعیضی که هر ساله بین دولت و کارفرمایان بخش دولتی از یک سو و کارکنان آنها از سوی دیگر وجود دارد و باید جایی بدان پایان داده شود.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۲۴۰
در انتظار بررسی: ۱۳۷
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
135
202
نفاوتش اینه که دولتی ها حقوق بیشتری می گیرن
پاسخ ها
انتظار کمی تعقل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
عصر ایران این مقاله اینقدر بی منطق و دور از انصاف و واقعیت است که در شان سایت شما نیست
پیش نهاد میکنم برای حفظ آبرو زودتر از روی سایت بردارید
جمشيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
هرچند مي دونم كه چاپ نمي كنيد ولي مطب شما كاملا عليه كارگران بي بضاعت تامين اجتماعي هست . متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
آقای جمشید مثل این که خوب نخوندی:
غرض، البته این نیست که بخش خصوصی عیدی اش را کم کند چرا که با گرانی های موجود، همین میزان هم واقعاً نیازهای خانواده ها را تأمین نمی کند.

پس علیه کسی نیست و حتی میگه این میزان عیدی کفاف نمیده. حالا چرا شما می گی علیه کارگراس خدا داند!!
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
ما مطلب رو خوندیم و می فهمیم ولی شما متوجه نیستی
متاسفانه ماها در جایی زندگی می کنیم که این مقاله در حد صفر کمکی به افزایش عیدی کارمندان نخواهد کرد ولی در عین حال چماقی خواهد شد در آینده بر سر کارگران شریف و زحمتکش که از این حق محروم شوند و متاسفانه جوری بیان شده که انگار تمامی شرایط کارگری و کارمندی یکی است قیاس مع الفارقی کرده نویسنده و بیان کرده که عین عبارت این است " حال سؤال این است که چه فرقی وجود دارد بین کارمندان بخش های دولتی و غیر دولتی؟ "
قیاس علمی باید در شرایط یکسان صورت گیرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
انصافا از عصر ایران این توقع نمیرفت این جور تحلیلی کنه
خوب خدا خیرت بده، بخش خصوصی که حقوق ی نمیگیره..حقوق اداره کار تازه اگر بهت بدن..چقدر هم باید کار کنی..کارمند دولت چند برابر حقوق میگیره...مزایا داره...روبروی کولر و بخاری هست..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
مگه خیال کردین کارکنان قراردادی و شرکتی ادارات چقدر حقوق میگیرن؟!
دقیقا اندازه نیروهای شرکتی بخش خصوصی ، آخر سال هم عیدی اندازه کارکنان پیمانی و رسمی میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بابا يه ذره انصاف هم خوب چيزيه من خودم كارمند دولتم كجا حقوق يا مزاياي بيشتري مي گيريم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
82
162
وام ها و تامین مسکن و .... که به بخش دولتی تعلق میگیرد را فراموش کرده اید و فقط همین عیدی تبعیض است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
در بخش خصوصي به جاي 44 ساعت 47 ساعت در هفته دارم كار مي كنم با حقوق 44 ساعت دوستم در شهرداري داره 36 ساعت كار مي كنه تازه بدون كارت زدن هم هروقت بخواهد خارج مي شود همين كافيه يا بازهم بگم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
عصر ایران کاسه داغ تر از آش شدی
عصر ایران عزیز شاید تنها 10 درصد کارمندان دولتی اوضاع اقتصادی خوبی نداشته باشند ولی بعقیه ماشاالله همه خونه و ماشین و ویلا و .. دارند دوستان خود من در ادارات دولتی پاداش آخر سالشون از عیدی و حقوق من بیشتره چرا پاداش آخر سال کارمندان را نقد نمیکنید مگه بیت المال نیست مگه کشور رونق اقتصادی داره و اوضاع تولیدو همه چی خوبه که اینها پاداش هم بگیرند؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
112
138
770 هزار تومن هم برای کسی که کار نمیکنه زیادیه

میدونید چه بخشی از بودجه کشور صرف پرداخت حفوق به دولتی ها میشه؟

با این روند افزایش سالیانه حقوق دولتی ها، چند سال دیگه که بودجه کشور صرفشون خواهد شد و دولت فلج میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
دولت همیشه حداقل پرداخت ها رو به کارمندها داشته . و هر وقت فلج شد قطره فلج هم داره که درمان کنه شما خیلی به خودت فشار نیار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
دوست من شما از كجا مي دونيد كه كارمنداي دولت كار نمي كنند
شايد يه سري كم كاري كنند ولي اين طور اظهار نظر براي همه كارمندا بي انصافيه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
66
153
تبعیض در مزایا و ساعت کاری و هزار تا چیز دیگه هست که دولتی ها دارن.
بدون هیچ نگرانی ای وقتشون رو به بطالت میگذرونن و سرمایه کشور را هدر میدهند و دولت هم نمیتونه بیرونشون کنه.
در عوض کارمند بخش خصوصی با کوچکترین اشتباه ممکنه کارش رو از دست بده.
پاسخ ها
شاکی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
موافقم.
حجم کاری کسی که در بخش خصوصی کار می کند بسیار بالاتر از کارمندان دولتی است.
از طرفی کارمندان بخش خصوصی امنیت شغلی کارمندان دولت را ندارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
79
29
از اثرات منشور حقوق شهروندی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
اگر راست مي گوييي بيا بخش خصوصي ما مثل شما پارتي نداشتيم جاي دولتي استخدام بشيم داداشم
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
56
130
آخه عصر ایران عزیز
کارمندا دولتی که همه چیزشون تامیین !! چیزهای دیگه هم بگو که بخش خصوصی آرزوی اون دارند ولی دولتی دارند مثل وام ، منزل ، امنیت شغلی !!
امید وارم سانسورتون این متن من رو بذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
عادت کرده ایم در آتش حسادت بسوزیم و همینطور روی هوا حرف مفت بزنیم. کدام مسکن؟ کدام وام؟ من با 20 سال سابقه در بدنه دولت 32 میلیون وام مسکن گرفته ام و برادرزاده ام با 4 سال سابقه در بانک سپه حدود 200 میلیون!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
مهمترین مزیت دولتیها اینه که میدونن اخر ماه حقوق میگیرن
ناشناس
-
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
110
45
احسنت جانا سخن از درد دل ما می کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
دوست عزیز حاضری جاتو با من پیمانی عوض کنی؟ وام میگیری, تو اکثر شنهرها جا دارین. کلی امکانات دارین, ما فقط و فقط حقوق داریم که همین حقوق حداکثر نصف حقوق شما رسمیها می باشد. پس لطفا اینقدر زیاده خواهی نکنین. کاش جامون عوض می شد یا اینکه همه در یک سطح بودند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
اصلا شما فقط همان امنيت شغليتون را بدهيد كل عيدي مال شما
ناشناس
-
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
45
112
با سلام وادب
کارمندان بخش دولتی در طول سال از حقوق بالاتر و مزایای بی شماری بهره مند می شوند در حالیکه که کارگران بخش خصوصی ، از این حقوق و مزایا بی بهره اند.
احمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
43
100
کارمند های دولتی 1001 مزایا دارند که این کم بودن عیدی را می پوشاند. نگران نباشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
اینکه به کارمندا کمتر عیدی میدن لابد مابه التفاوتش رو میدن به شماها یا کارگرا ؟
نه عزیزم !!!
رضا
Germany
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
49
88
فرقش اینکه کارگر در بیرون از شهر کار می کند وهمچنیی 12ساعت کار می کند و کارمند 8صبح تا 2 و از ساعت 12تا 13 هم که نماز جماعت می خونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
چرت و پرت نگو
کدوم کارمند فقط روزی 6 ساعت (8 تا 14) سر کاره؟
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
ایشون ردست میفرمایند در شهرستانها ساعت اداری تا 2 هست
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
واقعیت رو گفت
شما مثل اینکه تو باغ نیستی
همین شش ساعت هم کار نمیکنن
کارت میزنن بعد میرن کارشون رو انجام میدن میان
در مورد ساعت کار هم بگم خدمتت یه نمونش مراکز درمانی هستش
مثل درمانگاه ها ساعت کاری هشت تا یک بعد از ظهر
و خیلیای دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
تعداد مثبتها و منفي ها نشان از راي اكثريت دارد.
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
90
22
سلام من کارفرما بخش خصوصی هستم و پرداخت همچین عیدی برام واقعا سنگین هست، با این وضعیت اقتصادی میشه گفت امسال کارمندان درآمد بیشتری نسبت به من کارفرما داشتن، اما جالبه که خود دولت زیر بار همچین هزینه ای نمیره و ما رو مجبور به پرداخت میکنه...من از الان تو فکر هستم سال دیگه تعدیل نیرو کنم چون 30% به تامین اجتماعی پرداخت میکنم، برای یکسال 15 ماه حقوق پرداخت میکنیم، هزینه های حقوق پرسنل خیلی زیاد شده و قابل انجام نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
الهی . دلم سوخت. شما کارفرماهای بخش خصوصی که خیلی خیلی محتاجین. خجالت هم خوب است. یک ذره جیبتان را برای کارفرماهای دولتی تنگ کنید.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
ببخشید آقای کارفرما که تا الان با حداقل حقوق کارتو پش بردی دم عید یه عیدی زورت میاد،همین که اینقدر راحت صحبت از تعدیل نیرو میکنی معلومه چقدر مجبوری!
15 ماه حقوق نه،15 ماه حداقل حقوق. یه ماه حقوق تو کمتر از یک سوم حقوق دولتی هاس و کاری هم که میکشی چند برابره حداقل.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بمیرم برات. میخوای عیدی رو هم نده. قابل نداره. بزار جیبت
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
امير آقا
11 ماه سال حقوق 800 تومني به كارگرها ميدين، يه عيدي 2 ميليوني در سال انقدر فشار مياره؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
29
58
با سلام
كارمندان دولت زماني كه بازنشسته ميشوند پاداش پايان خدمت ميگيرند ولي كارمندان بخش خصوصي هر سال به اندازه پايه حقوق سنوات ميگيرند و اين واقعا بي انصافي است چرا در اينجا فقط مابه التفاوت عيدي ديده ميشود ولي پاداش چند صد ميليوني كارمندان دولت ديده نميشود؟
مجید
Australia
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
25
70
اگه تبعیض هستش
من که بخش خصوصی هستم
حاضرم با هر کارمندی هر جای ایران با هر سختی کاری
کارمو عوض کتم؟
عصر ایران امنیت شغلی و اعتبار و سایر مزایای کارمندان دولت رو من و امثال من نداریم
مثال برای گرفتن یک تومن وام باید در به در دنبال یه کارمند دولتی بگردم
پاسخ ها
عموعبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بابا جان!
عصر ایران میگه خود دولت هم به عنوان یک کارفرما باید به کارکنانش عیدی بیشتری بدهد.

اصلا بحث کارگر و کارمند نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
28
63
ببخشید که کارمندان دولتی ده تا پاداش و خوار بار و حق بن و اضافه کار تشویقی و ... میگیرند و انوقت کارگران بخش خصوصی تنها مزیتشون همین عیدی شون هست و بس نه چیز دیگری ، اگر به یکسان سازی هست خوبه تو همه زمینه ها باشه
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
یه چیزی شنیدی ،اون جوری ها هم نیست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
گل گفتی ، تازه تعاونی مسکن و ... باید بهشون اضافه کنی کارگر بدبخت بعد 30 سال حتی سنواتشم خرد خرد میدن که یهو هیچی بهش پول ندن ، هرچی میگیره همون حقوقش و لا غیر !
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
5
28
خداوکیلی انقدر کمه که اصلا شیرینی نداره
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
14
27
استاد یعنی واقعا نمی دونی قضیه چیه ؟؟؟!!
فقط نصف این مبلغی که به کارگر در بخش غیردولتی (تأمین اجتماعی) داده میشه عیدی و بقیه پایان کار هستش همون مبلغی که به کارمند دولت بعد از پایان خدمت داده میشه و به بخش غیر دولتی نمیدن !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
7
38
سلام ..مطلبتون بیش از اینکه دردفاع از کارمندا باشه در حمایت از کارفرمای بخش خصوصیه...بعضی کارفرمایان محترم بابت همین چندرغازی که سال تا سال به قانون کاری ها میدن هم شاکی هستن...
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
14
37
علتش اینه که هیچ کارمندی حقوقش با حقوق کارگرها برابری نمیکنه، بهتر بگم همه کارمندها حداقل بالای یه تومن میگیرن ولی 90 درصد کارگرها همون حقوق پایه 800 تومنی، شما چطور این اختلاف در طول 12 ماه سال رو نمیبینید ولی فقط عیدی رو میبینید؟!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
12
25
شما این را هم در نظر بگیرید که کارمند بخش خصوصی به اندازه کارمند بخش دولتی حقوق کمتری میگیرد وحتی نصف حقوق یه کارمند پیمانی سازمان دولتی را دریافت میکند!، و به علاوه هزار جور حرف زور وفشار کاری را هم باید تحمل کند!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
14
32
فرقش اینه که دولیتی ها روزی 20 دقیقه کار میکنن و هزار تا مزایا دارن. خصوصیان که چرخ مملکتو میچرخونن و دستشون به جایی هم بند نیست عزیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
11
25
بهتر اول اطلاعاتتون زیاد کنید بعد خبر چاپ کنید!!! استخدام شدگان دولتی اگر نوع استخدامی آنها کارگری (تامین اجتماعی) باشند مبلغ عیدیشان دو برابر حداقل حقوق یعنی حدود یک میلیون و 600 هزار هست و اگه نوع اسخدامی کارمندی باشد مبلغ تعیین شده دولت را میگیرند. البته بگذریم که کارمندان دولت بغیر از عیدی تعیین شده دولت پاداشهای شش ماه جداگانه میگیرند که مجموعا از دریافتی کارگران بیشتر هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
یکی از دوستان که شاغل دولتی هستند می گفتند که سال گذشته که افزایش حقوق ها حدود 14% بوده است، برای آنها 25% افزایش در نظر گرفته اند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
9
22
لطفا قبل از مقایسه عیدی بخش خصوصی ودولتی ًٌ،حقوق سالانه دولتی وبخش خصوصی رانیز بررسی کنید. که در بخش خصوصی طی سال قدرت خرید ندارد.در ضمن ناراحت بخش دولتی نباشد در کنار عیدی پاداشی هم در نظر گرفته می شود.
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
30
4
مرسی....واقعا حرف دل منو زدی...چرا من کارافرین باید با بدبختی عیدی و پاداشی رو بدم که دو برابر دولت باید باشه..اگه به یه میزان بود انصاف بود
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
8
قابل توجه بسیاری از مراکز خصوصی عیدی کارکنان خود را طبق مبلغ اعلامی دولت پرداخت می کنند نه قانون کار
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
7
26
با این که خودم کارمند دولت هستم و درک می کنم که این مبلغ، برای کارمندان واقعاً ناچیز است لکن به این نکته هم باید توجه کرد که امنیت شغلی در بخش دولتی خیلی بیشتر از بخش خصوصی است و همین خودش نوعی عیدی معنوی است که باید آن را به مبلغ اعلام شده مادی اضافه کرد.
کارشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
7
16
با این که خودم کارمند دولت هستم و درک می کنم که این مبلغ، برای کارمندان واقعاً ناچیز است لکن به این نکته هم باید توجه کرد که امنیت شغلی در بخش دولتی خیلی بیشتر از بخش خصوصی است و همین خودش نوعی عیدی معنوی است که باید آن را به مبلغ اعلام شده مادی اضافه کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
احسنت داداش
امیر علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
8
23
اینم بگو که کارگر بخش خصوصی 812 تومن حقوق میگیره اونم با هزارتا منت ..آیا کارمند بخش دولتی هم همن اندازه حقوق میگیره؟آیا شده کارمن دولت 3 ماه حقوق عقب افتاده داشته باشه؟ آیا شده همین مقدار عیدی رو هم که تعیین کردن شش ماه بعد هم نتونه بگیره؟ چرا چشم ندارید همین چندرغاز کارگز رو هم ببینید؟
پاسخ ها
حبیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
این را هم اضافه کنید که کارمند بخش خصوصی غیر از اون چندر غاز حقوق که همیشه با تاخیر حدقل یک تا دو ماه میگیره هیچ مزایای دیگری نداره نه بن نه کارانه نه ... هیچ کوفتی تازه امنیت شغلی هم نداره .....
دوستان اگر خیلی ناراحتتند حاضریم جامونو با کارمندای دولت عوض کنیم
از عصر ایران خیلی بعید بود همچنین تحلیل بی منطقی را بنویسه
لطفا اگر جسارتشو دارید منتشر کنید
امير
Spain
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
7
21
دوست عزيز در عوض كارمندان تقريباً دو تا سه برابر كارگران حقوق ميگيرند
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
6
15
این رو هم بگید کارمندانی دولت چقدر از امکاناتی استفاده میکنن که برای بخش خصوصی آرزو هست،،اون موقع گیر دادیم به به عیدی بخش خصوصی..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
4
18
چون دولت در نهایت وقتی کارمندش باز نشسته می شود پول سی سال خدمت رو در قالب بازنشستگی پرداخت میکنه ودر ضمن کارمند دولت به غیر حقوق ثابت که می گیره مزایای دیگری هم در طول سال در قالب اضافه کار حق مسکن حق ایاب و ذهاب و ..... می گیره ولی در بخش خصوصی این طور نیست کارفرمایان به زور حقوق می دهند پس دولت به نظر من کار خوبی میکنه که مجبورشون میکنه که بیشتر عیدی بدهند هرچند که این کار رو هم نمی کنند.
محمد
Australia
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
7
18
با سلام
لطفا از کارشناسانی برای درج خبر استفاده کنید که حداقل اگاهی و وجدان را داشته باشند. لطفا برای مقایسه این دو، تمام موارد را در نظر بگیرید. در حالی کارگران بخش خصوصی در بهترین حالت حداکثر حقوقشان از یک میلیون و دویست بالاتر نمیرود و هیچگونه مزایایی رفاهی و پاداشی و کارانه و... را ندارند، با کارمند دولت که در بدترین حالت حداقل دو میلیون و پانصد تا چهار میلیون حقوق میگیرند و انواع مزایا را دارند مقایسه میکنید؟
خواهشا کمی آگاهانه تر و با انصاف بیشتر خبر درج کنید.
پاسخ ها
مصطفی
| - |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
با سلام.من کارمند وزارت بهداشت هستم.(کارشناس بهداشت)اکثر نظرات رو خوندم و میشه گفت که که 99درصد نظرات رو قبول دارم.اما میخوام چند نکته رو ذکر کنم.
1-انصاف در اینه که به همه ی شهروندان شاغل چه دولتی و چه خصوصی به یک اندازه هم حقوق و هم عیدی پرداخت بشه.یعنی مثلا به یه شغل یکسان در بخش دولتی و خصوصی به یک اندازه حقوق و عیدی تعلق بگیره.
2-درمورد افزایش حقوق سالانه که اول سال اجرا میشه می بایست به یک اندازه به همه پرداخت بشه.یعنی بجای اعلام درصد ، مبلغ اعلام بشه.چون در غیر اینصورت کسی که حقوقش مثلا 4میلیونه اول سال 10 درصد حقوقش 400 تومن میشه،ولی کسی که مثلا 1میلیون میگیره 10درصد حقوقش 100هزارتومن میشه و این اصلا عادلانه نیست و پوادارهارو غنی تر و کم درامد هارم فقیرتر میکنه.
لطفا نظرتون رو بگید.ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
4
13
سلام عصر ایران
به نظر شما بهتر نیست ابتدا به مزایای کارمندان دولت و بخش خصوصی بپردازیم؟
بخش خصوصی هیچ امکانات و مزایایی برای نیروهایش ندارد و بالعکس بخش دولتی در هر زمینه ای برای نیروهایش امکانات و مزایایی رد نظر گرفته است!!!
و در کل با یک عیدی پایان سال نباید تمام امکانات و مزایا و امنیت شغلی بخش دولتی رو با خصوصی مقایسه کرد!!!
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
7
15
آیا اضافه کاری که هر ماه بین 100 تا 150 ساعت برای بخش دولتی بدون حضور کارمند نوشته می شود در بخش خصوصی هم هست ؟ مرد مومن 10 برابر عیدی را بخش دولتی در طول سال از همین اضافه کاری بدون حضور می گیرد !
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
4
13
از شما بعید بود این حرف!! من یه کارمند شرکت خصوصی هستم تو کل سال نه از اضافه کار های الکی خبریه نه از کارانه نه از بن خرید حق ماموریت ... تنها دل خوشیمون به عیدی آخر سال که اگه نیفته اونور سال .حرفی نیست اضافه پرداختیهای کارمندان دولتی رو حذف کنین به جاش عیدی پرداخت کنین.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
4
9
نویسنده ای که این رو نوشتی بخش دولتی خیلی بیشتر از این پول رو به عناوین مختلف آخر سال میگیرن مثل پاداشو .....
این بازنشته های بیگناه هستند که دارن با این قانون میسوزن و ۷۷۰ عیدی میگیرن و هیچ چیز دیگیری نمیگیرن درحالی که از همه بیشتر خرج دارن آخر سال.
اما نیروهای شرکتی همین شرکتهای دولتی بجز اون ۱۶۰۰ که مالیات هم ازش کم میشه چیز دیگیری نمیگیرن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
5
میگن خرج که از کیسه مهمان بود - حاتم طایی شدن آسان بودد! البته اینجا در واقع این دولت هست که میهمان مردمه ولی عملکرد بلعکس هست. متاسفانه رکود اقتصادی تحریمهای کماکان ادامه دار بین المللی و فشار دارایی برای اخذ مالیات افزونتر (هر روز بیشتر از دیروز) کمر بخش خصوصی رو شکسته به اینها اضافه کنید تامین اجتماعی رو که شده منبعی برای دولت و متاسفانه اقشار بیمه شده و بازنشسته خود کمترین بهره را از منابعی که حاصل درآمد و کارکرد اونها هست دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
10
تفاوت در میزان حقوق دریافتی بخش خصوصی و دولتی است . وقتی یک کارمند بخش خصوصی درآمدش کمتر از یک میلیون تومان است و کل یکسال حدود ده میلیون حقوق می گیرد که اکثر شرکتها بدلیل وضع بد اقتصادی چند ماه یکبار حقوق می دهند و یک کارمند دولتی بدون محاسبه حق مسکن و ... حداقل حقوقش در پاییین ترین حالت ممکن حدود 1500 است و سالیانه 18 میلیون درآمد سر موقع دارد. چرا هیچوقت نمی پرسید .مگر معیشت کارمند بخش خصوصی با معیشت کارمند دولت فرق می کند. وضعیت کارمندان دولت متوسط است ولی وضع کارمند و کارگر بخش خصوصی اسفناک است. تفاوت ها زیاد است عصرایران
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
8
ما که کارمند قراردادی دولت هستیم،بیمه ما هم که کارگری تامین اجتماعی هست.
اشکال نداره، یه روز در سال موقع عیدی دادن ، کارمند حاسب میشیم.کارمند پرسنل رسمی رو میگن،غیره اینه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
9
سلام و عرض ادب.
عصر ایران عزیز سوال درست و به جایی بود.
اما این مقایسه رو هم باید در مورد حقوق سالانه دو گروه در کل سال هم مقایسه کنید!
بنده یک مهندس هستم با دو سال سابقه کار در شرکت خصوصی و مبلغ حقوق من فقط 812000 تومان هست، در صورتی که یکی از دوستان من با همین شرایط کارمند دولت هست و میزان حقوق او 1500000 تومان هست.
حال این سوال مطرح هست مگه هزینه ماهانه ما با هم متفاوت است؟
کارمند خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
10
حرف منطقی نیست. زیرا کارکنان بخش دولتی برای مدت 30 سال اطمینان از حقوق دارند. ولی بخش خصوصی دائما" با استرس اخراج همراه هستند.
110
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
این عیدی کارمندای دولتو چنان با بوق و کرنا اعلام میکنن که گویا دارن چه لطفی میکنن. تصویب هیئت دولت و این حرفا...
عیدی کارمندای دولت از اول سال معلومه و طبق قانون 5000 امتیازه. یعنی ضریب حقوق هر سال که اعلام میشه عیدی رو میشه از همین اول گفت. و نیازی به اعلام کسی نداره و صرفا گول زدن مردم و بازاره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
5
این یک قیاس بدون معنی است، از اونطرف شما میزان حقوق و کل دریافتی یک کارگر رو در یک ماه (به ازای مقدار ساعت کاری) رو مقایسه کنید با یک کارمند خودتون متوجه میشید.
از طرفی دولت مجبوره این عیدی رو از بودجه و بیت المال بده در حالیکه کارفرمای خصوصی از جیب خودش و طبق قانون کار موظفه بده.
مريم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
بخش خصوصي جز همين عيدي چه چيزي دارد؟
واقعا از مزاياي كاركنان دولت بي خبريد يا خودتون را بي خبري ميزنيد؟ اگه بيخبريد پس اشتباه كرده‌ايد كه اين مطلب را بدون تحقيق نوشته‌ايد اگر خدتون را بيخبري مي‌زنيد كه .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
7
کارمندان دولتی هیچ گاه اخراج نمی شوند وکلی وام و مزایا دارند
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
7
با وجود اینکه میدونم نظرم رو باز مثل همیشه سانسور میکنی ولی میگم.
این تیتری که زدی ظلم به کسایی هست که با حقوق پایه توی بخش خصوصی کار میکنن و از خیلی از مزایایی که کارمندان دولت دارند برخوردار نیستند.
چرا تیتر نمیزنی که "تبعیض بین حقوق و مزایای کارمندان دولت و کارکنان بخش خصوصی"
خیلی از افرادی که توی بخش خصوصی دارن با حقوق پایه کارگری کار میکنن مدارک عالی تحصیلی دارن که همونطوری که میدونیم در بخش دولتی له این صورت نیست.
خواهش میکنم کمی منصف باشیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
با 770 میشه چیکار میشه کرد اخه بعضی ارگانها اسمشو نمیارم ولی هم میدونن تا پسته واجیل عیدشونم میدن با کلی مزایا فقط چون ...
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
5
کارمندای بخش خصوصی به جز این عیدی نجومی مگه تسهیلات و مزایای دیگه ای هم دریافت می کنن که شما اینقدر گیر دادین به این عیدی؟ در حالی که کارمندای بخش دولتی از انواع و اقسام وام و تسهیلات و هتل و زمین و غیره بهره مندن...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
7
چرا این رو مقایسه می‌کنید؟
حداقل حقوق بخش خصوصی و دولتی رو مقایسه کنید. ما توی بخش خصوصی چه گناهی کردیم که ماهی یک میلیون بهمون میدن تازه با هفت ماه تاخیر!!! در حالی که نهایت تاخیر حقوق دولت سه چهار روزه...
امنیت شغلی هم نداریم، اگه گفتن فردا نیا نباید بریم، اگه کارفرما ورشکست شد چی؟
خداییش میزان کار مفید در بخش خصوصی و دولتی رو هم مقایسه کنید...
عصرایران اصلا ازت انتظار نداشتم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
8
امتیازات کارکنان دولتی:
- حقوق بالاتر
-امنیت شغلی بیشتر
- کار کمتر
- مضایای مضاعف
در مقابل طفلیها در پایان سال عیدی کمتری میگیرند
البته نیازی نیست عیدی کارمندان دولت افزایش یابد بلکه باید عیدی کارکنان مفت خور غیر دولتی کاهش یابد
ناشناس
United States of America
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
5
عصر ایران یعنی شما نمیدونی واقعاً چه فرقی بین کارگران بخش خصوصی ودولتی هست ، اصلاً میدونی امنیت شغلی یعنی چه ؟ اصلاً میدونی کار در شرایط طاقت فرسا یعنی چه ؟ حالا اومدی گیر دادی به عیدی یک کارگر و یک عده حقوق بگیر مفت خور دولتی که با پارتی و هزار کلک استخدام دولت شدن وباری بر دوش این ملت هستن ، لاقل برید کمی تحقیق کنید اعتبار سایت رو پایین نیارید، لازم نیست حتماً تیتر پوپولیستی بزارید ... موفق باشید
سپیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
5
7
به علت اینکه در طول سال هدیه روز مرد - روز زن- عید غدیر- عید قربان- سالروز تاسیس بانک یا... - هدیه دریافت میکنند بخش دولتی اما بخش خصوصی فقط نگاه میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
والله ما که نمی بینیم
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
5
6
چرا در مورد حقوق چند برابری کارکنان دولت در برابر بخش خصوصی صحبتی نمیشه. حقوق بخش خصوصی با استناد به حقوق اداره کار همون 812 هزار تومنه در حالی که کارکنان بخش دولتی حداقل بالای دو میلیون تومن دریافت می کنند.
ناشناس
Germany
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
10
آقاجان وقتی یک کارمند از انواع و اقسام مزایا و حقوق فراتر از یک کارگر در طول سال برخوردار میشه حالا تنها این مورد رو برای یک کارگر بخش خصوصی در آستانه سال نو زیاد میدونید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
7
مقایسه خوبی بود ولی کامل نیست . چرا بین حقوق و مزایای بین این دو قشر در طول سال مقایسه نمیکنید؟ بیمه هاشون ، تسهیلات رفاهی مثل امکان استفاده از مهمانسراهاشون در شمال و جنوب و ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
بخش دولتی هزارجور پاداش و بیمه تکمیلی و فوق العاده شغل داره که خصوصی ها ندارن. چرا اینور قضیه رو نمیبینید؟ بخش دولتی زمین به آسمون بره سر ماه حقوقش واریز میشه .خصوصی که اینطور نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
خرج که از کیسه مهمان بود
حاتم طایی شدن اسان بود

دولت و دولتهای قبلی ما حاتم طایی اند

باور بفرمایید برای برخی از مشاغل عید عزای کارفرمایان است با هزینه های سرسام اور عیدی.
بسیاری از مشاغل با عید کسب و کارشان رونق میگیرید و فروش و سود بیشتری عایدشان میشود و بطبع فشار کمتری در پرداخت عیدی کارگران خود دارند اما برخی مشاغل نه. اینگونه نیست و فشار مالی مضاعفی بر انان است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
8
جالبه وخنده دار
هیچ نمیگین طول 12 ماه تبعیض حقوق بین بخش خصوصی و کارمند دولت هست حالا به یک عیدی حسودی میکنین
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
7
حالا اينقدر بگين كه اين عيدي رو هم از كارگران بخش خصوصي كم كنن. چرا حقوق كارمنداي دولت و بخش خصوصي رو مقايسه نميكنيد؟!!!! مزاياييكه كارمندان دولت دريافت ميكنند رو بخش خصوصي تو خواب هم نميبينه. مسئله ي ثبات شغلي هم كه ديگه جاي گفتن نداره، هر لحظه ممكنه كه به كارمندا و كارگراي بخش خصوصي بگن كه ديگه از فردا نياييد سركار.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
9
قصد دفاع از اقدام دولت رو ندارم. چون خودمم حقوق بگیر دولت هستم و این مبلغ عیدی درد چندانی رو دوا نمیکنه.
اما در نظر داشته باشیم که حقوق کارکنان بخش دولتی خیلی بیشتر از بخش خصوصی (منظورم بیشتر کارگران و مشمولین تأمین اجتماعی هست) هست و البته مزایا و پاداشهایی که در طول سال به دولتی ها تعلق میگیره، معمولا بیشتره. پس اینکه این یک مورد رو کارکنان بخش خصوصی بیشتر دریافتی داشته باشند، تبعیض به نظر نمیاد. تبعیض اون حقوق و مزایای خیلی خیلی کمتری هست که در طول سال نسبت به بخش دولتی دریافت میکنن. علیرغم سنگینی و حجم بیشتر کار در بخش خصوصی.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
با سلام
فرقش این که کارمندان دولتی رسمی و امنیت شغلی دارند کارشون نسبت به کارکنان خصوصی راحتر و از استرس کاری کمتری مواجه هستند . تمام قوانین و مقررات کاریشون طبق قانون کار است . ولی در بخش خصوصی مشکلات کاری خیلی سختر است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
فرقش اینه اگه دولتیها فکر میکنند تبعیضه همین امروز جاشونو با خصوصیها عوض کنند یه سری به پیمانکاران بخش خصوصی بزنید تا بفهمید چند ماه یه دفعه چند غاز حقوق به حقوق بگیراشون میدن
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
یکی از تفاوت هایش اینه که کارمندان و کارگران بخش خصوصی چند برابر کارمندان دولتی کار می کنند ؟
Akbar
United States of America
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
چرا حقوق دوازده ماه ما رو نمیگین که فقط هشتصد تومان حقوق میگیریم کاش ما هم امنیت شغلی داشتیم و ماهی دو تومان حقوقمان بود عیدی رو هم نمیخواستیم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
4
درسته عیدی کارکنان دولت 770 هزار تومان هست اما دولت توی پاداش آخر سال جبران میکنه وقتی 4 برابر حقوق به عنوان پاداش پرداخت میکنه
آیا اون موقع تفاوت بین کارکنان بخص دولتی و خصوصی معلوم میشه؟؟؟؟؟؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
با سلام
لطفا به نکاتی مثل امنیت شغلی کارکنان دولت، امکانات رفاهی آنها، و حتی فرق در چکهای صادر شده از طرف انها با کارکنان بخش خصوصی نیز بپردازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
13
سالها تو بخش خصوصي كار كردم، شما فقط قضيه عيدي رو ميبينيد كه شايد تنها نكنه مثبت كار كردن تو بخش خصوصي باشه. حالا خيلي ساده براتون مقايسه ميكنم:
١- ساعت كار : بخش خصوصي ٨ تا ١٧ ادارت دولتي ٧:٣٠ تا ٣ (پنج شنبه ها اكثرا تعطيل)
٢- بيمه: اكثر كارمندان دولت بيمه عالي دارند كه شانل بيمه تكميلي هم ميشه ولي بخش خصوصي فقط بيمه تامين اجتماعي دارن و بيمه تكميلي اگر هم باشه اكثرا از حقوق خود كارمند كم ميشه
٣- كارمنداي دولت دست چك معتبر دارن كه اكثرا ميتونن با اون به صورت قسطي خريد كنن ولي كارمند بخش خصوصي نه
٤- امنيت شغلي: در بخش خصوصي عزل و نصب و ارتقاي شغلي ودر كل ماندن سر كار در اكثر موارد كاملا با سليقه شخصي است و از قاعده خاصي پيروي نميكنه، در واقع اگر از اقوام و دوستان صاحبان شركت نباشي هيچوقت نميتوني از يه حدي بيشتر پيشرفت كني، تو ادارات دولتي حداقل امنيت ماندن در شغل بيشتره
پاداش آخر كار: در اكثر شركتهاي خصوصي آخر سال پاداش آخر سال را با كارمند تسويه ميكنند در نتيجه وقتي از شركت مياي بيرون يا بازنشسته ميشي هيچ پولي دست آدم رو نميگيره در حالي كه كارمند دولت وقتي بازنشسته ميشه پاداش چند سال كاركردش رو به صورت يكجا ميگيره كه اكثرا ميتونه يه سرمايه خوب براي دوران بازنشستگيشون باشه
ساير مزايا: در كنار همه اينها سهميه استفاده از مراكز اقامتي در شهرهاي مختلف، رستورانهايي كه با يك سوم قيمت به كارمندا و خانوادشون غذا ميدن، انواع بن هاي خريدي كه بي مناسبت و با مناسبت ميگيرن و خريد ميكنن، تعاوني هايي كه ميتونن توش با بهترين شرايط مايحتاج روزمره و حتي لوازم منزلشون رو نو سازي كنن

حالا شما نگران نباشين بخش خصوصي به اندازه كافي از كارمنداش مفتي كار ميكشه تنها مزيتش شايد اين عيدي باشه اونم اگه بدن، و كارمنداي بهش دولتي به اندازه كافي مزايا دارن كه اين كمبود عيدي به چشم نياد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
4
در این خصوص تبعیضی که فرمودین چند نکته لازم است اضافه شود :
1- عیدی بخش خصوصی شامل یکماه حقوق و یک ماه بابت سنوات است. بنابراین عیدی کارکنان بخش خصوصی تنها معادل حداقل حقوق 812 هزار تومانی است و حقوق دوم بابت سنوات است نه عیدی.
2- کارکنان بخش دولتی در پایان خدمت خود به ازای هر سال خدمت یک ماه حقوق دریافت می کنند. مثل به ازای 30 سال خدمت 30 حقوق دریافت می کنند. بنابراین تنها تفاوت در اختلاف بین 812 هزار تومان و 770 هزار تومان است.
3- در ضمن کارکنان دولت سنوات پایان خدمت خود را بر اساس حقوق خود در یافت می کنند و نه حداقل حقوق 812 هزار تومانی.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
ببخشید که خیلی رک می گویم:سوزن را میبینید ولی تیر چراغ برق را نمی بینید.
کارکنان بخش دولتی در کنار حقوق پایه خود انواع مواجب و مزایا و وام های کم بهره را دارند(کارکنان بانک ها ، شرکت نفت ،ادارات و.....) ولی پرسنل بخش خصوصی تنها حقوق پایه و در بیشتر موارد حداقل پایه حقوق را دارند.
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
چون کارمندا استرس کارگر رو برای بیکار شدن ندارن ، اما کارگر بدبخت هر ثانیه با استرس بیکار شدن میگذرونه
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
11
بنده کارمند شرکتی خصوصی هستم باید خدمتتان عرض کنم که کارمندان دولتی نسبت به ما هزارن مزایا از قبیل وام ، بن ، مرخصی استعلاجی و تشویقی ، کارت هدیه اعیاد مختلف ، حق اولاد و مسکن و... دارند که در بخش خصوصی هیچ کدام اینها داده نمیشود
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
برادر من بنده هم كارمند رسمي يكي از ادارات دولتي هستم باور كن حقوق من و خيلي از افراد ديگه مثل من مثل حقوق يك كارگر هست در ضمن همه اينهايي كه گفتي يك كارگر نيز مطابق با قانون كار دريافت مي كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
من یک کارمند رسمی پتروشیمی هستم که زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس هستیم که در واقع از بخش دولتی نفت جدا شده و به بخش خصوصی واگذار شده ایم منتهی پرداخت عیدی پایان سال ما بر اساس تعرفه بخش های دولتی است. اصولا نحوه برخورد با کارکنان امثال من بعد از واگذاری به بخش خصوصی اینصور بوده که هرجا کارمند دولت بودن مشمول امتیازات یا امکاناتی است می گویند شما به بخش خصوصی تعلق دارید و در عین حال از امتیازات بخش خصوص (تامین اجتماعی) نظیر مبلغ پرداختی عیدی، امکان انتقالی، سختی کار و ... بی بهره ایم.
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
2
البته اين يك نقد آبكي بود به عيدي كاركنان و كارگران چون كارگران از همه چيز محرومند . آيا مزايايي كه كارمندان دولت دارند كارگران هم دارند ؟ بن مي دند به كاركنان دولت ميرسه - وام مي دند به كاكنان دولت ميرسه .چي سهم كارگرهاست ؟
همون که کامنتاش مورد داره منتشر نمیکنین..!
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
3
تو این مملکت برعکسه داداش... این اعتراضات منجر به افزایش میزان عیدی کارمندان دولت نمیشه برعکس باعث میشه بخش حصوصی راحت تر بهونه بیاره... در کل هرچی به نفع قشر آسیب پذیر هست حذف و به نفع قشر قدرتمند جایگزین میگردد...درد زیاده داداش... دم عیدی دست رو دل کارمند و کارگر جماعت نذار..!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
بخش دولتی سر وقت حقوق می گیرند اما خیلی از شرکتهای بخش خصوصی الان 8 ماهه که حقوق نداده اند، پس این قیاس های الکی را نکنید. بخش دولتی هزار جور رانت و وام و غیره داره اما بخش خصوصی خیر و .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
اون هزار جور رانک و وام و غیره که گفتید مال مدیرای بخش دولتی هست نه کارمندهای بدبخت. حقوق کارمندای دولت اونقدر ناچیزه که همه شون مجبورن بعد از ظهرها تازه برن سر کار دوم.
امين
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
سلام. شما واقعا جواب اين سوال خودتون را نميدونيد؟ اينجا سه عدد ذكر كرديد و از يك عدد غافل شديد. حداقل حقوق كارمندان دولت چقدره؟؟؟؟
حداقل حقوق كارمند وزارت نفت چند برابر دريافتي كارمند بخش خصوصيه؟ پس بهتره به جاي پرداختن به عيدي به كل پرداختي يك سال كارمندان بپردازيد. كارمندان دولت پاداش 6 ماهه هم دارند در ضمن و پاداشهاي داخلي كه اصلا در بحثهاي خبري اسمي ازش نيست. هرچند كه بنده خودم در بخش نيمه دولتي مشغولم و بخشي از پرداختهامون شبيه دولت هست ولي به هرحال انصاف نبايد گم بشه.
سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
3
لطفا این رو هم بنویسید که دولت در بخش دولتی دو برابر بخش خصوصی ( مثلادر وزارت نیرو) حقوق میده.
کارمند بخش خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
9
ببخشید وقتی حقوق و مزایای ماهانه کارمند دولتی چند برابر کارمند همسان خود در بخش خصوصی است تبعیض نیست اما وقتی عیدی کارمند بخش خصوصی بیشتر از دولتی میشه اسمش میشه تبعیض.تبعیض وقتی از بین میرود که میزان کار و کلیه حقوق و مزایای بخش دولتی و خصوصی در همه جهات یکسان گردد.
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
همین جوری با عنوان سایت تحلیلی میایین درد دل مینویسید بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی . واقعا که ...
این موضوع که میگید سر در نحوه محاسبات کل حقوق کارمند(رسمی ، پیمانی) و کارگر ها در یک سال دارد . بر اساس سیستم و اشل حقوق ، کارمند ها طی سال حقوق و مزایای بیشتری دریافت میکنند که در خصوص کارگر ها بخشی از آن از طریق عیدی جبران میشود .

البته یک مورد اجحاف وجود دارد که در حق کارمندان قراردادی دستگاه ها صورت میگیرد که با توجه به اینکه اشل حقوق آنها گارگری و قانون کاری است عیدی کارمندان دولت را میگیرد و آن حکمی که سال ها قبل داده شد که همه کارمندا عیدی برابر دریافت کنند خیلی به ضرر کارمندان قراردادی شد .

خواهشمند است درد دلهای نویسندگان به جای مطلب تحلیلی در سایت منتشر نکنید و مطالب تحقیق شده را ارائه نماید.
بنده کارمند ساده مالی یکی از دستگاه های اجرایی هستم ولی این نکات کاملا واضح است .
البته اون مورد اجحاف جای پیگیری دارد .
ناشناس
Germany
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
3
اين تيتر كه زديد مطمئن باشيد كه عيدي بخش خصوصي را جهت جلوگيري از تبعيض كاهش خواهند داد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
البته احتمالا كالاهايي در كنار عيدي به كاركنان دولت تعلق ميگيرد اما به كارمندان بخش خصوصي هيچ كالايي تعلق نميگيرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
6
اگه انصاف داری بگو برو حقوق و مقایسه کن. حقوق دو میلیون با 812 هزارتومن یکیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
4
6
فرقش در اینه که در سازمانهای دولتی مثل وزارت نیرو بخشنامه دولت مبنی بر 65% که حقوق 6 میلیونی رو نزدیک به 10 میلیون کرده داره اجرا می شه حالا عیدی 700 بگیرن به جایی برنمی خوره شما غصه نخور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
من هم وزارت نیرو هستم این حقوقی که شما می فرمایید برای مدیران است نه برای کارشناس های جز مثل بنده که با 15 سال سابقه کار حقوقمون 2 میلیون هم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
ناشناس محترم کارمند وزارت نیرو شما از قافله عقب هستی همکارهای من در حد کارشناس هستند همین حقوق 10 میلیونی رو می گیرن شما خبر نداری لطفاً نگو 2 میلیون می گیری چون مطمئن هستم راستش رو نمی گی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
جالبه همه فقط عیدی کارگرها رو میبینن و بزرگش میکنن. چرا هیچوقت هیچ کس از تبعیضی که در حقوق و مزایا و اضافه کاری ثابت بین کارمندای دولت و بخش خصوصی در طول سال وجود داره چیزی نمیگه؟
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
کلی تبعیض بین کارمندان دولت و بخش خصوصی هست مثل ساعت کاری کمتر - حجم کار کمتر -امنیت شغلی بیشتر در حالی که تنها دلخوشی بخش خصوصی فقط همین عیدی است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
8
2
چون دیواری کوتاه تراز دیوار کارکنان دولت نیست
پاسخ ها
احسان صالحی
| Germany |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
دیروز اداره بیمه بودم کارمنداش یا میوه می خوردند یا با موبایل بازی می کردند- تازه جواب تلفن اداری روی میزش هم نمی داد . خسته نباشی کارمند دولت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
البته که متفاوت است.
کارگران بخش خصوص به هیچ وجه امنیت شغلی ندارند.هیچگونه مزایایی در طول خدمت به آنها تعلق نمی گیرد. هیچونه خدمات رفاهی برای آنان در نظر گرفته نمی شود.امکان ارتقاء و جایگاه برای آنها وجود ندارد.بعضا افراد متخصص با حداقل حقوق وزارت کار مجبور به فعالیت هستند.دستمزدها بسیار ناچیز و اندک است.با قراردادهای یکساله که تمام مفاد آن به نفع کارفرماست مجبور به کار هستند.و صدهادلیل دیگر....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
کارگران بخش خصوصی وقتی بازنشست می شوند خبری از پاداش پایان خدمت نیست در واقع دارن هزینه رو سال به سال پرداخت می کنند.
مثلا من زمانی که 10 تا کارگاه عوض می کنم آخرین کارگاه که می خواهم بازنشت شوم فقط عیدی همون سال رو به من میده نه به اندازه 30 سال خدمت
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
0
الان در وزارت نسرو 65% حقوق اجرا میشه حقوق 8 میلیونی میگیرن ولی بنده با سابقه بیمه 15 ساله پیمانکاری (شرکتی ) حقوق 1ونیم میلیونی میگیرم این فرق کارگر و کارمند
فرزین
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
2
با سلام به تحریریه فهیم عصر ایران ... این مقایسه شما با احترام کامل به شما عزیزان کاملا نسنجیده و از منطق به دوره ...
خود شما عزیزان تو بخش خصوصی کار میکنید ...مثلا میدونید که اگه مدرک دکترای روزنامه نگاری ، جامعه شناسی و مهندسی هم داشته باشید و تو بخش خصوصی کار کنید مث یه کارمند دیپلمه بانک توانایی خرید خونه رونخواهید داشت ...کدوم کارمند بخش دولتی که حدودا 7 میلیون نفرند تا حالا مثل غالب شرکت های خصوصی با دیرکرد پرداخت 3 تا 10 ماهه مواجهند ...کدوم مزایا و امکانات و تعاونی بجز همون حقوق نابموقع رو دارند ... دوستانی که میخوان نظری غیر از این بدهند خواهش میکنم از آوردن استثنا خودداری کنند ، چون در مسایل مربوط به علوم انسانی ، درستی یا نادرستی یک گذاره رو با مثال نقض نمیشه رد یا اثبات کرد ، بحث در مورد "اکثریت " و " غالب " هستش ...من این موضوع رو به عینه دارم میبینم و تجربه میکنم ....حتی حقوق 5 میلیونی یه مهندس تمام عیار رو نمیشه با حقوق یک میلیونی یه کارمند بانک دیپلمه مقایسه کرد ....
من از شما تقاضا دارم یه کار تحقیقی (که در شان عصر ایران هم هست) تو این زمینه انجام بدید و به دولت عرضه کنید ...عمده موسسات مالی ما تو دوره تحریم ورشکست شدند ولی نفتی که زیر پای " همه ما " بود و بی شک بخش از اون هم سهم کولبران کوهستان های برف گیر کردستان و مرزنشینان سیستان و کارگران بخش های صنعتی خوزستان و سایر مناطق مرزی و مرکزی کشور بود ، به ریال تبدیل میشد تا حقوق کارمند های موسسات ورشکسته مالی پرداخت بشه ...
شاید بعضی استدلال کنن همه جای دنیا اینجوریه ، ولی دقت کنیم که اونجا موسسات مالی " خصوصی " هستن .....
با احترام به همه اصناف کشور ....بیاین با انصاف باشیم
حاجی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
3
کارمندان محترم دولت در ماه حداقل 500هزار تومان کارانه میگیرند که در سال 6میلیون تومان میشود وکلی مزایای دیگر که در گارگری از این خبر ها نیست وحتی حقوق را هم بطور کامل نمیدهند
ولطفا زیاد سوسه نیایید که عیدی کارمندان اضافه نمیشود بلکه عیدی کارگران را کم میکنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
3
بنده لیسانس با 28سال سابقه خدمت ورئیس اداره،همسرم با 28سال خدمت ،لیبسانس ومدیر مدرسه عیدی یک کارگر با مدرک تحصیلی سیکل رو نمی گیریم.آیا این عدالت است.عزیزی که فرمود با پرداخت های دیگه جبران می شه واقعیت نداره.تعداد انگشت شماری از دستگاههای دولتی هستند که پرداخت های آنچنانی دارند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
1
یه سری به حقوق کارمندان سازمان بنادر و دریانوردی بزنید . بعد بگید عیدی کار گر
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بنده یک لیسانس مهندسی دانشگاه صنعتی با بیست و سه سال سابقه الان سه ساله تو یکی از بزرگترین شرکتهای پیمانکاری ایران سه ماه یه دفعه حقوق میگیرم و بیش از 13 ماه حقوق طلبکارم ،اسما هم عیدی کارگری میگیرم ایا شما دوست عزیز این وضعیت برات قابل تصور هست ؟
هر لحظه هم ممکنه در شرکت بسته بشه و بیکاری و عدم دریافت مطالبات
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
3
ظاهرا نویسنده یادش رفته که کارگران بخش خصوصی آخر سال باید دنبال کار باشن یا به هر حقوقی تن بدن که حداق سال دیگه کار داشته باشند!! شرکتهای خصوصی برای منافع خودشون مو رو از ماست میکشن و به هیچکس رحم نمیکنند. هیچ مزایا یا امکانات رفاهی هم ندارند. اکثر شرکتهای خصوصی اصلا چیزی به نام مرخصی استعلاجی ندارند. سیستم طبقه بندی مشاغل در اکثر اونا رعایت نمیشه.
مثلا یادمه چندبار که ادارات دولتی رو به خاطر برف یا آلودگی تعطیل کردند، هیچ شرکت خصوصی تعطیل نشد.
در دولت پیش که ساعت کاری ادارات شده بود 9 تا 14 ولی هیچ شرکت خصوصی اینکار رو نکرد
بازهم بگم؟؟
عصر ایران لطفا این مقاله رو حذف کن چون به اندازه کافی به کارگران و کارمندان بخش خصوصی داره ظلم میشه، شما دیگه بهانه نده به دست بعضی ها که عیدی بخش خصوصی رو کم کنند
هادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
5
من خودم کارمند بخش دولتی هستم. فکر می کنم دوستان بخش خصوصی (مشاغل کارگری) با توجه به اینکه واقعا حجم کاری بالایی دارند حقشون هست که این مبلغ رو بگیرن. البته کم نیستن شرکتهای خصوصی که به کارکنانشون خوب میرسن و مزایای بالایی میدن.
یعنی اینجوری هم نیست که هر کسی در بخش خصوصی کار میکنه بدبخت و بیچاره هست. به نظر شما یه برنامه نویس در دیجی کالا چقدر میگیره؟
به امید روزی که همه در جایگاه واقعی خودشون قرار بگیرن و هر کسی به حقش برسه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
حقوق کارمندان به قدری هست که عیدی کارگران در برابرش هیچ هست
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
دوست عزیز مطمئن باش اینطوری هم که شما فکر می کنی نیست. همه رو با یه چشم نبین. وقتی میگی هیچ یعنی مثلا شما 1.5میلیون میگیری و کارمند 30میلیون. اگه اینجوری باشه حقوق شما میشه هیچ.
ولی زمانی که شما 1.5 میگیری و کارمند 2.5 به این نمیگن هیچ. درسته؟ فقط میگن بیشتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
2
البته در باره آموزش پرورش درست میگید هم حقوق کم میگیرند نسبت به بقیه ارگان های دولتی هم مزایایی کمتری را دارند ولی وزارت نیرو ، نفت و دارایی به نسبت حقوق خیلی بیشتری رو میگیرند که قابل قیاس نیست
امین الماسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
خب البته اگر کلی تر به قضیه نگاه کنین کارمندان دولت از حق ایاب و ذهاب حق ناهار امکانات رفاهی مثل در اختیار قرار دادن ویلاهای تفریحی در طول سال برای خانواده های کارمندان فروشگاههای مخصوص اداره جات برخوردارند که بخش خصوصی قالبا از این امکانات بی بهره هست
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
خيلي ها وقتي اسم كارمند دولت مياد فوري فكر ميكنن همه دارن حقوق چند ميليوني دريافت مي كنند ولي واقعا اينجوري نيست من يك كارمند دولت هستم واقعا حقوقم به اندازه يك كارگره ولي در ضمن مقايسه اين دو قشر با هم به دور از انصافه. كارگران از اقشار زحمت كش جامعه هستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
عصرایران عزیز بااین نظرات آبکی اعتبارتو به باد نده میخواستی مطلبی بنویسی ولی به قول خودتان سوراخ دعا گم کردی این همه تبعیض و حق کشی ها رو درمورداین کارگران زحمتکش فلک زده ندیدی فقط انگش رو اون دو ماه حداقل حقوق گذاشتی خوبه خودت میگی حداقل که یک کارگر30سال عمرشو با اون باید بسوزدوبسازد هرچندماازاینکه کارکنان بخش دولت وضعیت بهتری دارندخوشحالیم ولی شما جهت اطلاع خودتان هم که شده دراین موردتحقیق وبررسی وبعدنظربدهیدلطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
خیلی خوب نوشتین آقای ناشناس. عصر ایران با این اخبار مردم از خودت نران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
9
من به عنوان کارشناس فعال در بخش خصوصی با 20سال سابقه کارحاضرم جایم رو بایه نفر توبخش دولتی عوض کنم یه پراید هم بهش میدم .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
1- برای مقایسه فقط عیدی را نباید در نظر بگیرید، بلکه همه دریافتی های یکساله کارمندها و کارگران را ببینید.
2- در ادارات دولتی رتبه و سابقه در حقوق تاثیر دارد و حقوقهای که پایه 1 میلیونی دارد را در دریافتی به اعداد بالاتر از 3 و 4 میلیون می رساند، در حالیکه این مورد در بخش خصوصی وجود ندارد.
3-کارمندان دولت نوعا استخدام دایم هستند و امنیت شغلی دارند و لی قرارداد بالایی یکسال در بخش خصوصی وجود ندارد.
4-کارمندان دولتی مزایایی مانند وام های کم بهره و دریافت کالایی اقساطی با چک کارمندی دارند و لی در بخش خصوصی این موارد وجود ندارد.
در پایان عزیزانی که به این امر معترض هستند، بنده بعنوان کارگر بخش خصوصی حاضرم جایم را با آنها عوض کنم با همه مزایایی که فکر می کنید دارم!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
5
عصر ایر ان جان
فکر کنم خودت خوب متوجه شدی چه تیتر بی ربطی زدی با این جوابها و اظهار نظر هایی که گرفتی
یه پرس و جو کنی میبینی که چه شرکتهای بزرگ خصوصی که تو همین دو سال گذشته بسته شدن و بدهی های کلان به کارکنانشون باعث طرح دعاوی تو ادارات کاره و یا همین الان بیش از یکسال به کارمندانشون حقوق بدهکارن و دارن دست و پا میزنن
بعد بخش دولتی حقوقش به روزه و چیزی حالیش از این وضعیت وخیم تو بخش خصوصی نیست.
hsn
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
فکر میکنید چند درصد کارفرمایان به این قانون عمل میکنند؟
langar999
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
بعيده از عصر ايران خيلي غير حرفه اي بود من حاضرم عيدي همه دوران كارگريم وببخشم به شما در عوض استخدام بخش دولتي بشم شما نميدوني استرس تمديد قرارداد يعني چي
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
11
بنده کارمند شرکت خصوصی هستم و پدرم کارمند دولت . هرماه تو فیش حقوقی پدرم ۱۲۰ ساعت اضافه کاری وجود داره درحالی که اصلا اضافه کاری نمی کنه . تبعیض یعنی این . پدرم هر سال یه وام کارگشایی صفر درصد میگیره . تو بخش خصوصی این خبرها هست ؟ پدرم یه وام مسکن ۶۰ میلیونی ۴ درصد از اداره گرفت . تو بخش خصوصی هست ؟ پدرم یه بیمه تکمیلی واقعا عالی و کامل داره که حتی پول دارو رو هم میده . تو بخش خصوصی هست ؟ پدرم هر دوسال یکبار میتونه از امکانات اقامتی .... به صورت رایگان استفاده کنه . تو بخش خصوصی هست ؟ تبعیض اینه داداچ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بخدا همه اینها که گفتی تو بخش خصوصی هست. باجناق من که تو کارخانه سیمان هست دقیقا اینایی رو که گفتی بیشتر هم بهشون میدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
زیاد جوش نیاورند کارمندان ؟؟ اکثر کارگران قراردادی سه ماههای هستند و چیزی عایدشان نمیشه . بازنشستگان و مستمری بگیران هم که با شما کارمندان مساوی میگیرند . میماند ان چیزهائیکه اداراجات میدهند که شما میگیرید !! بچسبید بکار که این عیدی ارزش یک رای هم نیست !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
4
4
قشنگ از تعداد کامنت های کارمندان بخش خصوصی مشخصه که خصوصی ها بیکارن یا دولتی ها!
چون همشون در طرفداری از بخش خصوصی هست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
این حرف شما خیلی مسخره بود
خواهشا شما سعی کن یخورده منطقی حرف بزنی تا بیای یه نظری داشته باشی
ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
دوست عزیز یه جوری صحبت میفرمایید که انگار هیچ یک از ما کارمون به اداره جات دولتی نیفتاده ، شوخی قشنگی کردی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
9
طرح اين موضوع و بويژه به صورت سر مقاله اشتباه محض است.
چرا كه بدون بررسي منطقي موضوع، احساسات دو گروه زحمتكش را تحريك نموده و بجاي بررسي منطقي، مسائل سطحي طرح مي شود.
عمده تفاوت در اخذ پايان كار است كه در حقيقت بخش خصوصي يدين طريق قسمت ناچيزي از آن را همراه با پاداش پايان سال دريافت مي كند . در حاليكه كارمندان پاداش 30 سال را در زمان بازنشستگي يكجا دريافت مي كنند. آنهم با آخرين حقوق.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
چی گفتی خودت هم متوجه شدی؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
منو هم کارمند دولت کنید تعهد کتبی میدم تا بازنشستگی عیدی نگیرم عجب حرفی زدی واقعا یه ضرب المثل هست که میگه از گشنه بگیر بده به سیر بخوره قضیه مقاله شما شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
0
کارمندان بخش دولتی که کار نمیکنن ساعت مفید کاریشون به زور دو ساعت هستش!!!
اونوقت ما کل ۸ ساعت کاری رو در حال جان کندن هستیم
ناشناس
United States of America
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
دو نکته دیگه هم هست:1- بازدهی و ساعات مفید کارکرد کارمندان دولتی بسیار پایینه (البته اگه به قشر محترم کارمندان دولتی برنمیخوره) 2- یک رسم دیگه هم که در برخی از ادارات دولتی، حکومتی و وزارتخانه ها رایجه پرداخت حق اضافه کاری "سوری" از 50 الی 150 ساعته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
عصر ایران خیلی خود شیرینی کردی . دولتی هزار مزایا داره که یک دهمش را خصوصی نداره کدام دولتی با ماهی 850 هزاتومان زندگی میکنه / در طول سال برای ماه رمضان . عید فطر و غیره هزار جور پاداش دارند مثل بخش خصوصی برای وام به درو دیوار نمی زنند . چرا نمیگیی تبعیض که تمام بخشهای خصوصی سنوات را پایان هر سال میدههد دولتی ها با اخرین حقوق زمان باز نشستگی میگیرند
سعیده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
جهت استحضارتون در بخش دولتی کارکنان از انواع پاداش ها و پرداختی های مختلف (از پاداش اعیاد مذهبی تا روزهای خاص مانند 22 بهمن) در کنار حق ماموریت های ویژه برخوردار هستند اما کارگران در بخش خصوصی محدودیت های زیادی دارند. مقایسه این دوگروه قیاس مع الفارق است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
0
تبعیض؟ مزایا و وام ها و هزاران چیزی که کارکنان دولت میگیرن خصوصی ها میگیرن مرخصی ها انچنانی صبح هر ساعتی بخوان میان و هر ساعتی بخوان میرن و مهمتر از همه که امنیت شغلی ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
عیدی ، پاداش ، سنوات - میشود دو پایه حقوق ، نه عیدی تنها
کارمندان دولت بعد از بارنشستگی 30 ماه حقوق به عنوان پاداش و سنوات میگیرند
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
عصرایران محترم
این چه مقایسه ای هستش که شما دارین انجام میدین
خواهش میکنم کور کورانه مقایسه نکنید
بخش دولتی هزار جور مزایا داران اونوقت بخش خصوصی چی ؟
انواع وام انواع تسهیلات و غیر اما بخش خصوصی چی
همه اینا به کنار دفتر چه بیمه دو طرف رو شما مقایسه کنید
تأمین اجتماعی فقط قرص سرماخوردگی میشه گرفته ولی بیمه خدمات درمانی هرچی بگیری بعد پولشو پس میگری با یه درصدی فرانشیز
خواهشا یخورده فکر کنید بعد مقایسه کنید
شما فقط گیر دادین به هشتصد تومن عیدی؟؟/
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
3
کامنت ها رو دیدم مردم همه بخش های دولت رو یکسان در نظر میگیرن
پدر من بازنشسته آموزش و پرورش هست، نه الان نه زمان شاغلی خبری از این حقوق و مزایایی که میگین کارمندان دولت میگیرن نبوده و نیست.
بیمه ما که عملا هیچی رو پوشش نمیده
تشویقی و هزارتا چیر دیگه هم که عنوان کردن هیچ کدوم وجود نداشته و نداره
حتی کارگرا درآمد و عیدیشون از کارمندان آموزش و پرورش بیشتره، البته بحث رئیس روسا جداس
سازمان های دیگه با آموزش و پرورش خیلی فرق دارن
کارمند بخش خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
1
صحبت شما درست، در طول سال به کارمندان دولتی به بهانه های مختلف مثل عیدهای مذهبی مبالغی پرداخت می شود و علاوه بر آن از مزایاییی برخوردارند که مدیران بخش خصوصی به هیچ عنوان خود را موظف به پرداخت این مبالغ و مزایا به کارمندان خود نمی دانند. اصلا مزایای بخش که در طول سال پرداخت می شه قابل مقایسه با بخش خصوصی نیست و همیشه ایت تبعیض وجود داره .حالا شما گیر دادید به عیدی !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
عصر ایران بنده از خواننده های روزانه سایتتون هستم ولی واقعا از این مقالتون تاسف خوردم . خواهشا اگر حرفه ای هستید با توجه به نظرات بالا از خوانندگانتون عذر خواهی کنید.
بنده فوق لیسانس صنایع هستم که در کارخانه تولیدی کار میکنم. با 15 سال سابقه کار .
هر روز از ساعت 7:30 تا 18 در محل کارم حاضرم به غیر از جمعه ، پست سازمانیم هم رئیس هست . فکر می کنید چقدر میگیرم ؟ دو میلیون و پانصد تومن - با این مقدار ساعت کار و صنعت خشن شیشه ساز در کنار کوره 1200 درجه.
حاضرم به شرفم قسم بخورم خیلی از کارمندای بخش دولتی حتی یک ساعت هم در شرایط کاری صنعت نمی تونند دووم بیارن.
خیلی خیلی ببخشید اما تو بخش خصوص حتی شما بعضی وقتها فرصت رفع حجت هم پیدا نمی کنی در صورتیکه خودم خیلی از اداره ها رو دیدم که اول صبح وقت صبحانه و تعریف خاطرات روز گذشته رو دارند.
حرف برای گفتن زیاده ولی امان از این دنیای ناعادل.
متاسفم برای عصر ایران که قبل از این مقاله خیلی دوستش داشتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
بخش خصوصی مثل کارخانه سیمان که در واقع کاملا خصوصی هم نیست بجز مبلغ بالاتر عیدی، پاداش هم میگیرند. به اندازه دو حقوق ماهیانه هم پاداش بهشون میدن. در کنار اینها بن خرید کالا و حتی آجیل و تنقلات عید هم بهشون میدن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
0
چرا این تبعیض رو نمی گد که کارمندان دولت 9 ماه مرخصی زایمان دارن در حالی که کارمندان بخش خصوصی فقط 6 ماه هست.این تبعیض نیست.حداقل یه بار راجع به این مطلب بنویسید عصرایران عزیز
مجد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
1
تبعیضه وتاسف اوره...
بازنشسته تامین اجتماعی بایک میلیون حقوق وچندفرزندونوه وقصدهای مختلف...چه کننددراین گرانی...
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
0
متاسفانه بخش زیادی ازکارمندهای دولتی بخاطر اینکه چه کار کنند چه نکند حقوق دریافت میکنند ، به آن شکل شایسته وظایف خود را انجام نداده و ساعت کار مفید بسیار کمی دارند.در مورد دریافتی حقوق برعکس بیشتر حقوق و مزایا دریافت میکنند.
reza5547
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
0
کارمندان دولت در طول سال بیش از 2000000تومان حقوق میگیرن،در حالی که بخشهای خصوص به کارکنان خود چه زیر دیپلم و چه بالاتر،حداقل حقوق اداره کار یعنی 830000تومان!!!!!پس فرق کارمندی که در طول سال سه برابر کارگر بخش خصوصی میگیره،با کارگر بخش خصوصی فقط آخر سالهاست؟ سه برابر حقوق در هر ماه رو در یکسال ضرب کنین، میبینی که نه تنها کمتر نمیگرن،بلکه خیلی خیلی فرق هست بین کارمند بخش دولتی و خصوصی.حالا این تبعیض حقوق بیشتر از همه نیروهای شرکتی شاغل در ادارات رو اذیت میکنه!!!در بخشهای خصوصی اینهمه تیعیض وجود نداره!!دوست من قبل از نوشتن یک مقاله یک تحقیق کوچولو هم بکنین بد نیست.یا حق.
reza5547
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
کارمندان دولت در طول سال بیش از 2000000تومان حقوق میگیرن،در حالی که بخشهای خصوص به کارکنان خود چه زیر دیپلم و چه بالاتر،حداقل حقوق اداره کار یعنی 830000تومان!!!!!پس فرق کارمندی که در طول سال سه برابر کارگر بخش خصوصی میگیره،با کارگر بخش خصوصی فقط آخر سالهاست؟ سه برابر حقوق در هر ماه رو در یکسال ضرب کنین، میبینی که نه تنها کمتر نمیگرن،بلکه خیلی خیلی فرق هست بین کارمند بخش دولتی و خصوصی.حالا این تبعیض حقوق بیشتر از همه نیروهای شرکتی شاغل در ادارات رو اذیت میکنه!!!در بخشهای خصوصی اینهمه تیعیض وجود نداره!!دوست من قبل از نوشتن یک مقاله یک تحقیق کوچولو هم بکنین بد نیست.یا حق.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
عصري عزيز واقعن يه همچين مطلبي از تو بزرگوار بعيد كه چاپ كني. بي مطالعه و كنكاش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
0
یک میلیون و ششصد تومان وای چه مبلغ زیادی!!!!
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
نمره به تحویل


-2-

تازه 2 هم زیاده ....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
جانا سخن از زبان ما می گویی ولی خبر نداری پاداش مدیر مسئولای دولتی خداتومنه چون هزینه های عیدشون بیشتره و اکثرشون میرن ترکیه و دبی. اما ما کارمندا با این پول برای دو هفته عید نمی دونیم چی بخریم.
reza
Sweden
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
سلام خدمت همه هموطنان. من خودم از کارکنان قرارداد دائم دولت هستم. و کارمونم 20 دقیقه ای خارج از شهره. با این که ما بیمه تامین اجتماعی هستیم ولی عیدی کارمندی میگیریم. شرکت های فولاد خوزستان و اصفهان و .. خصوصی هستن با دریافت های بالا و عیدیشونم کارگری حساب میشه. منظور از بخش خصوصی این شرکتها هم هست که دریافتی ما در برابر اونها بسیار ناچیزه. والله من با فوق لیسانس مهندسی که برای دولت کار مینکم با سابقه بیش از 10 سال دریافتی بسیار پایینی دارم. پس خواهشن زود قضاوت نکنید
مصطفي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
2
اين همه كارمندا طول سال پول اضافي ميگيرن چرا صداتون در نمياد... كارايي ... عيدانه هاي مختلف ... كارگرا چي ميگيرن؟ جز 800 الي يه تومن .... الان گير دادين به ما بدبخت بيچاره ها ... عصر ايران از تو بعيد بود اين گزارش .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
0
سلام کارمندان دولت در سالهای پیش مزایا بن و ....غیره داشتند و حتی وقتی قراردایهارو جز بخش خصوصی محسوب می کردن ما خوشحال میشدیم چون عیدی ما هم باپاداش تقریبا هم سطح می کردن ولی دولت حقوق عیدی اونارو با ما برابر کرد و ما هم از پاداش محروم شدیم معمولا ما مشکلات کسری بودجه آخر سالیمونو با پاداش و عیدی سرو سامون میدادیم که اونم کم شد خدا کنه همه امنیت شغلی و مالی داشته باشن ما هم همیطور
ناشناس
Canada
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
5
2
تنها دلخوشی کارمندان بخش دولتی اینکه که کارمندان بخش خصوصی فکر میکنند که به بخش دولتی خوش میگذرد...
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
از عصر ایران زدن این تیتر بعید بود شما بدون توجه به سایر مسائل فقط این اختلاف 800 هزار تومانی عیدی را در نظر میگیرد ، 95% شرکتهای خصوصی مبلغی که تو لیست تامین اجتماعی برای پرسنل رد میکنن با مبلغ اصلی که به ایشان پرداخت میشه مغایر هستش در نتیجه سنوات پایان کار ، حقوق بازنشستگی افراد ، مرخصی های استعلاجی و غیره برابر مبلغ حداقل حقوقی که تو لیست تامین اجتماعی برای این پرسنل رد شده محاسبه میشود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
3
این چیزهایی که نوشتن درمورد وام آنچنانی و مزایا و هدیه به مناسبت عید و بیمه آنچنانی و فلان و بهمان رو دقیقا کدوم سازمان به کارمنداش میده؟!
ما که الان اسماشمونو شنیدیم
خواهشا همه رو به یه چشم نبینین
بعضی جاها ممکنه 100 برابر اون موارد رو هم بدن
اما برای ما هیچ کدوم رو نمیدن
از حقوق های میلیونی هم خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
بانکها ودیگر دستگاههای معولی دولتی به عنوان مثال شهرداریها پشت میز نشین
مصطفي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
عصر ايران: يه بار هم تيتر بزن چطور ميشه با 800 تومن نهايتش يه تومن زندگي كرد . بخش خصوصي اين همه ظلم در حق ما ميكنه و اخرش هم ميگن دوس نداري به سلامت .بيكار زياده .خيلي ها آرزوي شغل تورو دارن با 800 كار كنن ... اينارو تيتر كن عصر ايران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
چرا بدون بررسی کارشناسی مطلب می گذارید. حقوق و مزایا و پاداش و امکانات کارمندان دولت کجا و بخش خصوصی کجا. اگه قرار همسان سازی بشه باید در همه امور باشه نه صرفا بخشی که ه نفعه کارمندان دولته
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
برای عیدی وپاداش درحد زیر فقر با هم مجادله نکنید. بروید حقوقهای چند صد میلیونی را در نظر بگیرید و انوقت از تبعیض صحبت کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
واقعا که حالم بدشد
فرشته
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
3
2
لطفا" اينطوري قضاوت نكنيد و زياد هم اين موضوع را بسط نديد. اگه ميتوانيد كاري كنيد كه عيدي دولتي ها و مستمري بگيرها و........... زياد شود چون اينطوري كه مطرحي مي كنيد عوض اين كه بهتر شود بدتر ميشه و عيدي بقيه را كم مي كنند. پس لطفا" فقط پيگير اين باشيد كه عيدي بقيه افزايش پيدا كند. در ضمن اگر هم يك ميليون شود كدوم دردي دوا ميشه. با تشكر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
خودتونم نميفهميد چي داريد ميگيد وقتي اين جاي بحث داري كه حقوق و امكانات و از همه مهمتر امنيت شغلي كارگران مثل دولتي ها بشه اونوقت اصلا عيدي نميخاند
مهرداد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
عصر ایران عزیز از شما انتظار مقالات با تحقیق و تطابق با واقعیات هست کمی با انصاف تر!!!!
لطفا نظرات را با مثبت و منفی هاش ببین تا ببینی مقاله چقدر بی انصاف نوشته شده و نظر عموم خوانندگان چیه
واقعا یکی از راههای نجات این کشور به حداقل رسوندن تعداد کارمندان و تقویت بخش خصوصی و قانون کار و کوچیک کردن دولت هست.
پاسخ ها
shiva
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
كه هرچي هست بدن به شما ؟ خودت اين فكر رو كردي يا كمكت كردن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
3
من حاضرم جام رو با کارمندان بخش دولتی عوض کنم اگر مشکلشون این تفاوت عیدی هست.
اونا هزار تا مزیت داند که ما خصوصی ها نداریم. ساعت کاری کم، امنیت شغلی، حقوق و مزایای بیشتر و ...
اما ما کارمندان بخش خصوصی نه حقوق بالا داریم، ساعت کاری مان زیاد هست، امنیت شغلی هم صفر.
عی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
کارمندان دولتی از امنیت شغلی بالاتری برخوردارند معمولا اکثر آنها دارای سرویس رفت و برگشت و همینطور وامهای کم بهره و دارای امتیاز استخدام فرزندان و امکان خرید از تعاونی مصرف به صورت اقساط و تعطیلات خیلی بیشتر نسبت به بقیه و ...............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
من با 20 سال سابق كار هنوز قراردادي(البته همه همكارانم همينطور ) هستم اگر همين فردا بگن به هر دليلي نبايد سركار بياييد دستم به هيجا بند نيست !!!؟؟؟؟ اما كارمندان دولتي كه با انواع پارتي ها سركارند و از مزاياي مختلف بهرمند هستند و از هتلها و امكانات تفريحي در سرتاسر كشور برخوردارند و......... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
واقعا متاسفم كه مطلبو هنوز پاك نكردين
يكي از سايت هاي خبري (عصر ايران ) كه فك ميكرديم با انصاف تر از همه جا مطلب ميذاره حالا داره درد مارو بيشتر ميكنه ....
سعید صمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
10
بنده حاضرم شغل خودم رو در یک شرکت خصوصی با ۱۲ سال سابقه با یک کارمند دولت با همین سابقه در هر اداره ای عوض کنم که دیگه این ظلم و تبعیض رو بیشتر از این تحمل نکنه. ۲۰ میلیون تومان هم نقدا می دهم . تعهد میدهم که عیدی هم تا پایان خدمت نمی خواهم . این هم ایمیل من : samadi_sd@yahoo.com
بخش خصوصص
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
9
کارمندان دولتی رسمی هستند دوبرابر کارمندان خصوصی حقوق می گیرن
ببعد ساعت کاریشان کمتر است . بعدش دغدغه پایان قرار داد ندارن هم بگم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
گفتنی ها رو که دوستان گفتند. در کنار سایر مزایای کارکنان دولتی مثل وام و حقوق بیشتر و... یه سری تسهیلات ویژه رو هم که برخی ادارات برای کارمندانشون درنظر می گیرند رو هم اضافه کنید. مثلا دوستی داشتم که کارمند دولت بود و همین پارسال ادارشون کارمندانشون رو برد شمال، چهار روز ویلا به هر خانواده داد به همراه صبحانه، ناهار و شام. با چه مبلغی؟ فقط 175 هزار تومان! این مبلغ نهایتا پول صبحانه و شام یک روز یک خانواده بشه. هزینه های سفر و اقامت و... هم که دیگه بماند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
3
1- همینم بخش خصوصی نمیدن
2-امتیازات و بریز و بپاش و بیکاری بخش دولتی رو هم حساب کنید.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
من کارمند بخش خصوصی هستم هر کارمند دولتی که ناراحته بیا جاهامون عوض
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
بخاطر این هست که نصف مملکت کارمند دولت هستند و همه 30 سال امنیت شغلی را دارند و بعد بازنشستگی. و دولت باید حقوق همه را پرداخت کند.
هر چند که حقوق ها از 700 هزار تومن معلمی تا ماهی 35 میلیون تومن (راحت) مدیران نفت تفاوت دارد
ولی ممکن است کارمند یا کارگر بخش خصوصی بعد از عید دیگه سرکار نباشد.
جمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
سلام
ممنون از سایت و زحمت شما
این مقاله رو مشخصا یک شخص کاملا بی اطلاع و بی انصاف نوشته چون شما مزیا و حقوق و تسهیلات و ... رو که برای کارمندان چه در موقع خدمت و چه موقع بازنشستگی دارند اصلا نمی تونید کنار مزایا و حقوق و ... برای کارگران شریف و زحمتکش بگذاریدضمن اینکه مشاغل مرتب و شان اجتماعی و حفظ حرمت و شخصیتی که در مناسب دولتی برای افراد کامند ان در تمامی پست ها قائل هستند به مقدار حداقل برای کارگران که خیلی از آنها تحصیل کرده هم هستند نمی توانید پیدا کنید
تا به حال شاید اندک کسی از کارمندان دولت را پیدا کنید یا شاید هم اصلا پیدا نکنید که حقی از آنها خورده شده باشد ولی شما بایید ببینید چقدر از حق و حقوق کارگران حتی در سطح کسر کردن بیمه اضافه کار آنها به آنها تحمیل می شود و این قشر هیچ کسی را حامی و داد خواه و پناه خود نمی بیند به جز روز قیامت در محضر خدا با وجود اینکه خیلی چیز ها را می داند و می دانیم که شرح آن منجر به حذف نظر و .. می شود و ما معذوریم
در پایان فقط برای نویسنده این مقاله اظهار تاسف عمیق دارم
ایشان را دعوت می کنم برای حضور در چند شرکت و کارگری کردن برای یک روز کاری
ناشناس
-
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
شما ها چقدر مشکل دارین........ مطلبا نمیخونین نظر میدین... معلوم نیست دلتون از کجا پره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
سلام؛ بنده کارمند بخش دولتی هستم و می خوام بگم که این مقایسه شما اصلا درست نیست:
1- عیدی پرداختی به کارگران معمولا در طول 12 ماه سال از حقوق آنها کسر می شود و در پایان سال به آنان پرداخت می گردد.
2- پاداش سنوات کارگران در پایان هر سال محاسبه و به آنان پرداخت می گردد درحالیکه برای کارمندان بعداز بازنشستگی به صورت یکجا پرداخت می شود.
3- پرداخت پاداش پایان سال به کارگران طبق قانون کارو به کارمندان طبق قانون خدمات کشوری (قانون استخدام کشوری سابق) است و همیشه به دلیل اختلاف مبنای محاسبه با هم تفاوت داشته اند.
4- از دوستان عزیز می خواهم کمی منصافنه تر قضاوت نمایند : ما کارمندان طبق قانون باید هفته ای 44 ساعت درمحل کار حضور داشته باشیم در تمام کشور چون پنج شنبه ها تعطیل نیستند ساعت کار تا ساعت 14 است ولی در تهران که پنج شنبه ها تعطیل است، ساعت کاری تا ساعت 16 است.
ناشناس
-
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
3
بیشتر نظرات با غر
ض عنوان شده است
امیررضا
Netherlands
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
5
من کارمند تامین اجتماعی ارگان دولتی هستیم ، نصف همکار دولتی خودم که هم سابقه و هم کارم مشابه اش هست حقوق میگیرم ، هیچ مزایایی اعم از خانه و وام و خدمات ندارم ، عیدی بنده هم کارمندی پرداخت می شود. حالا پیدا کنید انصاف را. از عصر ایران چنین انتظاری نداشتیم ، مطلب در حد کیهان بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
لطفا بگویید پرسنل دولت که سفر خارج می روند هم باید همین مقدار عیدی بگیرند؟
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
4
لطفا یه مقاله هم بنویسد در باره میزان حقوق و دریافتی ماهانه کارمندان دولتی و خصوصی تا راحتتر بشه قضاوت کرد .
کارمند بخش خصوصی .
آصف
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
1
برای پرداختن به این موضوع و بررسی کارشناسی ،یک مقاله عجولانه اصلا منطقی و منصفانه نیست.
بقول اکثر دوستان مقایسه درآمدها،امتیازات گوناگون رفاهی و مالی و خدماتی از وام گرفته تا پاداشهای گوناگون بخش دولتی با کارگران مظلوم تامین اجتماعی که درصد بالایی از چندرغاز حقوق دریافتی تحت شرایط سخت بی قانونی در بخشهای خصوصی صرف مالیات و بیمه و سایر کسورات میشود و مقایسه فقط در مبلغ دریافتی عیدی اصلا درست و کارشناسی نیست.با اینکه هدف تان چیز دیگریست اما مسیولان به اصلاح تامین اجتماعی ،بقول مثل معروف آن یکی چشم کارگران را هم درخواهند آورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
از عصر ایران توقع نداشتم ما کارگران که تماما جز مهندسین بدیختی و جز نخبگان جامعه هستیم هنوز 6 ماهه حقوق نگرفتیم و شما از عیدی حرف میزنی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
باسلام فرقش اینه که کارکنان دولت از همه امکانانت استفاده میکنند وکارکنان بخش خصوصی از حداقل حقوق برخوردارند
شما دعا کنید مملکت سروسامان بگیره و همه استفاده ببرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
6
نویسنده این مطلب کاملا فراموش کرده که حقوق و مزایا و امکانات کارکنان دولت بسیار بیشتر از بخش خصوصی است و نیز کارکنان بخش دولتی امنیت شغلی دارند اما کارکنان و کارگران زحمتکش و مظلوم بخش خصوصی واقعا هیچگونه امنیت شغلی ندارند. حالا بعد از 12 ماه زحمت و جان کندن، دو ریال عیدی بیشتر می گیرند، آقا یا خانم نویسنده را ناراحت کرده و در وقام مقایسه و اعتراض برامده؟!! اگر ایشان به تبعیض معترض است بزرگترین تبعیض همین است که حقوق و مزایا و امنیت شغلی کارکنان و کارمندان بخش خصوصی در مقایسه با بخش دولتی در واقع صفر است. چرا این موضوع را مورد نقد و اعتراض قرار نمی دهند؟
شریفی
-
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
0
5
من کارمند هستم هیچ کارانه ای درما نه درسال برایمان پداخت نمی شود وحتی هیچ اضافکاری پس چرا باید بعضی ها که هم کارانه می گیرند وهم اضافه کار عیدی هم مساوی باشد این از عدالت به دور خواهد بود چرا همه چیز را درقانون نمی بینند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
با افزایش عیدی بخش دولتی مشکلی ندارم منم نفع میبرم ولی هیچ وقت اومدید در مورد بخش خصوصی بگید بچه ها در چه وضعیتی کار میکنن. با مدارک بالا و سطح علمی و توانایی خوب از این حداقل حقوقی که میگید هم بهره نمیبرن- ساعت کاری و حجم کار هم چند برابر خیلی از بخش دولتی است. واقعا فکر میکنید این حداقل حقوق پرداخت میشه؟!!! اونم در شرایطی که همین حقوق رو هم ندارن به کارمنداشون بدن. ایکاش یه کمی قوانین اجرایی تر و پیگیری میشد فقط برای بیمه حقوق حداقلی نوشته میشه و هیچ وقت پرداخت نمیشه. تازه دستشونم به جایی نمیرسه نه امنیت شغلی نه بهبود شرایط_ حتی بخش دولتی که با برخی از این بخش های خصوصی در حال کار هستن حجم کارشون به این بخش منتقل میکنن.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
9
واقعاخجالت نمیکشین حقوق دواتی ها که چند برابر قشر کارگره ودولتی ها مفت مفت میشیننن بیکار و چند برابر حقوق میگیرن البته میدونم نشر نمیکنین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
خداوکیلی دلتون برای کارمندای دولت سوخته؟ میشه یه مقاله هم بنویسید راجع به اینکه چرا شرکتهای خصوصی اینقدر دچار بحران مالی هستند و ممکنه حتی تا 7 ماه حقوق کارمنداشونو نداده باشن؟ ما اصلا مزایا و عیدی هم نخواستیم. فقط اصل حقوقمونو بدون تاخیر بدن
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
عصر ایران عزیز از کارگرهای شرکت های خصوصی که اکثرا 4-5-6-7-8-9 ماهه حقوق نگرفتن هم میگفتی بد نبود.
محسن شهبازی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
5
سلام ؛ واقعا از عصر ایران انتظار این رو نداشتم که اینقدر سطحی به موضوع نگاه کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
4
این مقایسه صحیح نیست
اگر بین بانکهای خصوصی و دولتی در خصوص پرداخت عیدی مقایسه صورت گیرد خوب است
بندگان خدا گارگران بخش خصوصی ده برابر ما بانک دولتی ها هم عیدی بگیرند نوش جانشان
حق شان بیشتر از این است اما بانکهای خصوصی نه
بخش خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
از صبح ساعت 7.30 کار میکنم تاساعت 5بعدازظهر همه جوانی ام رو گذاشتم تو همین بخش خصوصی، هر روز هم میترسم اخراج بشم یا شرکتمون بسته بشه اونوقت اون شما سر یه عیدی یک میلیون و ششصد هزاری مقاله مینویسی.در مورد تبعیض بین نوع کار تو بخش خصوصی و دولتی بنویس لطفا.خجالت آوره
عصر ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
3
جناب آقای عصر ایران از شما بعید بود که این مطلب را درج کنید. تفاوت عیدی به این دلیل است که که کارمند در آخر بازنشتگی پاداشی می گیرد، ولی کارگر این پاداش را ندارد، در واقع دوبرابری عیدی همان پاداش آخر خدمت است که به صورت سالیانه دریافت می کند.
خواهشا چاپ کن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
4
بنده دریک سازمان دولتی حدودا بیست سال هست که قردادم بابخش خصوصیست هرچندهم تلاش کردم قراردادمستقیم با سازمان داشته باشم مخالفت شدبه هرحال نتیجه اینکه همکاران رسمی پیمانی باشرایط مشابه من و حتی بعضاباشرایط پایین تر به اندازه سه برابربنده حقوق ومزایا دریافت می کنند حالابماند امنیت شغلی ،پست وجایگاه سازمانی ،پاداش پایانسال و......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
7
يكي از مزاياي كارمندان بانك 60 برابر حقوق پايه رو بعد از يكسال سابقه بعنوان وام مسكن ميگيرن .....
حالا كارگر بيچاره .....
پاسخ ها
سعیده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
البته توجه داشته باشید همه ی بانک ها دولتی نیستند و در بانک های خصوصی مزایا قابل قیاس با بانک های دولتی نیست.
ناشناس
Germany
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
5
چه تبعیض بزرگی ، به ظاهر دوست دارید چشمهایتان را بر روی واقعیت‌های جامعه کارگری ببندید ، همه حقوق و مزایای یک کارگر در سال را جمع کنید و با حقوق مزایای یک کارمند دولتی مقایسه کنید ، به راحتی خواهید دید که که در بهترین شرایط که کارفرما همه آنها را پرداخت کند کمتر از نصف دریافتی کارمند بخش دولتی خواهد بود ، حال وام هایش آنچنانی ، مرخصی علی جور وا جور ، جیم زدنها و غیره .... متاسفام برای این دیدگاهتان
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
3
بابا بد توضیح داده شده
ما کارگران قرارداد مستقیم با دولت هستیم - در طول سال حقوق و مزایای کارگری می گیریم . نه وام مسکن داریم و نه خانه سازمانی مثل شما کارگرانی که قرارداد مستقیم با دولت نیستید . ولی در عیدی به ما عیدی کارمندی می دهند . و در این مقاله منظورشان ما هستیم لطفا زود قضاوت نکنید - از نویسنده مقاله خواهش می کنم توضیح من را در مقاله اعمال کند متشکرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
2
6
تفاوتش آینه که دولتیها حقوق بیشتری میگیرند، مزایا دارند، پاداش و...
بخش خصوصی نه پاداش دارن، نه بیمه تکمیلی نه حقوق درست درمون، نه افزایش حقوق سالانه اونها خیلز از دولتیها کمتر است، هیچ مزایایی ندارند، تو عیدهای مختلف نه عیدی میدهند نه سبدکالایی، نه تضمین کاری که فردا هست یانه و...
کارمند بخش خصوصی بیچاره...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
2
ممنون از تیتر خبریتون
ولی ما که در نهاد غیر دولتی و در جهاد دانشگاهی کار می کنیم سالهاست که همان حد اقل را پرداخت می کنند و حتما امسال هم همان حدود 770 تومان را واریز خواهند کرد. حالا متن این قانون کجاست؟ بفرمایید تا ما هم بتوانیم از حق خود دفاع کنیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
1
8
دولتی و غیر دولتی عیدی می گیرند ولی عیدی کارگر روزمزد را کی می دهند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
8
6
سلام
1-عيدي كارگر با سواد نهضت سواد آموزي تا 2400 هزار تومان است
2-عيدي كارمند فوق دكترا حداكثر 770 هزار تومان
reza
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
6
6
با سلام
من خودم در بخش دولتی بعنوان پیمانکار کار کرده ام کارانه،پاداش،حق جذب،حق فنی،حق تحصیل فرزندان،کارتهای بانکی که هر ماه حد اقل دو میلیون ریال پر می شود ،اضااف کاری ثابت،حق مسئولیت ،آکورد،رکورد،هزینه غذا،هزینه ایاب و ذهاب،کمک هزینه مسافرت،هتل ها و ویلا ها ی ادارات ،استعلاجی ،بیمه های تکمیلی آنچنانی و تعطیلات رسمی و...
بعد بیاییم در بخش خصوصی هیچکدام از این مزایا وجود ندارد واقعا برای مرفهین بی درد عصر ایران متاسفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
9
6
کدام مزایا
مشکل شما عقده ای بودن هست که نسبت به کارمند دولتی دارید
فیش حقوقی کامندان دولت که کامل مشخصه
چه.مزایا ی داره ما که هبچ مزایا نمی بینیم نه حق مسکن.نه حق خوار روبار نه ایاب ذهاب نه هیچ چیز دیگه
هنوز اضافه کارهای ماه مهر رو به ما ندادن
بعد از هفت سال نیم سابقه یک میلیون سیصد شصت هزار می گیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
1
عصر ایران با این خبرت منو ناامید کردی!....
میثم
Germany
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
1
2
درجواب دوستی که گفته بود دولتی ها حقوق بالا میگیرن. آیا معلمان و قشر آموزش و پرورش و فرهنگی ایران حقوق بالا دریافت می کند؟ اون دسته از دولتی ها که شما میفرمایید، چند تا سازمان دولتی هستند که به اندازه انگشتان دست هم نیستند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
1
5
عصر ایران نباید در مقابل اینهمه نظرات اعتراضی و منفی نسبت به مطلب نسنجیده ای که نوشتید بی تفادت باشد. یک معذرت خواهی رسمی در سایتتان منتشر کنید و به تبعیضهای حقیقی موجود بین کارکنان بخش دولتی و خصوصی بپردازید.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
2
عصری جان ای کاش همه نظات رو چاپ می کردی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
4
عصر ایران عزیز خوب چرا همه نظرات رو نمیذارین؟!! گلچین میکنین ؟!!
پاسخ ها
shiva
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
اين مشكل هميشگي من با عصر ايران هست . هر كدام رو دلش مي خواد روي سايت مي ذاره . بي طرف باشه عصر ايران.
كارمند دولت
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
1
3
واقعا" حرف درست و مقاله صحيحي بود.
بنده به عنوان كارمند دولت هيچ تمايلي و علاقه اي به كم شدن ذره اي از حقوق و پاداش كارگران و ... ندارم و همانطور كه نويسنده بدرستي نوشته اين مبالغ با هزينه هاي موجود اصلا كافي نيست و نخواهد بود. وچه خوب بود كه كارمندان نيز از پاداش مساوي برخوردار ميشدند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
1
0
آقای احمدی. میشه یکی از اون 1001 مزایای کارمندان دولت(مثلا آموزش و پرورش )را بگی؟
آله نوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
0
سلام ما با هفته ای ۶۰ ساعت کار تو شرکت خصوصی عیدی دریافت نمیکنیم تازه بعضی همکارام ساعت بیشتری توشرکت کار میکنن.اونوقت کسانی رو سراغ دارم که تو بخش دولتی روزانه ۳ ساعت کار مفید هم انجام نمیدن و عیدی خوبی میگیرن این تبعیض برای چیه ؟؟؟
تحسین هیات های اندیشه ورز بسیج کارگری از سوی وزیر کار/ سردار اله بداشتی: کشور قوی با اقتصاد قوی و کارگر ماهر شدنی است روسیه: کشورهای ناتو وارد جنگ شده‌اند/ اگر تشدید تنش‌ها ادامه یابد، هیچ احتمالی را نمی‌توان رد کرد مؤسس دیجی کالا: از آبروی کسب و کارها برای حمایت از فیلترینگ خرج نکنیم حسرت بزرگ برای هواداران استقلال لایحه اصلاح قانون درباره دوتابعیتی‌ ها به کمیته مربوطه ارجاع شد رئیس اسرائیل: ناکامی در بازگرداندن اسرا به معنی شکست ماست پرسپولیس به دنبال جبران؛ دو بازی حیاتی در قطر پشت میزنشینی ساعت بیولوژیک جوانان را تسریع می‌کند پرز: رودری شایسته توپ طلای پارسال بود، نه امسال! جشنواره شب‌های سیاه تالین برندگان خود را شناخت مورینیو: شایعات انتقال رونالدو به فنرباغچه مضحک است صعود فولاد خوزستان به کمک سنگربان جوان شمسایی ماندنی شد؛ سرمربی تیم ملی فوتسال به کار خود ادامه می‌دهد شهادت یک هزار پزشک و پرستار در غزه تغییر چهره بهاره رهنما در سلفی جدیدش با شهاب حسینی (عکس)
نظرسنجی
موافق مذاکره ایران با دولت ترامپ با هدف تنش زدایی از روابط تهران - واشنگتن هستید؟