فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۲۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۲۴-۱۲-۱۳۹۵
کد ۵۲۹۵۷۷
انتشار: ۱۹:۳۷ - ۲۴-۱۲-۱۳۹۵

اینتر ارکستر تهران افتتاح شد

عصر ایران
این ارکستر با همنشینی غیر تلفیقی سازهای سمفونیک و ایرانی شکل گرفته بود به طوری که رهبر پیش از هر قطعه توضیحاتی درباره هر اثر و آهنگساز آن ارائه می کرد.
اولین کنسرت مجموعه اینتر ارکستر تهران به رهبری نادر مشایخی دوشنبه ۲۳ اسفند ماه در تالار آسمان فرهنگستان هنر میزبان علاقه مندان موسیقی بود.

به گزارش مهر، اینتر ارکستر تهران به رهبری نادر مشایخی روز دوشنبه ۲۳ اسفند در آخرین روزهای سال در تالار آسمان روی صحنه رفت. این ارکستر با همنشینی غیر تلفیقی سازهای سمفونیک و ایرانی شکل گرفته بود به طوری که رهبر پیش از هر قطعه توضیحاتی درباره هر اثر و آهنگساز آن ارائه می کرد.

در این اجرا قطعاتی از آروو پرت آهنگساز معاصر اهل استونی، ژان باتیست لولی، آهنگساز باروک فرانسوی، یوهان سباستین باخ با خوانندگی بهرنگ شگرف کار و نوازنده ابوا، سیما تاجیک اجرا شد. همچنین دو قطعه از نادر مشایخی به نام «بریکولاژ» نواخته شد که در هر دوی این قطعات سولیست مهمان از کشور اتریش، رنالد دپه نوازنده کلارینت و ساکسیفون، اینتر ارکستر تهران را همراهی کرد.

مشایخی در میان توضیحات خود رپرتوار اینتر ارکستر را خلاف رپرتوارهای رایج و معمول ارکسترهای سمفونیک دانست و افزود: به طور معمول در کنسرت های سمفونیک تنها قطعاتی از چند دوره مختلف نواخته شده و تمام شود ولی ما می خواهیم در هر اجرا یک چیز جدیدی را جدای از اجرای قطعات خلق کنیم و به دست مخاطب بدهیم تا با خود به همراه ببرد. رپرتوار اجرایی اینتر ارکستر به تمام نوازندگان و همچنین به مخاطبانی که در سالن حضور دارند بستگی دارد و رپرتوار است که باید خود را با آنها وفق دهد.

این هنرمند درباره شکل گیری اینتر ارکستر تهران گفت: این اولین کنسرت ماست. اینتر ارکستر تهران به صورت خصوصی شکل گرفته و از حمایت مالی دولتی برخوردار نیست. این کنسرت با زحمت و کار شخصی شکل گرفته است. ما می خواستیم ببینیم برای اجرای یک کنسرت ارکسترال بصورت خصوصی چه مشکلاتی سر راه مان به وجود خواهد آمد و این مشکلات واقعاً زیاد بودند. با این حال ما از خود مشکلات به عنوان متریالِ کار استفاده کردیم و کاری را به انجام رساندیم که در عمل نشدنی بود.

اینتر ارکستر تهران در پایان کنسرت از وحید افتخار حسینی، مدیر ارکستر و دستیار رهبر تشکر کرد و افزود: این کنسرت حاصل کار و زحمات وحید افتخار حسین است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نادر مشایخی ، ارکستر
ارسال به دوستان
مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور