فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۳۸۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۶ - ۲۴-۰۲-۱۳۹۶
کد ۵۳۸۹۷۳
انتشار: ۲۱:۰۶ - ۲۴-۰۲-۱۳۹۶

تناقض بزرگ در فدراسیون فوتبال (عکس)

عصر ایران
از همه این ها گذشته علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال در نامه ای که به وثوق احمدی، رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان زده، به او اعلام کرده است که باشگاه هایی که پرونده خارجی منجر به حکم در فیفا دارند حق جذب بازیکن خارجی ندارند حال آنکه متن نامه ای که از سوی رییس سازمان لیگ به باشگاه ها ارسال شده است کاملا با مصوبه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال متفاوت است.

موضوع محرومیت باشگاه های بدهکار از جذب بازیکنان خارجی که چندی پیش توسط هیئت رییسه فدراسیون فوتبال به تصویب رسید، هر روز شکل پیچیده تری به خود می گیرد.


به گزارش "ورزش سه،" طبق قانون جدیدی که به تصویب اعضای هیئت رییسه رسیده است، باشگاه هایی که به بازیکنان خارجی سال های گذشته خود بدهکار هستند حق عقد قرارداد با بازیکنان خارجی جدید را ندارند. این قانون عجیب در حالی به تصویب رسیده است که در حال حاضر بیش از 3 سال است که فوتبال ایران از حق پخش محروم است و البته در این مدت سازمان لیگ هرگز پولی بابت تبلیغات محیطی به باشگاه ها پرداخت نکرده است و شما تصور کنید اگر این اتفاق رخ می داد، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که بیشترین حجم تبلیغات و البته پخش تلویزیونی را به خود اختصاص می دهند حالا چقدر حجم بدهی شان سبک تر بود. 


از همه این ها گذشته علیرضا اسدی، دبیر کل فدراسیون فوتبال در نامه ای که به وثوق احمدی، رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان زده، به او اعلام کرده است که باشگاه هایی که پرونده خارجی منجر به حکم در فیفا دارند حق جذب بازیکن خارجی ندارند حال آنکه متن نامه ای که از سوی رییس سازمان لیگ به باشگاه ها ارسال شده است کاملا با مصوبه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال متفاوت است.


در نامه حیدر بهاروند که به باشگاه های بدهکار ارسال شده است آمده که باشگاه هایی که در فیفا پرونده دارند حق جذب بازیکن خارجی ندارند که این موضوع به هیچ عنوان نمی تواند منطق عملی داشته باشد چراکه شکایت بازیکن از یک باشگاه به هیچ عنوان نمی توان دال بر محکوم شدن باشگاه مربوطه باشد.


نکته ای که قابل توجه است این است که به نظر مصوبه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال به اشتباه از سوی سازمان لیگ به باشگاه ها ابلاغ شده است چراکه باشگاه تنها در صورتی باید از جذب بازیکن خارجی محروم شوند که پرونده آنها در فیفا منجر به حکم شود و باشگاه به حکم صادره پایبند نباشد.

 

نکته جالب تر در مورد این موضوع هم عدم توجه فدراسیون فوتبال به بدهی بازیکنان داخلی است که در تمام این سال ها تمهیدی برای برطرف شدن آن اندیشیده نشده است در  حالی که بازیکنان داخلی نیز به همان اندازه با باشگاه ها برای دریافت مطالبات شان مشکل دارند.


در نهایت فدراسیون فوتبال باید اسامی باشگاه هایی را که با بازیکنان و مربی های سابقشان دچار مشکل هستند را اعلام کند و پرونده آنها را با جزییات و میزان جرائم احتمالی در اختیار رسانه ها قرار دهد تا این موضوع به مساله عمومی برای دریافت مطالبات آنها تبدیل بشود.


البته در حال حاضر مساله اصلی رفع تناقض بین نامه اسدی و نامه بهاروند است که در این رابطه سازمان لیگ باید پاسخ خود را اعلام کند.

 

 


پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود