فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۴۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۲۵-۰۳-۱۳۹۶
کد ۵۴۴۱۳۸
انتشار: ۰۷:۴۲ - ۲۵-۰۳-۱۳۹۶

خوردن سیب‌زمینی سرخ‌شده را فراموش کنید

محققان دریافتند مصرف بیش از اندازه سیب‌زمینی سرخ‌شده احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از زی‌نیوز، خوردن سیب‌زمینی سرخ‌شده برای افراد و به ویژه کودکان بسیار لذت‌بخش است، اما آیا می‌دانید خوردن بیش از حد این ماده غذایی برای سلامتی خطرناک است.

محققان دریافتند خوردن سیب‌زمینی سرخ‌شده با افزایش خطر مرگ در ارتباط است.

نتایج یک مطالعه جدید نشان داده است، افرادی که بیش از دو بار در هفته سیب‌زمینی سرخ شده مصرف می‌کنند، خطر مرگ در آنها دو برابر افزایش می‌یابد.

در این بررسی 4440 نفر در سنین 45 تا 79 سال در مدت هشت سال مورد بررسی قرار گرفتند.

از این افراد 236 نفر تا پایان مطالعه درگذشتند. محققان اظهار کردند: شرکت‌کنندگانی که دو بار در هفته سیب‌زمینی سرخ‌شده مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که سیب‌زمینی سرخ‌ شده مصرف نمی‌کنند، دو برابر بیشتر خطر ابتلا به مرگ زودرس را دارند.

البته این بررسی ثابت نکرده است که خوردن سیب‌زمینی سرخ‌شده افراد را می‌کشد، اما نتایج این مطالعه نشان داد خوردن سیب‌زمینی سرخ‌شده احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: سیب زمینی
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار:
خوش خوراک
Netherlands (Kingdom of the)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۵
1
1
مگه میشه سیب زمینی سرخ کرده رو فراموش کرد؟! اصلا اصلا ..
captcha
آقای انصاری! به مسیر پزشکیان بازگردید واکنش مدودف به سخن نخست‌وزیر ژاپن درباره جزایر کوریل: با عواقب وخیم روبه‌رو خواهید شد تشکیل پرونده قضایی برای مشکلات آنتن‌دهی تلفن همراه در رفسنجان/ احضار ۲ مدیرکل کمبود آب تنها نیروگاه هسته‌ای رومانی را به تعطیلی کشاند مقام پیشین آمریکایی: در بن‌بست ایران گیر افتاده‌ایم سوخت‌گیری در یک منطقه روسیه، زوج و فرد شد تصویر محله «فرمانیه» تهران حدود ۹۰ سال قبل تمدید مهلت معرفی مشمولان غیرغایب پذیرفته شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ۲ کشته در پی برخورد و آتش‌سوزی پژو در جاده اهواز_شوش هگست کوبا را به حمله نظامی تهدید کرد سخنگوی قرارگاه خاتم: هیچ کشتی بدون مجوز و نظارت ایران امکان تردد امن از تنگه هرمز را ندارد هیات امنیتی عراق وارد ریاض شد انفجار در بندر روتردام/ یک کشته و چند زخمی روز جهانی چپ دست ها؛ چرا حدود 10 درصد انسان ها دنیا را با دست چپ تجربه می کنند؟ ورود گردشگران به دریاچه گهر لرستان ممنوع شد