فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۷۰۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۳-۰۴-۱۳۹۶
کد ۵۴۷۰۹۱
انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۳-۰۴-۱۳۹۶

مديريت سياسي و بحران شهرداری

روزنامه آفرینش نوشت:

گويا قرار نيست مديريت شهري پايتخت به ثبات برسد و به صورت صحيح اداره شود. تاپيش از اين مراكز مختلف وابسته به شهرداري به سبب شركت شهردار در انتخابات رياست جمهوري به حالت تعليق درآمده بودند و بسياري از فعاليت‌هاي يوميه را كنار گذاشته بودند و هريك از معاونين و نهادهاي تحت امرشان دغدغه انتخابات پيدا كرده بودند، به طوري كه حتي كارمندان رده پايين شهرداري‌ها از امضا و صدور مجوزها تا پايان مشخص شدن نتيجه انتخابات امتناع مي‌كردند!

اما اين مسئله پس از پايان انتخابات و مشخص شدن ليست جديد شوراي شهر و نقطه نظر آنها به تغيير مديريت شهرداري ، اين كرختي وبي سرو ساماني در نهادهاي مختلف شهرداري چند برابر شده است.

اين مباحث پيرامون تخريب سياسي و يا ضربه زدن به مديريت شهرداري در پايان دوره مسئوليت نيست، بلكه اين‌ها مشاهدات عيني و گلايه‌هايي است كه ارباب رجوع‌ها در بازگشت از نهادهاي مختلف شهرداري دارند.

بسياري از مراجعه كنندگان به شهرداري‌ها و نواحي‌هاي زيرمجموعه آنها گلايه مند از بي جواب ماندن درخواست‌هاي خود هستند و علت اين وضعيت را ناپايدار بودن مديريت شهردار بر مسند شهرداري تهران عنوان مي‌كنند. نمود و تجلي اين بي مسئوليتي‌ها را مي‌توان در ساماندهي شوراياري‌ها مشاهده نمود.

نگارنده به سبب مسئوليتي كه در شوراياري يكي از محلات تهران دارد، اين ادعا را به صورت عيني تاييد مي‌كند. از قبل انتخابات تا امروز جلسات مستمر شهرداران ناحيه و مناطق و معاونين آنها با شوراياري‌ها به عنوان مسئول نظارت برامور اجرايي و مشكلات محلات، قطع شده و هيچ پاسخ مناسبي پيرامون اين وضعيت وجود ندارد.

جالب است كه در برخي نواحي شهرداري تهران، شهرداران و معاونين ازحالا به دنبال شغل جديد بوده و پست و مسئوليت فعلي خود را بدون هرگونه اعلام استعفا و يا دليل موجه ترك كرده‌اند. اين ترك پست درحالي است كه برخي نواحي حتي سرپرست هم ندارند تا بتوانند مشكلات و درخواست‌هاي مردمي را امضا و مهر كنند!

آيا آن شعارهاي پر طمطراق براي خدمت به مردم با اين روش‌هاي مديريتي محقق خواهد شد؟! عواقب اين مديريت اتوبوسي كه طي اين سال شاهدش بوديم امروز هويدا شده است و برخي مديران و كاركنان "اتوبوس شهرداري" هنوز به پايان راه نرسيده از ماشين بيرون پريده‌اند و به دنبال جايگاه و نهاد ديگري براي ادامه راه هستند.

بخش آخر اين نوشتار را بايد به نمايندگان جديدالورود شوراي شهر اختصاص داد و به آنها گوشزد كرد كه اگر مدير يا معاوني نسبت به كار و عملكردش اطمينان داشته باشد، هيچگاه تا قبل از پايان مسئوليت ترك پست نخواهد كرد. لذا درآينده نسبت به تعيين و سپردن مناصب مختلف به افراد ظرافت و دقت شديدي به خرج دهند تا امورات مردم صرف امور سياسي و سواستفاده‌هاي مالي فرصت طلبان نگردد.

همچنين بايد بار ديگر اين نكته را به شهردار آينده گوشزد كرد كه با مشاهده رفتاركنوني عوامل شهرداري بايد متوجه وخامت اوضاع شده باشند كه عملا كار سخت و طاقت فرسايي در پيش خواهند داشت. لذا اگر در توان مديريتي خود مي‌بينند كه قادر به تغيير اين وضعيت نابسامان هستند پاي در كارزار مسئوليت بگذارند و گرنه اين باتلاق پاي هر مدير ناتواني را به پايين خواهد كشيد.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: شهرداری ، انتخابات
ارسال به دوستان
ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید کوه خرافات ؛ افسانه ای که همچنان زنده است ایتالیا: تحریم بن گویر را با جدیت دنبال می‌کنیم