فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۴۸۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۶
کد ۵۴۸۳۸۳
انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۶

پویش استفاده از دور کند کولر آبی تا 20 مرداد

عصر ایران
سرمایه ملی کشور در بخش برق برای تامین حدود 17 هزار مگاوات و برای یک دوره کوتاه صرف می شود که قطعا می باید برنامه ریزی و اقدامات عملی جهت مدیریت مصرف برق در بخش بارهای سرمایشی صورت پذیرد.
این روزها با افزایش بی سابقه گرما در فصل تابستان، استفاده از انواع کولرها و سیستم های سرمایشی بیشتر و باعث افزایش مصرف برق شده است.

در همین خصوص سعید مهذب ترابی رییس انجمن علمی مدیرت مصرف انرژی ایران در یادداشتی از مردم خواسته است که تا 20 مرداد از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و کولرهای گازی را روی 23 درجه تنظیم کنند.

در ادامه این یادداشت می خوانید:

لطفا به پویش استفاده از دور کند کولر آبی وتنظیم ۲۳ درجه ای کولرهای گازی تا ۲۰ مرداد به پیوندید

همانطور که می دانید به علت وجود گرمای بی سابقه با مشخصه دوره زمانی زیاد، مصرف انرژی الکتریکی در کشور به شدت افزایش یافته است و از مرز 55 هزار مگاوات نیز عبور کرده است.

با توجه به پیک حدود 30 هزار  مگاواتی برق در فصل زمستان، افزایش 25 هزار مگاواتی مصرف برق در فصل تابستان، عمدتا ناشی از تاثیر بار های سرمایشی است که طول زمانی آن کمتر از ۴۵ روز متوالی است. به عبارتی دیگر سرمایه ملی کشور در بخش برق برای تامین حدود 17 هزار مگاوات و برای یک دوره کوتاه صرف می شود که قطعا می باید برنامه ریزی و اقدامات عملی جهت مدیریت  مصرف برق در بخش بارهای سرمایشی صورت پذیرد.

به هر حال در شرایط فعلی، پدیده افزایش دما با دوره زمانی طولانی احتمال بروز خاموشی را در کشور افزایش داده است و خصوصا افزایش دمای  همراه با پدیده گرد و غبار و رطوبت بالا شرایط سختی را نیز برای مردم خوب استان های جنوبی کشور رقم زده است که ضرورت استمرار تامین برق را  الزامی و به نوعی اخلاقی و یک وظیفه ملی  نموده است.

از طرفی دیگر نشانه های خوبی از بالا رفتن مصرف برق در بخش صنعت کشور ملاحظه می گردد که نوید بخش توسعه و رشد کشور می باشد.

خوب در این شرایط چی باید کرد؟ توان تولید برق کشور در حد نیاز مصرف فعلی بدون هیچ ضریب ذخیره است و هر گونه حادثه در سمت عرضه برق، باعث بروز خاموشی می گردد و افزایش دما نیز علاوه بر رشد مصرف برق، ظرفیت تولید و انتقال و توزیع تاسیسات برق رسانی را کاهش می دهد.

 مدیران صنعت برق مشابه همه شرایط خاص کشور، دست نیاز به همکاری مردم دراز نموده اند و خطر بروز خاموشی را در صورت عدم صرفه جویی مردم  جدی  دانسته اند که هشداری  واقعی است.

انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران ضمن عرض پوزش به ساحت  مردم خوب کشورمان که چرا این شرایط ایجاد شده است و چرا فقط در شرایط بحرانی باز به سراغشان رفته ایم ولی به دلایل ذکر شده فوق، از همه هموطنان خوبمان صمیمانه درخواست داریم دو اقدام موثر زیر راتا ۲۰ مرداد ماه انجام دهند.

بررسی های فنی و تجربیات به عمل آمده نشان می دهد اجرای  اقدامات فوق در رفاه و آسایش آنان تاثیر محسوسی ندارد.

- استفاده از دور کند در زمان استفاده  از کولرهای ابی خصوصا از ساعت ۱۲ تا ۱۶ واز ساعت ۱۹ تا ساعت 23

-  تنظیم دمای کولر های گازی در ۲۳ درجه خصوصااز ساعت ۱۲ تا ۱۶ واز ساعت ۱۹ تا ساعت23
 
هموطنان خواهشمندیم درخواست فوق را جدی بگیرید وعمل کنید.

ارسال به دوستان
برنامه اعزام ارتش دانمارک به تنگه هرمز تماس تلفنی عراقچی - وزیر خارجه عمان / برنامه گفت‌وگو برای تعیین اداره آینده تنگه هرمز نفرین معبد مصری و جدایی تراژیک؛ جعفر خان از فرنگ برگشته (+صدا) سفر تیم کشتی فرنگی جوانان ايران به تایلند مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد