۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۵۲۸۳۳
تعداد نظرات: ۹۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۵-۰۵-۱۳۹۶
کد ۵۵۲۸۳۳
انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۵-۰۵-۱۳۹۶
در حاشیه رفتار دور از شأن برخی مجلسی ها در مراسم تحلیف

نمایندگان و خانم موگرینی؛ سلفی در پارلمان، ریشه در ایران

اگر منتخبان مجلس یک سال در یک کشور توسعه یافته، به انتخاب خودشان و به خرج ملت زندگی کنند، هم چشم و فکرشان بازتر می شود و معنای "جهان" را بهتر می فهمند ...
عصر ایران؛ جعفر محمدی - هجوم مضحک برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به سمت خانم فدریکو موگرینی-مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا- برای گرفتن سلفی و عکس یادگاری با او بازتاب گسترده ای در رسانه ها و شبکه های مجازی داشت.
 
فیگورهای برخی نمایندگان موبایل به دست و ذوق زدگی آنها از این که موگرینی را در یک قدمی خود می دیدند، هر چند مایه انبساط خاطر و طنزپردازی های گسترده کاربران فضای مجازی شد، اما در دل خود معنای تلخی را نهفته داشت.

نمایندگان و خانم موگرینی؛ سلفی در پارلمان، ریشه در ایران

واقعیت این است که ما ایرانی ها -اعم از این که نماینده مجلس باشیم یا نباشیم- هنوز خود را بخشی از جامعه جهانی نمی دانیم، احساس انزوا یا بی نظیر بودن می کنیم، بین خود و خارجی ها فاصله ای عجیب و غریب احساس می کنیم و نسبت به آنها یا حس وادادگی داریم یا ترس و نگرانی.
علت نیز مشخص است:
- ما ایرانی ها سال های سال در مدرسه و دانشگاه زبان انگلیسی می خوانیم ولی نمی توانیم دو کلمه با یک انگلیسی زبان خوش و بش کنیم. از کتاب ها، رسانه ها و سایت های خارجی هم طبیعتاً بی نصیب هستیم، جز عکس هایشان!

- آنقدر درگیر رتق و فتق معیشتی هستیم که اغلب مان فرصت نمی کنیم از لاک خود بیرون بیاییم و به سفرهای خارج از کشور برویم و مدام فضای بیرون از ایران را تجربه کنیم. بسیاری از ما ایرانی ها کل دوران حیات مان را در ایران که تنها یک درصد از مساحت کل کره زمین است سپری می کنیم و هیچ تصوری درباره آنچه بیرون از این خانه می گذرد نداریم.

- اقتصاد بسته ما باعث شده است که مراودات کاری چندانی با کشورهای دیگر نداشته باشیم و به جز تاجرانی اندک شمار، بقیه فعالان اقتصادی ما در داخل چرخه محدود اقتصادی داخلی روزگار بگذرانند و بسیاری شان حتی مفاهیم اولیه تجارت بین المللی مانند گشایش LC  را نیز ندانند.
این در حالی است که در کشورهایی مانند امارات متحده عربی، ترکیه، گرجستان، قطر، سنگاپور، قبرس، مالزی،هنگ کنگ، کره جنوبی، ژاپن، اعضای اتحادیه اروپا و ... به دلیل آمیختگی اقتصاد ملی با تجارت جهانی، علاوه بر فعالان اقتصادی، تقریباً عموم مردم - مشخصاً از طبقه متوسط به بالا - با خارجی ها در قالب طرف یا شریک تجاری، هم تیمی ورزشی، همکلاسی دانشگاهی یا گردشگر و ... مراوده دارند و خودشان را بخشی از جهان می دانند.

- ذهنیت و سابقه تاریخی ایرانی ها نسبت به خارجی ها نیز مزید بر علت شده است تا نگاه ها و رفتارهای اغلب ما با خارجی ها، غیر متعارف باشد.

نمایندگان و خانم موگرینی؛ سلفی در پارلمان، ریشه در ایران

آنچه در مجلس گذشت، ریشه هایی فراتر از پارلمان دارد و تا ایران تعامل متعارفی با جهان نداشته باشد اوضاع همین خواهد بود که هست. در تأیید این سخن می توان به اندک شهرهای توریستی ایران مانند اصفهان اشاره کرد که به دلیل کثرت توریست های خارجی، رفتار مردم این شهرها با خارجی ها، کاملاً معمولی است اما در فلان شهر که سال ها می گذرد و گذار یک شهروند خارجی به آن نمی افتد، اوضاع در صورت حضور یک "موربور آن ور آبی" متفاوت و گاه شرم آور است (چنانچه بعضاً کلیپ هایی از این موضوع هم منتشر شده است).

قطعاً رفتارهای نامناسب و از خود بیخود شدن به هنگام دیدن خارجی جماعت، از نمایندگان مجلس، آن هم در مجلس و در منظر دوربین ها بسیار زشت تر و زننده تر است و نشان می دهد که آنها، حتی با پروتکل ها و آداب و تشریفات سیاست ورزی نیز آشنا نیستند و الّا آن صحنه های شرم آور را به وجود نمی آوردند.

شاید طنز و شوخی به نظر برسد ولی اگر قانونی وجود داشته باشد که منتخبان مجلس، قبل از شروع نمایندگی، یک سال در یک کشور توسعه یافته، به انتخاب خودشان و به خرج ملت زندگی کنند، هم چشم و فکرشان بازتر می شود و معنای "جهان" را بهتر می فهمند و لذا قوانین روزآمدتری تصویب می کنند و هم وقتی افرادی مثل خانم موگرینی را می بینند، موبایل به دست به سمتش هجوم نمی برند.
مردم ما، دولتمردان ما و نمایندگان ما، باید دنیا دیده شوند؛ این، الزام عصر جدید است.
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۹۷
در انتظار بررسی: ۲۳۷
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
7
488
چقدر زشت
اینا برای ما میخوان تصمیم بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
حاصل لیستی رای دادن همینه
علی
| Japan |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
من دانشجو توی چه فکری هستم و این نماینده ها توی چه فکری!
ما به فکر یک کار با حداقل درآمد و اینها به فکر سلفی گرفتن!
از ماست که بر ماست.
ساناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اينها اگر ايوانكا و ملانيا را ببينند چكار مي كنند.......!!!!
واقعاً باعث خجالت مردم ايران و جبهه اصلاحات هستند.....
از ماست كه بر ماست......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
13
318
لطفا این نماینده ها رو با مردم قاطی نکنید، این جماعت انقدر مشغول کارهای جدا از جامعه هستند، که اصلا متوجه کارهاشون نیستن، متاسفانه هنوز معنی و مفهوم نماینده بودن رو نمیدونن، واقعا براشون متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
حرفتون بی ربطه.این نماینده ها از خود مردم هستن و تازه مثلا قشر تحصیل کرده هستند و از نظر سواد و تحصیلات باید از عامه مردم بهتر باشن.من و شما که احساس میکنیم از اینا جدا هستیم از این نماینده ها بدتریم.درضمن خود ما به این دوستان رای دادیم.ربطی هم به لیستی رای دادن و این لیست و اون لیست نداره.باید قبول کنیم که فرهنگ عمومی مردم این (و خود من و امثال من) فاجعه باره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اینا نمایندگان اصلاح طلب هستن
یعنی اصل جنس
یعنی همین که شما می گی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
2
156
بین نماینده و منتخب تفاوت وجود دارد. مجلس باید جای منتخب ملت باشد نه نمایندگان ملت. وقتی نمایندگان ملت به مجلس می روند یعنی تصویر وضع موجود فرهنگی و اجتماعی جامعه را در مجلس نیز می توانید ببینید. وقتی خبر درگیری فیزیکی نماینده با مامور پلیس، فحاشی، سلفی گرفتن و غیره را می شنوید می بینید که همان فرهنگ غالب در جامعه است و اینها به واقع نمایندگان این ملت هستند نه منتخبین و عصاره ملت!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
6
146
البته نماينده اي كه بيش از همه ذوق زده است نماينده شيرازه كه يكي از شهرهاي مهم توريستي به حساب مياد! پس رابطه اين جماعت با توريسم خارجي خيلي پر رنگ نيست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
23
70
" شاید طنز و شوخی به نظر برسد ولی اگر قانونی وجود داشته باشد که منتخبان مجلس، قبل از شروع نمایندگی، یک سال در یک کشور توسعه یافته، به انتخاب خودشان و به خرج ملت زندگی کنند، هم چشم و فکرشان بازتر می شود معنای "جهان" را بهتر می فهمند و لذا قوانین روزآمدتری تصویب می کنند و هم وقتی افرادی مثل خانم موگرینی را می بینند، موبایل به دست به سمتش هجوم نمی برند. "
نمایندگان مجالس کشورهای دنیا بیان اینجا تو ایران دوره ببینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
سفر و زندگی در خارج خوبه اما عزت و شعور نمیاره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
خخخخخخخخخخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
123
54
می‌بینم که عصرایران متعادل شده! حالا که نوبت به تحلیل این اتفاق رسید به اعتدال رسیده!
اون لحن‌های تند کجا رفته؟
گویا اون لحن فقط برای بعضی از تحلیل‌ها استفاده می‌شه! :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
عصر ایران همیشه متعادل بوده. فقط بعضی نقدهاش به مذاق بعضی ها از جمله شما خوش نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
حرف حق است. من خودم را دقیقا در این توصیفاتی که نویسنده بکار برده دیدم و با اطمینان می گویم که 90% جامعه ایران همین گونه اند. در انزوا.
سید جواد
| Saudi Arabia |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
کارخانه توجیه عصر ایران دوباره شروع به کار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اگر غیر از این تحلیل می کرد تعجب داشت خودشون هم افتضاح لیست امیدشون را فهمیدند!
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
8
140
خاك بر سر ما...همين
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
146
94
ليست اميد هستند ديگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
از کجا معلوم اینا همون لیست امید باشن یعنی اصلا تو مجلس اصولگرا نماینده نداریم که شما میگی لیست امید هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
شما اسامی رو چک کن عینا لیست امیدی هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
139
براي همينكه قوانين 100 سال پيش تصويب ميكنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
2
154
این تصاویر در تمام دنیا پخش می شود و قضاوت آنها در مورد ایران واقعاً می تواند وحشتناک باشد. مثل ندید بدید ها رفتار می کنیم شاید هم به دلیل محدودیت هایی که در جامعه هست ندید بدید شده ایم. باعث تاسف است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
179
این حجم بی فرهنگی واقعا خجالت آور است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
4
149
به عنوان یک ایرانی از این رفتار نمایندگان مجلس!!! شدیدا خجالت زده شدم. همه هم عضو لیست تدبیر و امید! هستند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
10
72
میشه بگین اینا اصولگرا هستن یا اصلاح طلب؟ مهمه برام چون کیلویی رای دادن را واقعا عذاب آوره
قاسم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
68
وقتي پديده اي رو بخوبي نشناسي يا ازش متنفر ميشي يا شيدا و فريفته اون ميشي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
74
متاسفم......
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
104
با پیشنهاد شما مخالفم چون اگر اینطور بود الان باید آقای کامران نجف زاده روشنفکر ترین مرد رسانه ای ایران میشدند. ولی می بینیم که اینطور نیست و ذات آدم باید درست باشه. مگر آقای طالقانی مجالس دنیا رو دیده بود که رفت روی زمین نشست؟
از کجا به کجا رسیدیم واقعا؟؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
88
ببین چند تا .... چطور ابروی یه ملت به باد میدن چهره موگرینی تو عکس اول نگاه کنید ترکیب بهت ومعذب بودن باهم الان من به اینا چی بگم که قابل انتشار باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
89
البته خیلی از این نماینده ها خارج رفته هم هستند و خارج رفتن نمیتونه عزت نفس و شعور در آدم ایجاد کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
3
41
اینا این رفتار زشت کردن ابروی یه ملت به باد دادن اما عصری ملاحظه میکنه بعضی از کامنتارو منتشر نمیکنه توام یکی هستی بدتر از اینا
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
67
9
الکی بزرگش نکنید. یک عده خواستن جهت دار شکار صحنه کردن و شماها هم در دام خبرسازی اونها افتادین وگرنه از این صحنه ها در برنامه دیروز فراوان بود. بالاخره همه احوال پرسی می کردن چرا از اونها هیچ عکسی منتشر نمیشه مثلا اینکه یک عده که مقامشان بالاتر از فرد خاصی است ولی دورش حلقه زدن چرا اون را منتشر نمی کنید و صدها عکس جالب دیگه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
5
66
خوب این نمایندگان محترم که اینقدر شیفته غرب هستند چرا با آمریکا و اروپا مثل کشورهای دیگر دنیا رابطه متداول بر قرار نمیکنند و همش سار ضد غربی میدند؟
ناصر
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
3
57
واقعیت این است که در نظام انتخابات ایران افراد محدودی که حایز شرایط خاصی هستند( از هر طیف) می توانند شرکت کنند. احزاب ما شب انتخاباتی و بیشتر دکور هستند. اگر نظام حزبی درست و حسابی و آزادی داشتیم حتما افراد شجاع تر و مناسب تری در این مناسب داشتیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
12
26
سلام عصر ایران عزیز من با پیشنهاد شما موافقم من یک معلم هستم با این حقوقی که نمایندگان محترم دربودجه سالیانه برا ما پیش بینی کرده اند من حاضرم کل حقوق سالیانه خورا بپردازم تا منتخبان مجلس، قبل از شروع نمایندگی، یک سال در یک کشور توسعه یافته، به انتخاب خودشان و به خرج حقوق نجومی من زندگی کنند، هم چشم و فکرشان بازتر می شود و معنای "جهان" را بهتر می فهمند .
مهدي الماسي
Netherlands
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
42
نميدونم چرا در كشور ما ميل به افراط بسيار است ،عكس سلفي يكي از مصاديق افراط مردم ايران است ،در كشوري كه من زندگي ميكنم وقتي نخست وزير صبح با دوچرخه به سمت محل كارش ميره تقريبا هيچي درخواست گرفتم عكس سلفي با ايشون رو مطرح نميكنه!!!
ناشناس
Germany
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
28
موضوع این نیست که اگر اشخاص برن خارج از کشور حتما تفکر و رفتار معقول جهانی می گیرند، چون بسیار داریم افرادی که خیلی مسافرت خارجی به اقصی نقاط میرن ولی همچنان مثل این نمایندگان هستند و با حتی تفکرات عقب مانده تر مثل همان آقازاده با ژن خوب! ضمن اینکه افرادی هم هستند، هر مسافرت خارجی به تجربه، شعور و عقل و خردشون اضافه می کنه، این ریشه در فرهنگ، آموزش و پرورش و حتی آموزش عالی داره، دانشجویی که تا دکتری فقط ایران بوده و بس و خیلی زرنگ باشه چند تا ایمیل فرستاده !!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
46
اگر طبق پیشنهاد شما این نمایندگان یک سال قبل از نمایندگی به خرج ملت ایران برن یک کشور غربی مطمئن باشید که خیلی از اونها دیگه بر نمی گردند.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
18
سلفی گرفتن که این روزها خیلی در ایران رایج و افراطی شده یعنی خود را دیدن بدون توجه به حقوق اطرافیان میباشد ، یعنی خود را کل دیدن و بدون اعتنا به حقوق دیگران ، ما باید یاد بگیریم به حقوق دیگران در ابزار عقیده کردن ، نگاه کردن ، صحبت کردن معیارهای بین المللی رعایت کنیم..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
32
مقاله چند روز پیش عصر ایران در مورد تناقض ها دقیقا مصداق همین موضوع هست. در مجلس میببینیم که نمایندگان اکثرا در حال تاختن به غرب هستند. ولی واقعیت همین هست که در عکس میبینیم، نه تنها اینها از غرب بدشان نمی آید که شیفته سلفی گرفتن با یک غربی که اتفاقا مسئول مذاکراتی بوده که خیلی از این نمایندگان مخالف آن بوده اند،هستند . فقط گویا شرایط و منافع ایجاب میکند که
خیلی اوقات خود را آن گونه مخالف سرسخت غرب نشان دهند.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
21
جناب محمدی عزیز صحبتهای شما را به تشریح جناب دکتر سریع القلم بارها بازتاب داده اند. باید دید این چشم و گوش بسته بودن افراد جامعه در نهایت به نفع چه کسی(انی) و یا گروه های است!!
کمال
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
2
36
عصاره فضایل ملت...... این درد را به که بگوییم؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
15
22
عصر ايران نشد ديگه‌، حالا كه نوبت انتقاد ار طيف سياسي مورد علاقه خودت شد قضيه رو به همه ايران بست نده لطفاً، اينم حاصله تدبير آقاي روحاني و لاريجاني در مجلسه ماست... عصر ايران دكتراي ماله كشي ... D:DD
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
3
23
وقتی دور خودمان پیله میبندیم و به فرنگی ها فحش میدهیم و اونها هم ویزا نمیدهند..... وانگهی ایرانی ها هم که خارج میروند (حتی دوبی و ترکیه و مالزی) تفننی هستند و چیزی دستگیرشان نمیشود.... نتیجه اش بهتر از این نخواهد بود.. فکر میکنند یک شخص خارجی در رتبه وزیر اینقدر مهم است یا اینکه این بنده خدا خانم موگرینی شخصا و تنهایی برای ۵۰۰ میلیون نفر اتحادیه اروپا تصمیم میگیرد.. خودمان این بلا را به سر خودمان اوردیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
30
آنها، حتی با پروتکل ها و آداب و تشریفات سیاست ورزی نیز آشنا نیستند و الّا آن صحنه های شرم آور را به وجود نمی آوردند.
حسین
Australia
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
33
نگین دور از شان بگین شرم آور و رقت انگیز
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
31
باز هم دروریی چهره خودشو معلوم کرد. اینا که اینقدر عاشق غرب هستند پس چرا نماینده ایران ضد غربن
عموعبداله
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
28
پیشنهاد پاراگراف آخر واقعا مضحک بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
6
40
عصر ایران یادته بارها نوشتی این مجلس میوه انتخابات آگاهانه مردم در 7 اسفند 94 هست حالا چی شده که بهشون انگ خارج نرفتگی میزنی آخه اگه خارج رفتن فرهنگ وشعور میاورد که ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه اوج فرهنگ بودن مشکل افکار امثال شماست که هی تو گوش مردم خوندید فقط به لیست رای بدید و لازم نیست در مورد کاندیداها تحقیق کنید و ما خودمون این کار کردیم اما حالا که گندش درموده مثل بچه سر راهی مسئولیت میاندازید گردن این و اون و آسمان و ریسمان میبافید که ما چون خارج نرفتیم این نمایندگان ما هستند خداییش چقدر به این اراجیف خودتون اعتقاد دارید؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
آی گل گفتی...
سامان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
3
19
تفکر ما مردم هم اشتباه است که فکر می کنیم نمایندگان تافته جدا بافته اند نخیر ما آنها را نماینده کردیم اشکال از جامعه بسته ایران است
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
دقیقا همینه
جامعه بسته ایران
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
6
27
چرااا اینقدر خجالت زده و شرمسار میشیم؟اصلا دلیلی برای این کار نمیبینم..اینها دقیقا خود ما هستند از فضا و از مریخ هم نیومدند...اینها همون خود ما هستند که موقع پلاسکو و حادثه تروریستی سلفی می گیریم...اینها خود مادهستتد که موقع تصادف به جای کمک سلفی میگیریم...وقتی میگیم شرمساریم یعنی اینکه رفتار من نوعی با بقبه فرق داره نخیرم اینطوری نیست ....اینها خود ما هستند با یه لباس دیگه
ج پ
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
6
16
چند سال پیش در یک ماموریت در لندن بودم . به قصد نوشیدن قهوه در هتل مجاور که از هتل ما خیلی بهتر بود رفتم در حین نوشیدن قهوه دیدم اتوبوس تیم گالاداتسرا که با چلسی بازی داشت به همراه کلی بازیکن و مربی معروف آن زیکو پیاده شدند و فرمهای اتاق پر میکنند . از فاصله چند متری شلوغی و ولوله را میدیدم اما من به نوشیدن قهوه و کیک شکلاتی ادامه دادم . دلیلی نمی دیدم که عکس سلفی و یا هر نوع عکس غیر سلفی بگیرم . انسان در هر موقعیتی که هست نباید خودش را کوچک کند! ج
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
32
نماينده اي كه دماغ خرد مي كنه بهتر از اين نيست بيچاره ملت
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
30
دیدید عین بچه دبستانی ها موقع اعلام نتیجه رای گیری پشت صندلی رئیس مجلس جمع میشن و همدیگر را حول میدن. یا تعدادی دور هم رو زمین می نشینند و خیلی راحت فقط پیژامه نپوشیدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
3
19
حالا ملت شریف و نجیبی که به اینها رای داده اند باید از خودشان بپرسند که چرا هم چنین نمایندگانی را به مجلس فرستاده اند؟
پس وقت آن است کمتر مجیز ملت شریف و نجیب را بگوییم و باید دنبال ریشه مشکلات رفت که لاجرم مشکل مشکل فرهنگی است و آنهم فرهنگ اجتماعی نه فقط یک نماینده خاص و ...
پاپک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
30
5
بیاییم از کاه کوه نسازیم به نظر من این موضوع و این سلفی گرفتن با خانم موگرینی فقط به خاطر محبوبیت ایشان و اینکه بالاخره در دوره ایشان برجام به ثمر نشست بوده و البته دیدیم که این خانوم هم با اینکه کمی خسته بودند اما با نهایت متانت و احترام و خوشرویی با نمایندگان عکس انداختند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
22
از اینور میگیم غرب داره نفوذ میکنه باید جلوی اینارو بگیریم از اونطف یه غربی میاد ذوق مرگ میشیم خودمونم نمیدونیم چی میگیم همین گوشی ب دستا روزای دیگه فقط دارن شعار مرگ بر میدن چرا دیروز از این شعارا ندادن ؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
20
6
برا ی چی اینقدر شلوعش میکنید. دوست دارند با اروپا رابطه برقرار کنیم. این که خوبه. حتما انتظار داشتید با نماینده کره شمالی سلفی بگیرند؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
3
22
فقط بايدبگم شرمنده ايم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
3
17
بالاخره دم خروس از يه جايي ميزنه بيرون. بيچاره مينو خالقي و آزاده نامدار.
ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
9
9
سلام
بنده با نظر بابک موافقم . چرا جنبه ی مثبت کار را نمیبینیم . بگذارید حداقل ایشان اینطور فکر کند که بخاطر قضیه ی برجام و دفاعیات و موضعگیریش در این خصوص محبوب ایرانیان و حتی نمایندگان شده و میتواند برای بعد نیز بازتاب مثبت داشته باشد . بلاخره ایشان نیز یه مسئول است . سلفی گرفتن چه اشکالی میتواند داشته باشد؟؟ضمن اینکه فعلا میهمان ما ایرانیهاست و ایرانیها همیشه میهمان نواز هستند .
طرفدار روحانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
20
15
عاقبت لیستی رای دادن همینه
اسماعیل
-
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
4
7
با سلام - عصر ایران تشکر از نگاهتتان

متاسفانه صحنه بسیار شرم آوری است که نماینده ملت اونم از طیف خاص با اشتیاق خودش را به هر ذلیلی بزند و عکس یادگاری با موگرینی بگیرد نه با عرف سیاسی صحیح است نه با عزت ایرانی و نه با عزت اسلامی و نه با شرف و مردانگی و نمایندگی

یعنی چقدر ما ذلیل هستیم که علیرغم بدعهدی همین اروپاییها به ما در طول 200 سال گذشته و حتی حال همین هفته اخیر باز برایشان ابزار فرودستی می کنیم . بغض شرف می آورد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
12
به به! از این کار نماینده ها لیست امید هم درس مذاکره و ارتباط بیشتر با جهان گرفتید. آفرین آفرین. شما توانایی این رو دارید که از شکاف دیوار هم درس مذاکره بگیرید!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
22
وامصیبتا . . . فرض کنید اینا بشن مذاکره کننده با خارجی ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
25
مگه ماها خارج رفتیم که فهمیدیم اینکارها در شان نماینده نیست؟؟؟ نماینده خودش باید درک میداشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
19
یاد عکس های ذوق زده مظفرالدین شاه و ناصرالدین شاه در فرنگ افتادم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
6
17
وقتی عصر ایران افتضاح نمایندگان امید رو ماست مالی می کند!! اگر اصول گراها بودند باز هم لحن نقدتون همینجور بود؟! وقتی اصول گراها کاری میکنن ریشه در تفکرات حزبیشون داره ولی همین کارها اگر از اصلاحاتی ها و اعتدالیون سر بزنه ریشه در جامعه داره!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
19
همه چیزمون به همه چیمون میاد!!
بینام
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
18
بی فرهنگی این اشخاص بیداد میکند .
ناشناس
Germany
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
21
نیازی یه زندگی در کشور خارجی نیست...کافیه نماینده مجلس فرهنگ انجام کار سیاسی داشته باشه نه اینکه به صرف یه مدرک و سابقه فامیلی نماینده بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
26
ما ایرانیها همه داریم با نقاب زندگی میکنیم و بس...
اون از مجری و اینم از نماینده مخالف غربمون!!!!!
محمد
Italy
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
3
6
این نوشته بی نظیر بود. واقعا سپاس
بارید
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
15
ما هم دلمون خوشه نماینده داریم !!!!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
17
خجالت آوره
یانار
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
5
14
ما ایرانیها اینطوری نیستیم و لطفا این رفتار نابخردانه نمایتدگان منصوب نظام را به مردم ایران نسبت ندهید اینها مشتی چاپلوس و فرصت طلب و دروغگو هستند که با کلاه گذاشتن به سر نظام تائیدیه نظام را گرفتند و منصوب شدند وگرنه مردم ایران به چنین افرادی هرگز رای نمدهند
مهرداد
Seychelles
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
10
جک میگی آقای نویسنده اگه قبل از نمایندگی (به قول شما درعالم طنزورویا)یکسال دریک کشور توسعه زندگی کنند عمرا برگردند ایران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
4
11
از لیست امید نا امید شدم
ناشناس
Germany
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
21
به نظر بنده این موضوع فراتر از این مسائل بوده و با عرض پوزش فراوان به عقده های جنسی برمی گردد . اگر بجای خانم موگرینی آقای خاویر سولانا که زمانی این منسب را داشت به ایران می آمد آیا چنین صحنه هایی دیده می شد ؟ من که بعید می دانم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
15
آب نیست وگرنه شناگرای ماهرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
13
9
مثلا اگه لیست دیگه ای بود بهتر از این عمل میکردن؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
12
به نظر من زشت نیست. این بازتاب واقعیت های جامعه ما هست. تا این گونه مسایل آشکار نشه چطور میشه، به سمت رفتار پایدار حرکت کرد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
10
اینها نماینده فرهنگ عمومی هستند
فرهنگی شعار زده و حراف که در موقع عمل رفتاری سطحی و .... دارد
متولیان فرهنگ عمومی مقصر اصلی هستند وقتی سینما و تلویزیون لودگی و جو زدگی و تفریح بی هدف را الگوی افراطی قرار میدهند وقتی مدارس درس های زندگی ،وجدان ،روابط عمومی ،حرام و حلال و ... را یاد نمیدهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
9
1
اقای نویسنده برات متاسفم. همه یا منفی بافی میکنی یا نصحیت. نکنه می خواهید تو ابراز احساسات و این جور چیزا هم سیاسی کار کنیم و غیر شفاف عمل کنیم.

باید خود واقعی بود وگرنه تحول بی تحول.
ناشناس
United States of America
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
8
12
از نمایندگان جنبش امید که در غربزدگی نهایت آمالشان رسیدن به دنیای غربی است بغیر از این هم انتظاری نبود
عرفان علیدوست
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
28
4
به نام خدا
رفتار بزرگ منشانه و اعتقادات منصفانه و سخنان سنجیده خانم موگرینی در رابطه با ایران ،مؤید شخصیتی قابل احترام ایشان است.عکس گرفتن با این شخصیت اندیشمند جای تآسف و تعجب نیست!
عرفان علیدوست
ناشناس
United States of America
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
2
16
بعد به مردم و حاج صفی و شجاعی ایراد میگیرن
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
1
14
جالبش اينجاست كه مي‌خواهيم فرهنگ و ادب ايراني را هم به دنيا آموزش بديم و دنيا را مديريت كنيم. يارب مباد كه گدا معتبر شود. آنقدر اين عمل دور از شان هر انسانه فهيميه كه ديگه نمي‌توان چيزي گفت و نوشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
21
تا ظاهر و باظن مان یکی نشه همینه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
0
16
رفتارشان اصلا قابل توجیه نیست
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
9
1
نه پیشنهاد شما بلکه بسیاری جهان دیده این است. "بسیار سفر باید تا پخته شود خامی".
ناشناس
Germany
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
51
8
حالا چه ايرادي داره
كه اين خانم را تحويل گرفتند؟
و باهاش عكس گرفتند
كار خوبي هم كردند
همه اش دنبال سوژه و ايراد هستيد
واحسنت به همه شون
ايراني مهمان نواز وخون گرم...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
0
4
پس چرا اینقد دوق زده ان و نیششون تا بنا گوش بازه؟ مدل عکس انداختنشون خیلی تعجب آوره و مایه آبرو ریزیه وگرنه که همه ی سیاسیون با هم عکس یادگاری میگیرن
نماینده ی شیراز چنان به مانیتور تکیه داده از دوقش اگه نشکسته باشه خیلی خوبه انگار نه انگار این وسیله پول بیت الماله
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
1
7
ديگه لطفا كسي از تاريخ و پاريخ چند هزار ساله ايران صحبت نكنه..................