فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۷۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۶
کد ۵۷۰۰۰۵
انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۱-۰۸-۱۳۹۶

مشاور وزیر علوم منصوب شد

مشاور وزیر علوم منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی حکمی دکتر مسعود شمس‌بخش را به سمت "مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی" وزارت علوم منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، در متن حکم دکتر منصور غلامی خطاب به دکتر مسعود شمس‌بخش آمده است: "احتراماً و با عنایت به تجارب ارزشمند جنابعالی و شناخت از ماموریت‌های آموزش عالی، به موجب این ابلاغ به سمت مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی منصوب می‌شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و اتخاذ رویکرد توام با عقلانیت و اعتدال به عنوان سیاست‌های محوری دولت تدبیر و امید و در راستای اجرای برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و با بهره‌گیری از تمام توان در این حوزه در انجام وظایف محوله، موفق باشید.

توفیق جنابعالی را در این راه و با رعایت منشور اخلاق دولت تدبیر و امید از خداوند مسئلت دارم".

دکتر مسعود شمس‌بخش، متولد سال ۱۳۴۰ در شهرستان بروجرد، دانشیار رشته ویروس‌شناسی مولکولی در دانشگاه تربیت مدرس است. راهنمایی و مشاوره بیش از ۸۵ رساله دکتری تخصصی و پایان‌نامه کارشناسی ارشد، چاپ بیش از ۱۴۰ مقاله علمی - پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی، ارائه بیش از ۲۰۰ مقاله در همایش‌ها و کنفرانس‌های ملی و بین‌المللی بخشی از سوابق علمی دکتر شمس‌بخش به شمار می‌رود. وی همچنین به مدت سه سال (از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲) عضو هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی بوده و عضویت در هیات تحریریه چند مجله علمی- پژوهشی را نیز برعهده داشته است.

از جمله سوابق علمی – اجرایی دکتر شمس‌بخش می‌توان به مدیر گروه، معاون آموزشی دانشکده، معاون پژوهشی دانشکده، مدیر کل آموزش دانشگاه و رئیس دانشگاه ایلام اشاره کرد. مدیرکل جدید دفتر وزارتی وزارت علوم همچنین در دو دهه گذشته نیز در سطوح مختلف آموزش عالی کشور فعالیت داشته است که از آن جمله می‌توان انجام مسئولیت در سمت‌های مدیر کل دفتر بودجه و تشکیلات، مدیر کل دفتر بهره‌وری، مشاور معاون آموزشی، مشاور رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم را نام برد.

افزون بر این، دکتر شمس‌بخش، عضو هیات ممیزه، هیات امنا و کمیسیون دائمی چند موسسه بوده و ریاست کمیسیون دائمی هیات‌های امنای دانشگاه‌های منطقه جنوب غرب و دانشگاه ایلام را برعهده داشته است.

پیش از این، دکتر عبدالحسین فریدون به مدت چهار سال به عنوان مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی فعالیت می‌کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی، وزیر علوم همچنین در نامه جداگانه‌ای خطاب به دکتر فریدون، از تلاش‌ها و خدمات ارزشمند وی در مدت تصدی این مسئولیت تقدیر و سپاسگزاری کرد.

دکتر فریدون همچنان سرپرستی مرکز امور هیئت علمی وزارت علوم را برعهده دارد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
زلزله رودبار و جام جهانی 36 سال قبل ؛ تاثیر فوتبال در دو فیلم عباس کیارستمی «هفته قوه قضاییه؛ بازخوانی الگوی مواجهه با رسانه‌ها» 5 نکته درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس / از سود تهران تا شهرت "بورگن اشتاک" وزیر خارجه قطر: مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا ادامه دارد تحلیل گاردین از نمایش درخشان ایران و درخشش بیرانوند بهره‌برداری از دو چاه جدید در پارس جنوبی با رکورد حفاری هیئت مذاکره کننده به تهران بازگشت تأثیر توافق ایران و آمریکا بر شکوفایی اقتصاد دیجیتال پاکستان: سفر پزشکیان به اسلام‌آباد درباره تلاش‌های دیپلماتیک اخیر است سردار حسن‌زاده: تمام مقدمات برای برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبری شهید پیش‌بینی شده است محسنی اژه‌ای: برخی افراد با بی‌توجهی سخنانی بر زبان می‌رانند که دشمن را خیالاتی می‌کند اعلام تعطیلی تهران در روز تشییع رهبر شهید انقلاب صادرات ۳۶ میلیون بشکه نفت ایران از ژوئن ۲۰۲۵ ثبت شد افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل تهدیدات ترامپ علیه ایران جزئیات تفاهم‌نامه جدید ایران برای آزادسازی منابع ارزی