فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۵۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۶
کد ۵۹۵۹۶۴
انتشار: ۰۰:۲۶ - ۱۰-۱۲-۱۳۹۶

علی دایی سفیر بنیاد بیماری‌های نادر شد

علی دایی سفیر بنیاد بیماری‌های نادر شد

علی دایی، بهدادسلیمی و حمید سوریان در نهمین همایش بین‌المللی بنیاد بیماری‌های نادر ایران، سفیر این بیماران شدند.

به گزارش ایسنا، بطحایی - وزیر آموزش و پرورش در نهمین همایش بین‌المللی روز جهانی بیماری‌های نادر گفت: دانش آموزان سالم و مبتلایان به بیماری‌های نادر باید با یکدیگر تحصیل کنند و جداسازی آنها کار صحیحی نیست و باید در جهت درمان این دانش آموزان اقدامات خوبی انجام شود.

بطحایی با تاکید بر وجود دانش آموز مبتلا به بیماری نادر که از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، گفت: در آموزش و پرورش دانش آموزانی داریم که به برخی از انواع بیماری‌های نادر مبتلا و عمده این دانش آموزان کسانی هستند که از لحاظ اقتصادی نیز با مشکلاتی مواجه هستند. آموزش و پرورش از هر دو نظر با بنیاد بیماری‌های نادر همکاری می‌کند.

وی همچنین به فعالیت های این وزارتخانه در حمایت از بیماران نادر توضیح داد: بخشی از بودجه وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان مبتلا به بیماری‌های نادر در نظر گرفته شده است و در تلاشیم تا بسته‌های درمانی برای آنها در نظر گرفته شود. دانش آموزان مختلف باید در کنار هم رشد کنند و مدارس را به تدریج به مدرسه‌های عادی سوق می‌دهیم و آموزش فراگیر مبتلایان به بیماری‌های نادر در آموزش و پرورش انجام می‌شود. همچنین با امضای تفاهم‌نامه با بنیاد بیماران نادر کمیته‌ای در این زمینه تشکیل شده است تا قدم‌های موثری برداشته شود.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این همایش، علی ربیعی - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: در بحث بیماری‌های نادر ما مسائل را واکاوی کردیم؛ به طوری که شیوع بیماری‌های نادر در برخی از مناطق بیشتر از جاهای دیگر است و در این زمینه یکی از مهم‌ترین کارهای ما غربالگری است.

ربیعی افزود: در مورد بیماری‌های نادر، تکنولوژی‌ها پاسخ‌گو نیستند و فراوانی‌ها در آن حد نیست که تکنولوژی پاسخ‌گو باشد، در نتیجه این موضوع بر پیچیدگی‌های بیماری‌های نادر اضافه کرده است.

در ادامه این مراسم حمیدرضا ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران گفت: ما اکنون در بنیاد بیماری‌های نادر ایران مسئله بیمه‌های تکمیلی برای پوشش هزینه‌های بیماران را مد نظر قرار داده‌ایم. بررسی کنترل سلامت و انجام نشست‌های مختلف با بیماران نادر مثل ای بی در دستور کار است و امیدوارم بیمه سلامت ایرانیان این بیماران را تحت پوشش خود قرار دهد.

در این همایش ورزشکاران و هنرمندانی همچون بهزاد فرهانی، داریوش ارجمند، علی دایی، جواد نکونام، بهداد سلیمی، حمید سوریان، پریناز ایزدیار، بهاره افشاری، حامد برادران، خشایار اعتمادی، آرمین زارعی و امیرحسین فشنگچی و... حضور داشتند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود