فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۸۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۱-۱۲-۱۳۹۶
کد ۵۹۸۴۹۵
انتشار: ۱۷:۵۳ - ۲۱-۱۲-۱۳۹۶

2 کارگر مصدوم کارخانه ارسطو جان باختند

2 کارگر مصدوم کارخانه ارسطو جان باختند
محمودی‌فر با اشاره گذرا به وضعیت ایمنی واحد های صنعتی گفت: در برخی واحدهای صنعتی با توجه به وسعت کار نه تنها به اندازه کافی کپسول‌های اطفا حریق ندارند که براساس مواد شیمیایی که در کارخانه موجود می باشد نیز کپسول انتخاب نمی شود.

دو کارگر جوان کارخانه شرکت صنایع شیمیایی دارویی ارسطو که در انفجار بعد از ظهر جمعه گذشته این کارخانه دچار 70 تا 80 درصد سوختگی شده بودند، جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا،سامان رنجبر و حسن کرد دو کارگر این کارخانه که به دلیل سهل‌انگاری و تجمع بخار ناشی از حلال‌های انبار شده به ویژه بخار استون و انفجار آن دچار سوختگی شدید شده بودند ،فوت شدند.

اگرچه هنوز چرایی این واقعه از سوی متخصصان و کارشناسان مربوطه سندیکای تولید‌کنندگان مواد اولیه دارو منتشر نشده‌است اما برپایه گزارش «پایگاه خبری سالم خبر» فرشاد محمودی‌فر، رئیس آتش‌نشانی شهرک صنعتی کاوه با بیان اینکه مسائل ایمنی کارگران هر کارخانه‌ای مربوط به قوانین اداره کار می شود گفت: هر کس به عنوان کارگر در هر واحد صنعتی مشغول به کار باشد براساس آیین نامه حفاظت فنی اداره کار تحت نظارت این نهاد است.

وی افزود: اگرچه تمامی این قوانین با جزئیات آن در آیین‌نامه قوانین کار وجود دارد اما در برخی مواقع اجرا و نظارت کافی از سوی اداره کار به طور دقیق صورت نمی‌گیرد.

محمود‌ی‌فر با اشاره به حادثه کارخانه ارسطو اظهار داشت: درباره این واحد صنعتی تولید دارو که مانند سایر کارخانجات تولید مواد اولیه دارو با مواد خطرناک و شیمیایی سروکار دارد باید گفت قبل از هر چیز این وظیفه سازمان غذا و داروست که با نظارت کامل از موارد ایمنی کارکنان باخبر باشد. چرا که سازمان غذا و دارو قبل از راه‌اندازی خط تولید و براساس دستورالعمل‌های خود مجوز استاندارد دستگاه‌ها را برای آن واحد مشخص ، صادر می‌کند.

وی در مورد انفجار کارخانه ارسطو نیز افزود: مسئولان این کارخانه قطعا در گزارش خود توضیح خواهند داد که چرا بخار استون تجمع یافته است که پس از آن به‌دلیل الکتریسیته ساکن، جرقه یا زدن کلیدی این انفجار اتفاق افتاده است.

رئیس آتش نشانی شهرک صنعتی کاوه در مورد فعالیت این گونه واحدهای صنعتی که با مواد شیمیایی و سمی سر وکار دارند، توضیح داد که نکته نخست قابل اهمیت در زمینه ایمنی سلامت افراد است که اکثرا با استنشاق حلال های شیمیایی مشکلاتی برای سلامتی آنان ایجاد می شود. سیستم تهویه مناسب و وسایل حفاظت فردی از ابتدایی ترین تمهیداتی است که یک واحد صنعتی از این دست باید به آن مجهز باشند.

ایمنی مغفول مانده

نکته مهم این است اگر چه مسئولان خطوط تولید دارو در موارد اتفاقات ناخوشایند با مقایسه خود با کشورهای دیگر خط کش اندازه گیری گذاشته و به این نتیجه می رسند که در این قبیل اتفاقات پایین ترین آمار را داشته و ایمن محسوب می شویم اما تکرار این اتفاقات به ویژه در خطوط تولید دارو نشان می دهد که سلامت کارکنان و کارگران در این حوزه مغفول مانده است.

محمودی‌فر با اشاره گذرا به وضعیت ایمنی واحد های صنعتی گفت: در برخی واحدهای صنعتی با توجه به وسعت کار نه تنها به اندازه کافی کپسول‌های اطفا حریق ندارند که براساس مواد شیمیایی که در کارخانه موجود می باشد نیز کپسول انتخاب نمی شود.

برچسب ها: کارگر ، ایمنی ، ارسطو
ارسال به دوستان
مسجد جامع بارزانی؛ سومین مسجد بزرگ جهان (+فیلم و عکس) نتانیاهو: نیروهای ما در جنوب لبنان باقی می‌مانند و آزادی عمل کامل دارند سرویس و تمام‌کنندگی بلای جان والیبال ایران تهران/ حضور مهران غفوریان در مراسم عزاداری ظهر عاشورا پیشنهاد افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی اعتبار کالابرگ برخی دهک‌ها روی میز دولت بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده