فیلم بیشتر »»
کد خبر ۵۹۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۶
کد ۵۹۸۶۷۸
انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۲-۱۲-۱۳۹۶

شست و شوی برج آزادی پس از 8 سال

شست و شوی برج آزادی پس از 8 سال
شست و شوی برج آزادی که همه سال‌ها در عید نوروز یکی از مقاصد گردشگران و تهران‌گردی‌های شهروندان تهرانی است از هفته گذشته به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی آغاز شده و در این هفته به اتمام می‌رسد.

برج آزادی تهران درآستانه سال نو شست و شو شد.

به گزارش ایلنا، نعمت‌اله پایان (رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی) گفت: شست و شوی برج آزادی که همه سال‌ها در عید نوروز یکی از مقاصد گردشگران و تهران‌گردی‌های شهروندان تهرانی است از هفته گذشته به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی آغاز شده و در این هفته به اتمام می‌رسد.

پایان توضیح داد: در جلسه‌ای که ابتدای بهمن ماه با نماینده سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشتیم در خصوص این شست و شو و همچنین مرمت‌های دیگری که در برج نیاز بود توافق لازم صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به اینکه نیاز به زدودن غبار از برج خصوصا در محور شرقی برج احساس می‌شد، شست و شوی برج، بر اساس تکنیک راپل آغاز شده است. پیش از این تجربه شست و شوی برج در طبقات داخلی را داشتیم و سعی کردیم از همین روش در شست و شوی محوطه بیرونی برج استفاده کنیم.

پایان ادامه داد: شست و شوی برج آزادی در یک مرحله انجام خواهد شد و برای این کار و جرم‌گیری نمای ظاهری برج آزادی از وسایل مکانیکی ویژه استفاده می‌شود که در تمام دنیا برای شست و شوی آثار باستانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: با استفاده از این دستگاه‌ها و تجهیزات شست و شوی برج بدون آسیب و مشکل رساندن به بدنه صورت می‌گیرد.

رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی افزود: مجموعه برج با ویژه‌برنامه نوروزی «بهارانه» از دوم تا دوازدهم فروردین سال ۱۳۹۷ میزبان گردشگران است؛ بر همین اساس ما تدابیری برای افزایش زیرساخت‌ها در برج پیش‌بینی کردیم.

وی از تجهیز رستوران، آماده‌سازی کافی‌شاپ در خروجی شمالی و راه‌اندازی گالری برج به عنوان تغییرات جدیدی یاد کرد که در آستانه سال جدید در برج آزادی اعمال شده است.

پایان، اجرای کنسرت، مراسم آئینی و مناسبتی، برنامه‌های ویژه بانوان و بانوان سرپرست خانوار، برپایی سفره هفت‌سین و نمایشگاه‌های هنری، عکاسخانه سنتی، برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی و عرضه سوغات مناطق مختلف کشور را از دیگر برنامه‌هایی ذکر کرد که در نماد تهران برای ایام نوروز در نظر گرفته شده است.

برج آزادی پیش از این در سال ۱۳۸۸ و بعد از بیست سال شست و شو شده بود.

نماد تهران دی ماه امسال ۴۶ سالگی خود را تمام کرد؛ عملیات ساختمان مجموعه میدان و برج آزادی اوایل سال ۱۳۴۸ آغاز و در ۲۴ مهر ۱۳۵۰ به پایان و سرانجام این برج در تاریخ ۲۶ دی همان سال به بهره‌برداری رسید.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: برج آزادی ، شست و شو
ارسال به دوستان
صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید وقتی VPN محترم می شود! آغاز فاز جدید تغییر کتاب‌های ابتدایی پارکوهی هارطونیان، کتاب‌شناس درگذشت حماس: آماده واگذاری کامل حکمرانی غزه به «کمیته ملی» هستیم زیدآبادی: این صلح از جنس نزاع قدرت نبود! ابراهیم رضایی: تنگه هرمز را با مذاکره فتح نکردیم که با مذاکره واگذار کنیم وزیر نفت: بر مبنای تفاهم‌های تحریمی با طرف آمریکایی، مسیر خود را ادامه می‌دهیم قالیباف در دیدار با رئیس مجلس ترکیه: هیمنه پوشالی آمریکا در جنگ اخیر فرو ریخت راه‌اندازی کلاس‌های جبرانی تابستانی برای دانش‌آموزان/ آموزش رایگان به نیازمندان