فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۷۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۷
کد ۶۱۷۷۶۹
انتشار: ۰۹:۴۳ - ۰۹-۰۴-۱۳۹۷

پزشکان بدخط تذکر می‌گیرند

پزشکان بدخط تذکر می‌گیرند
اینکه خط تعدادی از پزشکان ناخوانا و بد است، کاملا مساله ای درست و واقعی است ولی شاید آموزش خط از اول دچار اشکال است که این مساله برای پزشکان هم به وجود می آید.

رئیس کل سازمان نظام‌پزشکی گفت: پزشکان بدخط و پزشکانی که خط ناخوانا در نسخ پزشکی خود دارند، به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای بیماران، از این سازمان تذکر می‌گیرند.

ایرنا نوشت: چندی پیش علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران اعلام کرده بود که سالانه حدود 45 هزار نفر از هموطنان، قربانی دست خط بد پزشکان شده، داروی اشتباهی به آنها داده می شود و از این تعداد سه هزار نفر به دلیل خطاها و عوارض دارویی جان خود را از دست می دهند.

ایرج فاضل رئیس کل سازمان نظام پزشکی در پاسخ به این سوال که چرا باید این تعداد خطا ناشی از خط بد پزشکان به وجود آید، گفت: اینکه خط تعدادی از پزشکان ناخوانا و بد است، کاملا مساله ای درست و واقعی است ولی شاید آموزش خط از اول دچار اشکال است که این مساله برای پزشکان هم به وجود می آید.

او گفت: خط بد پزشکان تا حدودی موضوعی ریشه ای است؛ فردی بعد از اینکه پزشک شد، نمی تواند آموزش خط را فراگیرد بلکه باید قبل از ورود به حرفه پزشکی آموزش های لازم به افراد در زمینه خط خوب داده شود.

فاضل در پاسخ به این سوال که شاید پزشکان بدخط نباشند اما به دلیل مشغله زیاد توجهی به درست نوشتن نسخ و خوش خطی ندارند، اینگونه توضیح داد که باید این مساله را از آموزش و پرورش پیگیری کرد تا بتوانند روی خط خوب افراد هم تاکید داشته باشند؛ اما در عین حال سازمان نظام پزشکی به پزشکانی که خط ناخوانا و بد دارند، تذکرات لازم را خواهد داد.

او این موضوع را یک مساله اخلاقی و مهم دانست و گفت: رسیدگی به این مساله در دستورکار سازمان نظام پزشکی قرار دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ادامه داد: همچنین در نشست ها و برنامه های مختلف با حضور پزشکان، توضیحات کامل درباره عمده مشکلات و اینگونه مسائل نیز داده می شود که امیدواریم این مساله برای جلوگیری از خسارت جانی به افراد جامعه در آینده ای نه چندان دور حل شود.

علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی هفته گذشته در یک نشست گفت: در سال 1396 هر ایرانی به طور متوسط 10،6 بار مراجعه سرپایی یا بستری داشته و 900 میلیون بار کار درمانی در این سال انجام شده است؛ از این تعداد 9 میلیون بستری و 890 میلیون مراجعه سرپایی بوده است که از تعداد مراجعان سرپایی، هزار و 600 مورد شکایت در کل کشور در دادسرای انتظامی به ثبت رسید و 670 مورد منجر به محکومیت شد.

او ادامه داد: از 9 میلیون بستری در سال 1396 نیز سه هزار و 900 مورد شکایت به ثبت رسید که هزار و 670 مورد منجر به شکایت شد؛ در مجموع سال گذشته پنج هزار و 600 مورد شکایت در دادسرا صورت گرفت که 42 درصد منجر به صدور کیفرخواست و 58 درصد منجر به برائت کادر درمانی شد. بیشترین شکایات در بخش سرپایی در حوزه دندانپزشکی و در بخش بستری در میان پزشکان متخصص زنان و زایمان و ارتوپدی است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: پزشکان ، بدخطی
ارسال به دوستان
قصه دنده مکانیکی «زنانه-مردانه» / مهندسی ظریف آمریکایی (+عکس) ۶ علت واقعی بوی بد پا؛ راهکار چیست؟ خودرو هاچ‌بک بهتر است یا سدان؟ بررسی تفاوت‌ها قبل از خرید عکس آتلیه‌ای یک خانواده تهرانی در دوران قاجار سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت