فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۱۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۳-۰۴-۱۳۹۷
کد ۶۱۸۸۵۱
انتشار: ۲۱:۱۳ - ۱۳-۰۴-۱۳۹۷

محیط بان فارس از قصاص رهایی یافت

محیط بان فارس از قصاص رهایی یافت

چهار سال تلاش و پیگیری دوستداران و فعالان محیط زیست به ثمر نشست و محیط بان دربند 'وطن نوروزی' از قصاص رهایی یافت و روز چهارشنبه از زندان آزاد شد.

به گزارش ایرنا، محیط بان وطن نوروزی با گذشت و فداکاری خانواده شکارچی که مرداد سال ۹۳ در پی درگیری با این محیط بان جان خود را از دست داد، از قصاص رهایی یافت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس، چهارشنبه در مراسم رهایی این محیط بان از زندان، ضمن تقدیر از خانواده متوفی که با رافت و گذشت خود قلب جامعه محیط زیست کشور را شاد کردند، اظهار داشت: عفو و گذشت موجب می‌شود تا انسان از عفو الهی بهره‌مند شود و در سایه بخشش خداوندی خطا‌ها و گناهانش مورد عفو قرار گیرد.

سعید محمودی افزود: در طول مدت این چهارسال، تلاش‌های زیادی برای کسب رضایت و بخشش از خانواده متوفی، از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس با همکاری صمیمانه و ارزشمند فعالان محیط زیست و با وساطت ریش سفیدان انجام شد که خوشبختانه اولیای دم گذشت کردند و امروز این محیط بان به آغوش خانواده خود بازگشت.
وی بیان کرد: تلاشی که برای رهایی وطن نوروزی صورت گرفت، فقط برای نجات جان یک محیط بان نبود بلکه برای تمام محیط بانان در سراسر کشور که با سختی فراوان و بر اساس انجام وظیفه سازمانی، با هدف صیانت از انفال الهی تلاش می‌کنند، امید بخش خواهد بود.

محمودی ادامه داد: خوشبختانه خانواده فهیم متوفی به درک عمیق این مهم رسیده بودند که هیچ خصومت شخصی در درگیری بین محیط بان و شکارچی وجود نداشته است.
وی، پیام همراهی مردم با جامعه محیط بانی را موجب دلگرمی محیط بانان و دستاورد این حرکت معنوی عظیم دانست.

محمودی از همه مردم، دوستداران محیط زیست و از فعالان مشارکت کننده در تامین وجه المصالحه و به طور ویژه از بهمن ایزدی، مدیرعامل تشکل 'گنجه پشتیبان زیست‌بوم' و فعال محیط زیست و همچنین حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل پیشین محیط زیست فارس قدردانی کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در بخش دیگری از مطالب خود گفت: حراست از محیط زیست، تا به امروز موجب شهادت ۱۲۰ محیط بان و مصدوم شدن صد‌ها نفر از آن‌ها شده است.

محمودی افزود: امیدواریم با فرهنگسازی و آموزش به شکارچیان و محیط بانان نه تنها شاهد هیچ نوع درگیری نباشیم که همگی با عشق و آگاهی در عرصه حفاظت از محیط زیست هم دوش و همگام از طبیعتی که متعلق به همگان است حراست کنیم.

وطن نوروزی که ۱۸ سال به عنوان محیط بان در شهرستان قیر و کارزین از توابع استان فارس فعالیت می‌کرد در مرداد ماه سال ٩٣ او و محیط‌بانان همراهش متوجه حضور شکارچیان در منطقه محل خدمت خود شدند و ماجرا به درگیری کشیده شد و در این میان یک نفر شکارچی، ناخواسته، جان خود را از دست داد.
وطن نوروزی نهایتا به قصاص محکوم شد، اما پس از چهار سال حبس با شفقت و صبوری خانواده متوفی از زندان و اعدام اعدام رهایی یافت.

برچسب ها: محیطبان ، محیط زیست
ارسال به دوستان
تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر "گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود" روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد