فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۵۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۸-۰۵-۱۳۹۷
کد ۶۲۵۷۴۳
انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۸-۰۵-۱۳۹۷

42 کشته در گرمای کره جنوبی

گرما در کره جنوبی دست‌کم 42 کشته برجا گذاشت.

به گزارش ایسنا، با افزایش دما در کره جنوبی که در بیش از 100 سال گذشته کم‌سابقه بوده، دست‌کم 42 تن کشته شدند. همچنین از اواخر ماه مه بیش از 3400 نفر به دلیل بیماری‌های ناشی از گرما از قبیل گرمازدگی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

هفته گذشته دما در سئول - پایتخت کره جنوبی که نیمی از جمعیت این کشور در آن سکونت دارند، به 39 درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا کرد که در مدت 111 سال، بالاترین دما بوده است.

بیشتر قربانیان افزایش کم‌سابقه دما در این کشور از میان افراد مسن و اقشار کم‌درآمده بوده که در خانه‌های خود از سیستم‌های خنک‌کننده برخوردار نیستند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، همچنین دولت کره جنوبی اعلام کرده‌ است که برنامه‌ای در نظر گرفته شده تا بالا رفتن بیش از حد دما در دسته حوادث طبیعی قرار گیرد و افرادی که بر اثر آن دچار بیماری شده یا جان خود را از دست می‌دهند، بتوانند از دولت غرامت بگیرند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: گرما ، کره جنوبی
ارسال به دوستان
زلزله رودبار و جام جهانی 36 سال قبل ؛ تاثیر فوتبال در دو فیلم عباس کیارستمی «هفته قوه قضاییه؛ بازخوانی الگوی مواجهه با رسانه‌ها» 5 نکته درباره مذاکرات ایران و آمریکا در سوئیس / از سود تهران تا شهرت "بورگن اشتاک" وزیر خارجه قطر: مذاکرات فنی میان ایران و آمریکا ادامه دارد تحلیل گاردین از نمایش درخشان ایران و درخشش بیرانوند بهره‌برداری از دو چاه جدید در پارس جنوبی با رکورد حفاری هیئت مذاکره کننده به تهران بازگشت تأثیر توافق ایران و آمریکا بر شکوفایی اقتصاد دیجیتال پاکستان: سفر پزشکیان به اسلام‌آباد درباره تلاش‌های دیپلماتیک اخیر است سردار حسن‌زاده: تمام مقدمات برای برگزاری مراسم تشییع پیکر رهبری شهید پیش‌بینی شده است محسنی اژه‌ای: برخی افراد با بی‌توجهی سخنانی بر زبان می‌رانند که دشمن را خیالاتی می‌کند اعلام تعطیلی تهران در روز تشییع رهبر شهید انقلاب صادرات ۳۶ میلیون بشکه نفت ایران از ژوئن ۲۰۲۵ ثبت شد افزایش قیمت گاز طبیعی در اروپا به دلیل تهدیدات ترامپ علیه ایران جزئیات تفاهم‌نامه جدید ایران برای آزادسازی منابع ارزی