فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۷
کد ۶۲۶۲۶۵
انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۱-۰۵-۱۳۹۷

خودروی استاندارد برای سرویس مدارس نداریم

عصر ایران
به دلیل گرانی نرخ سرویس ها، برخی خانواده ها با توافق با خودروهای آزادبر، مبلغ کمتری پرداخت می کنند که آموزش و پرورش تعهدی در قبال آنها ندارد.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: خودروی استاندارد و مناسب برای سرویس مدارس نداریم و البته پرداخت کرایه برخی خودروهای با شرایط ویژه نیز برای خانواده ها امکان پذیر نیست.

به گزارش  ایرنا، «نورعلی عباسپور» روز یکشنبه در نشست خبری اظهار داشت: اکنون گروه های کارشناسی در حال بررسی تجارب دیگر کشورها برای ساخت خودروی مناسب حمل دانش آموزان در داخل کشور هستند.

وی ادامه داد : سال گذشته حدود یک میلیون و 300 هزار دانش آموز در مناطق شهری و حدود 400 هزار دانش آموز در مناطق روستایی از سرویس مدارس استفاده کرده اند و حدود 50 درصد دانش آموزان نیز به صورت آزادبر جابجا شده اند.

مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان بیان داشت: به دلیل گرانی نرخ سرویس ها، برخی خانواده ها با توافق با خودروهای آزادبر، مبلغ کمتری پرداخت می کنند که آموزش و پرورش تعهدی در قبال آنها ندارد.

وی افزود: برای بهره مندی بیشتر خانواده ها از سرویس هایی که توسط سازمان شهرداری ها معرفی و توسط وزارت آموزش و پرورش تایید می شود در نظر است امسال در قالب کارگروهی تمامی جوانب کار بررسی شود تا متولی تامین خودرو بتواند قیمت تمام شده را به سطح قابل قبول رسانده و همچنین آگاهی های لازم در اختیار خانواده ها در این زمینه قرار گیرد.

عباسپور ادامه داد : استفاده از جی پی اس به دلیل گران بودن آن در سرویس مدارس امکان پذیر نیست البته سال گذشته برخی استان ها این کار را انجام دادند اما برای رفع این مشکل با تاکید وزیر آموزش و پرورش تلاش می کنیم اپلیکیشن روی گوشی راننده های سرویس مدارس نصب شود.

وی بیان داشت : برای تامین خودروی مناطق صعب العبور و روستایی نیز سال گذشته مبلغ 800 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده بود که 500 میلیارد تومان آن تخصیص یافت اما امسال مصمم هستیم نشست هایی را با وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور داشته باشیم تا در خصوص وضعیت سرویس مناطق روستایی تصمیم گیری شود.

مدیر کل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: مبنای برنامه ریزی و سیاستگذاری فعالیت انجمن اولیا و مربیان سند تحول است و بیشتر حوزه کاری انجمن در زیر نظام مدیریت و راهبری در قالب 16 برنامه تعریف شده است.

عباسپور توضیح داد: در این زیر نظام تاکید شده مشارکت والدین در زمینه سرویس مدارس و دیگر فعالیت ها واقعی شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد ماهی اوپاه را تا به حال دیده‌اید؟ یک استثنا در دنیای ماهی ها(+عکس) انتخاب داور فینال جام جهانی برای دیدار حساس ایران و مصر سقوط مردِ آرام؛ چرا کی‌یر استارمر دو سال پس از فتح تاریخیِ قدرت ناچار به استعفا شد؟ تعدیل گسترده پیش‌بینی قیمت جهانی طلا توسط دویچه بانک برنامه فعالیت میادین میوه و تره‌بار و مراکز عرضه دام در تاسوعا و عاشورا تریبون‌های پرهزینه