فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۲۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۷
کد ۶۲۸۰۰۷
انتشار: ۱۱:۵۷ - ۳۱-۰۵-۱۳۹۷

آوارگی گزارشگران صداوسیما در اندونزی؟

برای نخستین بار نیست که شاهد سرگردانی گزارشگران صداوسیما در یک کشور خارجی هستیم. ٢ ماه قبل هم در جریان برگزاری جام‌ جهانی این اتفاق رخ داد و هیچ کدام از نفرات اعزامی نتوانستند با آی‌دی کارت مسابقات به استادیوم‌ها وارد شوند و حالا در جریان بازی‌های آسیایی این اتفاق تکرار شده است.

روزنامه شهروند نوشت: «یک هفته مانده به اعزام خبرنگاران به بازی‌های آسیایی وقتی با گزارشگران تلویزیون و رادیو همکلام می‌شدیم، هنوز هم خبری از وضعیت اعزامشان نداشتند. آنها هم از این بلاتکلیفی دلخور بودند و می‌گفتند باید چمدانشان را ببندند و منتظر خبر باشند. یک روز قبل از افتتاحیه خبر اعزام گزارشگران صداوسیما به اندونزی برای پوشش بازی‌های آسیایی شنیده شد و موقع پرواز آنها، مراسم افتتاحیه در حال برگزاری بود. البته که اگر هم زودتر می‌رسیدند، شانسی برای تماشای افتتاحیه نداشتند. شاید بیش از ١٠ نفر از گزارشگران و عوامل صداوسیما بعد از افتتاحیه راهی اندونزی شدند تا پوشش مناسبی برای مردم در تلویزیون ملی ایران داشته باشند.

با این که خبرهای خوشی مثل اعزام ٢ گزارشگر زن از سوی رادیو ورزش به گوش می‌رسید، خبر اصلی تلخ بود. گزارشگران اعزامی به اندونزی بدون آی دی کارت و بدون این که هماهنگی جهت پوشش بازی‌های آسیایی داشته باشند، خودشان را به جاکارتا رساندند. آنها بعد از استقرار در هتل دچار سردرگمی عجیبی شده و با مسئولان کمیته ملی المپیک تماس گرفتند تا شاید راهی برای ورودشان به استادیوم‌ها و سالن‌های محل برگزاری بازی‌ها پیدا شود؛ اتفاقی که ما را به یاد جام جهانی ٢٠١٨ می‌انداخت. گزارشگران صداوسیما در طول جام جهانی هم در خیابان یا از روی سکوهای تماشاگران در ورزشگاه گزارش تهیه می‌کردند!

بی‌برنامگی صداوسیما با وجود هزینه‌ای که برای اعزام گزارشگران به اندونزی کرده، کاملا توی ذوق می‌زند. یکی، دو روزی است وقتی خبرنگاران صبح‌ها برای پوشش خبری بازی‌ها در مرکز رسانه‌ای حاضر می‌شوند، با چهره‌های درهم گزارشگران مواجه هستند که به دنبال راهی برای ورود هستند. البته مسئولان کمیته ملی المپیک، خبرنگاران و حتی مسئولان تیم‌های رشته‌های مختلف نهایت تلاش را برای کمک به این گزارشگران انجام دادند. از پادرمیانی یک رئیس فدراسیون برای ورود گزارشگران رادیو به سالن گرفته تا قرض دادن آی دی کارت خبرنگاران به گزارشگران تلویزیونی برای ورود به مرکز رسانه‌ای. آن طور که پیداست حق پخش بازی‌های آسیایی هم مثل جام جهانی به صورت کامل خریداری نشده و به همین دلیل گزارشگران امکان ورود به ورزشگاه‌ها را ندارند. این اتفاق را به نوعی می‌توان بی‌احترامی به گزارشگران اعزامی دانست که بعد از ورود به کشور میزبان در تورنمنت‌های مختلف با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و حتی کوچکترین حق یک گزارشگر که ورود به ورزشگاه است را هم ندارند. به نظر می‌رسد مسئولان صداوسیما باید توضیح مفصلی درباره این اتفاقات بدهند؛ موضوعی که بعد از جام جهانی هم منتظرش بودیم.»

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: جاکارتا ، صداوسیما
ارسال به دوستان
صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور استقبال پرسپولیس از تصمیم فدراسیون فوتبال برای تعیین نمایندگان آسیا رکوردشکنی افسانه ای؛ گران ترین جام های جهانی تاریخ کدامند؟ آناتولی: ایران از زمان اعلام توافق با آمریکا ۳۶ میلیون بشکه نفت صادر کرده توکلی‌زاده: تشییع امام شهید، بزرگ‌ترین رستاخیز ملی و نماد وحدت امت اسلامی خواهد بود داروخانه خانگی قلب؛ 6 ادویه شگفت انگیز که رگ های شما را پاکسازی می کنند بیرانوند سد مطمئن، طارمی مهره گریز از فشار؛ دو چهره کلیدی ایران در برابر بلژیک اعمال محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور