فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۳-۰۸-۱۳۹۷
کد ۶۴۰۱۹۵
انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۳-۰۸-۱۳۹۷

احتمال اعطای سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو

عصر ایران
صحبت هایی مطرح است که سهمیه نه به خودروها بلکه به افراد داده می شود و آنهایی که نیاز ندارند، سهمیه خود را در بازار به فروش برسانند و آنهایی که می خواهند بیشتر مصرف کنند، از این بخش نیازشان را تامین کنند.

یک نماینده مجلس از احتمال اعطای سهمیه سوخت به افراد به جای خودروها خبر داد و گفت: صحبت هایی مطرح است که سهمیه نه به خودروها بلکه به افراد داده می شود و آنهایی که نیاز ندارند، سهمیه خود را در بازار به فروش برسانند.

به گزارش تسنیم، هدایت الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو با موضوع بازگشت کارت سوخت اظهار داشت: کارت سوخت به معنی سهمیه بندی و شفاف سازی در مصرف سوخت است؛ وقتی سهمیه بندی صورت می گیرد، باید نرخ دومی وجود داشته باشد تا هر کسی که خواست مصرف کند، هزینه آن را پرداخت کند تا هم نیاز خودش را تهیه کند و هم درآمدزایی برای دولت ایجاد شود.

وی افزود: البته صحبت هایی مطرح است که سهمیه نه به خودروها بلکه به افراد داده می شود و آنهایی که نیاز ندارند، سهمیه خود را در بازار به فروش برسانند و آنهایی که می خواهند بیشتر مصرف کنند، از این بخش نیازشان را تامین کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: مسئله اصلی این است که در حوزه اقتصادی بد عمل کردیم؛ اگر مردم اشتغال و تولید داشته باشند می توانیم بگوییم قیمت سوخت در ایران پایین است وگرنه بر اساس درآمدها، قیمت سوخت در ایران پایین نیست، بخصوص آنکه ارزش پول ملی نیز کاهش پیدا کرده است.

همچنین آرش نجفی نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با بیان اینکه "وقتی تعادل اقتصادی را رعایت نمی کنیم و اقتصاد را بر اساس یارانه تعریف می کنیم، این مشکلات به وجود می آید"، بیان کرد: اگر بخواهیم روند افزایش سوخت در کشور را رصد کنیم، مشاهده می کنیم در حدود 40 سال گذشته قیمت بنزین هزار برابر شده است، یعنی سالانه به طور متوسط 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه همچنان درگیر شدت مصرف سوخت هستیم، عنوان کرد: با توجه به این شرایط، باید تمهید موثرتری برای کنترل مصرف بنزین و همچنین جلوگیری از قاچاق انجام دهیم؛ اینکه بخواهیم بر اساس کارت سوخت برای خودروها و اعطای سهمیه بر اساس خودرو عملیات جدیدی را پای ریزی کنیم، کاملا غلط است؛ زیرا عدالت اجتماعی ایجاب می کند که اگر قرار است سهیمه ای تخصیص داده شود این سهمیه به خانوارها و افراد باشد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران تصریح کرد: ذات اقتصاد آزاد است اما یک بخش هایی اقتصاد کشور را کمونیستی و پوپولیستی می کنیم و یک بخش هایی آن را دستوری می کنیم و هیچ وقت هم از چنین روندی نتیجه نگرفته ایم و وقتی منحنی های مصرف سوخت را در کشور بررسی کنیم، مشاهده می کنیم اتفاق خاصی نیافتاده است.

وی ادامه داد: وقتی می توانیم با افزایش قیمت سوخت از جامعه توقع کنترل مصرف داشته باشیم که چند گزینه دیگر نیز به جامعه ارائه دهیم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: بنزین ، سهمیه بندی ، انرژی
ارسال به دوستان
امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله صرافی کوینکس به دور زدن تحریم‌های ایران متهم شد امام جمعه ارومیه درباره تفاهم نامه: نه عالی است ، نه خیانت؛ مانند خوارج تندروی نکنیم