فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۴-۰۹-۱۳۹۷
کد ۶۴۳۲۳۲
انتشار: ۱۲:۱۶ - ۱۴-۰۹-۱۳۹۷

مصرف 20 درصد برق ایران در اهواز

عصر ایران
در تابستان ۹۵ میزان مصرف برق اهواز ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده که با استفاده از کنتورهای هوشمند و همچنین کنترل مصرف انرژی شاهد کاهش چشمگیر مصرف برق در اهواز بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اهواز، گفت: میزان مصرف برق اهواز ۲۰ درصد کل کشور بوده و با میزان مصرف دو شهر اصفهان و مشهد و نیمی از تبریز برابر است و این موضوع بر اهمیت توجه به صنعت برق خوزستان به ویژه اهواز افزوده است.

به گزارش ایسنا، حسن کریمی با اظهار این‌که هدف شرکت مدیریت مصرف انرژی است نه کاهش آن، بیان کرد: در تابستان ۹۵ میزان مصرف برق اهواز ۲ هزار و ۶۰۰ مگاوات بوده که با استفاده از کنتورهای هوشمند و همچنین کنترل مصرف انرژی شاهد کاهش چشمگیر مصرف برق در اهواز بوده‌ایم.

وی با تاکید بر استفاده از کنتورهای هوشمند افزود: استفاده از این کنتورها کاهش زمان قطعی برق و تلفات غیرفنی، نظارت بر کیفیت برق، افزایش سطح خدمات و کاهش دخالت و خطای نیروی انسانی در قرائت و صدور قبض را در پی خواهد داشت.

کریمی از طراحی نرم افزاری در اتوماسیون برق اهواز خبرداد و افزود: این پروژه در صورت اجرایی شدن برای اولین بار در جهان خواهد بود که از طریق منحنی جریان برق، به صورت آنلاین می‌توان تشخیص داد در کدام فاز اتفاق رخ داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با اشاره به ایستگاه‌های برق موجود در شرکت‌های نیشکر افزود: با همکاری و هماهنگی با مجموعه نیشکر مقرر شد میزان مصرف ۶۰ مگاواتی این شرکت‌ها به کمتر از ۱۰ مگاوات کاهش یابد و این در حالی صورت گرفت که هیچ مشکلی در تولید محصولات نیشکر به وجود نیامد.

وی با اشاره به این‌که همایش مدیریت مصرف در ادارات به میزبانی مجموعه بزرگ نفت و در راستای کاهش میزان مصرف برق ادارات انجام شد، عنوان کرد: در این همایش رونمایی و تشریح طرح فهام و همچنین نمایش کنتورهای هوشمند انجام و به ادارات ابلاغ شد تا در صورت عبور از حد مجاز میزان مصرف و به دستور استاندار خوزستان بدون اخطار قبلی برق آن اداره یا شرکت قطع شود.

کریمی ادامه داد: برای دقت در مصرف انرژی در تابستان امسال، بار مصرفی ادارات اهواز در زمان تعطیلی پایش شده و همه ساختمان‌های اداری موظف بودند پس از تعطیلی، برق مصرفی خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهند.

وی با بیان این‌که مصرف برق در منطقه کیانپارس اهواز با استان گلستان برابر است، گفت: میزان مصرف برق اهواز ۲۰ درصد کل کشور بوده و با میزان مصرف دو شهر اصفهان و مشهد و نیمی از تبریز برابر است و این موضوع بر اهمیت توجه به صنعت برق خوزستان به ویژه اهواز افزوده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: اهواز ، برق ، مصرف برق
ارسال به دوستان
مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای شمالی کشور