فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۱-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۷۵۰۰
انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۱-۱۰-۱۳۹۷

چرا بیمه ایران مسئولانه تر عمل نمی کند

عصر ایران
یادداشت وارده

 راننده ی جلویی درحالی که داشت با موبایل صحبت می کرد برای این که به پرایدی که ورود ممنوع می خواست از کوچه بگذرد راه بدهد، دنده عقب گرفت و با ماشین من که 2-3 متری با او فاصله داشتم و بوق هم زدم، برخورد کرد. به همین راحتی!
بیمه اش را گرفتم و به بیمه ایران زنگ زدم و گفتم که تصادف کرده ایم. گفت خسارت چقدر است گفتم احتمالا 4-5 میلیون تومان. گفت کروکی نمی خواهد، الان خسارت پذیرش ندارد، 8 صبح فردا برای خسارت سیار اقدام کنید.
8 صبح فردای تصادف اقدام کردم، ساعت 11:40 دقیقه کارشناس بیمه آمد و گفت چه شده. راننده ی مقصر توضیح داد؛ کارشناس گفت: نه! من نمی توانم خسارت پرداخت کنم! چون فقط سپرت شکسته! اگر گلگیر و درب ماشین آسیب دیده بود می توانستم خسارت بدهم اما این را نمی توانم بدون کروکی خسارت بدهم!

گفتم خوب زنگ می زنم پلیس بیاید. گفت من سرم شلوغ است و منتظر نمی شوم! اگر تا فلان ساعت کروکی داد زنگ بزنید. به پلیس زنگ زدیم. انصافا سریع آمد. پرسید کی تصادف کردید: راننده ی مقصر گفت: دیروز!

پلیس که هنوز کلاهش را درنیاورده بود، موتور را روشن کرد و گفت: من کروکی نمی کشم بروید حل اختلاف! گفتم:چرا! گفت: تصادف برای دیروز است و بدون این که توجهی به حرف ما بکند، گاز موتور را گرفت و رفت.

صبح پس فردای تصادف به حل اختلاف رفتیم! تشکیل پرونده دادیم. گفتند: حالا بروید عصر بیاید برای تعیین شعبه. خانم های شعبه که برخورد مهربانانه ای داشتند کار را انجام دادند و به مقصر گفتند برو هزینه ی کارشناس را بده تا حکم بدهیم.

راننده ی مقصر وقتی هزینه 200هزار تومانی کارشناسی را شنید، داغ کرد و زد زیر همه چیز و گفت اصلا من به شما نزدم و شما به من زده اید! حالا من مانده ام و کارت بیمه مقصر و بیمه ی ایران که این همه هزینه ی زمانی، پولی و انسانی را به من و راننده ی مقصر و شورای حل اختلاف تحمیل کرده است.

مراجعات شعبه 2 حل اختلاف تهران، نشان می دهد فراوانی موردی که برای من اتفاق افتاد زیاد است. اگر صنعت بیمه ی ایران، صنعت پیشرویی بود و اگر مدیران بیمه ی ایران، مسئولانه تر با مشتری برخورد می کردند، به راحتی این هزینه ی را کاهش می دادند و برای یک تصادف جزئی مردم را یک هفته معطل نمی کردند.

در این نمونه، کافی است هنگامی که بیمه گذار با مرکز تماس بیمه ارتباط می گیرد، مجموعه سوال های کاملی پرسیده شود و راهنمایی کاملی به زیاده دیده یا بیمه گذار ارایه شود تا مردم دچار این مشکلات نکنند. با همین بروز رسانی پرسشنامه ی کارشناسان مرکز تماس و استفاده از اپلیکیشن های آنلاین بیمه، حجم قابل توجهی صرفه جویی در زمان و هزینه ی مردم می شود و همچنین جلوی سواستفاده از بیمه ها صورت می گرفت؛ تنها اگر مدیران غالبا پیر صنعت بیمه، مسئولانه تر عمل می کردند.

خانم مهربان شورای حل اختلاف می گفت: آقا! شما نباید گول بیمه را بخورید! این ها می خواهند خسارت ندهند هر بازی سر مردم در میاورند. شما حتما باید بایستید و کروکی را بگیرید. چه مقصر باشید چه زیان دیده نباید به حرف بیمه توجه کنید و به پلیس زنگ بزنید و کروکی تان را بگیرید تا بیمه نتواند زیرش بزند.

برچسب ها: بیمه ایران ، تصادف ، کروکی
ارسال به دوستان
قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا تیراندازی در نزدیکی مسجد جامع سراوان مدافع اسپانیا: رویای من بازی مقابل مسی در فینال جام جهانی است نگاهی به طراحی موزه سرالوس اثر آلوارو سیزا (+عکس) ادعای اسرائیل: ۶ عضو حزب الله را هدف قرار دادیم