فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۱-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۷۵۴۵
انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۱-۱۰-۱۳۹۷

از هر 5 تهرانی یک نفر فشار خون دارد

شهردار تهران گفت: در زمان حاضر جمعیت دوچرخه سواران پایتخت زیر یک درصد است که با هدف آرمانی در صورت تامین ایمنی و اختصاص خط ویژه این رقم به پنج درصد خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی عصر سه شنبه در آیین رونمایی از فاز جدید ناوگان فروشگاه مجازی شهروند افزود: شاید این مساله به طور مستقیم تاثیر بالایی در کاهش ترافیک نداشته باشد اما تغییر روش زندگی و کاهش استفاده از خودرو شخصی در کاهش آلودگی هوا موثر است.

وی با بیان اینکه 93 درصد مردم، آلودگی هوا و ترافیک را دو چالش عمده شهر تهران می دانند افزود: یکی از این موارد مربوط به تردد سه میلیون موتورهای دوچرخی است که چندین برابر خودرو یورو 5 و 6 آلودگی تولید می کند.

وی با ارائه آماری از سلامت شهروندان تهران خاطرنشان کرد: باید شیوه زندگی ‌در شهر تهران را عوض کنیم و تحرک بیشتری داشته باشیم.

حناچی تصریح کرد: سالانه 57 هزار نفر در تهران به طور طبیعی فوت می کنند، از این تعداد یک هزار و 200 مرگ ناشی از حوادث و سوانح است که اغلب این افراد مردان در سنین کار و نیز کودکان بالای پنج سال را تشکیل می دهند.

وی بر توسعه مترو در کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: براساس آمارها چهار هزار و 573 نفر در سال 94 به دلیل آلاینده های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون فوت کرده اند.

شهردار تهران یادآور شد: یکهزار و 494 نفر سالانه به دلیل بیماری های تنفسی به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

وی گفت: ذرات معلق سال گذشته در 239 روز بیش از حد استاندارد، 102 روز در شرایط حساس و 9 روز در شرایط اضطراری قرار داشت.

حناچی اضافه کرد: همچنین 400 نفر در تهران به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی جان خود را از دست داده اند.

وی با بیان اینکه 9.3 درصد تهرانی ها دیابت دارند و 53 درصد از این افراد از دیابت نوع 2 خود بی اطلاع هستند افزود: همچنین 50 درصد کلسترول بالا، 30 درصد تری گلیسیرین و 36 درصد دچار پرفشاری خون دارند.

حناچی اظهارداشت: از هر پنج تهرانی یک نفر فشار خون دارد که در مجموع یک میلیون و 700 هزار نفر را شامل می شود و همچنین از هشت تهرانی دارای فشار خون، یک نفر از بیماری خود مطلع نیست.

وی با بیان اینکه 35 درصد پایتخت نشینانِ 55 سال به بالا چاق هستند گفت: در کل 19،2 درصد تهرانی ها چاق و خانم ها نیز 1،7 درصد برابر مردان چاق هستند.

حناچی تصریح کرد: اگر این آمار را کنار هم قرار دهیم می بینیم که باید شیوه زندگی در تهران تغییر کند و سه شنبه های بدون خودرو بهانه ای برای آغاز این حرکت است.
شهردار تهران به سه شنبه های بدون خودرو اشاره و تاکید کرد: در سه شنبه های بدون خودرو علاوه بر سه معاون وزیر خبرنگاران نیز به این پویش پیوستند و امیدواریم این حرکت به یک خواسته عمومی تبدیل شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: شهردار تهران
ارسال به دوستان
پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود امام جمعه تهران: اجتماعات شبانه نباید زمینه حضور وحدت‌شکنان باشد بارش باران در ۱۳ استان کشور ۲ طوفان شدید در ژاپن/ ۲ میلیون نفر دستور تخلیه گرفتند قصه تلخ جوانان ترکیه و شعر قیصر امین پور؛ گاهی نمی شود، که نمی شود، که نمی شود روایت بلانشو از «فوکو»؛ معرفی کتابی نادر از دو غول فلسفه فرانسه ایران‌شناس فرانسوی و مترجم حافظ و مولانا درگذشت تغییر مدیریت در هلدینگ صبا انرژی/ پناهی عزل و غفوری سرپرست شد نان؛ سلاحی که هرگز بازنشسته نشد شروع به‌کار ادارات کرمان روز شنبه ۶ تیر با دو ساعت تأخیر برای تماشای بازی تیم ملی هشدار مدیریت بحران تهران درباره گرمازدگی کنایه بقائی به آمریکا با انتشار آمار گرسنگی در این کشور تصویری جدید و بی‌حجاب مریم رجوی (+عکس) ناپدید شدن کاپیتان تیم ملی والیبال ونزوئلا پس از زلزله