۰۵ آذر ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۵ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۴۹۲۷۵
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۴۹۲۷۵
انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۳-۱۰-۱۳۹۷

90 دقیقه گفت‌وگو/ با پرداخت هزینه‌های شهر توسط شهروندان موافق هستید؟

در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز از احتمال پولی شدن تونل‌های تهران با هم حرف می‌زنیم.

عصر ایران- معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، پیش‌نویس لایحه‌ای را به معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شوراهای شهرداری تهران ارائه کرده است که بر اساس آن ۵ تونل تهران و اتوبان صدر مشمول دریافت عوارض عبور و مرور می شود.

انتشار این خبر با واکنش‌های زیادی روبرو شد. حناچی شهردار تهران گفت:« پولی شدن تونل های پایتخت زمانی عملیاتی می شود که در قالب لایحه توسط شهردار به شورای شهر تقدیم و مورد پذیرش شورا قرار گیرد، شورا نیز بپذیرد و برای آن نرخ تعیین شود.»

90 دقیقه گفت‌وگو/  با پرداخت هزینه‌های شهر توسط شهروندان موافق هستید؟

محسن هاشمی رییس شورای شهر نیز در این مورد گفت:« هیچگونه لایحه‌ای از سوی شهردار تهران به شورای شهر تهران مبنی بر اخذ عوارض از تونل‌های شهری تهران وجود ندارد و این موضوع شایعه است.»

پیش از این نیز محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران می‌گوید:« باید کسی که در تهران زندگی می‌کند هزینه‌های زندگی در تهران را بپردازد. من فکر می‌کنم بر اساس آنچه در دنیا مرسوم است قیمت واقعی بلیط مترو در تهران در حدود ۱۰ هزار تومان تمام می‌شود.»

 

حالا در 90 دقیقه گفت‌وگوی امروز می‌‎خواهیم در این مورد باهم گفت‌وگو کنیم.

 با پرداخت هزینه‌های شهر توسط شهروندان موافق هستید؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:30 دقیقه تا 13:00. نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

 

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۴۲
غیر قابل انتشار: ۱۷
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
5
86
حقوق ها را واقعی کنند بعد عوارض تونل بگیرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
98
.تمام دنیا هر موقع رگود وتورم وبیکاری هست دولتها به فکرمردم هستند اینجاواقعا سرگردنه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
اصلا چرا باید پرداخت کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
64
چرا ما باید پول بدیم؟
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
91
وقتی خبر دزدی ها و اختلاص ها را می شنوی، دیگر دوست نداری حتی یک ریال هم عوارض یا مالیات یا همیاری و ... پرداخت کنی!
مسعود - کارشناس ارشد از دانشگاه تهران
Spain
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
75
اکنون هزینه های بسیاری توسط مردم نه فقط برای شهر تهران بلکه برای همه ی ایران پرداخت می شود. هزینه های سیاست کلان دولتمردان در ایجاد تحریمها و گرانی و تورم و تحمل آن توسط مردم و هزینه مبارزه با بیماریهای ناشی از آلودگی هوا و تصادفات ناشی از کیفیت بد خودروها. همه هزینه مدیریت غلط کشور توسط مردم پرداخت می شود. آیا از جانب مسئولان هزینه ای بابت این همه اشتباه پرداخت می شود؟ آیا دیگر مردم توان پرداخت دارند؟
مصطفي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
72
اين تونل ها و اماكن شهري مگر با فاينانس (سرمايه گذاري خارجي) تهيه شده كه حضرات مي خواهند از مردم هزينه بگيرند . با پول بيت المال عكساتونو انداختيد بزاريد مردم زندگيشونو كنند . بابا همه جاي دنيا مسئولين براي آرامش و آسايش مردمانشون زحمت مي كشندحتي مجاني اما اينجا خدا عالمه .
ناشناس
Germany
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
3
73
مگه این همه مالیات و عوارض نوسازی وعوارض ماشین میگیرن برا چیه
احمد فخرمقدم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
71
مخالفم صد در صد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
3
65
مخالف/ مخالف/ مخالف
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
63
جالبه، تو پول دادن و هزینه ها باید مثل کشورهای دیگه باشیم توو حقوق گرفتن و کسب درآمد نه، افزایش قیمت ها و مالیات و ... 100 درصد، افزایش حقوق 20 %، تازه اگر کارپردازا اعمال کنن. وقتی ماهیی 20 میلیون حداقل حقوق بگیری معلومه حال کارگر و کارمند با حقوق 1 تومنی رو درک نمیکنی، فقط میشه تاسف خورد.
جواد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
52
تنها در صورتی که همه ارکان حکومت کاملا شفاف و وابسته و پاسخگو به مردم باشند می توان از مردم چنین انتظاراتی داشت. آیا واقعا تمامی هزینه های شهرداری تهران از نظر مردم ضروری است؟ آیا واقعا همه کارمندان این مجموعه بزرگ باید در آن باشند؟ آیا میزان حقوق و مزایای تمامی افراد شهرداری مورد تایید مردم است؟
مهرشاد آریانفر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
37
شهروندان مگه هزینه دارن برا شهر هم بکنن ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
73
9
هر فردی هر شهری زندگی میکند باید هزینه های احداث و نگهداری ابنیه شهری را بپردازد همانگونه که هزینه های منزل شخصی خود را میپردازیم
اگرچه ما عادت به زندگی سوبسیدی داریم ولی جز این راهی برای احیای اقتصاد وجود ندارد
در مورد عوارض تونلها که اکنون به بحث داغی تبدیل شده همین کافی که این ابنیه هزینه نگهداری دارند و ان عده که فکر میکنند چون با مالیات و درآمد عمومی این ابنیه احداث شده اند؛ نباید عوارضی پرداخت کرد. هیچ اطلاعی از هزینه های نگهداری ندارند
پاسخ ها
مصطفي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
معلومه جزو چهاردرصدي ها هستي بابا از ماشين شاسي بلند (هديه جشن تولدت )پياده شو بيا بامن پياده بريم عمو قربونت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
پس درآمدهای عوارض و نوسازی شهرداری کجا باید هزینه بشه اگه برای امکانات شهری هزینه نشه
ناشناس
| Spain |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
شما آقازاده باید باشید. درسته؟
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام آقای میرلوحی
حال شما؟
از اینورا؟ قاطی مردم عادی چیکار میکنید؟ بلا به دور
ناشناس
| Spain |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
ژن خوب نه...
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
34
مردم ایران کم پرداختی دارند که اینم اضافه بشه.ضمن اینکه باعث افزایش ترافیک رد ورودی این مکانها میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
44
صد درصد مخالفم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
41
شيفتگان خدمت به خدمت مردم مي رسند
ناشناس
Germany
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
22
اگه حقوقها بر اساس نسبتهایی که در کشورهای شبیه خودمان و در مقایسه با هم واقعی شوند، هیچ اشکالی ندارد که این کارها انجام شود. حقوق متوسط یک پزشک یا مدیر ایرانی به عنوان مثال مبنا شود و بر اساس نسبتهای موجود در بقیه کشورها حقوق معلم و کارگر و مهندس و... محاسبه شود و اجرایی شود. همینطور میران مخارج هم در مقایسه با درآمد در نظر گرفته شود. آن موقع بیایند و کارهای بقیه کشورها را انجام دهند.
عاطفه
United States of America
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
33
با پرداخت عوارض اتوبان و پل و تونل شهري مخالفم.
ناشناس
France
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
34
کم رو قبض آب و برق میکشن هزینه هم بدیم انار کیلویی ۱۶ هزار واقعا ک
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
33
هردم از این باغ بری میرسد،منتظر پولی شدن تنفس هم باشید.نفس عمیق تر =پول بیشتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
17
خیر
ناشناس
France
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
16
سلام ب عصر ایران با غیرت دوستت داریم فراوانننن نماینده واقعی مردم عصر ایران
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
23
با سلام و احترام
با توجه به اينكه هزينه ساخت اين پروژه ها از محل اخذ عوارض قبلا توسط مردم پرداخت شده دريافت عوارض جديد غيرقانوني ميباشد.
به نظرم در صورتي كه پروژه هاي جديدي در بخش گذر تونلي و يا معابر بزرگراهي كه جايگزين نيز جهت تردد عموم مردم وجود داشته باشد و بخش خصوصي با سرمايه گذاري بتواند احداث نمايد با مدت زمان و مبلغ معين شده ميتواند عوارض اخذ نمايد.
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
27
همین الآن به اندازه کافی مالیات و بخصوص عوارض مختلف به هرچی که فکر کنید عوارض داده می شود.
در بزرگراه و آزادراهها عوارض داده می شود.
موقع خرید و فروش باید عوارض شهرداری پرداخت شده باشه.
در تمامی قبوض عوارض و مالیات داده می شود. جدیدا هزینه فاضلاب هم می گیرند.
خلاصه به اندازه کافی به خاطر سیاستهای اقتصادی غلط کشور چزونده شدیم. بسمون هست!!!
ناشناس
Australia
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
6
15
مشكل آلودگي تهران تا موقعي كه قيمت بنزين و نگهداري ماشين اينقدر پايينه حل نخواهد شد.
اينجا اينقدر هزينه نگهداري ماشين زياده كه مردم ترجيح ميدن از دوچرخه و اسكوتر و وسايل حمل ونقل عمومي و....بيشتر استفاده كنن.
از طرف ديگه هم تا موقعي كه حقوقها و هزينه ها تو ايران واقعي نشه نميشه خيلي سياستهاي اينجوري رو به خوبي اجرايي كرد!!
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
3
31
تونل ها - پل ها - خیابانها همگی با پول عوارضی که از مردم گرفتن ساخته شده ! عوارض مجدد چه صیغه ای دیگه ؟؟؟؟؟
ناشناس
France
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
27
دولت هر وقت کم‌ میاره رو میاره ب جیب مردم بینوا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
23
با سلام ، مسئولین محترم لطفا اول حقوق شهروندی را برای مردم انجام بدهند. بعداً دنبال راههای کسب درآمد بیشتر از این مردم باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
27
این جور هزینه ها رو نمیشه به اسم هزینه های زندگی تهران نامید.
به نظرم همون پول زورهستش که لیست امید شورای شهر نقشه اش رو کشیدن و همه رو از زندگی کردن نا امید کردن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
22
مخالفم اساسی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
33
این پولی که از بابت عوارض خودرو پرداخت می شه پس چی هست ؟ حقوق 20 هزار پرسنا اضافه شهرداری تهران رو ما باید بدیم ؟
شک دارم یک ریال از این پول عوارض اضافه هزینه نگهداری همون تونل بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
38
واسه اختلاس بعدی پول کم آوردن؟؟؟؟
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
دقیقا!
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
36
اینم ازعجایب ایران زمینه زندگیمون مال 40سال پیش باشه هزینش مال 2019
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
34
فقط میتونم بگم با این تورمی که به مردم تحمیل کردید بیان اینگونه پیشنهادات شرم آوره مردم رو به فلاکت رسوندید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
6
20
خب شهروندان تهرانی قبلا هزینه ساخت این تونل ها رو پرداخت کردند.سیستمی راه اندازی کنن که اگه کسی با پلاک شهرستان به تهران میاد برای کار روی ماشین عوارض پرداخت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
19
یه مقدار نباید خیلی تند قضاوت کنیم !
ببینید، عموما در تمام دنیا یه سری زیر ساخت هایی برای این کار انجام میشه ، دولت ها در قبال مالیاتی که می گیرند، خدماتی ارائه می دهند.
فی نفسه دریافت هزینه برای خدمات شهری امر بسیار خوبی هست، چون هم باعث گردش چرخ اقتصادی مدیریت شهری میشه، از طرفی هم باعث میشه مردم در استفاده از خودروی شخصی، مقداری محتاطانه تر عمل کنند و این همه ماشین تک سرنشین نداشته باشیم !

اگر بنا باشد کشور ما هم معقولانه رفتار کند، خیلی خوب است اما تجربه ثابت کرده که متاسفانه در کشور ما همچین خبرایی نیست! ظاهرا اینجا فقط دولت ما دست بگیر دارد و هیچ خدمات خاصی هم ارائه نمی کند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
27
پس مالیات های که به هر بهانه ای از مردم میگیرید چی میشه ؟
خرج ایران مطمئنا نمیشه دیگه !!!!
حمیدرضا از اصفهان
Spain
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
22
آا تا حالا مردم درصد افزایش قمت خدمات دولت را نسبت به حقوقشون حساب کردند؟ همین دیروز قبض گاز امسال را با سال گذشته مقاسه کردم. زمستان گذشته در اقلیم اصفهان هر متر مکعب گاز 83 تومان حساب شده و زمستان امسال هر متر مکعب 146 تومان یعنی 75 درصد افزایش نسبت به سال گذشته! در حالیکه افزاش حقوق ما کارمندان 11 درصد بود. به چه امید و تدبیری مردم دل ببندند و باز هزینه های این دولت را بپردازند. آیا نسبت به پرداختها خدمات هم گرفته ایم؟ پس درآمد نفت و گاز و ثروتهایمان کجا هزینه مشود که باز از حقوق ناچیز پایمال شده مان در کوه تورم باید در شهر هم بپردازیم؟
آرمین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
22
اگر واقعا پولش بره توی حساب شهر و توی شهر هزینه بشه عالیه ولی متأسفانه تجربه نشان داده که اولش با کلی برنامه و کارهای خوب شروع می کنن و بعدش با کلی رانت و بدهی و ... یا توی کانادا زندگی می سازن و یا توی همین ایران برج و ویلا ... بنظرم بجای نظر خواهی از ما مردم برین عصری جون از خودشون بپرسید که کدوم راه را می خوان بزارن جلوی ما ؟؟ ولی بازم ممنون از شما که نظر ما رو انعکاس می دی
ش
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
21
اخذ عوارض بابت سازه هایی ک چند سالی از ساخت و ساز آنها می گذره و در زمان ساخت آنها اشاره ای به تامین بودجه از طریق اخذ عوارض نشده است، توجیه منطقی ندارد. اگر نگهداری این تونل ها هزینه بر باشد هم نباید از این محل جبران شوند. مبالغی که شهرداری ها بابت نوسازی و . . . از مردم طلب می کنند نباید تبدیل به حقوق پرسنل چند ده هزاری شهرداری ها بشود. اگر شهرداری ها ورشکسته شدند نباید تاوان آن را فقط مردم بدهند.
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
17
من دارم به نرخ واقعی مالیات پرداخت میکنم ایا مالیات من تمام و کمال در سطح شهر مصرف می شود؟ ایا حمل نقل عمومی من با این حجم دریافتی شهرداری بهبود داشته؟شما زمانی میتوانید این طرح را پیاده سازی کنید که کیفیت سطح شهر اونقدر بالا و اصولی باشد که رو این سیستم نیز بشود فک کرد. خانه از پایه ویرانه و با این نرخ تورم و قیمت واقعا مگر شما در این شهر زندگی نمیکنید و خجالت نمیکشید که تو این الودگی هوا نمیخاید از گذرگاه ها هم عبور کنیم
امین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
18
10
بنظرم عوارض استفاده از ماشین باید برای افرادی که دائما از اتومبیل شخصی استفاده میکنند و نقش عمدی در آلودگی زیست محیط دارن ، متفاوت باشه . بنابراین یکی از راههایی که میشه این قضیه رو کنترل کرد اعمال چنین عوارضی هست . البته بشرطی که این عوارض خرج حمل و نقل عمومی بشه .
بطور کلی بنظرم استارت خوبی هست و موافقم.
تیمسار
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
21
من ساکن تهران نیستم. اما با عوارضی کردن مسیرهای داخل شهر مخالفم. مردم حق دارند از امکانات اولیه مثل راه سالم برخوردار باشند. در ضمن آقایی که میگه قیمت واقعی بلیط متروی تهران 10 هزار تومان تمام میشود گویا از درآمد و درآمد سرشار! مردم کشورش خبر نداره! در واقع یا 10 هزار تومان نمیدونه چقدره یا از وضعیت معیشتی مردم بی اطلاع هست!
موافق
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
22
8
سلام این طرح کاملا به نفع شهروندان هست البته اگه کامل و صحیح اجرا بشه، بعلاوه اینکه در ازای دریافت عوارض منطقی از خودروهای شخصی بابت تردد در تونلها و معابر اصلی، هزینه حمل و نقل عموم مثل مترو و اتوبوس کم بشه، یعنی این پیام به شهروندان منتقل بشه که درآمد اجرای این طرح مستقیما صرف توسعه حمل و نقل عمومی بشه، متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم اعتماد عمومی نسبت به حاکمیت و نهادهای خدماتی، این کار خیلی سخت هست ولی واقعا باید افرادی که خودرو شخصی استفاده میکنن و باعث آلودگی هوا و ترافیک میشن هزینه منطقیاون رو نسبت به کسی که از اتوبوس و مترو استفاده میکنه پرداخت کنن، درواقع این طرح میتونه به نفع طبقه متوسط به پایین جامعه باشه، یعنی از خودروهای شخصی هزینه دریافت بشه صرف توسعه مترو و اتوبوس بشه چون رد شرایط فعلی عملا ظرفیت مترو و اتوبوس کامل هست و نمیشه مردم رو بیشتر از این به استفاده از حمل و نقل عمومی تشویق کرد ولی اگه منابع درآمدی جدید و پایدار مثل پولی کردن تونلها و معابر اصلی ایجاد بشه درآمدها رو میشه به توسعه بیشتر زیرساختهای حمل و نقلهای عمومی سوق داد ، این طرح در سئول اجرا شد و تعداد خودروهای تک سرنشسن به مراتب کاهش یافت البته عوارض هم نباید خیلی سنگین باشه بلکه یه مبلغی باشه که هم شهروندان خیلی به زحمت نیفتن هم درآمد مناسبی برای شهرداری ایجاد بشه موفق باشید
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
33
طبق قانون اساسی، آموزش و بهداشت را مجانی کنید، حقوق ها را واقعی و متناسب با تورم کنید، مردم را از این استرس و اضطراب و نگرانی دربیاورید، قیمت ها را متناسب با حقوق مردم تنظیم کنید و به صورت یک مسئول دلسوز و دست و دل پاک عمل کنید، آن وقت درخواست این موارد را بنمایید.
مردم به شما اصلا" اعتماد ندارند، این یک واقعیت است و قبول کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
3
30
بودجه موسسات و نهادهای فرهنگی بی فایده را کم کنند برای شهر مصرف کنند بهتره
ناشناس
Germany
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
31
9
صد درصد موافق، هزینه زندگی در تهران باید بالا بره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
22
این طرح کاملا یک طرح تبعیض طبقاتی است . افراد پولدار از مسیرهای خلوت با عوارض استفاده کنند و افراد دیگر درگیر ترافیک راه های کناری شوند. چرا که باید از راه هایی که با پول مالیات و عوارض نوسازی که تک تک افراد جامعه پرداخته اند با عوارضی بگذرند که توان پرداخت آن را ندارند
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
18
اصولا زمانی میشه این نوع طرح ها رو اجرا کرد که حمل و نقل عمومی به بلوغ رسیده باشه و واقعا نیازی به استفاده از خودروی شخصی نباشه. الان باید ببینیم چه تعداد ایستگاه مترو، اتوبوس و ... داریم که آیا نیاز به اتومبیل شخصی رو برطرف میکنند یا خیر. اگر سیستم حمل و نقل عمومی تهران بالغ شده باشه،‌ میتونیم استفاده از خودروی شخصی رو برای اقشار پردرآمد جامعه بدونیم و طرح های اینچنینی توجیه دارند. اما وقتی که همه شواهد در مورد تهران خلاف این موضوع رو نشون میده، این طرح ها به اکثر اقشار جامعه آسیب میرسونه از لحاظ اقتضادی و نه تنها مشکلی رو حل نمیکنه بلکه باعث ایجاد ترافیک شدید در مسیرهای رایگان میشه.
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
26
شهرداری زمانی که می خواست طرح پارکبان را توجیه و اجرا کند می گفت درآمد حاصله صرف ایجاد پارکینگ عمومی خواهد شد.ولی دریغ از یک پارکینگ .شهرداری درآمد نداره ،سال بعد باید 60 هزار نفر تعدیل کنه در به در تو جیب مردم دنبال پول میگرده.حمل و نقل عمومی بهانه است برای تامین کسر بودجه. معاون حمل و نقل شهرداری یک روز از خواب پا میشه میگه زوج و فرد پولی کنیم فردا بیدار میشه میگه تونلها را پولی کنیم.ککم میگن نفس کشیدن پولی کنیم...جالبه آخر همه طرح هاشونم فکر آسایش مردمن.آقای پور سید آقایی سرت از برف بیار بیرون .دستتون جلوی مردم رو شده
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
15
7
من موافقم به شرط اينكه عوارضي كه اخذ مي شود مستقيماً‌خرج شهر و تجهيز ناوگان حمل و نقل عمومي و توسعه مترو و اتوبوس هاي شهري بشه. به نظر من قيمت بنزين هم بايد قيمت واقعي باشه مضافاً‌بر اينكه كسي روي هر ليتر بنزين ماليات و عوارض اخذ بشه. چرا كسي كه خودروي شخصي استفاده ميكنه از پول من يارانه سوخت بگيره و با خودروي تك سرنشين اش راه بيوفته تو خيابون و دود و آلودگي بكنه تو حلق من ؟؟؟
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
3
19
هر دم از این باغ بری میرسد...آقایان حق دارند چنین ایده هایی مطرح کنند چون قطعا حقوقهای بالا دارند و فکر عامه مردم نیستند...
ناشناس
United States of America
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
2
21
برای ساختن این تونل ها از کجا هزینه شده؟ از جیب همین مردم. آیا دوباره باید از مردم برای همین تونلها پول گرفت؟
مبنای همچین تصمیمی دقیقا کدام کشوره؟ هیچ کشوری صرفا از تونل پول نمیگیره مگر اینکه بخش خصوصی با هزینه خودش ساخته باشه و بعد برای چند سال عوارض بگیره.ایا این تونل ها توسط بخش خصوصی هزینه شده؟
این کار زورگیریه .انتظار از اصلاح طلبان این رویه بدون فکر نبود.
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
16
بيچاره مردم ندارند مسولين ميگويند بدهيد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
16
واقعا از حال مردم بیخبرید؟
ناشناس
United States of America
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
11
بشرط اینکه لیست حقوق و دستمزد هم کارکنان و مدیران شهرداری و هزینه ها و خدمات شهرداری برای مردم شفاف باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
0
18
تونلها با پول مردم تهران ساخته شده آنهم به چند برابر قیمت. صاحب آنها مردمند. چرا باید برای استفاده پول بدهند؟
تهرانپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
20
5
برای متولدین تهران کمتر باشه
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
سلام هیتلر
ناشناس
| Spain |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
هنوز نفهمیدی تهران ، ایران کوچک است با تمام اقوام و از همه ی شهرهای دیگر!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
17
تا وقتي شفافيتي وجود ندارد پرداخت هزينه از جيب مردم معني ندارد.
ساکن محدوده طرح و ترافیک
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۳
1
16
سلام
تو همه این طرح ها و ایده هایی که از طرف شورای شهر تهران داره مطرح میشه یه سیاست داره دنبال میشه و اونم کسب درآمد از شهروندای تهرانی به هر قیمتی کافیه به سایت خلافی خودرو ها مراجعه بکنید جریمه های خلافی خودرو برای ورود به محدوده طرح و ترافیک و روج و فرد دیگه تو سامانه پلیس راهور ثبت نمیشه و برای استعلاف خلافی باید بصورت جداگانه از وب سایت شهرداری تهران استعلام خلافی رو گرفت این یعنی شهرداری دیده از سیستم های ورود به طرح به راحتی داره کسب درآمد میکنه گفته حالا بد نیست از در دهانه تونل هام یه منفعتی برای خودش کسب کنه. و این وسط ماهایی که خونمون تو محدوده طرح هست عملا خودرو شخصی هیچ استفاده و کاربردی برامون نداره.
درگیری عجیب در بازی فولاد نوین؛ حمله برادر سرمربی به داور! علی عسگری همچنان در هیئت مدیره هلدینگ مالک استقلال ماندگار شد ادیب زارعی؛ آینده‌دار فوتبال ایران با آینده‌ای درخشان اینزاگی: طارمی حرفه‌ای تمام‌عیار است و به او ایمان دارم تصویر جدید از سفیر ایران در لبنان وزارت خارجه: بین ۲ تا ۲.۵ میلیون تبعه افغانستانی غیرمجاز در کشور حضور دارند اتحادیه اروپا: مورا با تخت‌روانچی درباره طیف مختلفی از مسائل دیدار می‌کند تساوی استقلال مقابل پاختاکور؛ آبی‌پوشان همچنان در بحران نتایج (+خلاصه بازی) عضو اتاق بازرگانی ایران: تعداد «اسنپی‌ها» بیشتر از نیروی انسانی کارخانه‌ ها هستند رئیس ستاد تیپ گولانی استعفا کرد تغییر رنگ این موجودات به اندازه دویدن انسان به مدت ۲۵ دقیقه انرژی مصرف می‌کند یک مقام راهداری: روشنایی جاده‌های کشور الزامی نیست/ در کشورهایی با سرعت 200 کیلومتر در ساعت هم سیستم روشنایی اجباری نیست مقاومت اسلامی عراق: اگر رژیم صهیونیستی بغداد را بزند، آمریکا را می زنیم معاون ترامپ: بچه‌دار شدن را تشویق می‌کنیم/ بچه‌ها روح زندگی‌اند مهدی چمران: پذیرفته نیست که در حوزه های زیرساختی و خدمت به مردم دچار عقب ماندگی باشیم