فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۷
کد ۶۵۰۲۲۲
انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۹-۱۰-۱۳۹۷

یک پنجم زوج های ایرانی نابارور هستند

عصر ایران
به رغم تلاش های انجام شده در حوزه درمان ناباروری در کشور، طی 20 سال گذشته پزشکان با مسائل و مشکلات فراوانی مواجه بوده اند.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن ناباروری ایران گفت: از هر پنج زوج ایرانی یک زوج با مشکل ناباروری درگیر است، یعنی یک پنجم از 24 میلیون زوج ایرانی با مشکل ناباروری مواجه هستند.

به گزارش ایرنا از انجمن ناباروری ایران، مهناز اشرفی افزود: با وجود امکان درمان اکثر افراد دچار ناباروری در کشور، درمان ناباروری در کشور خلاءهای قانونی دارد و برای رفع این خلاء ها باید مجمع عمومی و فوق العاده این انجمن با همکاری وزارت بهداشت تشکیل شود.

اشرفی گفت: به رغم تلاش های انجام شده در حوزه درمان ناباروری در کشور، طی 20 سال گذشته پزشکان با مسائل و مشکلات فراوانی مواجه بوده اند.

وی اظهار داشت: به دلیل وجود خلاءهای قانونی در درمان ناباروری، بسیاری از مراکز ناباروری فعالیت های خود در این حوزه به ویژه در خصوص موضوع اهدای تخمک، جنین و رحم اجاره ای به سختی انجام می دهند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس و به دلیل مشکلات قانونی موجود قرار بر این شد تا انجمن ناباروری ایران جلسه مجمع عمومی و فوق العاده را تشکیل دهد و پیرو این مسئله از دبیر انجمن کمیسیون‌های وزارت بهداشت دعوت شد و تشکیل مجمع نیز دو بار در روزنامه های کثیرالانتشار اعلام شد.

اشرفی با اشاره به اینکه رسمیت مجمع با حضور نماینده وزارت بهداشت است،گفت: علی رغم اطلاع و اعلام قبلی حضور نیافته و آن را به طور کتبی به اطلاع انجمن نرساندند.

نایب رئیس هیات مدیره انجمن ناباروری با انتقاد به عدم حضور نماینده وزارت بهداشت در این مجمع، خاطرنشان کرد: پزشکان متخصص حضور یافته در این جلسه، شکایت خود را نسبت حضور نیافتند نماینده وزارت بهداشت از نهادهای مختلف و مسئول پیگیری خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، طی تحقیقاتی که پنج سال گذشته انجام شده است از هر پنج زوج ایرانی یک زوج با مشکل ناباروری درگیر است، اما این به آن معنی نیست که برای این زوج‌ها درمان‌های ناباروری مانند IVF انجام می‌شود بلکه این افراد دچار تاخیر در باروری شده‌اند.

بررسی‌ها نشان داد زمانی که درمان‌های ناباروری در سال دوم برای زوج‌ها انجام می‌شود، میزان ناباروری از 20.2 درصد به 12.4 درصد کاهش می‌یابد که این آمار در سال سوم و چهارم نیز کاهش می‌یابد و به کمتر از یک درصد می‌رسد.

طبق آخرین نتایج سرشماری نفوس سال 95، حدود 24 میلیون و 200 هزار زوج در کشور وجود دارد که با احتساب 20 درصد می‌توان گفت حدود پنج میلیون زوج نابارور هستند که اگر این میزان را در سال دوم بررسی کنیم، حدود سه میلیون و 200 هزار زوج نابارور خواهند بود.

هفته گذشته متخصصان زنان و زایمان عضو انجمن درمان ناباروری در تهران جمع شدند تا با تغییر اساسنامه این انجمن برای رفع به گفته آنان «خلاء های قانونی» درمان ناباروری همکاری کنند. این نشست پنجشنبه گذشته ( 27 دی) تشکیل شد اما به علت حضور نیافتن نماینده وزارت بهداشت و همچنین فقدان متخصصان اورولوژیست و جنین شناس عضو این انجمن مصوبات این جلسه برای تغییر اساسنامه انجمن ناباروری و افزایش سهم متخصصان زنان و زایمان نیازمند تایید وزارت بهداشت است.

برچسب ها: ناباروری ، زنان ، مردان
ارسال به دوستان
هشدار پلیس فتا البرز درباره سایت‌های شرط‌بندی در جام جهانی قطار زرهی لیبلی؛ نگهبان خطوط راه‌ آهن ایتالیا (+عکس) تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی