فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۴۱۸۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۷-۱۱-۱۳۹۷
کد ۶۵۴۱۸۷
انتشار: ۱۷:۲۲ - ۲۷-۱۱-۱۳۹۷

دلیل اصلی پرخاش‌گری بازیکن‌ها به داور این است

عصر ایران
خشونت در زمین‌های ورزشی؛ امتداد خشم خیابان است. آدم‌هایی ناراضی از شرایط زندگی که به محض جرقه‌زدن، شعله‌ور می‌شوند و خشم‌شان را نسبت به داور به عنوان یک ناظر بالادستی نشان می‌دهند.

عصرایران؛ احسان‌محمدی- تنها نکته مشترک مسابقات ورزشی در ایران «پرخاش به داوری» است. عکس‌ها و ویدئوهایی که تعدادی از بازیکنان را نشان می‌دهد که داور را محاصره کرده‌اند و با رگ‌های گردن بیرون‌زده سر او فریاد می‌کشند فصل مشترک بازی‌های لیگ‌برتر فوتبال شده است.

می‌شود لیستی از دلایل را برای تکثیر این پرخاشگری‌های افسارگسیخته ردیف کرد. اینکه ما ایرانی‌ها قانون گریز و قانون ستیز هستیم، حتی وقتی پلیس راهنمایی و رانندگی در جاده متوقف‌مان می‌کند و با دوربین نشان می‌دهد که از سرعت مجاز تخطی کرده‌ایم و باید جریمه شویم، بهانه می‌آوریم، اعتراض می‌کنیم، می‌گوییم دوربین خراب باشد، بعد التماس می‌کنیم و در آخر هم غرغرکنان دور می‌شویم و می‌گوییم:«به اینها یه دفترچه برگه جریمه دادن که از صبح تا شب باید تمومش کن وگرنه از حقوقشون کم میشه»! همه این کارها را حق به جانب انجام می‌دهیم اما حاضر نیستیم بپذیریم قانون را شکسته‌ایم.

می‌شود گفت خشونت و پرخاشگری در زمین‌های ورزشی؛ امتداد خشم خیابان است. آدم‌هایی که از شرایط زندگی و اقتصادی‌شان ناراضی هستند به محض جرقه‌زدن، شعله‌ور می‌شوند و خشم‌شان را نسبت به داور به عنوان یک ناظر بالادستی نشان می‌دهند.

دلیل اصلی پرخاشگری بازیکن‌ها به داور این است

می‌شود عنوان کرد ورزشکاران به بی‌طرفی داور تردید دارند و احساس می‌کنند او نه برای اجرای عدالت، بلکه برای حمایت از رقیب به زمین آمده و عضوی از ترکیب آنهاست. به همین خاطر بسیاری از فوتبالیست ها می‌گویند تیم حریف 12 نفره است و باید به هر قیمتی شده شکستش داد و ...

اما در کنار هر کدام از این عوامل که می‌توانند درست باشند یک نکته وجود دارد که نباید آن را از خاطر دور نگه داشت؛ فشار به داور و پرخاش به او یک تاکتیک برای برنده‌شدن در ورزش ایرانی است که البته معمولاً در مسابقات بین المللی سودی ندارد. (اعتراض، اشک‌ها و روی زمین نشستن‌های سعید عبدولی و بهداد سلیمی را در المپیک به یاد بیاورید) 

وقتی «برنده شدن به هر قیمت» به ارزش اصلی تبدیل شد آن وقت حق با ماکیاولی است که می گفت: «هدف وسیله را توجیه می کند». می‌شود سر داور داد زد، برای هر تصمیمی که می‌گیرد به او یورش بُرد، تمرکزش را به هم ریخت و وادارش کرد که سوت‌های پنجاه-پنجاه را به نفع ما بزند. عدالت و بازی جوانمردانه هم مهم نیست، هدف بُردن به هر قیمتی است!

دلیل اصلی پرخاشگری بازیکن‌ها به داور این است

از سوی دیگر در فرهنگ هواداری فوتبال ایرانی، هر بازیکنی که بیشتر پرخاش کند، به بازیکن حریف صدمه بزند، به هواداران تیم حریف توهین کند و ... پاداش آنی‌اش را از هواداران می‌گیرد و به لقب پر وسوسه «باغیرت» مفتخر می‌شود.

اما با غیرت بازیکنی است که برای تیمش شرافتمندانه می‌جنگد و بدون صدمه زدن به بازیکنان حریف تا آخرین لحظه برای موفقیت تیم خودش تلاش می‌کند نه اینکه با ماجراجویی فردی و برای گرفتن لقب، خشونت و پرخاش به خرج می‌دهد، محروم می شود و تیمش را در لحظه‌های حساس تنها می گذارد.

دلیل اصلی پرخاشگری بازیکن‌ها به داور این است

در کنار لزوم تجهیز داوران به تکنولوژی VAR، افزایش حقوق و دستمزد و آموزش آنها و مسائلی از این دست خوب است که مربیان تیم‌های فوتبال هم این فضا را مدیریت کنند و بازیکنانی که با چنین رفتارهایی، هم بازی تیم خود را به هم می‌ریزند و هم سکوها را آتشین می‌کنند جریمه کنند نه اینکه به آنها یاد بدهند به داور فشار بیاورند!

در غیر اینصورت همین رفتارهای پرخاشگرانه را در سطح ملی خواهیم داد و آن وقت نه یک باشگاه به تنهایی که یک «ملت» شکست می‌خورد. کافی است یادمان بیاید که در جام ملت‌های آسیا 2019 همین پرخاشگری‌های بیهوده چه کاری دست‌مان داد....

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
2
17
یعنی حالم از فوتبال ایران بهم میخوره کل کل هوادارا و بازیکنا کم بود الان جدیدا مدیریت باشگاه ها هم زرت و زرت بیانیه میدن ضد هم حیف وقت و پول بی زبون که اونجا هدر میشه
جمال از ساری
United States of America
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
1
13
دیدن این صحنه های بی فرهنگی بازیکنانمان حالمو بهم میزنه و پیش خودم میگم ایکاش سرمربی و دیگران به بازیکنانمان اول از هر چیزی اخلاق و خوشرویی در زمین را یاد بدهند و تحت هر شرایطی به نظر داور در زمین اعتراض نکنن.یادمون نرفته که گل اولی که از ژاپن خوردیم در اثر همین حرکات داغون بازیکنانمون بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
1
10
شرایط اقتصادی فوتبالیستا که عالیه!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
0
13
بي فرهنگي همينه ديگه
ویدیوی جدید ترامپ خبرساز شد؛ ادعاهای تند درباره برنامه هسته ای ایران بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس) صادرات صنایع دفاعی و هوافضایی ترکیه به 6.7 میلیارد دلار رسید سقوط طلا به زیر ۴۰۰۰ دلار؛ پایین‌ترین سطح از آبان ۱۴۰۴ نجات یک قلاده شغال گرفتار در استخر نفتی در امیدیه ادعاهای جدید نتانیاهو: کار اسرائیل در لبنان تمام نشده است/ به ایران اجازه هسته ای شدن نمی دهم آمریکا فعالیت سفارت خود در کویت را از سر گرفت هشدار تازه اروپا به ایرلاین‌ها؛ از آسمان ایران و لبنان دوری کنید