فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۴-۱۲-۱۳۹۷
کد ۶۵۵۲۹۵
انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۴-۱۲-۱۳۹۷

گمرک: 700 کانتینر گوشت در گمرک داریم

گمرک: 700 کانتینر گوشت در گمرک داریم
هم اکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ کانتینر گوشت در گمرک وجود دارد که وجود این تعداد کانتینر کاملاً طبیعی است و در گمرک هر کالایی که وارد شود پس از اخذ مجوزها، ترخیص خواهد شد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: هم اکنون حدود ۷۰۰ کانتینر گوشت در گمرک است که ۳۰۰ کانتینر آن به پشتیبانی امور دام اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، مهدی میر اشرفی در نشست دادستانی تهران که درباره نحوه تأمین و توزیع گوشت وارداتی برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال ۱۳۷ هزار تن گوشت گرم و منجمد وارد شده که این آمار غیر از واردات دام زنده و مواد پروتئینی و مرغ بوده و میانگین ماهانه واردات ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ کانتینر گوشت در گمرک وجود دارد که وجود این تعداد کانتینر کاملاً طبیعی است و در گمرک هر کالایی که وارد شود پس از اخذ مجوزها، ترخیص خواهد شد.

میر اشرفی گفت: قبل از تحریم‌ها میانگین مدت زمانی که کالا از کشتی پیاده و در گمرک اظهار می‌شد ۲۰ روز بود اما هم اکنون این مدت به ۴۰ روز افزایش پیدا کرده است.

افزایش واردات کالاهای اساسی در سال جاری

رئیس کل گمرک ضمن انتقاد از برخی که از کاهش واردات کالاهای اساسی اخباری منتشر کرده بودند، افزود: در ۱۱ ماهه امسال در بحث ۲۵ قلم کالاهای اساسی در مقایسه با سال‌های گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه به لحاظ وزنی افزایش یافته است و امسال یک میلیون تن بیشتر از پارسال کالاهای اساسی وارد کشور شده است و در خصوص آمار نهاده‌های دامی در بحث ذرت در ۱۱ ماهه امسال ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق اعلام گمرک، میر اشرفی افزود: ۹۵ درصد گوشت از بندر شهید رجایی وارد می‌شود و بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۶۰۰ کانتینر گوشت در این گمرک است که ۳۰۰ کانتینر آن به پشتیبانی امور دام اختصاص دارد.

وی گفت: وقتی بحث انتقال ارز با مشکل مواجه می‌شود اسناد مالکیت به دست وارد کننده نمی‌رسد و در این شرایط کالا مال فروشنده خارجی است.

میر اشرفی افزود: ۹۹ درصد گوشت‌هایی که به گمرک وارد می‌شود از مسیر سبز گمرک عبور می‌کند و کمتر از چند ساعت در گمرک می‌ماند و دو تا سه روزه مجوز دامپزشکی آنها اخذ می‌شود.

انباشت ۱۰ کانتینر گوشت از ۷ ماه پیش

وی گفت: حدود ۱۰ کانتینر گوشت از مهر و شهریور در گمرک مانده که به دلیل مشکلات انتقال پول یا مجوز مقرراتی است و نباید این گونه القا کرد که از مهر و شهریور در گمرک گوشت وجود دارد و گمرک ترخیص نکرده بلکه این مشکل مربوط به عدم اخذ مجوزها یا اسناد خرید توسط صاحب محموله گوشت است.

رئیس کل گمرک افزود: هزینه برقی که کانتینرها باید در بنادر پرداخت کنند بیش از نفعی است که بخواهند آن را نگهداری یا سودجویی کنند.

میر اشرفی گفت: در بحث صادرات دام زنده از هفتم خرداد امسال ممنوعیت اعمال شده است.

ماندن کانتینرهای گوشت در بنادر برای سودجویی نیست

در ادامه این نشست مدیر کل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام هم گفت: ماندن کانتینرهای گوشت در بنادر برای سودجویی نیست، چرا که دپوی این کانتینرها هزینه‌های اولیه را بیشتر می‌کند و بحث دموراژ هم مطرح می‌شود و بعد از مدتی این کالاها به عنوان کالاهای متروکه شناخته می‌شوند که باید هزینه بیشتری برای ترخیص پرداخت شود.

جعفری افزود: در اکثر شرکت‌ها تخصیص ارز انجام شده است اما مشکل انتقال ارز دارد و مشکلات گمرک هم ناشی از همین مسئله است.

وی گفت: ما هم اکنون روزانه ۱۲۵ تن گوشت وارداتی در تهران توزیع می‌کنیم که قبلاً این گوشت‌ها در هزار و ۲۴۰ فروشگاه عرضه می‌شد اما برای نظارت بیشتر تعداد فروشگاه‌ها را به ۲۰۰ فروشگاه تقلیل داده‌ایم.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: گمرک ، گوشت ، واردات
ارسال به دوستان
سیب هستید یا گلابی؟ ؛ شکل بدن شما چه چیزی درباره سلامتی‌تان می‌گوید؟ تاثیر شگفت‌آور یک ویتامین رایج بر یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های مغز انگلیس ۰-۰ غنا؛ سد دفاعی کی‌روش برابر ماشین موقعیت‌سازی سه‌شیرها کپسول زمان ۷۰۰هزار ساله؛ مدفوع سنجاب‌های کانادا اسرار حیات عصر یخبدان را آشکار کرد قلب خود را با این ماده مغذی بیمه کنید دختری از ایل شاهسون با لباس‌های سنتی در دوران قاجار(عکس) ۵ چهره ماندگار که راه زنان را به دنیای مهندسی گشودند(+عکس) از جنرال موتورز تا فورد؛ برندهایی که خودروهای نظامی را برای ارتش آمریکا ساختند(+عکس) حمله سایبری به زیرساخت‌های بانکی کشور تایید شد دلاور دوستانیان کارگردان مستند درگذشت درخشش هاکی‌بازان ایرانی در روسیه؛ کسب دو مدال نقره جام تات‌نفت شکست تیم ملی هندبال ساحلی ایران در نخستین دیدار جهانی تصمیم جدید وزارت امنیت داخلی آمریکا برای تیم ملی ایران ترامپ: در تلاش هستیم که با ایران به توافقی منصفانه دست پیدا کنیم/ اوضاع خیلی خوب پیش می‌رود گروسی: ایده‌ای درباره محل احتمالی مواد غنی سازی شده داریم/ اولویت اصلی، تأیید محل اورانیوم با غنای بالا است