فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۵۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۴-۱۲-۱۳۹۷
کد ۶۵۵۲۹۵
انتشار: ۱۴:۵۹ - ۰۴-۱۲-۱۳۹۷

گمرک: 700 کانتینر گوشت در گمرک داریم

گمرک: 700 کانتینر گوشت در گمرک داریم
هم اکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ کانتینر گوشت در گمرک وجود دارد که وجود این تعداد کانتینر کاملاً طبیعی است و در گمرک هر کالایی که وارد شود پس از اخذ مجوزها، ترخیص خواهد شد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: هم اکنون حدود ۷۰۰ کانتینر گوشت در گمرک است که ۳۰۰ کانتینر آن به پشتیبانی امور دام اختصاص دارد.

به گزارش ایسنا، مهدی میر اشرفی در نشست دادستانی تهران که درباره نحوه تأمین و توزیع گوشت وارداتی برگزار شد، اظهار کرد: در ۱۱ ماه امسال ۱۳۷ هزار تن گوشت گرم و منجمد وارد شده که این آمار غیر از واردات دام زنده و مواد پروتئینی و مرغ بوده و میانگین ماهانه واردات ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۶۰۰ تا ۷۰۰ کانتینر گوشت در گمرک وجود دارد که وجود این تعداد کانتینر کاملاً طبیعی است و در گمرک هر کالایی که وارد شود پس از اخذ مجوزها، ترخیص خواهد شد.

میر اشرفی گفت: قبل از تحریم‌ها میانگین مدت زمانی که کالا از کشتی پیاده و در گمرک اظهار می‌شد ۲۰ روز بود اما هم اکنون این مدت به ۴۰ روز افزایش پیدا کرده است.

افزایش واردات کالاهای اساسی در سال جاری

رئیس کل گمرک ضمن انتقاد از برخی که از کاهش واردات کالاهای اساسی اخباری منتشر کرده بودند، افزود: در ۱۱ ماهه امسال در بحث ۲۵ قلم کالاهای اساسی در مقایسه با سال‌های گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه به لحاظ وزنی افزایش یافته است و امسال یک میلیون تن بیشتر از پارسال کالاهای اساسی وارد کشور شده است و در خصوص آمار نهاده‌های دامی در بحث ذرت در ۱۱ ماهه امسال ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق اعلام گمرک، میر اشرفی افزود: ۹۵ درصد گوشت از بندر شهید رجایی وارد می‌شود و بر اساس آخرین آمار هم اکنون ۶۰۰ کانتینر گوشت در این گمرک است که ۳۰۰ کانتینر آن به پشتیبانی امور دام اختصاص دارد.

وی گفت: وقتی بحث انتقال ارز با مشکل مواجه می‌شود اسناد مالکیت به دست وارد کننده نمی‌رسد و در این شرایط کالا مال فروشنده خارجی است.

میر اشرفی افزود: ۹۹ درصد گوشت‌هایی که به گمرک وارد می‌شود از مسیر سبز گمرک عبور می‌کند و کمتر از چند ساعت در گمرک می‌ماند و دو تا سه روزه مجوز دامپزشکی آنها اخذ می‌شود.

انباشت ۱۰ کانتینر گوشت از ۷ ماه پیش

وی گفت: حدود ۱۰ کانتینر گوشت از مهر و شهریور در گمرک مانده که به دلیل مشکلات انتقال پول یا مجوز مقرراتی است و نباید این گونه القا کرد که از مهر و شهریور در گمرک گوشت وجود دارد و گمرک ترخیص نکرده بلکه این مشکل مربوط به عدم اخذ مجوزها یا اسناد خرید توسط صاحب محموله گوشت است.

رئیس کل گمرک افزود: هزینه برقی که کانتینرها باید در بنادر پرداخت کنند بیش از نفعی است که بخواهند آن را نگهداری یا سودجویی کنند.

میر اشرفی گفت: در بحث صادرات دام زنده از هفتم خرداد امسال ممنوعیت اعمال شده است.

ماندن کانتینرهای گوشت در بنادر برای سودجویی نیست

در ادامه این نشست مدیر کل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی امور دام هم گفت: ماندن کانتینرهای گوشت در بنادر برای سودجویی نیست، چرا که دپوی این کانتینرها هزینه‌های اولیه را بیشتر می‌کند و بحث دموراژ هم مطرح می‌شود و بعد از مدتی این کالاها به عنوان کالاهای متروکه شناخته می‌شوند که باید هزینه بیشتری برای ترخیص پرداخت شود.

جعفری افزود: در اکثر شرکت‌ها تخصیص ارز انجام شده است اما مشکل انتقال ارز دارد و مشکلات گمرک هم ناشی از همین مسئله است.

وی گفت: ما هم اکنون روزانه ۱۲۵ تن گوشت وارداتی در تهران توزیع می‌کنیم که قبلاً این گوشت‌ها در هزار و ۲۴۰ فروشگاه عرضه می‌شد اما برای نظارت بیشتر تعداد فروشگاه‌ها را به ۲۰۰ فروشگاه تقلیل داده‌ایم.

برچسب ها: گمرک ، گوشت ، واردات
ارسال به دوستان
نمایی از کاخ «ابیض ناصرالدین شاه» در سال 1290 «رویاهای بستر مرگ»؛ پدیده مرموزی که در روزهای پایانی عمر به سراغ انسان می‌آید موشک کروز هسته‌ای Burevestnik روسیه مواد رادیواکتیو را حین پرواز آزاد می‌کند!(+عکس) توضیح کانال تلگرامی رسانه رهبر انقلاب درباره پیام ۲۸ خرداد ایشان تخلیه استادیوم در میانه بازی عراق و فرانسه به دلیل طوفان و رعد و برق تویوتای دست‌ساز و کمیاب ژاپنی / ترکیب چهره کلاسیک با موتور افسانه‌ای (+عکس) گران‌ترین و ارزان‌ترین اینترنت دنیا در سال ۲۰۲۶ (+اینفوگرافیک) سفیر ایران در بغداد: باید به نگرانی‌های گروه‌های مقاومت عراق پاسخ داده شود سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند