فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۸-۰۳-۱۳۹۸
کد ۶۷۱۹۶۰
انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۸-۰۳-۱۳۹۸

30 کشته در حملات طالبان در عید فطر

30 کشته در حملات طالبان در عید فطر

سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان از کشته شدن ۳۰ نفر در ایام تعطلات عید فطر در این کشور خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، «نصرت رحیمی»، در صفحه توئیتر خود نوشت: در نتیجه ۲۳ حمله گروه طالبان در روز‌های تعطیلات عید فطر، ۱۶ نفر نیز مجروح شدند.

به نوشته رحیمی، در نتیجه انفجار بمب‌های جاده‌ای و حمله مستقیم گروه طالبان، ۱۱ غیرنظامی در استان‌های لوگر، هلمند، بغلان و کاپیسا کشته و هفت غیرنظامی نیز مجروح شدند.

سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان همچنین از کشته شدن ۱۹ نیروی امنیتی در حمله گروه طالبان خبر داد.

رحیمی در مورد تلفات گروه طالبان در روز‌های تعطیلات عید فطر سکوت کرده است.

وی می‌گوید از ۷۰ حمله گروه طالبان در سراسر کشور جلوگیری شده است که از این میان، ۳۵ حمله مربوط به شهر کابل بوده است.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که وزیر دفاع افغانستان پیش از این تاکید کرده بود به زودی نیرو‌های دولتی بخش‌های زیر سلطه طالبان را بازپس می‌گیرند.

«اسدالله خالد»، از برنامه ریزی برای عملیات‌های ویژه جهت باز پس‌گیری این مناطق خبر داد.

او معتقد است که طالبان در عملیات بهاری خود (الفتح) هیچ دستاوردی قابل ملاحظه‌ای نداشته‌‎ است.

پیش از این رئیس جمهور افغانستان هم گفته بود که الفتح را در نطفه خفه کرده‌ایم.

خالد گفت: طالبان قصد داشتند با آغاز عملیات بهاری، سه استان را تصرف کنند، اما نیرو‌های امنیتی اجازه این کار را به آنان ندادند.

با گرم‌تر شدن هوا، نبرد میان نیرو‌های امنیتی و طالبان در بخش‌های مختلف افغانستان افزایش یافت.

همگام با مذاکرات صلح، جنگ روانی و رسانه‌ای نیز میان دولت افغانستان و طالبان افزایش یافت.

سخنگوی طالبان چندی پیش اعلام کرده بود که برای بیرون راندن اشغالگران حملات خود را علیه نیرو‌های متجاوز آمریکایی شدت می‌بخشند.

مسؤول مذاکرات صلح طالبان با آمریکا در دوحه قطر، نیز گفته بود پس از شکست دو ابرقدرت در افغانستان (بریتانیا و شوروی) به زودی ابرقدرت آمریکا نیز از این کشور پا به فرار خواهد گذاشت.

حضور ۱۸ ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان، نه تنها برای مردم این کشور امنیت نیاورده است، بلکه هر روز بر شدت ناامنی در مناطق مختلف این کشور افزوده می‌شود.

آمریکایی‌ها سالانه ۵۰ میلیارد دلار برای امنیت سربازان خود در افغانستان هزینه می‌کنند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: افغانستان ، طالبان
ارسال به دوستان
سی‌ان‌ان: اسرائیل چندین تیپ خود را از غزه و جنوب لبنان خارج می کند طرح‌های ایران برای تنگه هرمز ؛ داردانل و مالاکا استایل خاص و متفاوت لیلا بلوکات در جدیدترین تصاویر منتشر شده برنامه کره جنوبی برای تولید نسخه بومی پهپاد شاهد ۱۳۶ ایران خسارات سنگین ایران به پایگاه‌های آمریکایی در بحرین (+عکس) تصمیم درست در بن‌بست سفری به دنیای مرموز چشمان زیبا و کمی هم ترسناک (تصویری) ادعای پلیس مونته‌نگرو: بازداشت یک ایرانی با درخواست اف‌بی‌آی عراق شایعه خروج از اوپک را تکذیب کرد مرسدس بنز 300CE-24 AMG؛ زیبایی خالص (+عکس) مرسدس بنز S600 ؛ تک رنگ در جهان (+عکس) ونزوئلا یک روز بعد از دو زلزله شدید (عکس) / کمبود امکانات و کندی امدادرسانی / پیش بینی هزاران کشته واکنش وزارت خارجه به بیانیه مشترک روبیو و شورای همکاری خلیج فارس پس از زلزله مهیب: ارتش آمریکا وارد ونزوئلا شد استاندار مازندران: در حمایت از تیم ملی فوتبال فعالیت ادارات فردا ۶ تیر با تاخیر آغاز می‌شود