فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۴-۰۴-۱۳۹۸
کد ۶۷۵۲۵۲
انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۴-۰۴-۱۳۹۸

4 راهکار ساده برای کاهش مصرف برق

4 راهکار ساده برای کاهش مصرف برق
هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

با افزایش دمای هوا و به تبع آن افزایش مصرف برق باعث شده تا مصرف برق در ۷ استان به مرز هشدار برسد، به همین منظور مردم با راهکارهای ساده می توانند از میزان مصرف برق در شبکه بکاهند.
هشدار به روند صعودی مصرف برق/۴ راهکار ساده برای کاهش مصرف

به گزارش عصر ایران، پس از اینکه روز گذشته مصرف برق به یکباره افزایش یافت و هفت استان در مرز هشدار قرار گرفتند، امروز شرکت توانیر از مردم درخواست کرد تا صرفه جویی در مصرف برق را جدی بگیرند.

بنابراین گزارش، به دنبال افزایش بی‌سابقه مصرف برق کشور و ‌رسیدن اوج مصرف به مرز ۵۶ هزارمگاوات که دیروز ۳تیرماه رخ داد، شرکت توانیر خطاب به مردم و مشترکان برق در سراسر کشور اعلام کرد که با توجه به افزایش دما و پایداری هوای گرم تا آخر هفته به ویژه امروز و فردا (۴و ۵ تیرماه) در همه بخش‌های کشور، شاهد افزایش مصرف برق در کشور هستیم، به‌نحوی که پیش‌بینی می‌شود، طی روز جاری و فردا، مصرف برق از مرز 56 هزار مگاوات عبور کند.

در چنین شرایطی برای تامین پایدار برق به مورد در استان‌های گرمسیر کشور، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم.

*راهکارهای ساده برای کاهش مصرف برق:

-کولرهای آبی تا حد امکان از دور کند کولر استفاده گنند.

-دمای مناسب برای تنظیم ترموستات در کولرهای گازی بین ۲۴ و۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

-هنگام استفاده از کولر یا وسایل سرمایشی، تا حد امکان از لوازم پرمصرف برقی مانند اتو، لباسشویی، ظرف‌شویی و جاروبرقی به‌طور همزمان به‌ویژه در ساعات اوج بار استفاده نشود.

-خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از روشنایی طبیعی در روز، ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است.

*سهم ۴۰ درصدی وسایل سرمایشی از مجموع برق مصرفی کشور

محمد حسن متولی زاده مدیر عامل توانیر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره سهم وسایل سرمایشی از مجموع برق مصرفی کشور در تابستان گفت: در این فصل حدود ۲۲ هزار مگاوات یا معادل ۴۰ درصد از مصرف برق کشور، به وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

متولی زاده در مورد راهکار‌های مشترکان برای قرارنگرفتن در گروه پرمصرف‌ها گفت: با توجه به این که در تابستان وسایل سرمایشی بیشترین میزان مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند، مشترکان در صورت توجه و دقت در چگونگی استفاده از وسایل سرمایشی، می‌توانند به میزان زیادی از مصرف برق خود را کاهش دهند.

* تهران و ۷ شهر در محدوده افزایش مصرف

هم اکنون خراسان رضوی، شمال کرمان، استان اصفهان، بوشهر، همدان، قزوین ، آذربایجان شرقی و تهران از لحاظ مصرف برق در محدوده هشدار قرار دارند.

مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل 5 درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند.

روزهای آینده با توجه به افزایش دما و کمبود انرژی که به گفته وزیر نیرو در حدود ۴ هزار مگاوات است، احتمال خاموشی وجود داشته باشد، پس بنابراین مردم ناگزیر هستند تا مصرف بهینه برق را که اتفاقا راهکارهای ساده ای هستند را در سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

ارسال به دوستان
در این روستای ایران استفاده از تلویزیون و نوشیدن چای ممنوع بوده!(+عکس) تانک جدید با برجک متفاوت و قابلیت همکاری با پهپاد(+عکس) داروهایی که موجب سفتی صبحگاهی دست‌ها می‌شوند «آلبر کامو» و راز دهان‌هایی که می‌خندند ایران شجاعانه جنگید، اما فرانسه در لحظات حساس برنده شد خنک ترین روستای یزد کجاست؟؛ ۹ جای خنک‌ و دیدنی یزد برای سفرهای تابستانی + آدرس صعود دراماتیک سوئیس و کانادا و احتمالا بوسنی ۷ کشته در ۲ تصادف در هرمزگان ادعای ترامپ: ایران امتیازهای بسیار بزرگی می دهد؛ خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد! فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان/ شکار نیروی پنجم طبیعت پزشکیان: ایران امروز در منطقه به عنوان یک قدرت دیده می شود تهدید روبیو علیه ایران: به تعهدات عمل نکنید، ترامپ گزینه‌های زیادی دارد 3 نکته درباره سفر پزشکیان به پاکستان قوه قضائیه: آزادی بیش از ۲ هزار زندانی در تهران با همت خیرین در سال گذشته هشدار دستگاه قضا نسبت به فریب شرط‌بندی‌های جام جهانی ۲۰۲۶