فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۷۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۸
کد ۶۷۸۲۵۱
انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۰-۰۴-۱۳۹۸

کشت شاهدانه و خشخاش جرم است

کشت شاهدانه و خشخاش جرم است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر با بیان اینکه شوراها و دهیاران در خصوص کشت شاهدانه و خشخاش بر اساس قانون وظیفه‌ دارند تا دستگاه‌های ذی‌ربط را مطلع کنند، گفت: کشت شاهدانه و خشخاش جرم محسوب می‌شود و در صورتی ‌که این اطلاع‌ رسانی به‌ موقع صورت نگیرد به لحاظ قانونی مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند.

به گزارش ایسنا، سعید کتابی ظهر پنجشنبه 20 تیر ماه در جلسه دوره آموزشی ممنوعیت کشت گیاهان مخدر که ویژه دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان ملایر برگزار شد، افزود: وضعیت ملایر در شاخص‌های امنیتی وضعیت مطلوبی است و باید تلاش شود تا این وضعیت حفظ و ارتقا داشته باشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ‌ویژه شهدای مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: کار در حوزه مواد مخدر سخت است و نیاز به روحیه جهادی دارد، همچنین تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها، اقشار مختلف مردم، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران می‌تواند امنیت پایدار را به دنبال داشته باشد.

کتابی تصریح کرد: هدف جلسه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی است و می‌طلبد تا اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران نیز این پیام‌ها و آموزش‌ها را به روستاییان عزیز انتقال دهند.

معاون فرماندار ملایر ادامه داد: دهیاران شرح وظایف گسترده‌ای در روستاها دارند و در سطح روستاها تلاش‌های زیادی رادارند و لازم است تا مدیران دستگاه‌ها همکاری لازم با آن‌ها داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ملایر با اجرای طرح کرامت به‌عنوان شهرستان پایلوت اقدامات خوب فرهنگی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: بیشتر اقدامات در طرح کرامت فرهنگی و آموزشی بود که گستره وسیعی از اقشار مختلف مردمی را در شهرستان تحت پوشش خود قرارداد.

کتابی با بیان اینکه مواد مخدر صنعتی متعدد در جامعه وجود دارد ، اظهارکرد: لازم است تا اعضای شورا و دهیاران و حتی خانواده‌ها از وجود این مواد آگاهی داشته تا بتوانند در صورت مشاهده برخورد لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از گیاهان مخدر فرآورده‌های زیادی تولید می‌شود که می ‌تواند بنیاد خانواده ‌ها را نابود سازد و به افراد آسیب جدی وارد کند، افزود: سرقت نیز می‌تواند تبعات زیادی از جمله مشکلات زیان‌ بار اقتصادی و بار روانی و اجتماعی بر افراد را به دنبال داشته باشد.

معاون فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه نیاز است تا دستگاه‌ها و مردم تعامل و همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند تا بتوانیم از بروز سرقت جلوگیری کنیم، افزود: درخواست ما، تجهیز پاسگاه‌ها به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در شهرستان است.

کتابی افزود: شهرستان ملایر درزمینه استفاده از دوربین‌های مدار بسته جزو شهرستان ‌های پیش رو است و در برخی روستاها هم دوربین‌های مدار بسته نیز نصب‌ شده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: خشخاش
ارسال به دوستان
افشاگری نخست‌وزیر پاکستان درباره جزئیات تفاهم‌نامه ایران و آمریکا قالیباف: قوه فضائیه گام‌های‌ مؤثری برای افزایش اعتماد عمومی برداشته است افزایش جمعیت یارانه‌بگیران به ۷۳ میلیون نفر جزئیات گزارش بانک مرکزی از کاهش رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۴ دیدار و گفت و گوی پزشکیان با فرمانده ارتش پاکستان چرا تفاهم‌نامه ایران و آمریکا در بهترین زمان ممکن امضا شده است؟ پوتین: غرب برای جنگ با روسیه آماده می‌شود تحریم‌های جدید آمریکا علیه کوبا جزئیات پیدا شدن دختر ۱۹ ساله نسیم‌شهری پس از ۱۰ روز روسیه: آماده‌ایم به ایران در توافق با آمریکا کمک کنیم حماس: اسرائیل به‌دنبال یک ساختار سیاسی جدید در غزه است حمله اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو چمران: مترو رایگان راه‌حل نیست؛ اولویت واگن است / بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده با پروانه رایگان اصول مهم عکاسی ماکرو برای آغاز / توصیه هایی برای شروع با گوشی هوشمند جزئیات مسیرهای تشییع پیکر شهید در تهران و مشهد اعلام شد