فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۲۰۷۶
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۰-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۲۰۷۶
انتشار: ۱۱:۱۱ - ۱۰-۰۵-۱۳۹۸

مسیر ظریف؛ نامهربانی از داخل، تحریم در خارج

مسیر ظریف؛ نامهربانی از داخل، تحریم در خارج
تحریم ظریف توسط آمریکا، شبیه به همین جایزه تعیین کردن‌های حکومت بعث عراق برای سر فرماندهان ایرانی بود. ظربف کار خود را درست انجام داده است.

عصرایران؛ مصطفی داننده- عراق در زمان جنگ برای  سر برخی از فرماندهان ایرانی جایزه تعیین کرده بود. شهید آبشناسان و شهید ابراهیم هادی دو نمونه شاخص این ماجرا هستند. دو فرماندهی که یکی لباس ارتش به تن داشت و دیگری لباس بسیجی.

این دو فرمانده حسابی صدام حسین را کفری کرده بودند و کار به جایی رسیده بود که شخص رییس جمهور عراق برای سر آنها جایزه تعیین کرده بود.

تحریم ظریف توسط آمریکا، شبیه به همین جایزه تعیین کردن‌های حکومت بعث عراق برای سر فرماندهان ایرانی بود. ظربف کار خود را درست انجام داده است. او تا جایی که توانسته است دست آمریکا را در سازمان ملل، نهادهای بین المللی و توییتر رو کرده است.

مسیر ظریف؛ نامهربانی از داخل، تحریم در خارج

به زبان ساده بخواهیم بگویم، ظریف این روزها به شدت بلای جان  آمریکا شده است. ترامپ و جنگ‌طلبان کاخ سفید می‌خواهند، ظریف را خاموش کنند تا بتوانند اتحادی شوم علیه ایران در منطقه و جهان ایجاد کنند.

آخرین سفر ظریف به سازمان ملل که در هفته گذشته صورت گرفت، آنقدر مهم و تاثیر گذار بود که آمریکا را به این فکر بیندازد تا راه ظریف در عرصه دیپلماسی را ببندد.

ظریف ادبیات دیپلماسی را می‌شناسد و می‌ داند تیغ آن تا چه اندازه بُرنده است.

خود وزیر خارجه ایران در توییتی به درستی به دلیل تحریم خود اشاره کرده و نوشته است:« «ما می‌دانیم که دعوت به گفتمان و صلح برای موجودیت تیم "ب" یک تهدید به حساب می‌آید. از آن‌جا که دلیل تحریم شدن من کلماتم هستند، آیا «اشخاص آمریکایی» برای «سروکار داشتن» با من از طریق خواندن نوشته‌هایم و گوش کردن به مصاحبه‌هایم به مجوز اوفک احتیاج خواهند داشت؟»

آمریکا می‌خواهد جلوی کلمات ظریف را بگیرد.

تحریم ظریف برای مخالفان داخلی او که از سال 92، او را متهم به خیانت به کشور می‌کنند هم پیام مهمی دارد. بهتر است آنها به جای ردیف کردن اتهامات ریز و درشت علیه ظریف، در کنار وزیر خارجه باشند و اجازه دهند او اهداف جمهوری اسلامی را در خارج‌ از مرزهای ایران پیش ببرد.

فرق ظریف با فرماندهان زمان جنگ در این است که آنها با خیال راحت به دل دشمن می‌زدند چون می‌دانستند در داخل مرزهای کشور از آنها حمایت می‌شود اما ظریف با اسلحه کلماتش به جنگ ترامپ می‌رود و می‌داند در داخل با سیل اتهام‌ها و نامهربانی‌ها روبرو است.

به طور مثال او باب گفت‌وگو با مخالفان ترامپ در داخل آمریکا را باز کرده است و در داخل به او می‌تازند که چرا با آمریکایی‌ها پشت یک میز می‌نشینی؟

آنقدر نامهربانی‌ها در داخل ایران با ظریف زیاد بوده است که او دست به قلم برده و به رهبری نامه نوشت و در جواب نامه شنید:« «من مطلقا راضی نیستم که به شما کمترین اهانتی بشود.»

برخی از انتقادها در داخل و تحریم آمریکا در خارج، نشان می‌‍دهد ظریف در مسیر درستی است و باید از او حمایت کنیم. ظریف در برجام نشان داد توانایی به سرانجام رساندن بسیاری از محال‌ها را از طریق دیپلماسی دارد.

برچسب ها: ظریف ، تحریم
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۷۵
غیر قابل انتشار:
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
62
255
30درصد مشكلات خارجي 70درصد كارشكنان تندروي داخلي
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
170
201
تنها کسی در دولت روحانی که بدون ایراد و عالی عمل کرده آقای ظریف هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
بدون ایراد؟اگه بدون ایراد بود ما الان داشتیم ثمرات برجام رو میدیدیم
ناشناس
| Canada |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
علاوه بر آقای ظریف که عالی بودند، آقای وزیر ارتباطات هم عملکرد خوبی داشتند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
194
93
بمیرم برایت ظریف جان خواستی تحریم ها را برداری! خودت را هم تحریم کردند! دیپلماسی غرب یعنی فشار و تحریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
آره.. مخصوصا با سریال گاندو اینو خوب فهمیدیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
درود بر گاندو
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
141
42
قصد امریکا تحریم وزیر امور خارجه ایران است اگر کس دیگری هم وزیر امور خارجه بود امریکا همین کار با او مبکرد.البته منظور من تضعیف عملکرد ظریف نیست
ناشناس
United States of America
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
30
149
بعضی‌ها میگن چرا آقای ظریف با وجود اینکه به بی‌اثر بودن مذاکره آگاهه ولی هی دم از مذاکره میزنه؟ خب یه وجهه از دیپلماسی اینه که بتونی با صحبت، توپ رو به طرف مقابل بندازی. اگه آقای ظریف بگن ما جنگ میخوایم نتیجه بهتری میگیریم؟ بعید میدونم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
182
79
نامهربانی داخلی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کدوم حرف منتقدین درست نبود؟
مگه مجبورید دروغ بگید/
خسرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
61
119
طریف رو تحریم کردند که مجوز بدهند به توییتر که اکانت ظریف رو ببنده و صدای ایران به دنیا نرسه
هشدار نبویان به تیم مذاکره: مطالبه‌گری را رها نخواهیم کرد شکار نیروی پنجم طبیعت؛ فیزیکدانان در آستانه حل بزرگ‌ترین معمای کیهان ۱۰ قانون رانندگی در کشورهای دیگر که آمریکایی‌ها از آن بی‌خبرند الهام از طبیعت برای فتح مریخ ۱۹ کشوری که تاکنون میزبان جام جهانی فوتبال بوده‌اند (+ اینفوگرافیک) قانون «۲۰، ۲۰، ۲۰ » برای خشکی چشم دیجیتال چیست؟ صدرنشینی مقتدرانه هلند، صعود ژاپن و لبخند سوئد؛ پرونده گروه F بسته شد «‌تهرانی ها در مراسم ظهر عاشورا در سبزه میدان»؛ سال ‌1270(عکس) دنباله‌دار میان‌ستاره‌ای 3I/ATLAS احتمالا هم‌سن جهان اولیه است ۵ زن ریاضیدان که مرزهای علم و فناوری را جابه‌جا کردند(+عکس) ساحل عاج دیوار برلین را شکست/ صعود مقتدرانه ساحل عاج، اکوادر/ صدرنشینی متزلزل آلمان اگر خار پاشنه دارید و از درد آن عاجز شده‌اید، بخوانید «الکساندر گراهام بل» در کنار همسرش؛ سال 1281(عکس) آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟