فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۸۴۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۸ - ۲۳-۰۵-۱۳۹۸
کد ۶۸۴۳۲۵
انتشار: ۲۳:۳۸ - ۲۳-۰۵-۱۳۹۸

محمود بهمنی: زمینه فساد در کشور وجود

محمود بهمنی: زمینه فساد در کشور وجود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسائلی که ما امروز داریم این است که نقدینگی ما به صورت کنترل نشده و رها شده روانه بازارها شده و منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، محمود بهمنی شامگاه چهارشنبه 23 مرداد در همایش تجلیل از مدیران تلاشگر استان البرز اظهار کرد: نمی‌توان از این واقعیت فرار کرد که زمینه فساد در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: فرار مالیاتی در کشور بیداد می‌کند و در حال حاضر بیش از ۹۰۰ هزار میلیارد تومان رانت پنهان در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب قاچاق در کشور توضیح داد: هم اکنون 10 میلیارد دلار قاچاق در کشور وجود دارد.

بهمنی تصریح کرد: با 704 میلیارد دلار ذخایر معدنی و داشتن هفدهمین اقتصاد دنیا نباید وضعمان این طور باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه علت اصلی وضع موجود عدم مدیریت مناسب در حوزه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: امروز هر کسی جای خود ننشسته و مدیریت منابع اعم از انسانی و مالی به درستی انجام نمی شود.

بهمنی در ادامه بر ضرورت کنترل منابع انسانی و مالی و هدایت و نظارت بر مصرف تاکید کرد و گفت: حمایت های خاصی باید از تولید شود که متاسفانه صورت نمی گیرد. کمبود نقدینگی یکی از مشکلات ما در بخش تولید است، نقدینگی اگر برای تولید به صورت کنترل شده و نظارت شده هدایت شود افزایش ظرفیت‌ها را به دنبال دارد و این افزایش منجر به ارتقای تولید و کاهش قیمت‌ها و هزینه‌های تولید می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که ما امروز داریم این است که نقدینگی ما به صورت کنترل نشده و رها شده روانه بازارها شده و منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود .

بهمنی همچنین از افزایش سود تسهیلات واحدهای تولیدی انتقاد کرد و گفت: سودهای 20 درصدی تسهیلات واحدهای تولیدی جواب نمی‌دهد.

به گفته وی، 60 درصد کارخانجات در کشور با ظرفیت 40 تا 60 درصدی کار می‌کنند و ظرفیت‌های خالی دارند و لازم است با سرمایه گذاری‌های جدید اینها را حمایت کنیم.

وی توضیح داد: در درجه اول باید به واحدهای تولیدی موجود توجه کنیم تا بتوانیم گام‌های مناسبی به سمت رونق اقتصادی برداریم.

بهمنی بر ضرورت برنامه ریزی برای حرکت به سمت اقتصاد بدون نفت تاکید کرد و گفت: ما نفت را به عنوان درآمد تلقی کرده ایم در حالی که دارایی و ثروت است و ما آن را می‌فروشیم. 70 درصد اقتصاد ما دولتی است چه انتظاری می‌توان از این اقتصاد داشته باشیم؟

بهمنی اظهار کرد: باید اقتصاد را به بخش خصوصی واگذار کنیم نه این که با آن رقابت کنیم تا ببینیم این بخش چگونه می‌تواند تحریم‌ها را دور زده و آن را مدیریت کند.

بهمنی تاکید کرد: باید به ثبات اقتصادی برسیم، تولید کننده امروز نمی‌داند اگر کالایی بفروشد فردا قیمت کالا چقدر افزایش دارد. فضای کسب و کار باید تنظیم شود و آن را باید آماده کنیم نه این که آلوده کنیم.

وی تاکید کرد در تحریم و شرایط خاص با قوانین عادی نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم و باید برای آن شرایط خاص تعیین کنیم.

برچسب ها: بهمنی
ارسال به دوستان
تصادف زنجیره‌ای در جاده آرادان به سرخه/ ۱۲ مصدوم چگونه یک دانشمند مسلمان نظریه پزشکی اروپا را قرن‌ها پیش به چالش کشید؟ تقویت استخوان‌ها با یک خوراکی ساده و شیرین حسین شریعتمداری خطاب به تیم مذاکره: واقعا می خواهید تنگه هرمز را باز کنید و بازرسان آژانس را بپذیرید؟ راز قتل زن جوان در خیانت شوهرش نهفته بود استراتژی جدید پورشه: فروش خودرو کمتر و درآمدزایی بیشتر ارزش واقعی دارایی های بلوکه شده ایران چقدر است؟/ پول‌ها کجاست؟ سوریه وارد جنگ با حزب الله می شود؟ قاب دونفره رزیتا غفاری و رضا کیانیان در حاشیه جنجالی‌ترین سریال سال (+عکس) یکی از مشهورترین تصاویر تانک واژگون در تاریخ جنگ‌ ها «ماری‌جوآنا» در ایران قانونی می‌شود؟ یک گروه موسیقی در ایران دوران قاجار (عکس) جاده چالوس از ساعت ۹ صبح یک‌طرفه شد/ممنوعیت تردد از شمال به جنوب تا تخلیه بار ترافیکی عرق‌ریزی کلافه‌تان کرده؟ این راهکارها را امتحان کنید آقای پلیس! مرا به خاطر قتل هووی مادرم دستگیر کنید؛ دارم از عذاب وجدان می میرم