۰۳ دی ۱۴۰۳
به روز شده در: ۰۳ دی ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۶۹۵۷۱۱
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۸
کد ۶۹۵۷۱۱
انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۶-۰۸-۱۳۹۸

طرح ترافیک و دُمِ خروس ما ایرانی‌ها!

کودکان‌مان می آموزند برف شادی می‌تواند برف ناشادی باشد و یا مجوزی برای آلوده کردن بیشتر شهری باشد که والدینش آینده ای برای آن متصور نیستند‌!

  امید خزانی*

زندگی در خط الراس ورودی طرح ترافیک تجربه متفاوتی است‌. افراد با خودروهای مختلف را می‌توان دید که سطوح مختلفی از خلاقیت‌، تکنیک‌، سرعت عمل‌، ریسک‌پذیری و حتی کار تیمی را که گفته می‌شود ما ایرانی ‌ ها خوب بلد نیستیم‌، برای دورزدن طرحی به کار می‌گیرند که قرار است آلودگی هوا را که همۀ ما همیشه از آن گلایه داریم کاهش دهد!

غنی باشیم یا فقیر؛ عدم تعلق به این خاک و آینده‌اش در وجودمان ریشه دوانده است.

برخی از آنها را که حصار طرح ترافیک و دوربین‌های پیشرفته اش را خلاقانه دور می زنند، می‌شناسم.

همسایه هستند با لبخندها و توجیه های بی ربط و نخ‌نما!

خانمی با چابکی و سرعت تمام وارد کوچه ما که اولین گذرگاه بعد از دوربین های نا‌مبارک طرح ترافیک است؛ می شود تا پلاکش را که با برف شادی پوشانده برای ورود به منطقه امن رونمایی کند . من و پسر خردسالم را که از سرعت او در کوچۀ محل سکونت‌مان کمی مضطرب شده ایم می‌بیند‌؛ گویا برای چند ثانیه شرمندگی رقیقی حس می‌کند اما چون مَرکَب مراد را از پل گذشته می‌بیند منتظر گله گذاری ما نمی‌شود و‌ عبوس و‌ حق به جانب تیک آف می‌کند!

او را نمی شناسم اما بانوان مشابه او را در محل کار دیده‌ام که از پاکی و لطافت هوای استانبول و دسترسی آسان به مراکز خرید اش با تراموا داستان ها گفته اند و از فلاکت زندگی در تهران دوداندود آه ها کشیده اند!

طرح ترافیک و دم خروس ما ایرانی ها!

در همین خط‌ الرأس استراتژیک طرح ترافیک، لندکروزهای چند میلیاردی دیده‌ام که مالکان‌شان قطار می‌شوند پشت کامیون‌ها تا دوربین شکارشان نکند و با لبخندی پیروزمندانه می گویند " بحث پولش نیست به اینها نباس داد" !اما امثال همین آقایون را دیده ام که برای تردد (روزی یک بار) در اتوبان شیخ زاید دوبی هرماه 450 درهم (1400000 تومان ) کریمانه عوارض می پردازند و نمی گویند که به شیوخ دوبی نباس پول داد!

ما همۀ این کارها را انجام می‌دهیم و شرمی نداریم از کودکانی که اینها را می‌بینند و تعلق به این خاک در وجودشان نابود می‌شود‍!

کودکان ما قسم حضرت عباس ما را باور کنند که در مهمانی ها از آموزش نوین مدارس اسکاندیناوی ؛ فنلاند و سوید و نروژ تمجید ها می کنیم که بر راستی و صداقت بنا نهاده شده اند ، یا دم خروسی را باور کنند که با پاشیدن برف شادی به پلاک ماشین مان مرزهای خلاقیت را جابجا می کنیم‌!؟

برای برخی کودکان که والدین شان را صبح ها همراهی می کنند، برف شادی نماد تولد و شادی و جشن نیست بلکه خلاقیتی سیاه است توام با اضطرابی که بر چهره مادر یا پدرش نشسته است که مبادا پلیسی نامیمون در کمین نشسته باشد‌!

کودکان‌مان می آموزند برف شادی می‌تواند برف ناشادی باشد و یا مجوزی برای آلوده کردن بیشتر شهری باشد که والدینش آینده ای برای آن متصور نیستند‌!

زوج تحصیل‌کرده‌ای را می شناسم که لحظات نابی از عشق افلاطونی در زیر دوربین های ورودی طرح ترافیک ثبت کرده اند‌!

بانوی محترمی که کمی هم اضافه وزن دارد هر روز صبح با متانت تمام و‌ حمایت قاطع از شوهر جان اش یکصد قدم عاشقانه پشت پلاک آقا حرکت می کند تا پلاک آقای همسر از چشم زخم دوربین های نامحرم ترافیک مصون بماند‌!

البته همان آقای همسر که به شدت قدردان قرمه سبزی های ناب همسرجان و مشایعت صبح گاهی پشت پلاک خودروشان هستند در جمع دوستان در سونای استخر محل از سبک زندگی بانوان ترک که صبح با پیاده روی سریع به محل کارشان می رسند تا اندام متناسب شأن را حفظ نمایند؛ روایت های متواتری نقل می کند!

هستند از سلبریتی های گرامی ما که با دیدن عکس های کینو ریوز(Keanu Reeves) در متروی نیویورک و یا فلان نخست وزیر دوچرخه سوار غزل های عاشقانه می سرایند اما خود با آمبولانس از تله آفساید ترافیک و طرحش فرار می کنند‌!

نمایندۀ مجلسی که داستان‌های رمانتیک از سفرش به ژاپن و متروی افسانه‌ای‌اش بازگو می کند اما خط BRT را ملک طِلق خود و راننده اش می داند و هنوز گذرش به متروی بهارستان نیافتاده است خود و قانونش می لنگد! ایضا تعلقش به این خاک‌!

باور کنیم اگر ما یک قدم در نابودی شهر و‌میهن مان برداریم فرزندان‌مان ده‌ها قدم برخواهند داشت و خیلی زود تعلق به شهر و وطن را در گرو ناکجاآباد ها خواهند نهاد.

*مدرس دانشگاه

ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۳۲
غیر قابل انتشار: ۳۵
ناشناس
United Arab Emirates
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
8
این است فرهنگ ایرانی اصیل واقعا راست گفتی مرحبا و دست مریزاد‌
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
4
رفتار ما ایرانی ها چیز عجیبی نیست، به اصطلاح همه چیزمان به هم می آید!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
5
8
من هر روز پلاک میپوشونم چون حقوقم 1800 تونم ساعت کاریمم 9صبح تا 10 شبه فروشنده مغازه هستم مستاجرم هستم ماشینمم نمیتونم ثبت کنم چون مالک ماشین خودش ثبت کرده شما نفستون از جای گرم بلند میشه من اگه با مترو برم بیام ساعت 11نیمم نمیرسم صبحم باید 8 راه بیوفتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
3
14
با طرحی که هدفش صرفاً کسب درآمد و خالی کردن جیب شهروند باشه و فقط نام مبارزه با آلودگی هوا رو داشته باشه باید چنین کرد.
ناشناس
United States of America
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
در مورد سرویس مدارس هم گزارشی تهیه کنید، رانندگان سرویس ها به نحوی آموزش رانندگی را به کودکان ما می دهند. و چه خلاف هایی که صبح ها انجام نمی دهند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
3
2
این مطلب بسیار خوبیه... اثرگذار خواهد بود بشرطی که هزاران بار بصورت تصویری از صدا و سیما پخش شود...

لطفا پیشنهاد بدهید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
1
2
حرف حساب جواب نداره
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
1
3
منی که محل کارم دقیقا یک کوچه پایین تر از طرح ترافیکه و تا دو سه کیلومتر بالای طرح جای پارک نیست باید چه کنم؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
2
9
قانون زمانی درست اجرا میشه که مردم احساس کنن در جهت منافعشون وضع شده، مثل اجباری شدن کمربند ایمنی ، نه این که قوانین در جهت کسب درآمد شهرداری و دولت باشن، این میشه که کسی دلیلی برای دور نزدنش پیدا نمیکنه!
البته خانه من درست بعد از طرح زوج و فرد هست و کاملا هم این طرح رو غیر عادلانه و در جهت درآمد زایی شهر داری میدونم.
ولی این که هیچ وقت پلاکمو نپوشاندم، دلیلش این نیست که قانون رو قبول دارم یا قانون گذارو. موضوع اینه که حضرت علی می فرمایند : کاری نکن که مجبور به عذر خواهی بشی، من حاضر نیستم یک درصد شخصیتمو جلو مامور راهنمایی رانندگی که ماشینمو برای این کار میخابونه خورد کنم،
امیر جانباز جنگ
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
1
8
لطفا متن ارسالی بنده را منتشر کنید .
بپذیریم یا هوای تهران تمیز است و بنابر این طرح ترافیک به چه کاری می آید و یا بپذیریم هوای پایتخت واقعا آلوده است و در چنین شرایطی باید سوال و مطالبه جدی عمومی مطرح باشد که شهرداری بر اساس چه حقی اقدام به فروش طرح ترافیک نموده و بابت ورود و خروج اتومبیلها از مردم پول می گیرد و کاسبی میلیاردی می کند ? شهرداری چرا حق نفس کشیدن من و همنوعان من را با رقمی به افراد واگذار می کند ? ما کجا به شهرداری چمین اختیاری داده ایم ? اولین حقه بازی از همینجا شروع می شود و طبیعی است بسیاری هم تقلید از کار خلاف می کنند و به قولی طرح ترافیک را دور می زنند. تا روزی که مسئولین شهری با کفایت که خود را مدیون آرای عمومی و پاسخگو به حقوق مردم به معنای واقعی نباشند این حکایت استمرار خواهد داشت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
9
و تا فاجعه به شدت خود نرسد فرج حاصل نمی شود ، وقتی نماینده مجلس از خط ویژه عبور می کند چرا من به قانونی که او تصویب می کند احترام بگذارم ؟؟؟
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
1
7
ازماست که برماست متاسفانه کسانی روبه اسم لیست امید به مجلس وشورای شهرتهران فرستادیم که کارنامه قابل دفاعی نداشتن نمونش طرح جدیدترافیک هست که جزدردسربرای مردم وکسب درامدبرایشهرداری خاصیت دیگه ای نداشته
خ
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
1
1
ما یک هیاهوی بسیار برای هیچیم
خود هیچیم با ادعای بسیار
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
1
2
ریشه یابی اینکه به خاک تعلق خاطر نداریم زیاد سخت نیست،اگر کشور را از آن خود بدانیم حتماً به ان تعلق خاطر پیدا می کنیم، متاسفانه همدیگر رو به رسمیت نمی شناسیم، بعضی هامون مذاهب رو بعضی هامون اقوام رو، وقتی نقل محافل مون میشه زبان و لهجه دیگران، وقتی تفوات فرهنگ ها رو به رسمیت نمی شناسیم، وقتی مسایل ر با عینک پایتخت گرایی نگاه می کنیم و از همه مهمتر متاسفانه آن چه قرار از پایتخت هم بیاموزیم چیزی جز بدست آوردن پول زیاد نیست، متاسفانه در کشور تعریف جامعی از فرهنگ غالب وجود نداره، انگار کلاً از گذشته پیوندهامون رو قطع کردیم،به زبانها و فرهنگ ها بهاء نمی دیم، ترک ها، کردها،بلوچها و... سهمی از بودجه کشور برای نشر آداب فرهنگ و زبان شون ندارن، هیچ جا بجز در فیلمها با نقشهای سخیف دیده نمی شن،موضوع سپنتا نیکنام بعنوان نماینده اقلیت چند ده هزا رنفری رو تبدیل به مسئله ملی می کنیم ولی حقوق اقلیتهای قومی چند ده میلیونی رو سانسور می کنیم،تدریس زبانشون رو تو مدارس نادیده می گیریم،چطور می شه با این اوصاف تعلق خاطر پیدا کرد، همه ما یه جورایی مقصر هستیم، مقصر...
کامیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
5
شما که اینقدر قلم خوب فرسایی میکنید نظرتان در مورد جریمه نابخردانه برای خروج از محدوده طرح ترافیک چیست؟
آیا حتما باید با یک قانون ن غیر منطقی برخورد کمالگرایانه و منطقی داشته باشیم در حالی که تمامی منافذ اصلاح آن کاملا مسدود هستند؟
حجی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
2
خیلی هم خوب. ولی من ربط نوشته زیبای شما با مدرس دانشگاه که در آخر متن درج شده را نفهمیدم. نکنه خودتم از همونایی شیطون!!!!!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
6
استاد عزیزم این طرح به تمام معنا ناعادلانه است اگر شما نگرانی آلودگی هوا هستید برو ببین که با پول دادن و خریدن طرح گاهی با روابط ناسالم و تهیه رایگان طرح از شهرداری دوباره همین ماشین ها وارد محدوده می شوند پوشاندن پلاک پاسخی سود و طبیعی به این بی عدالتی هاست شهروند پولدار حق دارد که هوا را آلوده کند شهروند بی پول ندارد این چه عدالت است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
3
ایکاش به این هم‌اشاره کنید که با پرداخت اندک هزینه ای می‌توان خیلی با شخصیت وارد طرح شد و لخ آینده فرزندان هم خللی وارد نگردد!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
3
آقایی که با تفرعن "مدرس دانشگاه" رو به عنوان ؟ بیان کردی، وقتی یک قانونی اینقدر مسخره است باعث میشه در این سطح قانون شکنی انجام بشه، غیر از این موضوع باز هم قانون اینطوری داریم، به نظرم طبیعی هست که افراد ساکن در طرح از این قانون کلا مستثنی باشن، نه اینکه یه مقدار امتیاز داشته باشن، پول طرح ترافیک طبق کدوم شفافیت در راستای طرح های جلوگیری از آلودگی هوا در اون منطقه خرج میشه که ملت انگیزه ی پول دادن داشته باشن؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
1
0
عاااااااالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
4
اظهار نظر غیرکارشناسی بود مثل حرفای یه راننده تاکسی
عنکمق مطلب را نگفتید و صرفا غر زدید
سلطانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
3
چراازنبودپارکینگ مناسب دراطراف طرح چیزی نمینویسید.واینکه به طرق مختلف جریمه میکنند.آنهم چندبااار.تاحالاهرچقدرهم رعایت قانون کرده ام بیخودوبی معنی جریمه نوشته اند.خودپلیس به من گفت تامثلااین حدسرچهارراه پارک نکنید.بقیه جریمه نداره.ولی بازتاضرب الاجل میدن .حتی توپارکینگ ونه جریمه میاد.خلاف نکرده جریمه میشی وبیخبرانه مهلتش هم میگذره ودوبرابرهم میشه.ازین جماعت چنین وقایعی هم هست.خیلی مسخره نکنید.مثلا برای کسی که پارکینک منزلش بعدازدوربینه چرابایدبیرون طرح پارککنه وپارکومترشارژکنه وجریمه هم بشه ؟همون بهترکه خلاق باشه.مجبورمیکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
8
وقتی یک نفر تخلف می کند مقصر همان یک نفر است اما وقتی تعداد متخلفان چشمگیر است سیستم ایراد دارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
7
چرا همش مردم رو سرزنش میکنید اگربرای همه آلودگی هوا مهمه پس چرا خود شهرداری طرح ترافیک میفروشه وخودروهای دولتی و......راهت تردد میکنن مردم بهتر ازشما میفهمن برادرکی رو گول میزنی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
3
0
عالی بود
گل گفتید
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
8
راهش طرح ترافیک نیست
طرح ترافیک برای درامد زایی درست شده نه کاهش آلودگی هوا.
طرح باید برای کل تهران باشد. نه فقط مردم بدبخت یک منطقه خاص. تهران را از هر طرف توسعه داده اند و حالا کسانی که از قدیم در محله شان زندگی می کردند محروم کرده اند و اطراف شهر را که اکثرا غیر بومی هستند آزاد گذاشته اند. هنوز خانه های خالی منطقه 22 تهران را نفروخته اند و با این طرح ها و البته پایین نگه داشتن قیمت بنزین می خواهند آنها را فروش کنند.
خويي
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
3
مسولين ومردم درپي عبور از يك ديگر هستند
پیمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
3
1
زنده باد، چه زیبا به زشتی هایی که در سرمان و شهرمان می گذرد پرداختید!!!
مهندس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
1
0
هی.....کو گوش شنوا.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
1
3
شاید هم مقصر قانون گذار باشد، طرح ترافیک خوب، اما فکر کرده اید که اگر منزلت در شرق و محل کارت در غرب تهران باشد، با این سستم حمل و نقل عمومی چند ساعت طول می کشد تا به محل کار بروی، آنهم هروز، در حالیکه با خودرو تنها ۴۰ دقیقه طول می کشد و البته بدون فشار جمعیت و صف طولانی و سرپا ایستادن های بی انتها....
شاهپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
5
شما که درست میگی و شکی نیست اما ی سوال ، وقتی رفت و آمد با اتوبوس و مترو که صبح و عصر، رسیدن و استفاده از آن عذابی جانکاهه و هزینه اش از ماشین شخصی بیشتره باید مطمئن بود این طرحها بی فایده و ضد فرهنگیه
چنانچه اتوبوس و مترو ارزان ، فراوان و مناسب شهروندان باشه صدالبته کسی حوصله رانندگی تو این ترافیک وحشتناک شهر را نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
2
0
تهران بی فرهنگترین شهر ایران
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
5
میگن میخوای به یه بچه یک آداب معاشرت رو یاد بدی باید اول خودت رعایتش کنی تا اون هم یاد بگیره حکایت ایرانیاست، وقتی که اونی که قانون میگذاره خودش رعایتش نمیکنه دیگه نباید از مردم عادی توقعی داشته باشه مثلا پلیس فقط و فقط در زمان ماموریت میتونه بره توی لاین یکطرفه اتوبوس ولی در حالت عادی میره یا اینکه مسئولین و دستاندر کاران خودشون بچه هاشون رو نمیفرستن سربازی اون وقت میشینن برای مردم از خوبی سربازی میگن و اینکه باید مدتش زیاد بشه! و موارد بسیار دیگه
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
2
شماشورای محترم شهرتهران اصلا تا بحال این طرح ها یی که می‌دهید برای رفاه مردم است یا آزارمردم، یکبارازمردمنظرخواستید کسانیکه درترافیک گرفتار می‌شوند سوال کنید وراه کاربدهندشایدنظری داشته باشند، مردم دلشان خوش بود یکروزدرمیان ازو سیله شخصی برای گرفتاری های زندگی استفاده مکردنند شمابفکرمردم نیستید هرکه پول داشت میتواندواردطرح اصلی یاجدیداالودگی هوا شود، هواالوده نمی‌شود ومردم دودتنفس نمی‌کنند کدام شرکت یااداره تاساعت 7 شب کارمیکند ایااصلا تعدادماشین هایی که برای ورودبه طرح درمبادی ورودی توقف کرده سوخت مصرف می‌کنند وهواراالوده می‌کنند وسرمایه این مملکت دودمیشود وبه اسمان می‌رود دیده ای شمام دم رامجبور به خلاف نکنید هرکه پول داشت رفاه دارد هرکه نداشت باید زجربکشد، چون شورای اسلامی شهر تهران خواسته است، ایاشمااگر بفکرسلامت مردم هستید یاجیب شهرداری،،، 6ماه طرح زوج وفردساعت17بودنه ترافیک بود نه دود، کسانیکه این طرح‌ها رامیدهندیاازطرح مجانی استفاده میکنند یا خانه های انها شمال شهر تهران است یاخارج طرح،، لطفا قدری فکر کنید بعد مردم رابزحمت بیندازید، باتشکراحمدفهیمی
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
1
0
با همه این توصیفات که نگارنده محترم قلمی کرده ، آیا می توان پذیرفت ما ایرانی ها با فرهنگ ترین مردمان روی کره خاکی هستیم؟ براستی ما که هستیم و به کجا می رویم؟ پس تکلیف اروپا و شرق دور و امریکا چه خواهد شد؟ رانندگی ما ایرانی ها بهترین دلیل بر این مدعاست که ما حرفی برای گفتن نداریم...و السلام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
2
آقای کارشناس سلام
فکر میکنم شما در سویس و با در شهری که تمام اداره کننده گانش از ...پاک ترند وقتی من تنها مالیات دهنده سیستم شهری هستم و پولی رو که من برای پاکی هوای فرزندانم میدم رو میبینم خرج خودشون میکنن حالا مگر چند نفر هستن که از این طرح عبور میکنن ....چند در صد تخلف میکنن ...
مطمئن باشید به یکی دو در صد هم نمی‌رسند ... حالا هم طرح اصلی رو یواش یواش تبدیل کردم به زوج و فرد...یه طرح هم هست که میگن کل تهران رو طرح اعلام کنیم ...می‌دونی یعنی چی یعنی هم مالیات بدیم هم ماشین بخریم ازشون هم بیرون نیایم هم حضرات حتی یک قدم برای ما که مالیات میدیم برندارند ....آقای کارشناس که معلوم نیست اصلا کارشناس باشید ...لطفاً قلم رو هر جا نچرخونید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
2
طرح ترافیکی که می گوید پولدارها هرجا و هر وقت میخواهند بروند ولی فقرا حق ندارند همین طوری اجرا میشود!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
2
کم نیست قوانینی که در جهت مزاحمت برای مردم وضع می شود. یادمان نرفته ممنوعیت شطرنج و ویدئو و ماهواره ... مردم می خواهند زندگی کنند.همین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۷
1
2
سلام تفسیر بیجا از کارهای مردم نکنید من که هم کار و منزلم در محدوده طرح ترافیک هست و نیاز به تردد با ماشین هستم و از طرفی طرح ترافیک هم نمی دهند و یا با قیمت بالا میدهند باید چکار کنم بله حتما پلاک رو میپوشونم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
1
عصر ایران
سلام
وظیفه همه رسانه هایی که از منبع وزارت ارشاد پول دریات می کنند این است به مسئولین یاد دهند چطور کشور داری کنند.
مسئولی که حقوق چند میلیونی می گیرد وظیفه اش این است که مدیریت را بلد باشد. نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی هیچ نیروی نخبه ای نمی بینید.
هیچ مبنای علمی در رفتارها نمی بینید.
چرا در کشور ما 5 هزار میلیارد تومان در بودجه برای تخلفات راهنمایی و رانندگی پیش بینی شده است؟
برای اینکه دولت به صورت مستقیم می گوید تخلف کن و پولش را بپرداز
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
3
0
درود بر نگارنده عالی بود. ایرانیان به صورت ذاتی همینجوری هستن در طول تاریخ هم ثابت کردن که هیچ چیز جز منفعت خودشون براشون اهمیت نداشته و نداره. فقط دَم از توسعه و پیشرفت و ارتقای کیفی میزنن ولی در عمل هیچن!
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
0
از ماست که بر ماست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
0
نوشته ی دقیق و زیبایی بود. شرحی نمی توان گفت. نمی دانیم چگونه باید این افراد را بیدار کرد. هر چند، گفته اند که اینان، کسانی هستند که خود را به خواب زده اند و نمی توان ایشان را بیدار کرد. من تنها این را می دانم که باید از خودمان شروع کنیم. به کودکانمان نمی توانیم پند و اندرز دهیم. باید درستی و راستی را در رفتارمان به ایشان نشان دهیم تا خودشان ببینند و یاد بگیرند. همین خود دنیاییست و کافیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
0
1
انسان‌ها دروغ‌گو ، اختلاس‌گر و خلافكار به دنیا نمی‌آیند. بلکه ساختارها، عاملِ اصلی بروز چنین خصلت‌هایی هستند. برای مثال، چرا برخی از اشخاص از هر ۱۰ جمله که می گویند، ۱۱ تای آن یا دروغ است یا تحریف شده، یا وارونه است و یا ۹۰ درصد از حقیقت آن حذف شده؟ چون در کودکی و نوجوانی در محرومیت بوده و حالا می‌خواهند دراندک زمان همه را جبران کنند.
در کنار محرومیت، فضای بی ثبات و غیرقابل پیش بینی بودن آینده و از دید او فرصت کم، باعث می‌شود که این فرد از هر روش و ترفندی برای رسیدن به پول و مقام و ... استفاده کند. باید ذهن اطرافیان را گمراه کرد، عوارض پرداخت نكرد ، همه اطلاعات را به آن‌ها نداد و به منابع پول و اعتبار و ذخيره ثروت نزدیک شد. در کنار همه این موارد، ظاهر را نیز باید درست کرد. حرف‌های اخلاقی بسیاری مطرح کرد تا ذهنیتی خاص ساخته شود.
وقتی مردم کویت می بینند که رابطۀ میان دینار کویتی و شاخص‌های ارزی دیگر در ۶۰ سال گذشته تغییر نکرده، در کشور برای عموم اقشار فرصت‌های فراوان برای کار و تحصیل و فعالیت وجود دارد و می‌توانند به راحتی به حدود ۱۵۰ کشور دنیا سفر کنند، لزومی ندارد نگران آینده باشند، عقده‌‌ای بار بیایند، محرومیت تحمل کنند، عصبانی شوند و شیشه بشکنند زیرا به تعبیرآبراهام مازلو دو نیاز اولیۀ اقتصادی وامنیت اجتماعی آن‌ها تامین شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
2
1
آخه همیشه مسئولین مقصرند
ما مردم که اصلا گناهی نداریم!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۸
1
3
تقصیر مردم نیست وقتی درآمد و مخارج هیچ نسبتی با هم ندارند و این وسط باید پول زور هم برای کمک به مبالغ اختلاس داد!!
باز هم بهترین مردم دنیا ایرانی ها هستند ، شک نکنید!
تعطیلی دو روزه مدارس ابتدایی و مهدکودک‌های تهران تصاویرى از تصادف اتوبوس با تانکر حامل سوخت در زاهدان / ۹ نفر جان باختند (فیلم) ۴۵ روز تا بازی‌های آسیایی؛ اسکی‌بازان ایران در حسرت برف و مسابقه اعتراف تلخ گواردیولا: رکورد می‌زنیم، اما از نوعِ عکس! کمال خرازی: آمادگی همزمان ایران برای گفت‌وگو با آمریکا و مقابله با فشارها آتش‌زدن درخت کریسمس در شهر حماه سوریه پس از تسلط تحریر‌الشام (فیلم) ضرر ۲۵ میلیون یورویی الاهلی با اخراج ستاره سابق لیورپول دستگیری 4 متهم به فساد مالی در مرز رسمی پرویزخان بهترین‌های فصل ۲۰۲۴ فرمول یک از نگاه رانندگان؛ فرستاپن در صدر نتانیاهو: حمله ما به یمن آخرین حمله ما نخواهد بود/ چهره خاورمیانه را تغییر می‌دهیم هواشناسی: منتظر سامانۀ بارشی جدید باشید (فیلم) قطر: به زودی پروازها به سوریه را از سرخواهیم گرفت ناسازگار با روح زمان؛ لغو مسابقات انتخاب دختر شایسته در هلند فقط طلا! خط و نشان وزیر ورزش برای بازی‌های آسیایی و المپیک کریستیانو رونالدو: "چه کسی گفته مسی از من بهتره؟!"