فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۱۴۰۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۲-۰۹-۱۳۹۸
کد ۷۰۱۴۰۹
انتشار: ۱۲:۱۲ - ۱۲-۰۹-۱۳۹۸

پاک کردن نام همسر سابق از شناسنامه؛ چرا و چگونه؟ (فیلم)

عصر ایران
بیشتر زوج‌های زیر ۳۰ سال به دنبال پاک کردن نام همسر سابقشان از شناسنامه هستند، زنان نسبت به مردان حساسیت بیشتری به این امر دارند.
 
عصرایران؛ بهنام اکبری - در ایران ازدواج، طلاق و فوت همسر در دفاتر ثبت کل وقایع، ثبت می‌شود. برخلاف ثبت وقایع که  راحت است، اما حذف این وقایع در ایران اصلا ساده نیست.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: نام ، طلاق
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی:
غیر قابل انتشار:
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
2
15
دروغ قانونی
خويي
Netherlands (Kingdom of the)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
1
4
اگر داراي فرزند باشند چي جلوي اسم فرزند نام اصلي والدين نوشته ميشود
زهرا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
2
20
من شخصا بر این باورم که طلاق بار روانی منفی ندارد و ممکن است برای هر فردی اتفاق بیافتد. کسی که شجاعت جدا شدن از همسرش را داشته باید شجاعت این را داشته باشه که برای بقیه عمر این اتفاق را مخفی نکند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
3
24
حذف بشه به شرطی که کلاه سربعدی نره . بعنوان ازدواج نکرده خودشان راغالب نکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
1
سلام این گزارش تو اصلا درست نیست چیزی به نام پاک کردن ازدواج و یا نان نداریم حذف نام همسر چه مرد چه زن پس از ازدواج مجدد که صورت بگیرد می تواند با درخواست طرف حذف گردد .(شما تفکیک کرده اید ولی اینگونه نیست و برای هردو مرد و زن یکسان است ) اگر دوشیزه بودن خانم از سوی پزشک قانونی تایید شود و در حکم دادگاه قید شده باشد نام همسر بدون ازدواج مجدد از شناسنامه هردو حذف می شود . ضمنا گواهی تجرد فقط برای ایرانیان خارج از کشور صادر می شود
ناشناس
Belgium
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
1
1
ازین نظر من خیلی خوشحالم که همسرم ایرانی نیست وبرامون این چیزا مترح نبوده و نیست
پویان
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
2
4
اصولا خود طلاق چیز بدی نیست و بالاخره زن یا مرد را از شر کسی که بلای جانشان شده بود راحت کرده ولی اصل موضوع که شخص طلاق گرفته را اذیت میکند این است که علیرغم جدایی، اسم آن شخص که جدا شده کماکان در شناسنامه است و اگر مجددا ازدواج نکنی مجبوری تا آخر عمر اسم نحسش را در شناسنامه ات تحمل کنی و این درست نیست بلکه بهتر است بعد از طلاق اسم طرف مقابل از شناسنامه فرد طلاق گرفته حذف و برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی از این کار، دریافت گواهی تجرد از ثبت احوال برای ازدواج مجدد اجباری شود .
ناشناس
Switzerland
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
1
2
هیچ دلیلی برای حذف نام شوهر و یا همسر در صورت طلاق وجود ندارد.
ازدواج و طلاق بر خلاف گفته شما امری فردی نیست، دو فرد تصمیم به ازدواج و طلاق می‌گیرند اما عمل آنها در هر دو صورت اجتماعی است. عملی که دو نفر در آن سهیم هستند جمع است و به اجتماع برمیگردد. امروز نتایجی طلاق و ازدواج در همه جوامع آشکار است.
مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران گفت‌وگوی تلفنی عراقچی با وزیر خارجه عربستان آقای میثاقی برای افکار عمومی ارزش قائل باشید کتاب‌های فلسفی در کتابخانه رهبر شهید (+عکس)