فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۰۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۸
کد ۷۰۳۸۷۱
انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۵-۰۹-۱۳۹۸

فرسودگی ۸۰ درصد اتوبوس‌های کشور

فرسودگی ۸۰ درصد اتوبوس‌های کشورمعاون وزیر کشور، از کمک نقدی ۳ هزار میلیارد تومانی دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری‌ها خبر داد و گفت: وام 2 هزار میلیارد تومانی برای بازسازی اتوبوس‌ها اختصاص داده می‌شود.

به گزارش فارس، مهدی جمالی‌نژاد درباره نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور اظهارداشت: 79 درصد از درصد ناوگان اتوبوسرانی کشور فرسوده است و بر اساس قانون نباید در سطح شهرها تردد کنند. علاوه بر این، 12 هزار اتوبوس در کشور در اختیار بخش خصوصی است و قرارداد 10 ساله آن ها با شهرداری‌ها تمام شده است. این در شرایطی است که در دستور العملی پیش‌بینی شده که بعد از اتمام قرارداد، باید ناوگان جدید به آن ها تحویل داده شود.

وی با اشاره به نشست هفته گذشته مسوولان دولت و شهرداری برای بررسی نحوه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: این جلسه با حضور آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، شهردار تهران، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نفت و وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره چگونگی کمک به توسعه حمل و نقل شهری با توجه به افزایش قیمت بنزین برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شد.

معاون وزیر کشور از پرداخت 6 هزار و 500 میلیارد تومان وام بلاعوض برای دوگانه سوز کردن 1.4 دهم میلیون دستگاه وانت خبر داد و افزود: در مصوبه دیگری قرار شد، در طرح جایگزین و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری چهار هزار دستگاه اتوبوس متوقف که نیاز به تعمیرات اساسی از سوی شهرداری‌های کشور دارند، نوسازی شوند.

جمالی‌نژاد گفت: همچنین قرار است بانک مرکزی سه هزار میلیارد تومان به صورت نقدی در قالب طرح دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سه قسط پرداخت کند. از این مبلغ، 50 درصد مختص اتوبوس‌های شهر تهران و 50 درصد باقی مانده برای سایر شهرهاست.

به گفته رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور؛ 2 هزار میلیارد تومان هم برای بازسازی اتوبوس‌ها اختصاص پیدا می‌کند که 50 درصد آن برای شهرداری تهران و 50 درصد دیگر مربوط به سایر کلانشهرها است. بخشی از مبلغ نیز به صورت وام بلاعوض و بخشی دیگر در قالب تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، این توضیح را هم داد که اعتبارات کمک به توسعه حمل و نقل عمومی که در نشست هفته گذشته تصویب شد، ربطی به درآمد دولت از افزایش قیمت بنزین ندارد و از محل دیگری این تسهیلات پرداخت می‌شود. ضمن اینکه تمام این مصوبات از همین امسال و به مدت یک سال اجرا می‌شود.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
ارسال به دوستان
سقوط بالگرد گشت ساحلی آمریکا مسی: فقط از صعود خوشحالم، مغزم کار نمی‌کند! دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت: امضای رسمی ترامپ پای نام خلیج فارس سند ایستادگی ایرانیان است ونس: در مذاکرات با ایران پیشرفت داشته‌ایم ۵ کشته و ده‌ها زخمی در حمله موشکی اوکراین به روسیه اژه ای: عفو بیش از ۸۰ هزار محکوم اغتشاشات؛ بازگشت ۵۸ هزار میلیارد به بیت‌المال گل‌گهر سیرجان در تورنمنت سه‌جانبه تعیین سهمیه آسیایی شرکت نمی‌کند تیراندازی در کانادا؛ یک افسر پلیس هدف قرار گرفت صهیونیست‌ها بیش از 11 هزار منزل لبنانی را ویران کردند تاریکخانه ساترا به روان جامعه آسیب می‌زند! سفر قالیباف و عراقچی به عمان آرژانتین۲-۰ اتریش/حتی یک دقیقه از آخرین رقص بهترین بازیکن تاریخ را از دست ندهید چرا بازی ایران بلژیک مساوی شد؟ فریب ظاهرشان را نخورید! پشت پرده تفاوت های شگفت انگیز سه غول دنیای خزندگان (+اینفوگرافیک) وزارت بهداشت لبنان: شمار قربانیان حملات اسرائیل از ۴ هزار نفر فراتر رفت