فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۶-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۰۴۲۸
انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۶-۰۱-۱۳۹۹

از تعطیلی کارکنان خبری نیست/ شیفت با مرخصی اضافی

از تعطیلی کارکنان خبری نیست/ شیفت با مرخصی اضافیبا وجود درخواست هایی که برای تعطیلی سازمان ها و اداره ها تا پایان فروردین ماه وجود داشت، تصمیم دولت این موضوع را تایید نکرد و در نهایت به شیفت شدن کارکنان و ایجاد شرایطی برای حضور حداقلی آن‌ها انجامید.

به گزارش ایسنا، در حدود یک ماه اخیر با شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا و ضرورت کاهش تردد و حضور در محیط های عمومی موضوع دورکاری و حضور حداقلی کارکنان نیز مطرح بود، از این رو سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه ای اعلام کرد ک سازمان ها می توانند بنا بر شرایطی که دارند نسبت به دورکاری کارکنان خود اقدام کنند.

در عین حال با تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا ساعت کاری ادارات و بانکها محدود شد و به ۸ تا ۱۳ کاهش یافت.

اما با شروع ایام نوروز و پیش بینی هایی که در مورد موج دیگری از کرونا وجود داشت، پیشنهادات و درخواست هایی مبنی بر تعطیلی سازمان ها و ادرات در این ایام و تا پایان نوروز مطرح شد تا همزمان با تعطیلی اصناف، کارکنان نیز در محل کار خود حضور نداشته باشند و رفت و آمد به حداقل برسد.

اما در نهایت آنچه که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری و به تایید رئیس جمهور رسید، نشان داد دولت فعلا برنامه ای برای تعطیلی کارکنان ندارد و به حضور حداقلی کارکنان اکتفا کرده است. این در حالی است که به دنبال جلسه روز گذشته ستاد ملی مدیریت کرونا، سازمان اداری و استخدامی بخشنامه ای صادر کرده است که در آن شرایط حضور کارکنان تا ۱۵ فروردین را مشخص کرده است.

بر این اساس قرار شده که با توجه به اینکه ارائه برخی خدمات ضروری است، در سازمان ها و دستگاه های اجرایی کارکنان به صورت شیفت حضور داشته باشند و حضور آنها حداقل باشد؛ به طوری که یک سوم سرکار حاضر شوند و دو سومد دیگر به دورکاری رفته و یا مرخصی بگیرند.

این در حالی است که مرخصی در این ایام برای کارکنان استحقاقی محسوب نمی شود.

با وجود پیگیری هایی که از سازمان اداری و استخدامی برای روشن شدن موضوع مرخصی ها انجام شد تا کنون توضیحی و پاسخ گویی در این رابطه وجود نداشته است ولی ظاهرا مرخصی ها به این نحو است که جزو ۳۰ روز مرخصی استحقاقی سالانه کارکنان محسوب نشده و جداگانه خواهد بود که بابت آن حقوق نیز پرداخت می شود.

اما در هر صورت این شرایط فعلا تا۱۵ فروردین برقرار است و در مورد ادامه وضعیت هنوز برنامه ای مشخص نیست، این در حالی است که با اعلام ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت دو هفته دوم فروردین با توجه به سفرهایی که انجام شده زمان پیک کرونا خواهد بود که می تواند خطرات زیادی را برای کارکنان به همراه داشته باشد.

از تعطیلی کارکنان خبری نیست/ شیفت با مرخصی اضافی

برچسب ها: تعطیلی ادارات
ارسال به دوستان
ایران ۰ - ۳ آمریکا/ طلسم باخت‌های تیم ملی والیبال شکسته نشد روز عاشورا در لرستان (عکس) ادعای نتانیاهو: ما هنوز وظایفی داریم که باید در ایران انجام شود/ از جنوب لبنان عقب‌نشینی نخواهیم کرد فرانسه چند راکتور هسته‌ای را از مدار خارج کرد شیخ نعیم قاسم: صبر ما معادلات را تغییر می‌دهد انگلیس ۳۸۰ میلیون دلار برای تامین سوخت هسته‌ای و کمک به اوکراین اختصاص می‌دهد نحوه ثبت اعتراض به احکام مستمری و دریافت غیرحضوری فیش حقوقی بازنشستگان تأمین اجتماعی هدف قرار گرفتن یک کشتی در جنوب شرق عمان وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده   از اتاقی ۹ متری تا باشگاهی برای رویاها؛ روایتی از 16 سالگی « کتابخانه روستایی فاطمه‌ها» معاون ترامپ: یادداشت تفاهم با ایران جلوی افزایش اختلاف ها را می گیرد رهبر انصارالله: حضور اسرائیل در سومالی‌لند را تحمل نمی‌کنیم پیام تسلیت و ابراز همدردی پزشکیان با دولت و ملت ونزوئلا در پی زلزله اخیر  مفقود شدن بیش از 21 هزار نفر در پی زلزله‌های ویرانگر ونزوئلا دمای هوا در استان بوشهر به مرز ۵۰ درجه رسید