۱۹ آبان ۱۴۰۳
به روز شده در: ۱۹ آبان ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۶
فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۱۸۲۰
تعداد نظرات: ۱۶۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۱۸۲۰
انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۶-۰۱-۱۳۹۹

90 دقیقه گفت‌وگو/ نظر شما در مورد سریال پایتخت 6

در اولین 90 دقیقه گفت‌وگوی سال 99 می‌خواهم در مورد سریال پایتخت با هم حرف بزنیم.

عصرایران- فصل ششم سریال پایتخت بدون پخش قسمت آخر که قرار است بعد از کرونا ساخته و به نمایش دربیاید، به پایان رسید. بر اساس آمار منتشر شده این سریال پربیننده ترین برنامه تلویزیون در روزهای نوروز بوده‌است.

برخی دیالوگ‌ها و رفتارهای این سریال ،حاشیه‌های زیادی را ایجاد کرد که واکنش‌های زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. یکی از مسائلی که بسیار حاشیه ساز شد، سانسور برخی دیالوگ‌ها و سکانس‌ها بود. سانسوری که به شدت صدای اعتراض سازندگان و بازیگران پایتخت را هم درآورد.

حالا در اولین 90 دقیقه گفت‌وگوی سال 99 می‌خواهم در مورد این سریال با هم حرف بزنیم.

90 دقیقه گفت‌وگو/ نظر شما در مورد سریال پایتخت 6

1-سریال پایتخت 6 چقدر رضایت شما را جلب کرد.

2-آیا این سریال در کاهش آلام کرونا موثر بوده است؟

3-چه نقدهایی به این سریال وارد است؟

4-خواستار ساخت فصل بعدی این سریال هستید؟

5-کدام نقش را بیشتر از دیگران در این سریال دوست دارید؟

6-به نظر شما در قسمت آخر این سریال چه اتفاق‌هایی می‌افتد؟

7-کدام فصل پایتخت را بیشتر از همه دوست دارید؟

زمان این گفت‌وگو 90 دقیقه است. از ساعت 11:00 تا 12:30، نظرات ثبت شده بعد از این ساعت منتشر نخواهد شد.

____________________

بیشتر بخوانید:

90 دقیقه گفت‌وگو/ تا به حال در جشنواره فجر فیلم دیده‌اید؟/ آخرین باری که در سینما فیلم دیدید کی بود و چه فیلمی؟

90 دقیقه گفت‌وگو/ برنامه عصر جدید را نگاه می‌کنید؟/ نظر شما درباره داوری‌ها این برنامه چیست؟

90 دقیقه گفت‌‎وگو/ برای دیدن فیلم و سریال از کدام امکان‌ استفاده می‌کنید؟ سینما / نمایش خانگی (DVD) / سایت‌های ارائه فیلم VOD (فیلیمو، نماوا و ...) و ...

برچسب ها: پایتخت ، سریال ، عید
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱۶۵
در انتظار بررسی: ۲۲۲
غیر قابل انتشار: ۶
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
92
263
با سلام. خوب نبود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
منم موافقم اولا دارای متنی بسیار ضعیف بود دوما برای بچه ها خیلی بد اموزی داشت مخصوصا نحوه رفتار بچه ها و طرز صحبت کردنشون با پدر و مادر
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
بنظرم نبود مرحوم خشایار الوند کاملا مشهود بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
سریال خوب نبود
فقدان داستان پردازی و تکرار بیش از حد و کلیشه پردازی و حرف های تکرادی . وتکراری شدن شخصیت ها به صورتی که می توانی قصه را خودت پیش پیش پیش بینی کنی.بعد حرف های انتقادی هم از زبان کسی مثل تنابنده قایل قبول مردم نیست...دیدن مردم هم از سریال روی خاطرات قبلی است وگرنه سریال تلخ و بی محتوا و آبکی بود وبهانه سانسور هم قابل قبول نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
231
108
عالی بود. بهترین لحظات دوران قرنطینه پایتخت بود
پاسخ ها
سیدمحمدعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
عالی نبود، اما برای سرگرمی خوب بود.
به نمایش درآوردن مناظر زیبای شمال در سریال، حس خوبی به بیننده میداد.
استفاده از لهجه زیبای مازنی و هنرمندی نقی و خانواده شان هم از دیگر نکات مثبت آن بود.
بکارگیری واژه "ای خدا" قشنگ بود، اما تکرار زیادش، خوب نبود.
دوقسمت آخر آن، جذابیت قسمتهای قبلی را نداشت.
پیامهای بازرگانی ابتدا و میان برنامه اش خیلی زیاد بود و تناسبی با مدت زمان سریال نداشت.
در کل ممنون از همه عوامل درگیر در تهیه این سریال.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
53
163
خندیدم اما دیالوگ ها با بزرگ ترها خوب نبود
امیدوارم دوباره بسازند.
نقی بهترین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
هر فیلمی که کمی خنده بر لب مردم بیاورد محکوم به سانسور و بایکوت است. فقط باید عزاداری و گریه داشته باشیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
بهانه سانسور کهنه شده
شما می دونی دادی برای تلویزیون برنامه می سازی اگه سانسور میشه پس ناشی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
سانسور بهانه نداشتن حرف تازه وتکراری بودن است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
28
156
سریالی که قرار بود با ۲ میلیارد ساخته بشه ولی در نهایت با بیست میلیارد تومان ساخته شده ، اینقدر آب بستن که حد و حساب نداره ، فقط به فکر خندوندن مخاطب
ارسلان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
34
203
از نظر گیرایی قصه نسبت به فصل های قبلی از جذابیت کمتری برخوردار بود و اینکه نقش بهتاش به علت بد آموزی ( بی احترامی به بزرگ) تر باید حذف بشه
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
28
147
هرچند معتقدم این فصل پایتخت نسبت به قسمتهای قبلی افت کرده بود ولی در این شرایط واقعا به ماندن مردم در خانه کمک کرد.
فصلهای 3و5 عالی بودند.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
18
139
فصل شش نسبت به فصلهای قبلی خیلی پر محتوا و کار شده نبود و خیلی سرسری ساخته شده بود و پایان بازش هم که دلیلی برای این مدعا بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
42
60
دختر ۷ ساله من مرتب بابت هر چیزی میگه رد دادم و من عصبانی پرخاش میکنم میخنده و وقتی سریال پخش میشه میگه ببین بابا چی گفت ؟ البته سریال را قرنطینه کرده بودم ولی خانواده میگن چی ببینیم حداقل رقص که حرام است می بینیم
پاسخ ها
نوید
| Netherlands |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
رقص که حرام است !!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
ناشناس ۱۱:۲۹ عزیزم اگه سواد دینی حداقلی داشتی می دونستی رقص حرامه و فقط رقص زن و شوهر برای همدیگه حرام نیست
نقی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
20
110
مجموعه پایتخت به عنوان یک مجموعه سرگرم کننده خوب بود. برخی صحبت ها و برخی صحنه ها باعث خنده مردم می شد. ولی در این مجموعه به ويژه در سری ششم به بزرگ ترها خیلی توهین می شد. این می تواند باعث بدآموزی شود. ضمنا بهتر است سری ششم پایتخت آخرین سری و حسن ختام باشد. ادامه پایتخت به صلاح نیست. چون می ترسم فیلم نامه کم بیاورند و سریال به قهقرا برود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
84
تو این قسمت نقش ارسطو کم رنگ شده. دیگه از دعواهای نقی و ارسطو خبری نیست. نقش بهتاش بیشتر. نقی هم در متن تمام کارها قرار گرفته. در مجموع وقتی هیچ سریال طنز قوی ساخته نمی شود و یا اجازه ساخت پیدا نمی کند یه کم قضاوت سخت میشه. در عین حال برخی از رفتارها و حرفهایی که در این سریال زده می شود جالب و خانوادگی نبود.
دانیال دارابیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
13
106
طنز فیلم کمتر از گذشته بود و چیزی که بیش از همه منو آزار داد نحوه صحبت بهتاش با دایی و مادرش بود که فوق العاده زشت هست و ترویج فرهنگ عدم احترام به بزرگترها هست / آخه کی مامانشو اینطوری با این لحن زشت و طلبکارانه با اسم کوچک صدا میزنه !
تحمل استرس مردم هم کم شده دلیلی نداشت ارسطو و بهبود آنقدر درگیر بشن و به ملت کرونایی استرس بدن میشد همه چیز شیرین تر باشه هرچند که زمان نگارش فیلم نامه و ضبط و ...کسی این شرایط پیش بینی نمیکرده
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
29
118
سبک فیلم بسیار تکراری، فیلمنامه بسیار ضعیف، پیوستگی داستان افتضاح، بازی ها سخیف
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
16
103
مثل قسمتهای قبل نبود
ناشناس
United States of America
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
50
52
کارشان بسیارخوب بود البته نه به خوبی فصل قبل،،،
دستشان درد نکنه،،،
متشکریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
32
102
بدترین سری از این مجموعه حیف از آن بودجه مزخرف بود
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
14
123
هرچند این سریال لحظاتی خنده بر لب ما آورد. اما در طول این سریال بدآموزی:؛ آب بستن؛ و تحقیر مخاطب هم کم نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
109
40
خیلی هم خوب بود ما که از تماشای ان لذت می بردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
معلومه قرنطینه خیلی بهتون فشار اورده
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
16
84
من نه ارزشیم نه معتقد ولی وقتی فیلمای بازیگرا از بزرگ تا کوچیک میبینم که بیرون از فیلم چه نوع زندگی دارن و توی فیلم چی به خورد مردم میدن حالم به هم میخوره از همشون.
امیر علایی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
10
98
سلام ضمن تشکر
قسمت های اول عالی بود ولی یواش یواش ضعیف تر و در نهایت غیر قابل تحمل شد .
جوری که در سه قسمت اول لحظه شماری میکردم که ببینم و در قسمت های آخر اصلا برام مهم نبود که این سریال ببینم یا نبینم و اگرم هم قسمت های پایانی را دیدم صرفا برای وقت تلف کردن بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
86
از نظر داستان قیلم نسبت به فصل های قبلی کیفیت پایین تری داشت و گیرایی نداشت، به نظرم در قسمت های آخرش هم یه سردگمی در فیلم ایجاد شده بود.
در کل فیلم هم هیچوقت مثل فصل های قبلی هدف مشخصی نداشتند و فقط روزمرگی چند نفر رو نشون می دادند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
7
69
در کل خوب نبود.نقش ارسطو که در سری های قبل کلیدی بود در این فصل خیلی حاشیه ای و ضعیف نبود.موضوع خاصی برای دنبال کردن وجود نداشت.هما خیلی عصبی بود.توهین به بزرگتر پررنگ شده بود.نویسنده ی دیگه ای غیر از عباسی وجود نداشت آیا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
نقش ارسطو ضعیف بود.اشتباه تایپی بود
ناشناس
Spain
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
14
78
افتضاح
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
16
17
با سلام
امسال رضایت بنده از سریال حدود ۷۰ درصد بود.فکر نمی کنم نقشی در کاهش آلام کرونا داشته است.یکی از نقدهای بنده عدم انسجام و یکپارچگی فیلم نامه از نقاط ضعف جدی این سریال در سال جاری بود.مانند سال های پیش هر قسمت سریال ادامه دهنده کامل بخش قبلی نبود و یک استقلال نسبی داشت.به داستان های مختلف سریال مانند سال های قبل به طور عمیق و کامل پرداخته نمی شد.نقش ارسطو کم رنگ تر شده بود.
حتما دوست دارم که قسمت های بعدی با انسجام بیشتری ساخته شود.
بنظرم بهترین بازی ها را نقی و بهتان و بهروز داشتند.
بنظرم در قسمت آخر از نقی رفع اتهام می شود.سر بهتان کلاغ می رود.بهبود سلامت می شود.ارسطو به عشق نمی رسه
همه ۵ فضل قبلی را دوست داشتم.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
83
فقدان مرحوم خشایار الوند کاملا مشخصه. داستان خیلی از هم گسیخته است. نقشهایی که در فصلهای قبل پخته شده بودند ، در این فصل نا پخته اند. بعنوان یک کمدی آبدار سطح پایین در شرایط قرنطینه خوب بود. ولی بعنوان یک مجموعه با سابقه نمره خوبی نمی گیرد.
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
57
26
من و خونواده م دوستش داشتیم
فصل 7 م رو بسازن
محسن تنابنده بهترین بود
هیچ کار بی عیبی وجود نداره پس این سریال هم بی عیب نبود ولی کم نقص بود
فصل 6 و 5 رو یبشتر دوست داشتم
احترام به بزرگتر رو بیشتر رعایت کنن فقط همین.
ناشناس
Spain
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
10
64
همین قسمت آخر رو به سه قسمت تقسیم کنید
یک قسمت حرف های نقی و بهبود بود 20 دقیقه
یک قسمت صحیبت های بهتاش و ارسطو با دلال 22 دقیقه
یک قسمت هم دور دور نقی با هما 18 دقیقه
عنی آب بستین همینه
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
26
79
این همه صحبت از دین میشه، این همه بودجه فرهنگی، این همه در نظام، صحبت از ایدئولوژی و مکتب میشه!. مگر نیست که نیکی به پدر و مادر در کنار توحید سفارش شده:
«لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»،[1] «وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»،[2] «أَلاَّ تُشْرِکُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»،[3] «وَ قَضى رَبُّکَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»،[4] «یا بُنَیَّ لا تُشْرِکْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْکَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ».[5]
مگر هدف رسیدن به توحید نیست.
راه رسیدن به آرامش درون و بهجت، احترام به والدین هست. بنده با 42 سال سن این مسیر رو رفتم، و عجب این احترام کراماتی داره که کل خلقت با مادیات یک طرف، و آثار و برکات این احترام که انسان رو به توحید میرسونه یک طرف.
خنده به چه قیمتی؟! حتی در سریال دوپینگ هم اوج بی احترامی مشاهده میشه به بزرگترها.
با این کار راه میان بر به رسیدن آرامش اصلی و اصیل بریده میشه.
فاعتبروا يا اولی الالباب .

[1] . سوره بقره، آیه 83.
[2] . سوره نساء، آیه 36.
[3] . سوره انعام، آیه 151.
[4] . سوره اسراء، آیه 23.
[5] . سوره نعمان، آیه 14،13
آیلین
United States of America
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
9
37
به نظرم نسبت به پایتخت یک تا پنج کمی سطح داستان و دیالوگ ها و رفتارها نا مناسب بود و در این شخصیت ها تحول زیادی در رفتار و منش نسبت به اون حالت ساده قبلی، حس میشد و البته کاملا به خاطر تغییر نویسنده، عادی است.
اما در کل تنها سریال سرگرم کننده برای ما در این روزهای سخت قرنطینه بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
19
35
سریال خوبی بود
دست سازندگانش درد نکند اما بدآموزی هایی هم داشت
مثل رفتارهای بهتاش با بزرگترها که اصلا با فرهنگ ما همخوانی نداره.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
68
بیشتر اپیزودیک بود
نبود خط داستانی
به جای سارا و نیکا اگر دو تا چوب خشک کاشته بودن تا الان نهال شده بودن وومیوه داده بودن
شخصیت قابل تعمیم بهروز
بی ادبی بسیار فاحش در همه سطوح
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
52
بعد از هم قسمت عوانل و بازیگران فیلم تو فضای مجازی سروصدا و راه میانداختند وای فیلمو سانسور کردن وای فیلمو تیکه پاره کردن در حالی که تو سری های قبلی از این خبرا نبود پس میشه نتیجه گیری میشه کرد که آشپز هم خودش فهمیده غذاش چی شده داره فضای انتقاد رو به طرف دیگه منجرف میکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
67
جای خالی مرحوم خشایار الوند نویسنده قسمت های قبلی قشنگ احساس می شد
نگين
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
48
به نظرم در مقايسه با قسمت هاي قبلي خيلي خيلي ضعف متن داشت. متن پيوسته نبود، بيشتر اپيزوديك به نظر ميومد و ظاهرا آقاي تنابنده مثل شخصيت نقي داخل سريال ميل زيادي به نابود كردن شخصيت ارسطو و مطرح كردن بيشتر خودش در فيلمنامه داشت. اصرار زياد به گنجوندن با ربط و بيربط همه معضلات اجتماعي و فرهنگي هم عذاب اور بود.
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
17
44
به نظر من اصلا خوب نبود ،سناریو نداشت
فقط لودگی بود و دربرابر سریال کامیون حرفی برای گفتن نداشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
15
34
شخصیت های پایتخت کاریزماتیک شده اند و حالا با خباثت تنابنده و خواب خرگوشی صدا و سیما ، بازی گرفتن هنجارهای دینی را دنبال نموده و لاجرم قبل نمایش در 19 فروردین از کنداکتور حذف میشود که البته میبایست پیش از این دچار بازبینی داستان میشد وای از دست ناظر کیفی ، مشاورین و ناظرین پخش که گویا در خوابند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
13
50
سلام
دوقلوها اصلا بازیگر نیستن و هیچ نقشی در بازی نداشتن.
بیشتر اعصاب خورد کن بود تا کمدی، احترام گذاشتن توی این فیلم نبود نه از بهروز نه تا نماینده مجلس.
دیگه پایتخت ۷ رو نسازن، مردم از روی ناچار این فیلم رو میبینین، هرفیلم طنزی بیارن استقبال میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
26
17
برای گذراندن وقت خوب بود. دقایقی را شاد بودیم و خندیدیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
9
53
به نسبت فصل های قبلی خیلی ضعیف تر بود ، بی احترامی ها به همه اعضائ خانواده در حد فاجعه بود . از رفتار زشت بهتاش و بهروز با رحمت تا رفتار نقی با نماینده .
همه درگیر سوء تفاهم بودند و نوع رفتارها طوری بود که کسی اجازه صحبت کردن به دیگری جهت رفع سوء تفاهم نمی داد
بعضی دیالوگ ها طولانی و تکراری و خسته کننده بود
کل کل کردن و بی احترامی بخش زیادی را به خودش اختصاص داده بود
میتونست خیلی قوی تر از این باشه
ناشناس
Germany
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
43
موضوع مشخصی نداشت و فقط بر دیالوگهای تند و رفتارهای افراطی کاراکترهای اصلی در یه سری اتفاقات بی اهمیت استوار شده بود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
10
51
بعد از پایان هر قسمت ارسطو سروصدا راه میانداخت آقا رقص ارسطو رو حذف کردن خط فیلم پاره رشد و...
فیلمی که با رقص بخواد خطش رو نشون بده معلومه سرنوشتش چیه در ثانی آقای ارسطو ما قسمت های قبلی از رقص شما به اندازه کافی لذت بردیم خوب میرقصید بسه دیگه و اینکه یک جای دیگه باز ارسطو گفته حرفهایی که ما میزنیم و سانسور شده همونهایی که تو تاکسی ها مردم 1000 بار تکرار میکنند
خب آقای بازیگر شما ثانیه ای چند میلیون نمیگیرد که حرفهایی که قبلا به صورت رایگان گفته شده و شنیده شده بهش خندیده شده دوباره تکرار کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
6
36
نسبت به فصل های قبلی خیلی ضعیف بود و بنوعی تکرار همان حرکات و نمایش های فبلی بود در موضوعات دیگر. مثلاً در فصل قبل هما به سنروم خنده مبتلا بود این فصل محبوب به سنروم لرزش دست و بقیه صحنه ها بنوعی تکراری بودند.
ناشناس
Germany
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
45
چند قسمتش رو نتونستم ببینم.
اما شبهای بعد اصلا حس نکردم که چیزی رو از دست دادم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
من همه رو دیدم آخرش فهمیدم چیز با ارزرشی رو از دست دادم
وقتم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
44
با سلام و ارزوی سلامتی برای همه انسان ها؛نسبت به سال های گذشته خیلی افت کرده بود در کل انتظار ما بیشتر بود
حمید هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
13
14
با سلام و ادب

ضمن تشکر از همه عوامل به ویژه بازکنان خوب این سریال
پراکندگی موضوع در این سرس بسیار مشهود بود و اصلا موضوع یکنواختی بهش پرداخته نشده
در این شرایط فعلی خوب بود
ادامه داشته باشه
قسمت اول بهتر از همه بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
7
32
به عنوان یه مازندرانی وقتی حرف زدنشون رو میدیدم با اون لهجه ی غیر شمالیه مصنوعی (البته به جز فهیمه و تقریبا نقی) واقعا حالم بد میشد، هیچ چیزی از فرهنگ مازندران توش نبود نه آبگوشت خوریشون تو پیک نیک نه باقالی قاتوق (که غذای گیلانیه)خوردن رو سنگ قبر بهبود(دیالوگ ارسطو) و نه خیلی چیزهای دیگه واثعا حالم.و بد میکرد فقط تنها چیزش موسیقیش بود که همخوانی داشت با فرهنگ مازندران
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
25
در این که سرگرم کننده ترین بخش تعطیلات نوروزی - کرونایی همین سریال پایتحت بود هیچ شکی نیست. ولی نقدی هم که به آن وارد است ضعف مشهود داستان است. این سریال برخلاف قسمت های قبلی خط داستان منسجمی ندارد و فقط بر تکه کلام ها و بازی قوی بازیگرانش تکیه کرده است. یعنی یکسری خرده داستان به هم چسبانده شده تا در کنار اجرای بی نظیر بازیگران مردم را بخنداند.
این ضعف شاید به این دلیل است که این خانواده دیگر کشش قرار گرفتن در موقعیت های مختلف را ندارد.
به نظرم بهتر است این سریال در اوج خداحافظی کند.
با تشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
35
نظر دادن درجایی معنی پیدا میکنه که بتونی اون رو با چیزی در حد و اندازه خودش مقایسه کنی و بگی به نسبت مدل ذهنی شما خوب بود یا بد مثلا اگر سریالی بهتر از پایتخت یا ضعیف تر از اون رو در این ایام تماشا کرده باشی میتونی بگی سریال پایتخت به نسبت اون سریالی که دیدی بهتر بود یا بدتر اما کلا اگر پایتخت با خودش مقایسه بشه باید در یک کلام بگم هجو کامل
یک روایت کلیشه ای بدون قصه مشخص و شخصیت پردازی هول هولکی و ضعیف بازیگران (توجه داشته باشید که 5 قسمت قبل از این برای ذهن مخاطب شخصیت ها معرفی شده اند ) و کلیشه مثلث های عشقی با دیالوگ های تکراری از جوک ها و داستان های شبکه های اجتماعی
رویکرد خندادن مخاطب به هر طریق با استفاده از تحقیر و توهین به همدیگه که این یکی اینقدر آش رو شور کرده که صدای طرفدارای جدی سریال هم دراومده
نشان دادن رفتار جوان ها و نسل جدید به بدترین شکل ممکن که به نوعی به جای نشان دادن عیوب رفتاری، به نوعی این شکل از رفتار با جامعه و بزرگتر ها رو توجیه کرده !
در کل فقط برای اینکه در ایام قرنطینه بتونی وقت بگذرونی البته اگر کار دیگه ای نداشته باشی انجام بدی و سریال خوب هم دم دستت نباشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
36
برای وقت تلف کردن بد نبود
حیف پول که خرج این سریال شده
ناشناس
New Zealand
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
36
نسبت به سری های قبلی ضعیف بود. اضافه شدن بهبود هیچ جذابیتی به سریال اضافه نکرده بود و نقش جا نیافتاده بود. حضور رحمت بسیار جذابتر از بهبود بود.
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
17
به نظر من جذابیت پایتخت به نمایش روابط ساده مردمه اگر نه قصه کلی ایراد داشت. کلی اتفاق فقط افتاد و نیمه کاره رها شده که در یک قسمت قابل جمع کردن نیست از اخبار گفتن هما بگیرید تا مواد پخش کردن ارسطو البته میشه با فرمول قدیمیه بهش آب ببند یه دفعه سر و تهش رو جمع کن حلش کرد‌.
به هر حال جذابیت پایتخت نمایش آدم های واقعی و معمولیه آدم های عادی که در مقابل سریال هایی که یه عده پولدار یا یه عده با رفتار خاص میریزن توش و هم میزنن البته بهتره مقایسه کنین با سریالهایی مثل دل و مانکن و لیسانسه ها با تفاوت گویش همه ما امثال نقی و ارسطو و هما و ... تو زندگیمون دیدیم ولی شخصیت های سریال های دیگه یا فقط برای جذابیت بصری درست شدن یا خیلی غلو شدن
البته همکاری سیروس مقدم با تقوایی تو دایی جان ناپلئون تو این قضیه تاثیر داشته
علیرضا ش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
11
8
به نظر من هم سریال خوبی بود اما متن و محتوا ان کمی ضعیف تر از گذشته بود که البته من باز هم نسبت به سریال و برنامه های دیگر سیما ترجیح می دهم سریال پایتخت رو همچنان ببینم و منتظر باقی قسمت ها و سری های این سریال باشم. نباید از حق گذشت که این سریال 5 سری خیلی خوب داشته و نمی شه با کمی قصور در سری آخر کل ان را زیر سوال برد.
در خصوص دیالوگ ها با بزرگتر ها هم که بعضی از دوستان اشاره کردند متاسفانه ضعف از جای دیگری است که هنوز بعد از 40 سال نمی دانیم چه چیزی را باید سانسور کرد و مخالف ارزش های ماست و چه چیزی نباید سانسور شود ، وقتی رقص محلی یک مرد سانسور شود و وقتی نقد های اجتماعی و اقتصادی جامعه سانسور شود ، طبیعتا یک سری دیالوگ و حرکات باقی می ماند ، مگر یک سریال خانوادگی و اجتماعی چه چیز دیگری میتواند داشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
18
اگه فیلمه فقط 5درصد مورد تائید بود آقایان خدیر و محمدی و داننده و مابقی دوستان همینطور مقاله و مطلب در موردش ردیف میکردند وقتی صدایی از دوستان در نیومده میشه به عمق فاجعه پی برد
شهرام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
20
30درصد موافقم
البته با توجه به برنامه های سیما در دوران قرنطینه راهی جز دیدن نبود
سناریو و دیالوگ ها بسیار ضعیف شده بود
بهمین دلیل چاره جز ظنز لودگری نبود!
اگر قرار باشد اینگونه ساخته شود بهتر است پایان یابد
یزی جز دروغگویی بزرگترها و بی ادبی کوچکترها دیده نشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
29
نسبت به پایتخت 5 که فوق العاده بود این قسمت ضعیف کار شده بود. خدا مرحوم الوند رو بیامرزه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
8
17
بد بود ولی شنیدی لنگه کفش در بیابان غنیمت است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
این فیلمه همون یه لنگه کفشم ازمون گرفته بود
رضا
| - |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
حیف از بیت المال که اینگونه حرام میشه ، آقای علی اصغری فردای قیامت باید جواب پس بدی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
23
یک ضرب المثل قدیمی هست که میگه حنا که تو عروسی اضافه میاد به در و دیوار میمالن
دقیقا مثال این فیلمه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
27
اصلا خوب نبود و واقعا حیف وقت مردم و پولی که بابت این سریال خرج شده!
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
9
15
1-سریال پایتخت 6 چقدر رضایت شما را جلب کرد.
خوب بود

2-آیا این سریال در کاهش آلام کرونا موثر بوده است؟
بله برای لحاظتی هم که شده کرونا را فراموش میکردیم

3-چه نقدهایی به این سریال وارد است؟
داستان سریال سروته نداشت و همینجوری سرهم شده بود

4-خواستار ساخت فصل بعدی این سریال هستید؟
بله

5-کدام نقش را بیشتر از دیگران در این سریال دوست دارید؟
ارسطو

6-به نظر شما در قسمت آخر این سریال چه اتفاق‌هایی می‌افتد؟
مثل بقیه سریال های ایرانی اتفاق های خوب پیش میاد، ازدواج و ...

7-کدام فصل پایتخت را بیشتر از همه دوست دارید؟
فصل 5
بهرور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
27
سلام تشکر از عصر ایران به خاطر این نظر سنجی

حقیقتا امسال پایتخت خیلی از محور اصلی خود یعنی خانواده فاصله گرفته بود
با توجه به مخاطب فراوان این سریال در رده های سنی مختلف ابراز فراوان بی ادبی و رعایت نکردن حرمت بزرگتر و کلا محاورات غیر مودبانه ارزش پایتخت را کاهش داد
بیشتر از تاسف برای خانم غفوری و آقایان مقدم و تنابنده برای ارائه یک کار صرفا درآمدزا باید برای صدا و سیما متاسف بود که گرفتاری مالی خود را به بهای درآمدزایی از آگهی های طولانی پیش و میان پایتختی مجوز ساخت و پخش پایتخت کرده است
واقعا زمان جمع کردن پایتخت فرا رسیده
ولی می شد فرا نرسد
ناشناس
United States of America
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
11
13
تا حالا این سریال رو ندیده ام. شاد باشید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
23
4
بنظربنده خوب صحبت کردنشان هم خوب بوده هم آموزنده هم خندار اگر آزاد باشن بهتر ازاین هم می توانند بازی کنند همه خوب نقی بهتر تر بود بازهم ادامه بدهند بیننده زیاد خواهد داشت
م.ا
Syrian Arab Republic
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
7
15
با سلام و احترام
یک برنامهذتلویزیونی خوب به خاطر مخاطبین گسترده اش باید باید دارای هدف خاصی بوده و لزوما تنها برای پر کردن وقت مردم به هرقیمتی نباید تهیه گردد .
اگر تهیه کنندگان سریال فوق هدفشان جذب حد اکثری مخاطب عامه پسند پوپولیست و به تبع آن در آمد زائی از طریق آگهیهای تلویزیونی به قیمت نابودی اخلاق و الگوگذاری بسیار بد برای بچه ها و خانواده ها و حمله مستقیم به ارکان ارزشهای اجتماعی جامعه از جمله ادب و کمال و تحصیل و احترام به بزرگترها و... بود که صدر در صد به هدفشان رسیده اند .
واقعاً متأ سفم برای مدیریت صدا و سیما ( که به ادعای ریاست آن دارن جامعه رو اداره می کنند) و برای کشورم به خاطر پخش چنین برنامه های تلویزیونی ، بایدجنبه های بسیار منفی و ویرانگر سریال فوق بر روی ارکان اجتماعی را، جامعه شناسان تحلیل و اعلام کنند .
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
10
13
- سریال شاد و مفرحی بود .
- نداشتن فیلم نامه قوی، نبود شادروان الوند را میشد حس کرد.
- دیالوگهای فهیمه خانم در مقابل ارسطو که نقش پررنگی میتونست داشته باشه بسیار کمتر بود.
- بطور کلی بیشترین گفتار به آقای تنابنده اختصاص داشت .
- در دو قسمت انتهایی پایتخت 6، انگار که آب بسته بودند به مجموعه
ولی در مجموع دست مریزاد میگم به عوامل سازنده مجموعه. ممنون که شادابمون کردین و توی این روزهای کرونایی خنده بر لبامون جاری کردید.
تاشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
27
قسمتهلی اول سریال جذاب بود ولی با آمدن بهبود دیگه جذابیتی نداشت نقش نقی و فهیمه و ارسطو خیلی طبیعی و جذاب بود مخصوصا فهیمه خیلی نقششو طبیعی بازی کرده بود
سارا و نیکا هم اگه نبودن بهتر بود چون نقششون خیلی کمرنگه
چون دخترها در ایران رابطه نزدیکی با پدرشون دارند ولی نقی فقط به هما خیلی توجه داره و اصلا جذاب نبود این توجه مصنوعی
ادامه سریال هم که دیگه معلومه چی‌ میشه اصلا ادامه نداشته باشه اتفاق خاصی نمیفته چون موضوعی برای اتفاق افتادن نداره
در کل خیلی فیلمنامه ضعیفی داشت
از شخصیت بهتاش هم اصلا خوشم نیومد اگه تو فیلم نبود بهتر بود
اکبر ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
17
به نظرم زیاد زحمت کشیده بودند ولی به دلیل فقدان خشایار الوند که نویسنده ی زبردستی بود فیلمنامه ضعیف شده بود و شیوع کرونا هم باعث شده بود که از وسط سریال به بعد یه جوری بخواهن سر و تهش را هم بیاورند در مجموع از 5 سری قبلی خیلی ضعیف تر بود و تبلیغ تجمل گرایی و بی اخلاقی و دروغگویی توش زیاد بود به غیر از نقش بهبود که از همه انسان تر بود ...
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
4
با سلام
چندین بار به شما پیشنهاد دادم که در مورد مسایل روز همین طور گفت و گوهای زنده رو برگزار کنید مثلا در مورد کرونا و سیاست های دولت و رفتار مردم
اعلام کنید فردا از ساعت 12 تا 2 تا همه بتواندد نظرات خود رابیان کرده و نظرات دیگران را بدون توهین و تمسخر نقد کنند.
موفق باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
23
فیلمنامه خیلی خیلی ضعیف بود. برنامه هدف نداشت . در یک سریال هدف مشخصی برای مخاطب ، بجز خنداندن ، باید باشد که مخاطب را جذب کند. بنظر می رسد فیلمی ساخته شده در قالب نقش قبلی بازیگران و با همان ریتم قبلی.
بد آموزی ها فراوان بود. از توزیع مواد، عادی کردن زندانی بودن، شکستن قبح ازدواج با پیشنهادی ساختار شکنانه ، مکالمه های بی ارزش کوچکترها با بزرگترها، پایین آوردن جایگاه سایسیون و خیلی چیزهای دیگر.
همینجا باید تمام می شد. که شد. ادامه ندهید آقای مقدم
نوید
Netherlands
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
12
از دست اندرکاران سریال سپاسگزارم ولی فیلمنامه می تونست خیلی قوی تر از این باشه ، بنظرم اگر از نویسندگان مسلط تری مثل امیر مهدی ژوله یا برادران قاسم خانی استفاده می شد خیلی جذاب تر از آب در می اومد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
24
به نظر من جالب نبود درسته باعث خنده می شد ولی نوع نقشی که برای بازیگرا در نظر گرفته بودن مناسب نبود اینکه ارسطو یه قاچاقچی مواد مخدر باشه یا دیالوگه زشت بهتاش تاثیر خوبی رو من نمی زاشت
کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
20
سلام نسبت به سایر قسمتهای افت محتوای مشهودی داشت لودگی و بی اخلاقی موج میزد. شخصیت سالم در سریال نبود و صداقت و سلامت اخلاقی بازیگران در سریال خبری خبری نبود همه به نوعی سر هم کلاه میخواستند بذارند بی احترامی به بزرگتر که خبری نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
11
از این که فرصتی هست که خانواده دورهم جمع بشن و سریال رو ببینن خوب بود ولی شخصیت پردازی مناسبی نداشت، مشکل اساسی این که طنز رو فقط در بگو مگو ها قرار دادن، برخورد خانواده با بچه های نوجوان اصلا مناسب نبود از بچه کوچیک تا آدم بزرگ همه می خوان همدیگه ذو بپیچونن، نکته آموزنده برای مهارت های زندگی مشترک نداشت، مادر و پدر به بچه ها همش تشر می زنن و در مقابل بچه ها هم یواشکی کار خودشون رو می کنن
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
8
25
با سلام
من به عنوان یک مازندرانی واقعا از این سریال خجالت زده شدم به دلایل زیر :
- هیچ جای مازندران بی احترامی به بزرگتر جا ندارد.
- ادب در مازندران ایجاب نمی کند که پدر ، مادر ، دایی و .. را به اسم کوچک صدا بزنند.
- از لهجه نگم که اصلا مازندرانی نبود !!!
- من تا حال کسی را در مازندران با این طرز لباس پوشیدن و سرو وضع ندیدم و قطعا هم نخواهم دید.
- مازندرانی یعنی خاکی و مهمان نواز و غریب نواز و هیچ وقت به این صورت مجلسی آدم و .. فخر نمی فروشند و پز نمی دهند.
- کاش کارگردان کمی به شعور مردم احترام می گذاشت و حداقل جاده ها رو درست و واقعی انتخاب می کرد و الله نقی نمی دونم از کدام جاده و چگونه می خواست به تهران برسه تو اون راه .
و در آخر جنبه مازنی اونقدر بالا هست که مثل بعضی قومها بیرون نریزد و خونریزی راه نیندازد و روزی به نام خودش نکند ولی این دلیل نمی شود که همیشه سکوت کند و ....
به امید روزی که همه نه فقط کارگردان و .. همه در هرجایی که هستیم قبل از کاری یه تحقیق می کردیم و بعد با دانش کافی دست به اقدام سنجیده در زمان کافی می زدیم.
با تشکر
یک ایرانی
میرحسین موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
16
1-سریال پایتخت 6 چقدر رضایت شما را جلب کرد؟
نمره 4 از 10

2-آیا این سریال در کاهش آلام کرونا موثر بوده است؟
تا حدودی- صرفا برای هدر دادن وقت مناسب بود

3-چه نقدهایی به این سریال وارد است؟
فاقد محتوای آموزنده برای خود و اعضای خانواده

4-خواستار ساخت فصل بعدی این سریال هستید؟
خیر- به نظرم سازندگان برنامه باید برای ایجاد تصویر مثبت این سریال در اذهان عمومی از ساخت مجدد آن خوددداری کنند و به تولید ایده های جدیدی بپردازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
احسنت کوتاه جامع مختصر ومفید
حمید-گرگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
6
11
بهترین برنامه تلویزیون بودامانسبت به قسمت های قبلی پیشرفتی نداشت.زیاد شاد نبود .فضای واقعی خانواده ی ایرانی را (تقریبا")نشان میداد بر خلاف برخی از سریالهای صداوسیما وبیشتر سریالهای خانگی.(برای من که شمالی ام )تمام بازیگران بجز خانم رامین فرنقش خود را عالی وواقعی بازی کردند اما خانم نسرین نصرتی(فهیمه)ومحسن تنابنده(نقی)عالی بودن.دوست دارم باز هم ساخته شود با همین بازیگران اما درشبکه خانگی(vod)اصلا"هم توهینی به فرهنگ مردم مازندران و شمال نبود.بعضی ها خود بزرگ بین هستن و دوست دارن فقط از (قوم و قبیله)خودتعریف بشه.بعضی (اقوام) هم بسار بی ظرفیتن.رفتار بهتاش هم متاسفانه در برخی از جوانها عمومیت داره و واقعیتیست
انصاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
6
10
عدم پیوستگی در داستان
تضعیف کلمه خانواده
البته برخی صحبت های حاجی خوب بود
انصاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
5
عدم پیوستگی در داستان
تضعیف کلمه خانواده
البته برخی صحبت های حاجی خوب بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
22
من تنها چیزی که نظرم رو جلب کرد مانور فوق العاده عصر ایران روی سانسورهای ثانیه ای پایتخت بود

یعنی کسی که خودش استاد سانسور نظرات نمی فهمه که بعضی چیزها رو نمیشه پخش کرد؟؟؟؟؟

پناه می برم به خدا از تناقض و نفاق
عمران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
15
سلام- ادبیات لودگی با طنز متفاوت است! خواسته همه چیز را به چالش بکشه از در آمد فوتبالیست ها تا سوء استفاده از موقعیت وابستگی به نماینده و...حتی اهدای عضو به تمسخر گرفته مواد مخدر و راه پولدار شدن را بتصویر می کشد و به امر حسنه ازدواج زنان بیوه و... هم بدر سی نپرداخته...در مجموع فیلم عامه پسندی است.برخی دیاولگ ها خنده دار بود ولی بدلیل رعایت ادب بزرگان از امتیاز منفی برخوردار است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
13
این سریال بطور کلی نسبت به بقیه برنامه های تلویزیون ایران خیلی خوبه و جزء بهترین هاست. اما این قسمت نسبت به سری های قبلی خودش تفاوت زیادی داره. خشونت در این سری خیلی زیاده. من اصلاً فکر نمی کردم به بحث قاچاق مواد مخدر به این شیوه وارد بشه. سیلی زدن اصلاً خنده نداره ولی تو این سریال خیلی زیاده. دروغ گویی زیاده. ماجراسازی خیلی زیاده. مرتب از این ماجرا به یه ماجرای دیگه.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
9
با سلام برنامه های تلوزیون تو این روزها کاملاً مزخرف بود از بس کانالها رو بلا پایین کردم پوکیدم بجز چند برنامه مستند شبکه مستند و تعدادی فیلم
این روزا صدا و سیما باید برا بالابردن روحیه مردمی که بلاجبار خانه نشین شده اند برنامه های شادی داشته باشه ولی متاسفانه ....
این سریالم از رو ناچاری نگاه می کردم و بهتر از بقیه برنامه ها بود
ناشناس
Germany
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
8
19
این دفعه سریال پایتخت حواشی زیادی ایجادکرده،اون ازکپی برداری ازیک فیلم ضدارزشی قبل انقلاب وبعدتوهین به مراسم حج درقالب طنز،توهین به بزرگترها،روابط عادی بانامحرم ...باورکنیدبعضی ازجاهارونمیشددیدکلادراین فیلم چیزی به عنوان حیاوجودنداشت.به عنوان یک مازندرانی واقعامتاسفم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
21
سلام
فصل 6 پایان عمر این ژانرِ تلویزونی بود....
از طنز خارج شد.در سیاست هم بی محتوا بود.....
دیالوگها کشدار و فرساینده و خارج از تحمل بود....
بهترین حالت همان فصل اول بود که یک ذائقه کاملا خانوادگی و ایرانی داشت.....
در فصل 6 نه تنها هیچ آرامشی برای روزگار کرونایی نبود بلکه مردم عمومآ براساس انتظارات پیشین در انتظار تماشای لحظاتی شاد بودند که این نیز محقق نشد.....
سریالها در کشور ما وقتی کِش پیدا میکنند از محتوا تهی میشوند و کسالت آورند......
اما یک مقایسه اکنون در راه است و آن سریال ن خ است که حتما با هنرنمایی سعید آقا خانی انتظارات را برآورده میکند چون مردم ما ذاتآ طالب طنز عامه پسندند.....
در قسمت پایانی پایتخت هم همه چیز گل و بلبل و خوشبختی و آرامش خواهد بود مطابق معمول.....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
19
با پخش هر قسمت از سریال فقط فقدان نویسنده مرحوم خشایار الوند بود که کاملا احساس می‌شد.روحشان شاد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
15
ضعف داستان و شخصیت پردازی تو این سری کاملا مشهود بود و متاسفانه پر بود از پرخاش های ریز و درشت شخصیت های فیلم به همدیگه .
هومن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
7
6
1-سریال پایتخت 6 شايد بخشي از واقعيت رفتار جوان تر ها با والدين نشان باشد كه از دور زننده و زشت است ولي در جريان مي باشد.
2-سریال در کاهش آلام کرونا موثر بوده چون خنده بر هر درد بي درمان هم دواست.
3-مثل هر سريالي نقدهايي دارد با احترام به نظارت همه به نظرم كاش كمتر بحث مواد مخدر مطرح ميشد. كاش روابط صميمي تر بود و طنز اجتماعي بيشتر ميشد. كاش احترام به والدين بيشتر آموزش داده ميشد و مهمترين نقد => يك پدر اسير يك پدر دور از خانواده ولي با مسئوليت هرگز سن و تاريخ تولد پسر خود را فراموش نمي كند كاش بهتاش اين جمله كه ميدوني من چند سالمه را نمي گفت چون طنز تلخ هم ندارد.
4-خواستار ساخت فصل بعدی این سریال نيستم چون ظرفيت طنز در ايران بسيار زياد است بازيگران بهتر كارگردان هاي ماهر تر و نويسندگان خبره تر وجود دارند كه با همكاري با پايتخت 7 مي توان خيلي مجموعه هاي بهتر و شادتري بسازند ولي آيا ما به دنبال شادي هستيم؟
5-همه دوست داشتي هستند
6-در قسمت آخر این سریال همه چيز خوب و خوش بايد باش كه اگر نباشد طنز تلخي خواهيم داشت.
7-همه فصل ها خوب بودند .
تشكر از زحمات و اميد به ساخت مجموعه هاي شادتر هدفمندتر و با برنامه تر با استفاده از ظرفيت موجود افراد با سابقه و توليد طنز براي آينده بهتر
سیدحسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
13
گر کرونا نبود قطعا انتقادات از این سریال به مراتب بیشتر بود. خیلی در هم ریخته و بدون داستان مشخصی بود.
ali
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
17
در مقایسه با برنامه های دیگر تلویزیون خوب بود. فقط چند مورد به نظرم ضعف داشت:
1- کیفیت دیالوگ ها افت بسیار محسوسی نسبت به گذشته داشت که فکر کنم فقدان زنده یاد خشایار الوند کاملا" محسوس بود.
2-در 15 قسمت سریال سارا و نیکا فکر کنم 15 جمله دیالوگ نداشتند و در واقع سیاهی لشگر سریال بودند.
3- ریتم کند سریال به خصوص در مورد آمدن بهبود که حدود 4 قسمت را به خود اختصاص داد.
4. تکرار مکرر بعضی لوکیشن ها و جملات طوریکه بیننده را دلزده می کرد مثلا" پس از بازگشت بهبود مقایسه وضعیت حاضر با 5 سال سال پیش ده ها مورد به عناوین مختلف مطرح شد.
5.نحوه ارتباط بهتاش با بزرگترهای فامیل به خصوص با مادرش و بعد با پدرش با شرایط رایج خانواده های ایرانی فاصله دارد.
سید مرتضوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
14
این قسمت پر شده بود از فرهنگ غیر ایرانی و غیر عرفی
رفتار ناشایست بهتاش
تبلیغ فروش مواد مخدر به عنوان شغل اگه چاره ای نبود!!!
ازهم پاشیدگی خانوادگی خانوادگی تحت عنوان عدم مفاهمه نسلها
و صدها مورد اینچنینی

جای جای فیلمنامه نویس مرحوم 5 قسمت قبل به شدت پررنگ بود. روحش شاد
مجید
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
6
7
به جز قسمت اخرش واقعا خوب بودش
اصلا قسمت اخر ی جوری بود انگار دست برده باشن تو فیلم نامه
بابک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
13
1. بر خلاف فصول قبلی این سریال، فصل 6 فاقد داستان محوری بود.
2. شوخی ها بیشتر در سطح دیالوگ و مکالمه قرار گرفته بودند که از قضا خوب هم از آب درنیامدند.
3. تدوین کار بسیار ضعیف بود و بیشتر زمان سریال به ارائه لانگ شات های بیهوده از طبیعت اختصاص یافته بود. 4. شعاری بودن بسیاری از دیالوگ ها همانند فصل 5 ادامه یافت (به نظر می رسد این امر به دلیل سرمایه گذار کار است.) مشکل اصلی در مثلاً نقدهای گل درشت از دولت هاست که دست کم برای بنده اصلاً جالب نبودند و بیشتر از جذابیت، ضدیت ایجاد می کرد.
5. بازی بازیگران در اکثر پلان ها مناسب و به اندازه بود، هرچند نقش بهبود اصلاً خوب در نیامد و نقش بهتاش هم در پلان هایی اگزجره بود (ممکن است این هم به خاطر ضعف در تدوین باشد.)
6. موسیقی کار مثل قبل خوب و درخور بود.
7. در مجموع، کار بیشترین ضربه را به دلیل فقدان داستان خورد. بعد از آن هم تدوین بزرگترین مشکل این سری بود.
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
13
سلام
بنظرم فصل های قبل خصوصا 5 خیلی بهتر آموزنده و خنده دار بود
خدا رحمت کنه همشهرمون مرحوم الوند را که جای خالی ایشون کاملا مشهود بود
این نویسنده جدید بسیار ضعیف کار کرده بود و بجز بی ادبی و شکستن حرمت ها و توهین و دروغ و بی بند باری چیزی تو ذهنش نبود
ای کاش مثل گذشته و با همان قوت میساختن و در کل مردم چاره ای نداشتن جز دیدن این سریال
ضمنا بجز نقی مابقی نقش هاشون منفی شده بود و دروغ و پنهان کاری و هیز بازی .... را ترویج میکردن
برای نویسنده متاسفم که با افکار مبتذلش این سریالو خراب کرد
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
16
مهران مدیری هم فیلم طنز می سازه اینا هم فیلم می سازن.. غیر از لودگی و اراجیف چی داشت پایتخت؟؟؟؟ از آقای تنابنده خواهش میکنم طبق قولی که دی ماه 98 دادن با تلویزیون خداحافظی کنند . پایتخت 6 هدفش چی بود؟ پایانش چی شد؟ دنبال چی بود؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
8
9
سلام
با اینکه سریال خوبی ،بود و ما دیدیدم و لذت بردیم و منتظر فصل هفتم هم هستیم،ولی واقعا نیازی به این همه بی احترامی شخصیت بهتاش به بزرگترا نبود،و توی ذوق میزد،همچنین صمیمیت ها بین همشون کمرنگ شده بود،دو ویژگی که پایتخت رو محبوب کرده بود،احترام به بزرگترا ،مثل صحنه ای از پایتخت 2 که نفی خودشو به روی زمین میکشوند تا ماشینی که باباپنجعلی توش بود را بگیره یا خیلی از صحنه های دیگه که احترام به پدر و مادر کاملا داخلش نمایان بود.درود بر همت و حمیت کسانی که برای خندادن مردم وطنم همه سعی و تلاش خودشون رو میکنن.و امیدوارم کنار کسانی باشین که حال دلتون باهاشون خوش باشه.لبتون پر از خنده
حسین عبدالهی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
8
9
به نظرم،باید نقش بهروز به عنوان پدیده ی این سری،پررنگ تر میشد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
14
اکثر شخصیت های سریال منفی و رفتار نادرست داشتند.
نقی - ارسطو- بهتاش - بهروز-تقی- رحمان و رحیم - رحمت و ... و تنها شخصیت خوب سریال هما بود . در کل به نظر من به صورت نامحسوس بد آموزی داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
اتفاقاً یک نکته منفی بزرگ سریال همینجا است. هما (که البته به دلیل ناتوانی در بازیگری نمی‌تواند مثل بقیه بازی و صحبت کند) تنها شخصیت عادی سریال است که تهرانی است و بقیه شهرستانی‌ها نادان و بدرفتار هستند.
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
13
نسبت به سری‌های قبلی ضعیف‌تر بود به ویژه در داستان. با این وجود مخاطب خود را داشت.
چیزی که من را خیلی اذیت می‌کرد، رفتار بهتاش بود. عصبی می‌شدم وقتی بدیهی ترین احترام‌ها رو هم می‌شکست ...
نیما
Netherlands
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
3
سلام به شما
پایتخت 6 تا 10 یا 11 قسمت خوب بود و هیجانی داشت اما به ناگهان انگار که بایستی سریال رو تموم میکردند ضعیف شد شاید به خاطر شروع بیماری کرونا بود که مجبور به اینکار بودند.
بدآموزیهایی که در بالا گفته شد درست است اما حتما" بازتاب جامعه هست که آورده میشود، در واقع تا رفتار زشتی نباشد رفتار مناسب دیده نمیشود. شاید در قسمت آخر که وعده آن بعد از اتمام کرونا داده شد اینها همه نمود پیدا کند.
واقعا" نشان دادن گل و بلبل در سریالها دور از واقعیت هست و برای کسانی که نامناسب رفتار میکنند باید درس گرفته شود. در هر سکانس که کج رفتاری از بهتاش یا بهروز میدیدم به سرعت غم و اندوه در خانواده آنان نمایان میشد یا اگر نقی به دخترهایش فقط دستور میداد و از آنها کار میشکید ناخودآگاه سوال میشد که چقدر از این بجه ها کار میشکه، یا دروغهایی که به هم میگفتن باز سوال برانگیز میشد که این همه دروغ بالاخره یه روزی برملا میشه. در واقع برای ما بینندگان باید سوال برانگیز بشه تا انجام ندهیم، در یک سکانس هم بهتاش گفت ادب از که آموختی از بی ادبان. به هر حال سریالهای چند فصلی در کشور ما سابقه چندانی ندارد یا اگر داشته زیاد موفق نبوده چون خلاقیت نویسندگی در درجه اول است و مهمترین رکن است. در کل من فقط این سریال رو از برنامه های تلویزیون میدیم که دوست داشتم.
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
7
17
بخاطر اینکه توقع از این سریال بالا بوده نظرم رو میگم:
1. زیادی آب داشت (داستان 15 دقیقه ای رو یک ساعت نشون میداد
2. تقریبا همه اش بدآموزی بود وضد اخلاق بود (بی ادبی ، همه دروغگو، همه اش غیبت، همه اش مسخره کردن دیگران، و..)
3. چرا نقش نقی که اینقدر اعصاب خرد کن بود از همه پر رنگ تره!؟ بنظر نقش اول نیست و بیشتر دیالوگ ها هم واسه ایشون بود با اون نظرات ...
4. منظورشون از آیتم های اصلاح موی مرد توسط زن و حضور زن توی آرایشگاه مردونه چی بود؟ (بنظر بی دلیل نبود)
5. ی ماشین تصادفی رو واسه دوتا موضوع استفاده میکنن!!
6. دوتا بچه تو خونه ی نقی (سارا ونیکا) تقریبا مثل لوازم خونه بودن و تقریبا هیچ دیالوگ و یا نقشی ازشون نبود ( احتمالا چون از قسمت اول بودن مجبور به حفظشون بودن و البته ی چند قسمتی هم اردو رفتن..)
7. اینهمه موضوع پراکنده که تقریبا از هیچکدوم نتیجه ای بیننده نمیگیره و فقط بخاطر یکی دوتا تیکه خنده دار اضافه شده بود ( مثل حج رفتن نقی که ما نفهمیدیم چرا وچطور شد؟! بخاطر اینکه احتمالا راحت تر حاجی بودن رو مسخره کنن!!)
8. بارها تو داستان توی خونه کسی مثلا یک هفته از قضیه ای گذشته بود ولی تو قضیه دیگه مربوط به کس دیگه یک روز گذشته بود! (ضعف نویسندگی! )
و خیلی نقد های دیگه که تو این مجال نمیگنجه و بنظر بنده دیگه بسه...
پلاس +
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
17
بنظرم قسمت آخر هم با توجه به این چند قسمت ضعیف و کسل کننده به اینگونه خواهد بود:
بهبود در ادامه متوجه خواستگاری رحمت میشه و به آرایشگاه مراجعه و با سلاح سرد رحمت را از پا در میارهبعدش رحمان و رحیم با شنیدن قتل برادر به خشم میان و با مراجعه به منزل بهبود بهتاش و بهروز را میکشن بعد بهبود و رحمان و رحیم اعدام میشن
سارا و نیکا هم ازدواج اینترنتی میکنن و از کشور فرار میکن و نقی و زنش و خواهرش هم با شنیدن سناریو بالا یکی یکی سکته میکنن و برحمت ایزدی میرن
ارسطو هم با طاهره ازدواج میکنن و صاحب زندگی خوب و بچه میشن و همه ارث و میراث به اونا میرسه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
14
8
سلام خیلی جالبه
1-خیلی از مردم نمیدونن هنوز سریال تموم نشده و به خاطر کرونا نتونستن ضبط رو ادامه بدن و بعد کرونا قسمت پایانی رو میسازن
2-از شما 7 تا سوال پرسیدن ولی هیچکسی دقت نکرد!!
1-سریال پایتخت 6 چقدر رضایت شما را جلب کرد؟
بله خداروشکر خوب بود

2-آیا این سریال در کاهش آلام کرونا موثر بوده است؟
بله بود

3-چه نقدهایی به این سریال وارد است؟
کاملا حقایق جامعه رو گفته و اگه نقدیم هست به ما مردم هست نه سریال

4-خواستار ساخت فصل بعدی این سریال هستید؟
بله حتما

5-کدام نقش را بیشتر از دیگران در این سریال دوست دارید؟
همشون در جایگاه خودشون عالی بودن

6-به نظر شما در قسمت آخر این سریال چه اتفاق‌هایی می‌افتد؟
ارسطو کماکان مجرد میمونه


7-کدام فصل پایتخت را بیشتر از همه دوست دارید؟
همشون قشنگ بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
16
لرزش هاش بسشتر از ارزش هاش بود.
ابوالفضل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
19
افتضاح بودنه داستانی نه شوخی بامزه ای پرازبی ادبی وهرزگی کسانی که پول این ملت فقیرراخرج اینامیکنن جوابگوباشند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
20
به لحاظ موضوعی تقریبا چیزی نداشت.
m-r
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
17
بسیارفیلنامه-داستان و بعضابازیها ضعیف بود
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
0
25
لطفا یکی به من توضیح بده سکانس مربوط به خاطرات کودکی بهبود ک مربوط به شکنجه ی پدرش توسط ساواک بود جه ربطی به کل سریال داشت اخه,,,خب که چی!!
ناشناس ۱
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
18
سلام ،فقط سرگرم کننده بود و متاسفانه بر خلاف قسمت های قبل خبری از احترام به بزرگترها و ۰۰۰۰۰ نبود .جملاتی که استفاده میشد بد اموزی داشت و پایان هم که نداشت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
22
این سریال اگر در کشورهای خارجی پخش میشد به دلیل حجم بالای بدآموزی و بی ادبی و پرخاشگری و الفاظ نامناسب و صحنه های مصرف و پخش مواد مخدر درجه سنی براش مشخص می کردن اما متاسفانه از صدا و سیمای ایران با افتخار به عنوان یک سریال خانوادگی پخش شد و صدای احدی از مسئولین هم در نیومد! یعنی واقعا چیزی که به ذهن بسیاری از مردم عادی می رسه از چشم مسئولین و کارشناسان حوزه رسانه ای و فرهنگی کشور پنهان مونده یا موضوع دیگه ای مطرح هست و ما علیرغم شعارهایی که تو این زمینه زیاد میدیم در عمل فقط و فقط به فکر منافع اقتصادی و شاید هم بهره برداری های سیاسی از هر چیزی هستیم؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
18
سلام و تشکر از مطرح کردن این نظرسنجی
به نظرمن که حتی تکرار سری های قبل رو از شبکه های تماشا و ایفیلم مجدد دیدم این سری اصلا قابل تحمل نبود و فقط تکرار جوکای تلگرامی و اینستایی بود و نهایت کارش استفاده از اسم باشگاه یونانی واقعا چه هدفی دنبال میکرد که از این همه اسم فقط اون اسم مسخره رو بگه یا از عرش به فرش اومدن ارسطو درحالیکه دقیقا انتقام حضور پررنگ و لاکچری ارسطو در سری های قبل بود ومن هرشب برای مرحوم الوند فاتحه میخوندم و کاملا فهمیدم ایشون همه بار سریال رو دوشش بوده و تنابنده رو دوش غولا سوار بوده از اون دو تا چوب خشک سوئدی هم که نگم بهتره در کل بهتر بود نهایتش یه فیلم سینمایی برا عید می ساختن و خداحافظی برای همیشه حیف این همه هزینه و سرمایه که میتونست مثل سریال هیولا به یادماندنی بشه اقلا میدادن پیمان قاسمخانی بنویسه من واقعا مخالف ساختن قسمت جدید با این وضعیت هستم
با سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
11
سریال فقط فرار از زندان، 24، بلک لیست، لاست و....... پایتخت مزخرفه
مخاطب هر ۶ فصل
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
8
سلام.
یه ذره سخته چون نمی‌دونیم سازندگانش چه محدودیتهایی داشتن.

منتها به نظرم یکی از مهم‌ترین ویژگیای پایتختای قبل، این بود که با خیال راحت می‌شد با خانواده بنشینی ببینیش؛ ویژگی که به نظرم این قسمتش نداشت. در عین حال گاهی شتاب‌زده و شعاری سعی می‌کرد حرفایی رو بزنه. به نظرم ضعف متن واضح بود.

با این حال از سازندگانش ممنونم و امیدوارم تو کارای آینده‌شون بیشتر موفق باشن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
12
با سلام
به نظرم من نه تنها سريال پايتخت بلكه بقيه برنامه هاي صدا وسيما باتوجه به وضعيت كرونا و ماندن مردم در خانه بي احترامي و توهين به شعور ملت بود
چون سريال هاي امسال جزؤ بي محتواترين سريال هاي سنوات گذشته و در ضمن حاوي نكات بسيار منفي و بي ادبي از لحاظ ساختار خانواده بود
واقعا حيف اين پول مردم را ميدن به صدا و سيما كه چنيين سريال هاي سبك و بي محتوا ميسازه مسلا يه قسمت سريال فقط بردن يه قابلمه آبگوشت به جنگل بود واقع جاي تاسف داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
7
5
سلام و خسته نباشید
به نظرم در این سری،جناب تنابنده تنها شرط انتخاب نویسنده و خواننده و..رو استقلالی بودن تعیین کرده بود و به قیمت کاهش شدید کیفیت همچنان اصرار بر ادامه کار داره فراموش نکنید دیالوگ جوادخیابانی در گزارش بازی نساجی با پرسپولیس که میگفت پرسپولیس در رده دهم جدوله و حتی الان هم ببره تکون نمیخوره ولی نساجی(بخوانیداستقلال)در رده اوله و با برد قهرمان میشه جناب تنابنده از این سایت نظرسنجی فقط اینو میتونم بنویسم که حتی با وجودی که عقده شکستای استقلال و قهرمانی۴ گانه پرسپولیس رو مثلا با این بخش خواستی باز کنی ولی با این طرز ساخت کشکی واقعا باختی و پرسپولیس سرش بالاس
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
13
در جامعه ای که کتاب خوانده نشود ! پوپولیزم و پوپولیست , به هر شکل اش , قارچ گونه رشد میکند , متاسفانه.
علی رضا ح
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
15
متاسفانه شاهد این بودیم که سریال درین فصل از داستان خوبی برخوردار نبود و به هجو گویی عامه پسندانه روی آورده بود و متن بسیار سخیف، ضعیف و البته کاملا با بی ادبی همراه بود که برای نسل کودک و نوجوان بدآموزی خیلی زیادی داشت. به هرحال در طول این سالها این سریال آبکی تر شده و اون بخش تربیتی و آموزشی که در ابتدا دارا بود رو از دست داده.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
17
3
والله من لذت بردم. مرسی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
7
8
سانسور سانسور سانسور ..عروسی رحمت چی شد؟سر و ته نداشت سریال..از یه جا می پرید یه جا دیگه.
حسین کریمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
17
1- فقدان نویسنده خلاق مثل مرحوم خشایار الوند کاملاً مشهود بود.
2- از لحاظ فیلمنامه بیار ضعیف بود.
3- دچار از هم گستگی داستان بود به گونه ای که شروع قسمت جدید هیچ ربطی به پایان قسمت قبل نداشت.
4- دیالوگ های نا مناسب برای کودکان در بعضی از قسمت ها مشهود بود.
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
17
حتما این دو دختر باید حذف بشن که دیگه شورشو درآوردن مثل ماست میمونن و اصلا حرف زدن بلد نیستن و براحتی میشه حذفشون کرد مثلا بورسیه بشن و برن از مملکت
ولی حیف بقیه عوامل مثل بهتاش که با بی تربیتی و بی حرمتی نسبت به خانواده و پدر و مادر از محبوبیت افتاد...
در کل خیلی کش دادن و هیچی از توش در نیومد...
لشکر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
14
با احترام...
داستان پایتخت به حاشیه رفت مانند جاسازی مواد و ازدواج رحمت
پایتخت میتوانست تمرکز بیشتری روی داستان اصلی خانواده نقی داشته باشد.
بهرحال بعد پایتخت تعداد کثیری از مردم از سیما خداحافظی میکنند
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
11
اسکندر زمانی ارسطو.....دیالوگ های ارسطو و نقی من و کشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
15
6
عالی بود ؛ خیلی عالی

خسته نباشید به تیم تولید و تمام بازیگران .
با وجود اینهمه سانسور باز هم حرفی برای گفتن و جلب نظر مخاطب داشت .

سندرم دست بی قرار یا دست بی گانه ؟ !!
خوب بود .
اشکان عزتی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
20
از نظر من پایتخت 6 خیلی خیلی ضعیف بود اول اینکه ادب بازیگرا زیر صفر بود مخصوصا بهتاش !! دوم اینکه تو بعضی سکانس ها موسیقی از متن بیشتر بود مثلا 2دقیقه موسیقی رو مخ داشتیم 3 تا جمله از بازیگرا . در کل از وقتی نقش بهتاش وارد پایتحت شده به نظر من فیلم دچار افت کیفی شده
امرو
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
17
به نظرم رفته رفته خانواده های درگیر این سریال دارن گسسته میشن و اون صمیمیت قسمتهای اول وجود نداره. بخصوص در قسمت اخیر که شاید علت اصلیش هم فوت مرحمو الوند باشه. به شخصه از خوب به بد به نظرم بهترین سری هنوزم سوم هست. بعد 5و بعد دو، یک، شش، و در آخر هم چهار که چون خیلی طولانی بود قصه از دست گروه خارج شده بود. البته از حق نگذریم هنوزم از بهترین سریالها هستش.
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
5
6
از نظر فرم کل داستان جذابیت داشت برای من و اطرافیان که شاهد بودم بیننده هستن.داستان تا ورود بهبود ساختار خوبی رو داشت جلو میبرد و هر کاراکتری در نقش خودش داستان مختص خودش رو داشت جلو میبرد ولی با ورود بهبود کمی معادلات ریخت بهم و اون جذابیت قبل رو نداشت...انگار کاراکتر بهبود فقط محض افزودن ی نقش جدید به سریال و تیتراژ اضافه شد وگرنه غیر از اشک و غم چیزی رو به داستان نیاورد.در کل ممنون از عوامل سریال پایتخت که شبهامون رو از کرختی قرنطینه داوردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
17
خسته کننده و بی محتوا
حامد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
21
یکی از بدترین سریال های تلویزیون به دلیل ترویج بی احترامی به پدر و مادر و همسر.
سلمان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
19
جدای از ترویج خشونت و بی احترامی، نکته ی قابل تامل هزینه ی سرسام آور تولید سریال است. آیا برای ساخت این سریال که تقریباً در تمام مدت، سریال در فضاهای بسته و با رد و بدل شدن دیالوگ بین بازیگران شکل می گرفت، باید بیست و چند میلیارد تومان (حدود 24 میلیارد تومان) هزینه می شد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
16
نویسندگی به شدت ضعیف بود البته اگه بخوام انتقاد کنم باید یه کتاب بنویسم که از حوصله من و شما به دره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
10
با نگاهی به نظرات منتشر شده متوجه می شویم که بیشتر نظرات منفی و مخالف منتشر شده است تا نظرات موافق و خوب بودن سریال .
چرا ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
15
نویسندگی به شدت ضعیف بود البته اگه بخوام انتقاد کنم باید یه کتاب بنویسم که از حوصله من و شما به دره
KIAN
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
4
16
بسیار بی محتوا بود و هر چقدر که تونسته بودن آب بسته بودن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
6
7
کمدی بسیار خوبی بود
اما طنزش مثل سریهای اولش قوی نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
9
5
با نگاهی به نظرات منتشر شده متوجه می شویم که بیشتر نظرات منفی و مخالف منتشر شده است تا نظرات موافق و خوب بودن سریال .
چرا ؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
6
6
کمدی بسیار خوبی بود
اما طنزش مثل سریهای اولش قوی نبود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
19
اصلا قصه منسجمی نداشت. رفتار بهتاش هم بسیار روی اعصاب بود. واقعا جلوی بچه ام نمی دانستم آیا درست این سریال را ببینم یا نه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
1
12
مقایسه پایتخت 6 با بقیه پایتخت ها به دلیل نبود مرحوم خشایار الوند اصلا کار درستی نبود، تیم پایتخت خیلی راحت می توانستند یک نویسنده در حد مرحوم الوند بیاورند و داستان خوبی در بیاورند، ضمنا یک دست بودن و قابلیت پیش بینی کردن نقش های عمده سریال نظیر نقی فهیمه بهتاش و مخصوصا هما ( به استثنای ارسطو) اون جذابیت سریال را کاهش داده بود.کاش نقش های بازیگران اینقدر قابل پیش بینی نبود.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
20
در یک کلام : افتضاح. چرا؟ عادی سازی انواع دروغ گویی، دوررویی و نفاق، قاچاق، بی تربیتی، بی احترامی به بزرگتر و .... به کمک شوخی و خنده. اصافه کنید داستان بسیار ضعیف اینبار نسبت به سال های گذشته.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
22
افتضاح... و بی سر و ته
اگر فیلم نامه ندارین خوب نسازین... حیف اونهمه محبوبیت که از دست رفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
14
حيف پولي که تامين کننده هزينه براي اين شوه خرج کرد. اين پول ميتوانست در راه بهتري هزينه گردد . آرزويم فقط اين است که ديگه اين سريال تکرار نشه.
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
20
متاسفانه در پوشش طنز بی اخلاقی ،دروغ گفتن ،قضاوت های ناعادلانه و بسیاری بدعت های بد تو این فیلم آموزش داده میشه.ضمن اینکه داستان فیلم کاملا سردرگم و بدون مقصد پیش میره.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
17
6
سلام و درود به تمامی عوامل ، سریال عالی ، سانسور بسیار زشت و زننده ، با ادامه موافقم ، همه نقشها حرفه ای و از نقش هما در آخر سریال بدلیل حسادت خوشم نیامد چون همیشه یه نقش خانم منطقی رو داشت ، و قسمتهای 5 و 6 بهترین
سپاس
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
16
در سری های اولیه پایتخت خانواده بسیار خوب بافرهنگ و دارای اتفاقات جذاب بود
اما کم کم اتفاقات به جنجال و بی فرهنگی تبدیل شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
18
در سری های اولیه پایتخت خانواده بسیار خوب بافرهنگ و دارای اتفاقات جذاب بود
اما کم کم اتفاقات به جنجال و بی فرهنگی تبدیل شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
3
20
بیشتر لودگی بود، پیام آموزنده ای هم نداشت، باعث تفکر و تغییر کوچکی هم در سبک زندگی نمیشد، البته نظر منه
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
2
24
مهمترین مشکل سریال پایتخت 6 فیلمنامه بسیار ضعیف و بدور از واقعیت آن بود عفو و آزادی زندانی بدهکار و چک برگشتی ، استفاده نماینده مجلس از خودروی لیموزین کرایه ای ، بیمار سندرم دست بی قرار بهبود و .....
در مجموع نبود نویسنده خلاقی مانند خشایار الوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
9
24
بسیار بسیار ضعیف
افق٢٣
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
15
9
سريال خوبي بوده و هست ، فقط براي بچه ها بد آموزي داره، نقش باهاش و نحوه رفتار بسيار زننده بود، مابقي بازيگران از جمله نقي، أرسطو ، هما ، رحمت، بهبود و فهيمة خوب بودند.
داستان خاندان مدیچی که از روستا آمدند و اروپا را متحول کردند: خطای تک تخصص بودن چیست؟! گاردین : در حادثه آمستردام ؛ هواداران اسرائیلی آغازکننده تنش بودند! لیبرمن : یهودیان اروپا به اسرائیل مهاجرت کنند عراقچی : هیچ وقت از تهاجم روسیه به اوکراین حمایت نکرده ایم رئیس اسرائیل : حوادث آمستردام ۷ اکتبر را یادآوری کرد/ این حادثه جدی و زنگ خطر است وعده ترامپ به محمود عباس: برای توقف جنگ تلاش خواهم کرد اتهام جدید آمریکا به ایران : فردی به نام فرهاد شاکری را برای ترور ترامپ اجیر کرده بود! عراقچی : جمشید شارمهد رهبر یک گروه تروریستی بود / اگر خانواده اش مایل باشند، ما مشکلی نداریم که کالبد شکافی صورت گیرد دختر امام خمینی(ره) : غزه و لبنان به حمایت ما نیاز دارند تا بمانند و مقاومت کنند سقوط سنگ در جادۀ هراز یک فوتی برجای گذاشت آکسیوس : در تماس تلفنی ترامپ با زلنسکی، ایلان ماسک نیز روی خط بود/ رئیس جمهور اوکراین از آنچه که از ترامپ شنید، دلگرم شد صید کوسه ماهیان ممنوع ۷ خاصیت شگفت انگیز کیوی زمان حراج ربع سکه جدید/ آخرین مهلت واریز وجه اعلام شد یونیفل : اسرائیل عمداً نیروهای ما را هدف قرار می‌دهد