فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۴۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۴۱۷۸
انتشار: ۱۳:۴۱ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۹

تداوم حضور دو سومی کارکنان/ دورکاری برجاست

تداوم حضور دو سومی کارکنان/ دورکاری برجاست
در نیمه اسفند ماه، سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای برای دستگاه‌ها مجوز دورکاری کارکنان را صادر کرد و می توانند در صورت امکان و با توجه به نوع مشاغل از دورکاری استفاده کنند.

با وجود تغییراتی که در مورد فعالیت اصناف در هفته جاری ایجاد شد، نحوه حضور کارکنان همچنان مانند قبل است؛ به طوری که تا دو سوم حاضر هستند و مابقی دورکار خواهند بود.

به گزارش ایسنا، بعد از چند هفته تعطیلی اصناف که در ایام نوروز شروع شده بود، از هفته جاری و بر اساس چارچوب تعیین شده از سوی وزارت بهداشت مجوز فعالیت برخی صنوف کم خطر صادر شد.

اما در جریان شیوع ویرورس کرونا و ضرورت کاهش تردد و حضور به صورت جمعی و اهمیت فاصله‌گذاری اجتماعی، از اسفندماه بود که با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تغییراتی در مورد ساعت کار و در ادامه نحوه حضور کارکنان در محل کارشان ایجاد شد.

در مرحله اول ساعت کاری ادارات کاهش یافت و به ۸ تا ۱۳ تغییر کرد و در ادامه حضور آنها حداقلی شد؛ به طوری که از هفته دوم فروردین قرار بر این شد که کارکنان به صورت شیفتی و یک سوم در محل کار حاضر باشند و دو سوم دیگر به صورت دورکار بوده یا از مرخصی استفاده کنند که البته مرخصی آنها جزو استحقاقی‌های سالانه محسوب نمی‌شود.

این روال که با بخشنامه سازمان اداری و استخدامی به دستگاه ها ابلاغ شد تا ۲۰ فروردین ادامه پیدا کرد تا اینکه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برای نحوه فعالیت کارکنان و اصناف تغییراتی در نحوه فعالیت کارکنان ایجاد شد.

این در حالی است که از ۲۳ فروردین ماه و طبق بخشنامه سازمان اداری و استخدامی مقرر شد کارکنان با تعداد بیشتری حاضر شوند و حضور آنها از یک سوم موجود به دو سوم افزایش یابد و یک سوم دیگر دورکار و یا مرخصی باشند.

همچنین ساعت کار کارکنان نیز تا حدودی افزایش یافت و از ۷ تا ۱۴ رسید که این ساعت قرار است برای ماه رمضان نیز اعمال شود.

اما اکنون حدود دو هفته از آخرین بخشنامه در مورد نحوه حضور کارکنان در ادارات و دستگاه ها گذشته و با توجه به اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم تازه ای در این رابطه نداشته، روند قبلی همچنان ادامه دارد و کارکنان به صورت دو سوم حاضر می شوند یا می توانند دورکار باشند.

این در حالی است که در نیمه اسفند ماه، سازمان اداری و استخدامی طی بخشنامه‌ای برای دستگاه‌ها مجوز دورکاری کارکنان را صادر کرد و می توانند در صورت امکان و با توجه به نوع مشاغل از دورکاری استفاده کنند.

هر گونه تغییری در رابطه با فعالیت کارکنان در زمان پیش رو منوط به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده و سازمان اداری و استخدامی نیز طبق آن بخشنامه جدید را صادر خواهد کرد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: کرونا ، اداره
ارسال به دوستان
آیا خودروهایی با رنگ مطلقا سیاه به واقعیت نزدیک می‌شوند؟(+عکس) فرمول‌بندی سقوط؛ آیا با نگاه به تاریخ می‌توان سرنوشت جوامع را پیش‌بینی کرد؟ فوت یک گردشگر در اثر ریزش تونل برفی ازنا تیراندازی در نزدیکی مسجد جامع سراوان مدافع اسپانیا: رویای من بازی مقابل مسی در فینال جام جهانی است نگاهی به طراحی موزه سرالوس اثر آلوارو سیزا (+عکس) ادعای اسرائیل: ۶ عضو حزب الله را هدف قرار دادیم محاکمه روحانی حامی بشار اسد / شیخ حسون در لباس زندان و قفس متهم (+عکس) نمایش هلیکوپتر کبری با دندان های تیز در داکسفورد (+عکس) اعتراف دبیرکل ناتو؛ پای اروپا به جنگ علیه ایران باز شد نگین معماری مدرن کپنهاگ (+عکس) سازمان بین‌المللی دریانوردی عملیات تخلیه کشتی‌ ها از تنگه هرمز را متوقف کرد هشدار ایران درباره استفاده از مسیرهای دیگر در تنگه هرمز لیبرمن: نتانیاهو اسرائیل را به سوی جنگ داخلی می‌کشاند شغل رویایی دهه 80 میلادی؛ داستان خواندنی مشاوران تلفنی نینتندو (+فیلم و عکس)