فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۴۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۹
کد ۷۲۴۲۰۸
انتشار: ۱۶:۰۲ - ۳۱-۰۱-۱۳۹۹

کاگردان «تام و جری» و «ملوان زبل» درگذشت

«جین دیچ»«جین دیچ» تصویرگر و انیماتور برنده اسکار که کارگردانی چندین قسمت از انیمیشن‌های معروف «تام و جری» و «ملوان زبل» را بر عهده داشت در سن ۹۵سالگی درگذشت.

به گزارش ایسنا و به نقل از هالیوودریپورتر،‌ «جین دیچ»‌ جایزه اسکار بهترین پویانمایی کوتاه سال ۱۹۶۰ را برای فیلم «مونرو» به خود اختصاص داد و در سال ۱۹۶۴ نیز برای دو انیمیشن «ناندیک» و «چگونه از دوستی جلوگیری کنیم» نامزد دریافت جایزه اسکار در این شاخه شد

این هنرمند همچنین کارگردانی ۱۳ قسمت از مجموعه «تام و جری» و برخی از قسمت‌های «ملوان زبل» را در کارنامه خود به ثبت رسانده بود.

«جین دیچ»  شخصیت کارتونی «تام ترفیک» را درقالب یک سریال خلق کرده بود که در برنامه کودک تلویزیونی «کاپیتان کانگرو» به روی آنتن می‌رفت و در سال ۱۹۵۸ هم برای تهیه کنندگی مشترک انیمیشن «درخت خانوادگی سیدنی» نامزد دریافت جایزه از آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار بود. 

او در سال ۲۰۰۴ جایزه «وینزو مککی» را به پاس یک عمر  دستاورد هنری در عرصه انیمیشن دریافت کرد. 

ناشر «جین دیچ» در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس بیان کرد این هنرمند پنج‌شنبه شب به طور ناگهانی در خانه‌اش در شهر پراگ از دنیا رفته است. هنوز جزئیات بیشتری در این‌باره منتشر نشده است.

ارسال به دوستان
ایران - مصر؛ آزمون آخر برای تاریخ‌سازی رایزنی عراقچی و وزیر خارجه امارات روس‌اتم: طی هفته‌های آتی، متخصصان این شرکت به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازمی‌گردند رکوردشکنی گرما در اروپا با حدود ۳۰۰ فوتی چرا یک عفونت ساده در برخی افراد التهاب خطرناک ایجاد می‌کند تغییر ساعت کاری ادارات البرز به دلیل بازی تیم ملی فوتبال  نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران تبادل ۱۶۰ اسیر جنگی میان روسیه و اوکراین محمدرضا باهنر: در جنگ نقل و نبات پخش نمی‌کنند/ با جنگ، حداقل ۲۰۰ میلیارد دلار عقب افتادیم اطلاعیه مهم بانک ملی درباره قطعی موقت سامانه‌های کارتی  هشدار حمله موشکی در دبی صادر شد شمار کشته‌های زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ نفر رسید بقائی: ایران بیشتر از هر طرف دیگری دغدغه امنیت جمعی منطقه را دارد پزشکیان: دامنه اختیارات استانداران به گونه‌ای افزایش یافته که آنان در عمل «رییس ‌جمهور استان» محسوب می‌شوند امام جمعه اهواز: در استان خوزستان همچنان انتقال مواد مخدر به‌راحتی انجام می‌شود