فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۶۷۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۶۷۹۳
انتشار: ۱۸:۵۹ - ۱۵-۰۲-۱۳۹۹

نحوه احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام

نحوه احراز هویت غیر حضوری در سامانه سجام

 در صورت آماده بودن زیر ساخت‌های فنی، تا یک هفته دیگر احراز هویت در سامانه سجام غیر حضوری خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماهیار مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت در ارتباط تلفنی با شبکه خبر با تشریح سازوکار احراز هویت در سامانه سجام بورس و نحوه گرفتن کد بورسی گفت: اگر زیر ساخت‌های فنی آماده شود تا یک هفته دیگر احراز هویت در سامانه سجام غیر حضوری انجام خواهد شد.

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت افزود: تاکنون برای جلوگیری از پولشویی مراجعه افراد به دفاتر پیشخوان دولت الزامی بوده است.

وی درباره فرایند احراز هویت الکترونیک گفت: این فرایند بدین صورت است که وقتی فرد در سامانه سجام ثبت نام کرد و اطلاعات هویتی آن فرد از ثبت احوال کشور، اطلاعات بانکی از سامانه بانکی کشور، اطلاعات محل سکونت از اداره پست و شماره تلفن او از طریق سامانه شاهکار تطبیق داده شد برای احراز هویت می‌تواند از طریق این زیر ساخت‌ها به صورت الکترونیکی اقدام کند.

مجری طرح الکترونیکی کردن احراز هویت ادامه داد: وقتی فرد وارد این زیر ساخت می‌شود بر اساس رمز یکبار مصرفی که برای او صادر می‌شود وارد سیستم شده و در مرحله اول عکس او با تصویر برروی کارت ملی تطابق داده می‌شود. این تطابق مبتنی بر الگوریتم‌هایی پیچیده است و ممکن است خطاهایی نیز داشته باشد.

وی افزود: نکته دوم این است که کارت ملی فرد باید توسط خود فرد اسکن شده و تصویر آن با تصویر کارت ملی که نزد ثبت احوال است چک می‌شود.

ماهیار توضیح داد: در گام بعدی از کاربر خواسته می‌شود که از خود یک فیلم سلفی گرفته و متن تصادفی که ظاهر می‌شود را بخواند در این مرحله فرد از زوایای مختلف نحوه بیان او سنجیده می‌شود و این با الگویی که گفته شده مقایسه می‌شود که آیا این ویدئو به صورت زنده گرفته شده و آیا این جمله‌ها به طور صحیح گفته شده است یا خیر.

وی ادامه داد: در نهایت کاربر امضایی به صورت الکترونیکی انجام‌می‌دهد و آن‌را برای سجام می‌فرستد.

او با بیان اینکه ۴ هزار دفتر احراز هویت در کشور وجود دارد گفت: پس از احراز هویت کد بورسی هموطنان کمتر از یک ساعت یه شماره همراه آنان ارسال می‌شود.

برچسب ها: سجام
ارسال به دوستان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۳۸
غیر قابل انتشار:
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
5
33
آقا این چه وضعیه. دولت همش داره میگه فاصله اجتماعی رو رعایت کنید. حالا برو دفاتر پیشخوان رو ببینید چه وضعیتی شده . همه از دوران قبل کرونا بهم نزدیک تر شد. همش به خاطر احراز حویت سجام هست. مسولین محترم این مشکل را دریابند و هرچه سریع تر اقدام نمایند تا حادثه ناگواری رخ نداده.
حملات هوایی دوباره اسرائیل به جنوب لبنان رجزخوانی پرسروصدای «وحید جلیلی» علیه ترامپ(فیلم) بارش های پراکنده در راه کشور قلعه‌نویی: درباره موضوعاتی که در دین ما ممنوع است، صحبت نمی‌کنیم سخنگوی وزارت دفاع: خطوط قرمز نظام همان شروطی است که رهبر معظم اعلام کردند شهردار شیعه نیویورک در عزاداری عاشورا (+عکس) هشدار مرکز زلزله‌نگاری درباره برج‌سازی در سواحل مازندران حمایت مقام دولت اوباما از توافق ترامپ و ایران : قابل مقایسه با برجام نیست/ در انبوه اشتباهات ترامپ، توافق، کار صحیح است پیام قرارگاه خاتم‌ به آمریکا در مورد پرواز هواپیماهای اسرائیل در اطراف ایران ادعای ترامپ: ایران بازار جدید برای آمریکا است هشدار قرارگاه خاتم درباره پرواز هواپیماهای اسرائیل به سمت ایران اولین حضور عمومی سردار قاآنی و سردار ذوالقدر بعد جنگ (عکس) عراقچی: شهادت آیت‌الله خامنه‌ای را نه می‌بخشیم، نه فراموش می‌کنیم مجتمع مسکونی سیِنا؛ پیوند میان سنت و مدرنیته در معماری (+عکس) پرسش‌های رایج وغیر متدوال در باره جام جهانی؛ از آفساید و قانون ۵ ثانیه تا مهار مسی و پیراهن اردک