فیلم بیشتر »»
کد خبر ۷۲۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۱-۰۲-۱۳۹۹
کد ۷۲۷۸۲۳
انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۱-۰۲-۱۳۹۹

برخی زندانیان در خوزستان کرونا گرفتند

 اداره کل زندان‌های خوزستان در خصوص مقابله با کرونااداره کل زندان‌های استان خوزستان در اطلاعیه‌ای، اقدامات این دستگاه را پیرامون مقابله، پیشگیری از کوروناویروس و همچنین درمان و رسیدگی به موارد مشاهده شده اطلاع رسانی کرد.

به گزارش ایسنا، اداره کل زندانهای خوزستان اعلام کرد که از اوایل اسفند ماه ۹۸ و همزمان با انتشار اخبار شیوع کرونا در کشور، بمنظور صیانت از سلامت جسمانی زندانیان، کارکنان و پرسنل وظیفه و توجها به اینکه زندانها بعنوان مراکز پر جمعیت، همواره در معرض تهدید بیماری های فراگیر می باشند، ضمن تشکیل ستاد آگاهسازی کنترل و پیشگیری از ویروس کرونا و حسب دستور ریاست سازمان زندانهای کشور با تعلیق تمامی فعالیتهای اجتماع محور در زندانها اقدامات گسترده ای به انجام رسانده است که از جمله میتوان سلامت سنجی بدو ورود تمامی افراد، ضدعفونی تمامی اماکن زندان‌ها  دو نوبت در روز، ایجاد قرنطینه های ۱۴ روزه برای افراد جدید الورود، آموزش مستمر گروههای هدف، تهیه و در معرض دید قرار دادن پوستر و بنرهای آموزشی پییشگیری، تامین و توزیع رایگان ماسک – شیلد و دستکش برای گروه های هدف به میزان لازم، در دسترس قراردادن مستمر مواد ضدعفونی کننده دست، افزایش ساعات کار حمام‌ها، تشکیل گروه‌های همیار سلامت و بهداشت از بین زندانیان، تقویت هر سه وعده برنامه غذایی روزانه زندانیان و توزیع میوه‌های فصلی را مورد اشاره قرار داد.

 همچنین حسب تدابیر ریاست معزز قوه قضائیه اعزام بمرخصی حدود ۶۰ در صد زندانیان واجد شرایط با هدف فاصله گذاری اجتماعی آنان حتی در ایام تعطیل سال نو انجام پذیرفت که تا پایان اردیبهشت ماه تمدید گردیده و ارایه پیشنهاد عفو و آزادی قریب ۲۰ در صد از محکومان زندانهای استان نیز از جمله اقدامات این حوزه می باشد.

اخیراً و همزمان  با افزایش آمار مبتلایان به کورونا در خوزستان در رفتارهای متقلبانه ویروس، که از سایر استانهای کشور پیشی گرفته و در اخبار متعدد  نیز مورد اشاره قرار گرفته است و به سبب گرمای هوا و ضرورت استفاده فراگیر از کولر در خوابگاهها، تعدادی از زندانیان با علائم سرماخوردگی به بهداری زندان مراجعه نمودند که  با حساسیت کادر پزشکی زندان و انجام آزمایشات لازم، تست آنان مثبت تشخیص داده شد که  بلافاصله با هماهنگی مبادی ذیربط کار قرنطینه و مراقبتهای لازم برابر پروتکل های رسمی وزارت بهداشت در حال اجراست و بحمدالله وضعیت عمومی افراد شناسایی شد بدون نیاز بستری در مراکز درمانی بیرون زندان، روند بهبودی را طی می نمایند و نگرانی از این حیث  در زندانها وجود ندارد.

همچنین به سبب تامین امنیت آحاد جامعه و شهروندان و لزوم برخورد قاطع با جرایم خاص و خشن، معدود ورودی‌هائی نیز به زندانها در طول این ایام معرفی گردیده‌اند، از آنجا که طبق نظر کارشناسان امر بیماری با عدم وجود علائم مهم در افراد و ناقل بودن آنان همراه است، لذا احتمال شیوع بیماری از ناحیه متهمان ورودی به زندان حتی پس از طی دوران قرنطینه محتمل میباشد.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
برچسب ها: خوزستان ، اداره کل ، زندان
ارسال به دوستان
شاپور رحیمی، مدیر پیشین مرکز حفظ و اشاعه موسیقی درگذشت بزرگ‌ترین حسرت مشترک نیمی از زنان جهان هیات عَلَم در تاسوعای ارومیه مالکان در چه شرایطی می‌توانند حکم تخلیه بگیرند؟ ادعای روبیو: مذاکرات فنی ایران و آمریکا هفته آینده از سر گرفته می‌شود حمله ترامپ به ممدانی: با کمک سه کمونیست پیروز شد واردات محصولات کشاورزی از آمریکا ؛ عقلانی و درست است / به این دلایل ... روبیو: یادداشت تفاهم با ایران ظرف ۶۰ روز اجرا خواهد شد سفر به جهنم شیشه ای مکزیک (+فیلم و عکس) پست جدید ترامپ: ساعتی که از ۱۹۷۹ به حرکت درآمد (+ترجمه) بقائی: صلح واقعی تنها با پایان مداخلات آمریکا و خاتمه اشغالگری محقق می‌شود تغییر محسوس تخصیص ارز صنعت از شنبه/ تامین 2 میلیارد دلار در گام اول حمله پهپادی اسرائیلی به دو خودرو در جنوب لبنان مالیات ستانی از خانه های خالی/ فقط 7 میلیارد تومان در سال 1404 ادعای ترامپ درباره پیوستن بازرسان آمریکایی به آژانس برای بازرسی از تاسیسات هسته‌ای ایران